Personnel

 YUSUF SÜLÜN
Yusuf Sülün
@ E-mail
syusuf@mu.edu.tr
Phone
0252 211 1792

Staff of

Place of Duty

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Education

Bachelor's Degree

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği 1985

Master's Degree

Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Öğretmenliği 1988

Doctorate

Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Öğretmenliği 1991

Academic Publishing

(A-1) Articles published in journals indexed by SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Güven Gökhan, Kozcu Çakır Nevin, Çetin Gürcan, Sülün Yusuf, Güven Emine, 2022. Arduino-assisted robotics coding applications integrated into the 5E learning model in science teaching. Journal of Research on Technology in Education
2-) Güven Gökhan, Sülün Yusuf, 2017. Pre-service teachers knowledge and awareness about renewable energy. Renewable and Sustainable Energy Reviews
3-) Çam, A., Topçu, M.S., Sülün, Y., 2015. Preservice science teachers’ attitudes towards chemistry and misconceptions about chemical kinetics.. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
4-) Güven, G., Sülün, Y., Çam, A., 2014. The examination of elementary preservice teachers' reflective diaries and epistemological beliefs in science laboratory.. Teaching in Higher Education
5-) Özkan, V., Sülün, Y., 2014. Microfungal Contaminants on Mobile Phones of Health Services Vocational School Students in Marmaris, Turkey.. Mycopathologia

(A-3)

1-) Güven Emine, Sülün Yusuf, 2023. Ortaokul 5. Sınıf Fen Öğretiminde Arduino Destekli Robotik Kodlama Etkinliklerinin Kullanılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Çam, A., Topçu, M.S., Sülün, Y., Güven, G., Arabacıoğlu, S., 2012. Translation and validation of the Epistemic Belief Inventory with Turkish pre-service teachers.. Educational Research and Evaluation

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Güven Gökhan, Sülün Yusuf, 2019. Interdisciplinary Approach-Based Energy Education.. Multidisciplinary Journal of Educational Research
2-) Güven Gökhan, Yakar Ali, Sülün Yusuf, 2019. Adaptation of the Energy Literacy Scale into Turkish: A Validity and Reliability Study. Cukurova University Faculty of Education Journal
3-) Güven, G., Sülün, Y., 2012. Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi.. Türk Fen Eğitimi Dergisi
4-) Yurttaş, G., Sülün, Y., 2010. What are the most important environmental problems according to the pre-service science teachers?. Procedia Social and Behavioral Sciences
5-) Yurttaş, G., Sülün, Y., 2010. What are the most important environmental problems according to the second grade primary school students?. Procedia Social and Behavioral Sciences
6-) Ocak, İ., Sülün, Y., Hasenekoğlu, İ., 2004. The Effect of Cement Dust Emitted From GaziAntep Cement Plant on Microfungus Flora of Surroundings Soils, TÜRKEY.. Trakya Üniv. J. Sci
7-) Sülün, Y., 2002. Çevre kirliliğini Önlemede Eğitimin Rolü.. Muğla Üniv. Sosyal Bilimler Enst.D.

(A-7)

