Personnel

 TAHİR BENLİ
Tahir Benli
@ E-mail
tbenli@mu.edu.tr
Phone
0252 211 2217

Staff of

Place of Duty

Seydikemer Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu / Gümrük İşletme Bölümü / Gümrük İşletme Abd

Regular Staff

Seydikemer Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu / Gümrük İşletme Bölümü / Gümrük İşletme Abd

Education

Bachelor's Degree

Dokuz Eylül Üniversitesi Muğla İşletmecilik Yüksekokulu İşletme 1986

Master's Degree

İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sayısal Yöntemler 1992

Doctorate

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme 1999

Academic Publishing

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Mirzayev Azar, Benli Tahir, 2023. Tüketicilerin Online Alışveriş Deneyimlerinin Demografik Özelliklerine Göre Farklılıkları. Uluslararası Bankacılık Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi
2-) Kandemir Orhan, Benli Tahir, Uslu Merve, 2020. Üniversite Öğrencilerinin Başarılarında Sosyo-Ekonomik Faktörlerin Önemi. The Journal of Academic Social Sciences
3-) Kızgın Yıldıray, Karaosmanoğlu Kübra, Hız Gülay, Benli Tahir, 2013. A Field Study on the Determination of the Credit Card Users’ Awareness of the Products Services Offered with Credit Cards Turkey Case. International Journal of Business and Management
4-) Kızgın Yıldıray, Benli Tahir, 2013. The Examining of GSM Operators’ Customer Complaint Management CCM Applications in Turkey with Discriminant Analysis. International Journal of Business and Management
5-) Özkan Bekir, Benli Tahir, Kızgın Yıldıray, 2013. Is There Any Impact of Horoscopes on Luxury Consumption Trends?. Business Management Dynamics

(A-7)

1-) Benli Tahir, Kızgın Yıldıray, 2020. Schwarzt’ın Sosyal Değerler Modelindeki Bireysel Değerlere Göre Tüketicilerin Çevreye Duyarlı Tüketim Davranışlarının İsimsel Lojistik Regresyon Analizi İle İncelenmesi. Manas Journal of Social Studies
2-) Kandemir Orhan, Benli Tahir, 2019. Kırsal Kalkınma ve Kırmızı Et Açığını Önlemede KüçükbaşHayvancılığın Önemi: Kastamonu İli Örneğinde Sorunlar ve Kümelenmenin Uygulanabilirliği. Türk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji dergisi (TURJAF)
3-) Kızgın Yıldıray, Benli Tahir, 2018. Reklam Sloganlarının Marka Farkındalığına Olan Etkisinin Belirlenmesi. Business and Management Studies: An International Journal
4-) Benli Tahir, Karaosmanoğlu Kübra, Taş Özlem, 2017. Çalışan Bireylerin Yeşil Ürün Reklamlarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Demografik Özelliklerine Göre Farklılıkları. Business and Management Studies: An International Journal
5-) Gümüş Niyazi, Kandemir Orhan, Benli Tahir, 2017. Kastamonu Üniversitesi’nde Eğitim Gören Türk Dünyası Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. International Journal Of Eurasia Social Sciences

(A-8) Articles published in Refereed National Journals

1-) Benli Tahir, 2017. Konjonktür Hareketler ve İşletmelerin Yatırım Kararlarının Firma-Menkul Kıymet Yatırımları Açısından Kavramsal İncelemesi. TUJOM Turkish Journal Of Marketing
2-) Benli Tahir, Karaosmanoğlu Kübra, 2017. Bir Pazarlama Stratejisi Olarak İçerik Pazarlama. Mesleki Bilimler Dergisi
3-) Benli Tahir, Dengel Derya, Civek Funda, 2016. Yeni TTK Çerçevesinde TDHP Mali Duran Varlıklar Hesap Grubunun TFRS1 ’e Göre Açılış Finansal Tabloları ’na Aktarılması. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
4-) Benli Tahir, Karaosmanoğlu Kübra, 2005. Turizm Sektöründeki İşletmelerde Meslek Stajını Yapan Ön Lisans ve Lisans Öğrencilerinin Sorunlarına İlişkin Bir Alan Çalışması. Mevzuat Dergisi
5-) Benli Tahir, Kızgın Yıldıray, 2002. Konaklama İşletmelerinde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Önemi Üzerine Bir Alan Çalışması : Muğla İli Örneği. Mevzuat Dergisi
6-) Benli Tahir, 1993. Elektrik Enerjisi Üretimi Planlamasında Doğrusal Programlama ve Yatağan Termik Santrali Uygulaması. Dokuz Eylul Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Kandemir Orhan, Benli Tahir, Uslu Merve, 2017. Üniversite Öğrencilerinin Başarılarında Sosyo-Ekonomik Faktörlerin Önemi: Kastamonu Üniversitesi Örneği. 3. Uluslararası Girişimcilik İstihdam Ve Kariyer Kongresi
2-) Gümüş Niyazi, Kandemir Orhan, Benli Tahir, 2016. Azeri ve Türk Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Kastamonu Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. I. Milletlerarası Türkiye - Azerbaycan Münasebetleri Sempozyumu
3-) Bulut Burak, Benli Tahir, Karakaya Bilal, Bedel Emel, Kara Mehmet Erdal, 2016. Psikososyal Tehlike Ve Riskler Üzerine Bir Araştırma Entegre Orman Ürünleri Sanayinde. I. Uluslararası Abana Sempozyumu – Geçmişten Günümüze Kastamonu / Kent-Kültür-Kimlik
4-) Kızgın Yıldıray, Benli Tahir, 2009. Meslek Yüksekokullarındaki Öğrenci Ailelerinin Mesleki ve Teknik Eğitimdeki Öneminin Vurgulanması Üzerine Bir Alan Çalışması : Muğla Meslek Yüksekokulu Örneği. 1. Uluslararası 5.Ulusal Meslek Yuksekokulları Sempozyumu UMYOS ’09
5-) Yokaş İbrahim, Karaosmanoğlu Kübra, Benli Tahir, 2003. A Field Study On The Employed Personnel Profile in Hospitality Firms And The Significance Of The Vocational Education : Marmaris Case. Mesleki-Teknik EgitimdeBolgesel ve Uluslararasi isbirligi Konferansi (IVETA)

(B-2)

1-) Benli Tahir, Örmeci Güney Gülay, 2018. Tüketicilerin Satın Alma Davranışı Açısından Hedonik Tüketimin Plansız Alışveriş Üzerine Etkisi. II. International Social Sciences And Humanities Berlin Conference
2-) Benli Tahir, Karaosmanoğlu Kübra, Ertürk Esma, 2017. Tüketicilerin Etnosentrizm Düzeyleri ve Demografik Özelliklerinin Marka Bağlılığı, Ürün kalitesi ve Tuketici Satın Alma Niyetleri Açısından İncelenmesi. Al-Farabi I. Uluslararasi Sosyal Bilimler Kongresi
3-) Benli Tahir, Karaosmanoğlu Kübra, Taş Özlem, 2017. Çalışan Bireylerin Yeşil Ürün Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumlarını Etkileyen Faktörler ve Demografik Özelliklere Göre Farklılıkları. Al-Farabi I. Uluslararasi Sosyal Bilimler Kongresi
4-) Benli Tahir, Karaosmanoğlu Kübra, Kartal Suat, 2017. Kuşaklar Arası Helâl Sertifikalı Ürün Tercihleri ve İlgilenim Düzeylerinin Demografik Özelliklere Göre Farklılıkları. II. Uluslararasi Sosyal Bilimler Sempozyumu
5-) Demirel Yavuz, Benli Tahir, Şen Sakine, 2017. Career Adaptation Skills Of Generation X And Y Employees And Demography-Based Comparison Of Career Success. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi
6-) Benli Tahir, Kandemir Orhan, Kürkcü Murat, Örmeci Gülay, 2017. The Impact Of Arab Spring On Foreign Trade Of Turkey With Islamic Countries. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi
7-) Kandemir Orhan, Kürkcü Murat, Benli Tahir, Örmeci Gülay, 2017. Analysis Of The Performance Of The Turkish World Countries (Turkey,Kazakhstan, Azerbaijan And Kyrgyzstan) In Terms Of The Reflection To The Global Competition Of Per Capita Income. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi
8-) Benli Tahir, 2016. İçerik Pazarlama. III. Uluslararası İşletme Öğrencileri Kongresi
9-) Kızgın Yıldıray, Benli Tahir, 2012. The Examining Of GSM Operators’ Customer Complaint Management (CCM) Applications In Turkey With Discriminant Analysis. 3. rd Int’xxl IJAS Conference of the International Journal of Arts Sciences