1-) Ortaakarsu Fatih, Sülün Yusuf, 2022. WEB 2.0 ARAÇLARININ FEN BİLİMLERİ DERSİ DNA VE GENETİK KOD ÜNİTESİNDE MOTİVASYONA ETKİSİ: KAHOOT! ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Çam Aylin, Güven Gökhan, Sülün Yusuf, 2018. Effect of Case-Based Learning Laboratory Instruction and Scientific Reasoning Ability on Science Preservice Teachers’ Understanding of Some Chemistry Concepts. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
3-) Güven Gökhan, Sülün Yusuf, 2018. Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımının Fen bilgisi Öğretmen Adaylarının Enerji Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarına Etkisinin İncelenmesi.. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
4-) Güven, G., Çam, A., Sülün, Y., 2015. Effectiveness of Case-Based Laboratory Activities on Chemistry Laboratory Anxiety of Pre-Service Science Teachers.. International Journal of Eurasia Social Sciences
5-) Sülün, Y., Ekiz, S., 2009. Proje Yarışmasının Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine Olan Tutumlarına Etkisi ve Öğretmen Görüşleri.. Erzincan Üniv. Erzincan Eğitim Fak.Dergisi
6-) Sülün, Y., Yurttaş, G., Şerenli, E., 2008. Sözel Zekaya Sahip olan Öğretmen Adaylarına Biyoloji Öğretiminde Alternatif Öğrenme Yaklaşımı: Beyin Temelli Öğrenme. . Erzincan Üniv. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
7-) Sülün, Y., Işık, C., Sülün, A., 2008. İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Fen ve Teknoloji Dersi Veren Sınıf Öğretmenlerinin Fen Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi.. Erzincan Üniv. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
8-) Sülün, Y., Kozcu, N., Şenler, B., Çil, E., 2008. İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Buluş Yoluyla Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisinin Belirlenmesi (Muğla Örneği).. Erzincan Üniv. Erzincan Eğitim Fak.Dergisi
9-) Sülün, Y., Kozcu, N., 2005. İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Lise Giriş Sınavlarındaki Çevre ve Populasyon Konusuyla İlgili Grafik Sorularını Algılama ve Yorumlamalarındaki Yanılgıları. . Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fak.Dergisi
10-) Sülün, Y., 2001. Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi Topraklarının Mikrofungus Florası.. Ata.Üniv.Ziraat Fak.D

(A-8) Articles published in Refereed National Journals

1-) Hasenekoğlu, İ., Sülün, Y., 1994. Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi Topraklarının Mikrofungus Florası Üzerine Bir Araştırma.. Doğa-Tr. Of Botany
2-) Hasenekoğlu, İ., Sülün, Y., 1993. A study on Aspergillus Mich. Ex Fr. And Penicillium Link Ex Gray Flora of the Soils of Northeast Anatolia.. Doğa-Tr. J. Of Biology
3-) Hasenekoğlu, İ., Sülün, Y., 1990. Erzurum Aşkale Çimento Fabrikasının Kirlettiği Toprakların Mikrofungus Florası Üzerine Bir Araştırma. Doğa Tr. J. Of Botany

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Ortakarsu Fatih, Sülün Yusuf, 2022. Fen Öğretiminde Web 2.0 Araçları: Literatür Taraması. 13. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi
2-) Merve Hartuç, Sülün Yusuf, 2019. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Entegre Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FETEMM) Öğretimi Yönelimlerinin İncelenmesi(Ege Bölgesi Örneği). 2nd INTERNATIONAL ELEMENTARY EDUCATION CONGRESS
3-) Fatih Ortaakarsu, Sülün Yusuf, 2019. Sözel Sembollerle Kodlamanın 8. Sınıf Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım Ünitesindeki Bazı Kavramların Öğrenilmesine Ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. 2nd INTERNATIONAL ELEMENTARY EDUCATION CONGRESS
4-) Yakar Pınar, Sülün Yusuf, 2017. Sokratik Sorgulama Tekniği Kullanımının Ortaokul Öğrencilerinin Sosyo-BilimselKonulara Yönelik Tutumlarına ve Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Düzeylerine Etkisi. 5th International Curriculum and Instruction Congress
5-) Güven Gökhan, Sülün Yusuf, 2017. Fen bilgisi öğretmen adaylarının “enerji” kavramına yönelik bilişsel yapılarının belirlenmesi.. 2nd International Contemporary Educational Research Congress
6-) Hartuç Merve, Sülün Yusuf, 2017. 1. VE 4. SINIF FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENTEGRE FETEMM (STEM)ÖĞRETİMİ YÖNELİMLERİNİN İNCELENMESİ. 2. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
7-) Sülün Yusuf, Güven Gökhan, Yakar Ali, 2017. Ortaokul Öğrencilerinin Enerji Okuryazarlığı Düzeylerinin İncelenmesi: Muğla Örneği. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
8-) Sülün Yusuf, Güven Gökhan, 2017. Fen bilgisi öğretmen adaylarının enerji kavramı ile ilişkili gündelik hayattan olayları açıklama düzeylerinin belirlenmesi. 2nd International Contemporary Educational Research Congress
9-) Güven, G., Yakar, A., Sülün, Y., 2016. Enerji Okuryazarlığı: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması.. III. International Eurasian Educational Research Congress
10-) Güven Gökhan, Yakar Ali, Sülün Yusuf, 2016. Enerji Okuryazarlığı Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. III. International Eurasian Educational Research Congress
11-) Çam, A., Sülün, Y., 2016. Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Belirlenmesi. XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
12-) Güven, G., Sülün, Y., 2016. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kavramsal Anlama ve Bilgi Düzeyleri: Enerji Kavramı.. XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
13-) Güven Gökhan, Sülün Yusuf, 2016. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kavramsal Anlama ve Bilgi Düzeyleri Enerji Kavramı. XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
14-) Çam Aylin, Sülün Yusuf, 2016. FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ SAĞLIKLI YAŞAM BİÇİMİ DAVRANIŞLARININ BELİRLENMESİ. XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
15-) Pınar Yakar, Sülün Yusuf, Yakar Ali, 2015. Problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi Sosyo bilimsel konuların öğretiminde görüş geliştirme tekniği kullanımı. Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlâk ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu
16-) Çam Aylin, Sülün Yusuf, Güven Gökhan, 2015. Effectiveness of Case Based Learning Laboratory Instruction and Scientific Reasoning Ability on Science Preservice Teachers Understanding of Some Science Concepts. National Association of Research in Science Teaching
17-) Cam, A., Sulun, Y., Topcu, M.S., Guven, G., 2015. The Examination of Pre-Service Teachers’ Epistemological Beliefs in Terms of Hofer's and Hammer & Elby's View. Procedia - Social and Behavioral Sciences
18-) Çam Aylin, Sülün Yusuf, Topçu Mustafa Sami, Güven Gökhan, 2014. The Examination of Pre Service Teachers Epistemological Beliefs in Terms of Hofer s and Hammer Elby View. 4th World Conference On Educational Technology Researches
19-) Sülün Yusuf, Güven Gökhan, 2014. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlük Yazımlarının İncelenmesi ve Öğretmen Görüşleri. VII. International Congress of Educational Research
20-) Yurttaş Kumlu Gülfem Dilek, Sülün Yusuf, 2010. What are the most important environmental problems according to the second grade primary school students. Procedia-Social and Behavioral Sciences
21-) Sülün Yusuf, Görecek Baybars Meryem, Keser Ayşin, 2005. İlköğretim 6 sınıf fen bilgisi dersinde dolaşım sistemi konusunun analoji tekniği ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin belirlenmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
22-) Sülün, Y., Şenler, B., Kozcu, N., 2004. Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Biyoloji Derslerinde Bilgisayar ve İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Muğla Üniversitesi Örneği). . IV. Uluslar arası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu

(B-2)