(B-3)

1-) Benli Tahir, Kızgın Yıldıray, 2013. The Determınatıon Of Smart Phone Use Tendency Of Unıversıty Students By Technology Acceptance Model. International Conference for Academic Disciplines

(B-4) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like national conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Benli Tahir, Karaosmanoğlu Kübra, Kızgın Yıldıray, 2005. Mesleki ve Teknik Eğitimde Öğrenci Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi Üzerine Bir Alan Çalışması : Muğla Meslek Yüksekokulu Örneği. III. Meslek Yuksekokullari Sempozyumu
2-) Oktik Şener, Karaosmanoğlu Kübra, Eltez Asude, Benli Tahir, 2004. Güneş Elektrik Enerjisi Dönüşüm Sistemlerinin Anket Değerlendirmeleri. V. Ulusal Temiz Enerji Sempozyumu, UTES 2004
3-) Karaosmanoğlu Kübra, Benli Tahir, Kızgın Yıldıray, 2002. Turizm Sektöründe Faaliyet Gösteren Esnafların Sorunlarının Belirlenmesi ve Çözüm Önerilerine İlişkin Alan Çalışması : Marmaris Örneği. II. Turizm Surasi Bildirileri

(C-2) Books published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Güçlü Faruk, Çiçek Hüseyin, Benli Tahir, 2005. Tek Düzen Muhasebe Sistemine Göre Genel Muhasebe/. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Faruk Güçlü

(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Benli Tahir, 2023. Güncel Bölgesel ve Küresel Tartışmalar/Konjonktürel Dalgalanmaların Makro Ekonomik Göstergelere ve Pazarlama Kararlarına Etkisi. Yayın Evi: Gazi Kitabevi Editör Adı: KANDEMİR ORHAN
2-) Benli Tahir, 2022. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Araştırmaları/Mağaza Özelliklerinin Perakendeci Markalı Mağaza Tercihine Etkisi. Yayın Evi: Hiperyayın Editör Adı: Benli Tahir
3-) Benli Tahir, Örmeci Güney Gülay, 2022. Sosyal ve İdari Bilimlerde Akademik Araştırmalar/Tüketicilerin Hedonik ve Faydacı Alışveriş Motivasyonlarının Plansız Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi: Çoklu Grup Analizi. Yayın Evi: Hiperyayın Editör Adı: Ali YILDIZ
4-) Benli Tahir, 2022. Kalkınma Sürecinde Beşeri Sermayenin Önemi/Stratejik Pazarlama Yönetimi Bağlamında Beşeri Sermayenin Rolü. Yayın Evi: Palet Yayınları Editör Adı: Orhan KANDEMİR
5-) Benli Tahir, 2019. Business And Economics Researches Book/The Effect Of Religious Belief Orientation On Halal Certified Product Purchase Preferences. Yayın Evi: Academician Publishing Editör Adı: Ergün Kara

(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Benli Tahir, 2011. Muhasebe Denetimi/Örnekleme Yöntemleri. Yayın Evi: Lisans Yayıncılık Editör Adı: DEMİR Berna, KIRLI Mustafa

(D-7) Editörlükler

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2018. Uluslararası Bankacılık, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi.
2-) Editörlük Türü: Dergi. 2018. InTraders Uluslararası Ticaret Dergisi.
3-) Editörlük Türü: Dergi. 2018. TUJOM Turkish Journal of Marketing.

(D-9) Editörlükler

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2022. Sosyal Bilimlerde Güncel Çalışmalar.
2-) Editörlük Türü: Kitap. 2022. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Araştırmaları.
3-) Editörlük Türü: Kitap. 2015. İstatistik.
4-) Editörlük Türü: Kitap. 2013. Pazarlama Yönetimi.
5-) Editörlük Türü: Kitap. 2009. Maliyet Muhasebesi.
6-) Editörlük Türü: Kitap. 2008. Mali Tablolar Analizi.

(E-2)

1-) The Examining of GSM Operators’ Customer Complaint Management CCM Applications in Turkey with Discriminant Analysis - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(E-4)

1-) Çalışan Bireylerin Yeşil Ürün Reklamlarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Demografik Özelliklerine Göre Farklılıkları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) Reklam Sloganlarının Marka Farkındalığına Olan Etkisinin Belirlenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) The Examining of GSM Operators’ Customer Complaint Management CCM Applications in Turkey with Discriminant Analysis - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Çalışan Bireylerin Yeşil Ürün Reklamlarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Demografik Özelliklerine Göre Farklılıkları - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(E-5)

1-) The Examining of GSM Operators’ Customer Complaint Management CCM Applications in Turkey with Discriminant Analysis - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Bir Pazarlama Stratejisi Olarak İçerik Pazarlama - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 6

(E-6)

1-) Çalışan Bireylerin Yeşil Ürün Reklamlarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Demografik Özelliklerine Göre Farklılıkları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Is There Any Impact of Horoscopes on Luxury Consumption Trends? - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(E-7)

1-) Çalışan Bireylerin Yeşil Ürün Reklamlarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Demografik Özelliklerine Göre Farklılıkları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Reklam Sloganlarının Marka Farkındalığına Olan Etkisinin Belirlenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
3-) Bir Pazarlama Stratejisi Olarak İçerik Pazarlama - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 5
4-) Turizm Sektöründeki İşletmelerde Meslek Stajını Yapan Ön Lisans ve Lisans Öğrencilerinin Sorunlarına İlişkin Bir Alan Çalışması - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Bir Pazarlama Stratejisi Olarak İçerik Pazarlama - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
6-) Is There Any Impact of Horoscopes on Luxury Consumption Trends? - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) The Examining of GSM Operators’ Customer Complaint Management CCM Applications in Turkey with Discriminant Analysis - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Kastamonu Üniversitesi’nde Eğitim Gören Türk Dünyası Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) Konjonktür Hareketler ve İşletmelerin Yatırım Kararlarının Firma-Menkul Kıymet Yatırımları Açısından Kavramsal İncelemesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) Muhasebe Denetimi/Örnekleme Yöntemleri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
11-) Konaklama İşletmelerinde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Önemi Üzerine Bir Alan Çalışması : Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(F-1) Administered PhD/B.S./B.A. Dissertations.

1-) Tez Adı: Borçlanmanın Kârlılık Performansı Üzerine Etkisi : Libya Bankaları Üzerine Bir Uygulama. Konu: Borçlanmanın Kârlılık Performansı Üzerine Etkisi : Libya Bankaları Üzerine Bir Uygulama. Azeddin Tahir Tabani-Arab. 2019
2-) Tez Adı: Dış Denetçilerin Etik ve Mesleki Davranış Kurallarına Bağlılığı ve Bunun Denetim Kalitesi Üzerindeki Etkisi : Libya örneği. Konu: Dış Denetçilerin Etik ve Mesleki Davranış Kurallarına Bağlılığı ve Bunun Denetim Kalitesi Üzerindeki Etkisi : Libya örneği. Hasen Mahamed-Albeksh. 2019