1-) Güven Gökhan, Kozcu Çakır Nevin, Çetin Gürcan, Sülün Yusuf, Güven Emine, 2019. Arduino Destekli Robotik Kodlama Uygulamalarının Ortaokul 6. Sınıf Fen Öğretimine Entegrasyonu. 2. Uluslararası Temel Eğtim Kongresi
2-) Karalar Ela Şefika, Sülün Yusuf, 2018. Öğrencilerin Fen Bilimleri Konularına Yönelik İlgilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. II. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU(USEAS 2018)
3-) Şahin Büşra, Güven Emine, Güler Nazan, Alpaslan Muhammet Mustafa, Sülün Yusuf, Altıparmak Karakuş Melek, 2018. 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Öğrenme Ortamı Algıları, Akademik Başarı Duyguları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. II. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
4-) Sülün, Y., Güven, G., 2015. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlük Yazımlarının İncelenmesi ve Öğretmen Görüşleri.. VII. International Congress of Educational Research
5-) Çam, A., Sülün, Y., Güven, G., 2015. Effectiveness of Case-Based Learning Laboratory Instruction and Scientific Reasoning Ability on Science Preservice Teachers’ Understanding of Some Science Concepts.. National Association of Research in Science Teaching
6-) Sülün, Y., Çam, A., Topçu, M.S., 2013. Preservice Science Teachers' Nature of Science Misconceptions and Epistemological Beliefs about Physical Science.. National Association of Research in Science Teaching
7-) Sülün, Y., Çam, A., Topçu, M.S., Güven, G., Arabacıoğlu, S., 2012. Translation and Validation of the Epistemological Beliefs Scale with Preservice Teachers. . National Association of Research in Science Teaching
8-) Şenler, B., Sülün, Y., 2011. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Dolaşım Sistemi Konusunun Kavram Haritalarıyla Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Belirlenmesi (Muğla Merkez örneği).. New Trends on Global Education Conference
9-) Yurttaş, G., Sülün, Y., 2010. What Are The Most Important Environmental Problems According To The Pre-Service Science Teachers?.. World Conference on Educational Sciences
10-) Yurttaş, G., Sülün, Y., 2010. What Are The Most Important Environmental Problems According To The Second Grade Primary School Students?.. World Conference on Educational Sciences
11-) Evren, A., Sülün, Y., 2010. The Effect of Teaching Animal Physiology Through “V-Diagrams” On Students’ Success and Retention Level.. World Conference on Educational Sciences WCES
12-) Ekiz, S., Sülün, Y., Yurttaş, G., 2009. Idendification of Primary Education Students’ Views About Science Subjets. . I. World Conference on Educational Sciences
13-) Sülün, Y., Yurttaş, G., Ekiz, S., 2009. Determination of Science Literacy Levels of The Classroom Teachers (A Case of Muğla City in Turkey). . I. World Conference on Educational Sciences
14-) Sülün, Y., Evren, A., 2008. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Laboratuarı Uygulamalarında V- Diyagramı Öğretim Stratejisine Yönelik Tutumları.. ICES’08 International Conference on Educational Sciences
15-) Sülün, Y., Görecek, M., Çelik, Ö., 2007. Öğretmen adaylarının Bilgi Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla Üniversitesi Örneği).. 7th International Educational Technology Conference
16-) Sülün, Y., Tunç, E., Ballıel, B., 2004. İlköğretim 8.sınıf Fen Bilgisi Dersinde Genetik Ünitesinin Bilgisayar Desteği İle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Belirlenmesi. . IV. Uluslar arası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu
17-) Sülün, Y., 1998. Giresun Kültüründe Çevrenin Önemi.. Giresun Kültür Sempozyumu
18-) Sülün, Y., Ocak, İ., 1997. Fethiye Kemer (Muğla) Civarında Orman Yangınından Etkilenen Toprakların Mikrofungus Florası Üzerine Bir Araştırma.. International Eurasian Congress on Environment and Peace
19-) Sülün, Y., Sülün, S., 1997. Giresun’un Çevre Sorunları. . International Eurasian Congress on Environment and Peace