(F-2) Administered graduate dissertations

1-) Tez Adı: Marka Değeri Ve Marka İmajının Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi : Libya Örneği. Konu: Marka Değeri Ve Marka İmajının Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi : Libya Örneği. Nuri Abdusalam Ali-Omar. 2021
2-) Tez Adı: İlişki Kalitesinin Müşteri Bağlılığı Üzerine Etkisi : Libya Örneği. Konu: İlişki Kalitesinin Müşteri Bağlılığı Üzerine Etkisi : Libya Örneği. Ali Mohamed Abdallah-Zagal. 2021
3-) Tez Adı: Helal Sertifikalı Ürünlerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi : Cibuti Örneği. Konu: Helal Sertifikalı Ürünlerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi : Cibuti Örneği. Mahad Youssouf -Roble. 2021
4-) Tez Adı: Reklamların Tüketicilerin Satın Alma Niyetine Etkisi : Libya Örneği. Konu: Reklamların Tüketicilerin Satın Alma Niyetine Etkisi : Libya Örneği. Omar Mohamed Ali Hasan-Altawati. 2020
5-) Tez Adı: Hedonik Tüketimin Plansız Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi : Libya Örneği. Konu: Hedonik Tüketimin Plansız Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi : Libya Örneği. Walid Mohamed Mansour-Ffrgani. 2020
6-) Tez Adı: Tüketici Etnosentrizm Düzeylerinin Satın Alma Tarzları Üzerine Etkisi : Libya Örneği. Konu: Tüketici Etnosentrizm Düzeylerinin Satın Alma Tarzları Üzerine Etkisi : Libya Örneği. Galal K. A. Yahia-Elshakmak. 2020
7-) Tez Adı: Hizmet Kalitesi Algısının Tüketici Memnuniyeti Üzerine Etkisi : Libya Örneği. Konu: Hizmet Kalitesi Algısının Tüketici Memnuniyeti Üzerine Etkisi : Libya Örneği. Basher Abdulsalam Saeid-Iqsheerah. 2020
8-) Tez Adı: İç Müşterilerin Kurumsal İtibar Algılarının, Örgütsel Bağlılıkları Üzerine Etkisi. Konu: İç Müşterilerin Kurumsal İtibar Algılarının, Örgütsel Bağlılıkları Üzerine Etkisi. Nurettin-Gül. 2019
9-) Tez Adı: Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka İmajı Üzerine Etkisi. Konu: Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka İmajı Üzerine Etkisi. Hilal-Tulum. 2019
10-) Tez Adı: Dizi İzleme Motivasyonu Ve Tarihi, Askeri, Savaş, Güç, Bağımsızlık, Kahramanlık Temalı Dizi Tercihlerinin Etnosentrizm İle İlişkisi. Konu: Dizi İzleme Motivasyonu Ve Tarihi, Askeri, Savaş, Güç, Bağımsızlık, Kahramanlık Temalı Dizi Tercihlerinin Etnosentrizm İle İlişkisi. Esma-Ertürk. 2019
11-) Tez Adı: Tüketicilerin Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Yeşil Ürün Tüketimi Eğilimleri Üzerine Etkisi. Konu: Tüketicilerin Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Yeşil Ürün Tüketimi Eğilimleri Üzerine Etkisi. Özlem-Taş. 2019
12-) Tez Adı: İnternet Tüketicilerinin Hazır Giyim Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Konu: İnternet Tüketicilerinin Hazır Giyim Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Emine-Aydın. 2019
13-) Tez Adı: Markaların Mobil Uygulamaları Kapsamında Teknoloji Kabul Modelinin Kullanım Niyeti Üzerine Etkisi. Konu: Markaların Mobil Uygulamaları Kapsamında Teknoloji Kabul Modelinin Kullanım Niyeti Üzerine Etkisi. Yağmur Tuğçe-Orul. 2019
14-) Tez Adı: Sosyal Medyadaki Bebek Bakım Ürünü Reklamlarının Tüketicilerin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Davranışları Üzerine Etkisi. Konu: Sosyal Medyadaki Bebek Bakım Ürünü Reklamlarının Tüketicilerin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Davranışları Üzerine Etkisi. Seda-Özdemir. 2019
15-) Tez Adı: Mağaza Özelliklerinin Perakendeci Markalı Mağaza Tercihine Etkisi : Kastamonu Örneği. Konu: Mağaza Özelliklerinin Perakendeci Markalı Mağaza Tercihine Etkisi : Kastamonu Örneği. Muhammet-Demirel. 2018