(B-4) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like national conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Sülün, Y., Çam, A., Güven, G., 2013. Muğla İli Lise I. Sınıf Öğrencilerinin Değerler Eğitimi Konusundaki Görüşleri.. Muğla Değerler Sempozyumu
2-) Sülün, Y., Evren, A., 2008. Yapılandırıcı Öğrenme Kuramına Dayalı Bir Laboratuar Etkinliği: Bitkilerde DNA İzolasyonu.. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
3-) Sülün, Y., Ekiz, S., 2008. Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programı Öğretmen Adaylarının Proje Çalışmalarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi.. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
4-) Sülün, Y., Adıgüzel, R., 2008. İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersi Mitoz ve Mayoz Hücre Bölünmesi Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. . XIII. Eğitim Bilimleri Kongresi
5-) Sülün, Y., Ekiz, S., Çelik, Ö., 2008. Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programında 2006-2007 Öğrenim Yılında 3 ve 2007-2008 Öğrenim Yılında 4. Sınıfta Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Proje Çalışmalarına İlişkin Görüşleri. . 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
6-) Sülün, Y., Ekiz, S., Yurttaş, G., 2008. Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programında 2006- 2007 Öğretim Yılında 3 ve 2007- 2008 Öğretim Yılında 4. Sınıfta Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Proje Çalışmalarına İlişkin Görüşleri.. VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
7-) Sülün, Y., Durmaz, B., Mat, B., 2008. Özel Dershanelerde Kavram Haritaları ile Fen Öğretiminin Eğitsel Oyunlarla Desteklenmesinin Öğrenci Başarısına Etkisinin Belirlenmesi.. XIII. Eğitim Bilimleri Kongresi
8-) Sülün, Y., Kozcu, N., Şenler, B., 2008. Biyoloji ve Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Derslerinde Bilgisayar ve İnternet Kullanımına İlişkin görüşleri.. XIII. Eğitim Bilimleri Kongresi
9-) Sülün, Y., Görecek, M., Keser, A., 2008. İlköğretim 6. Sınıf Fen Bilgisi Dersi Dolaşım Sistemi Konusunun Anoloji Tekniği ile Öğretiminin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Belirlenmesi.. XIII. Eğitim Bilimleri Kongresi
10-) Sülün, Y., Mat, İ., 2007. Özel Dershanelerde Animasyon Kullanımıyla Bilgisayar Destekli Fen Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi.. I. Ulusal İlköğretim Kongresi
11-) Sülün, Y., Ekiz, S., 2007. Proje Çalışmasına Katılan Öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi.. I. Ulusal İlköğretim Kongresi
12-) Sülün, Y., Kozcu, N., Kuru, S., 2006. Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumları.. XV. Eğitim Bilimleri Kongresi
13-) Sülün, Y., Şenler, B., Tunç, E., 2004. İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Doğadaki madde Döngüleri Konusunun Kavram Haritalarıyla Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Belirlenmesi.. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi

(B-6)

1-) Sülün, Y., Durmaz, B., 2007. Yapılandırıcı Fen Öğretiminde Kavram Karikatürlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi.. I. Ulusal İlköğretim Kongresi
2-) Sülün, Y., Başol, T., Mıhladız, G., 2005. İlköğretim 6. Sınıf Fen Bilgisi Programında Solunum Sistemi Konusunun Görsel Materyallerle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi.. XIII. Eğitim Bilimleri Kongresi

(C-1) Books published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Güven Gökhan, Sülün Yusuf, 2019. Fen Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Disiplinler Arası Enerji Öğretimi. Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Gökhan Güven, Yusuf Sülün

(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Sülün Yusuf, Güven Gökhan, 2019. Biyoloji II/Metabolizmaya Giriş. Yayın Evi: Lisans Yayıncılık Editör Adı: Güldem Dönel Akgül, Ayşe Birhanlı

(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Sülün, Y., 2010. Genel Biyoloji (IV. Bölüm: Hücre). Yayın Evi: Lisans Yayıncılık Editör Adı: M.Zeki Yıldırım-Hasan Genç
2-) Sülün, Y., 2006. Çevre Bilimi (VI.Bölüm: İnsan ve Çevre). Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: Mustafa Aydoğdu-Kudret Gezer
3-) Sülün, Y., 2005. Canlılar Bilimi (IV. Bölüm: Hücre). Yayın Evi: Lisans Yayıncılık Editör Adı: M. Zeki Yıldırım

(D-11) Hakemlikler

1-) Journal of Turkish Science Education. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016. Hakemlik Sayısı: 1
3-) International Journal of Learning & Teaching. 2016. Hakemlik Sayısı: 1

(D-17) Hakemlikler

1-) Batı Anadolu Eğitim Bilimleri dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1)

1-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Pre-service teachers knowledge and awareness about renewable energy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
3-) Arduino-assisted robotics coding applications integrated into the 5E learning model in science teaching - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
4-) Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımının Fen bilgisi Öğretmen Adaylarının Enerji Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarına Etkisinin İncelenmesi. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Preservice science teachers’ attitudes towards chemistry and misconceptions about chemical kinetics. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) The examination of elementary preservice teachers' reflective diaries and epistemological beliefs in science laboratory. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
7-) What Are The Most Important Environmental Problems According To The Second Grade Primary School Students?. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Translation and validation of the Epistemic Belief Inventory with Turkish pre-service teachers. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) Microfungal Contaminants on Mobile Phones of Health Services Vocational School Students in Marmaris, Turkey. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Pre-service teachers knowledge and awareness about renewable energy - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 5
11-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 2

(E-2)

1-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
2-) Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımının Fen bilgisi Öğretmen Adaylarının Enerji Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarına Etkisinin İncelenmesi. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Arduino-assisted robotics coding applications integrated into the 5E learning model in science teaching - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
4-) Pre-service teachers knowledge and awareness about renewable energy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
5-) Preservice science teachers’ attitudes towards chemistry and misconceptions about chemical kinetics. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımının Fen bilgisi Öğretmen Adaylarının Enerji Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarına Etkisinin İncelenmesi. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) Çevre kirliliğini Önlemede Eğitimin Rolü. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Proje Yarışmasının Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine Olan Tutumlarına Etkisi ve Öğretmen Görüşleri. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) Pre-service teachers knowledge and awareness about renewable energy - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
10-) Translation and validation of the Epistemic Belief Inventory with Turkish pre-service teachers. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
12-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
13-) What are the most important environmental problems according to the second grade primary school students? - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-3)

1-) What are the most important environmental problems according to the second grade primary school students? - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
2-) The examination of elementary preservice teachers' reflective diaries and epistemological beliefs in science laboratory. - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
3-) Microfungal Contaminants on Mobile Phones of Health Services Vocational School Students in Marmaris, Turkey. - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 3
4-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 5
5-) The Effect of Cement Dust Emitted From GaziAntep Cement Plant on Microfungus Flora of Surroundings Soils, TÜRKEY. - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
6-) Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi Topraklarının Mikrofungus Florası Üzerine Bir Araştırma. - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
7-) Erzurum Aşkale Çimento Fabrikasının Kirlettiği Toprakların Mikrofungus Florası Üzerine Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
8-) İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Lise Giriş Sınavlarındaki Çevre ve Populasyon Konusuyla İlgili Grafik Sorularını Algılama ve Yorumlamalarındaki Yanılgıları. - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 2

(E-4)

1-) Pre-service teachers knowledge and awareness about renewable energy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 5
2-) Arduino-assisted robotics coding applications integrated into the 5E learning model in science teaching - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
3-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) What Are The Most Important Environmental Problems According To The Second Grade Primary School Students?. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
5-) Determination of Science Literacy Levels of The Classroom Teachers (A Case of Muğla City in Turkey). - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
6-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
7-) Proje Yarışmasının Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine Olan Tutumlarına Etkisi ve Öğretmen Görüşleri. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
8-) İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Lise Giriş Sınavlarındaki Çevre ve Populasyon Konusuyla İlgili Grafik Sorularını Algılama ve Yorumlamalarındaki Yanılgıları. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) Microfungal Contaminants on Mobile Phones of Health Services Vocational School Students in Marmaris, Turkey. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) The examination of elementary preservice teachers' reflective diaries and epistemological beliefs in science laboratory. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
11-) Pre-service teachers knowledge and awareness about renewable energy - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
12-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
13-) The examination of elementary preservice teachers' reflective diaries and epistemological beliefs in science laboratory. - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-5)

1-) Pre-service teachers knowledge and awareness about renewable energy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
3-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
4-) The Effect of Cement Dust Emitted From GaziAntep Cement Plant on Microfungus Flora of Surroundings Soils, TÜRKEY. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) Pre-service teachers knowledge and awareness about renewable energy - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
6-) The examination of elementary preservice teachers' reflective diaries and epistemological beliefs in science laboratory. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) Effect of Case-Based Learning Laboratory Instruction and Scientific Reasoning Ability on Science Preservice Teachers’ Understanding of Some Chemistry Concepts - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımının Fen bilgisi Öğretmen Adaylarının Enerji Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarına Etkisinin İncelenmesi. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) Microfungal Contaminants on Mobile Phones of Health Services Vocational School Students in Marmaris, Turkey. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
10-) İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Lise Giriş Sınavlarındaki Çevre ve Populasyon Konusuyla İlgili Grafik Sorularını Algılama ve Yorumlamalarındaki Yanılgıları. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-6)