(G-4-Eski) Being part of a project supported by TÜBİTAK, TÜBA, DPT, KOSGEB, Ministries and other similar public or private institutions (researcher, trainer, advisor, etc.) TÜBİTAK, TÜBA, DPT, KOSGEB,)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: Muğla Üniversitesi’xxne bağlı Meslek Yüksekokul’xxlarından ve Teknik Eğitim Fakültesi’xxnden yen imezun olacak olan ve son 2 yılda mezun olmuş olan, teknik ve sosyal branşlardan seçişlecek kişiler, Avrupa’xxnın çeşitli ülkelerinden (Fransa, Almanya, Polonya, İspanya, İtalya, İngiltere, Slovakya, Portekiz, Yunanistan) belirlenmiş kurumlara iş deneyimi elde etmek üzere gönderileceklerdir. Projenin maddi desteği ile katılımcıların eğitim veya mesleki gelişimlerine bir katma değer sağlanacaktır. Katılımcı olan Muğla Üniversitesi’xxnen yeni mezun gençler, önce yurt içinde pedagojik, kültürel ve dil desteği (eğitimi) almışlar ardından, mezuniyet baranşlarına uygun olarak eçilmiş olan Avrupa’xxdaki işyerlerinde mesleki eğitim almak üzere gönderilerek orada bulunmuşlardır. Bu eğitimlerinin ardından, yapmış oldukları mesleki çalışmaları, sertifikalarla belgelendirilmişlerdir. Böylece katılımcıların bilgi, beceri ve nitelikleri geliştirilmiş, yurtdışı işbirlikleri için kendileri daha donanımlı hale getirilmiş, kendi işllerini kurma konusunda istekli hale gelmişler, modern yabancı dilleri öğrenmişler, yenilikçi ve kaliteye yönelik gelişmelerin farkındalığına sahip olmuşlar ve hayatboyu öğrenme kapsamında, bilişim teknolojisine dayalı içerik, hizmet ve pedagojik faaliyetlerden yararlanmışlardır.. Proje Türü: Kalkınma Bakanlığı. Mezunlara Avrupa’da İş Deneyimi (LLP-LDV-PLM-07-TR-0199). 2007-2009

(G-8)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Kırsal Kalkınma Sürecinde Küçükbaş Hayvancılığın Önemi ve Sektörün Sorunlarının Çözümünde Kümelenme. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Kastamonu ’nun Kırsal Kalkınma Sürecinde Küçükbaş Hayvancılığın Önemi ve Sektörün Sorunlarının Çözümünde Kümelenmenin Uygulanabilirliği. 2017-2018
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: SMMM’lerin uluslararası finansal raporlama yapabilme düzeyleri ile sermaye şirketlerinin finansman kaynak maliyeti avantajlarını farkındalıklarının belirlenmesi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Kastamonu İli Sermaye Şirketlerinin Muhasebesini Tutan Smmm’lerin Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına Uygun Raporlama Yapabilme Düzeyleri İle Sermaye Şirketlerinin Finasman Kaynaklarının Maliyetlerinin Araştırılması Projesi. 2016-2017

(Ğ-1) International scientific awards in related field

1-) Kurum Adı: . to recieve one of the four best paper award of the international congress on Turkish World social sciences research (Special Award). 2017

(I-7)

1-) III. Uluslararası İşletme Öğrencileri Kongresi. Sakarya Üniversitesi. . 2016