1-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) Adaptation of the Energy Literacy Scale into Turkish: A Validity and Reliability Study - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Pre-service teachers knowledge and awareness about renewable energy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Ortaokul 5. Sınıf Fen Öğretiminde Arduino Destekli Robotik Kodlama Etkinliklerinin Kullanılması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) What Are The Most Important Environmental Problems According To The Pre-Service Science Teachers?. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
6-) İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Lise Giriş Sınavlarındaki Çevre ve Populasyon Konusuyla İlgili Grafik Sorularını Algılama ve Yorumlamalarındaki Yanılgıları. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4

(F-1) Administered PhD/B.S./B.A. Dissertations.

1-) Tez Adı: Fen bilgisi öğretmen adaylarına yönelik disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı enerji eğitimi. Konu: Enerji Eğitimi. GÖKHAN-GÜVEN. 2017
2-) Tez Adı: İlköğretim 8. sınıf hücre bölünmesi ve kalıtım ünitesinde öğrenilmesi güç bazı kavramların sözel sembollerle kodlanarak öğrenilmesi ve hatırda tutma düzeyinin araştırılması. Konu: Fen Eğitimi. FATİH-ORTAAKARSU. 2013
3-) Tez Adı: Fen ve teknoloji laboratuvar uygulamalarında sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı günlük yazım ve epistemolojik inançlarının incelenmesi. Konu: Fen Eğitimi. GÖKHAN-GÜVEN. 2013
4-) Tez Adı: Mitoz ve mayoz hücre bölünmesi konusundaki kavram yanılgılarının tespiti ve bu konuda fen bilgisi öğretmenlerinin çözüm önerileri: Muğla ili örneği. Konu: Fen Eğitimi. RAMAZAN-ADIGÜZEL. 2006
5-) Tez Adı: Fen Öğretiminde WEB 2.0 Araçlarının Akademik Başarı, Motivasyon ve Hatırlama Düzeyine Etkisi. Konu: Fen Eğitimi. Fatih -ORTAAKARSU. 2024

(F-1)

1-) Tez Adı: Fen bilgisi öğretmen adaylarına yönelik disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı enerji eğitimi. Konu: Enerji Eğitimi. GÖKHAN-GÜVEN. 2017
2-) Tez Adı: İlköğretim 8. sınıf hücre bölünmesi ve kalıtım ünitesinde öğrenilmesi güç bazı kavramların sözel sembollerle kodlanarak öğrenilmesi ve hatırda tutma düzeyinin araştırılması. Konu: Fen Eğitimi. FATİH-ORTAAKARSU. 2013
3-) Tez Adı: Fen ve teknoloji laboratuvar uygulamalarında sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı günlük yazım ve epistemolojik inançlarının incelenmesi. Konu: Fen Eğitimi. GÖKHAN-GÜVEN. 2013
4-) Tez Adı: Mitoz ve mayoz hücre bölünmesi konusundaki kavram yanılgılarının tespiti ve bu konuda fen bilgisi öğretmenlerinin çözüm önerileri: Muğla ili örneği. Konu: Fen Eğitimi. RAMAZAN-ADIGÜZEL. 2006
5-) Tez Adı: Fen Öğretiminde WEB 2.0 Araçlarının Akademik Başarı, Motivasyon ve Hatırlama Düzeyine Etkisi. Konu: Fen Eğitimi. Fatih -ORTAAKARSU. 2024

(F-2) Administered graduate dissertations

1-) Tez Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENTEGRE FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK (FETEMM) ÖĞRETİMİ YÖNELİMLERİNİN İNCELENMESİ (EGE BÖLGESİ ÖRNEĞİ). Konu: Fen Eğitimi. MERVE-HARTUÇ. 2019
2-) Tez Adı: Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Konularına Yönelik İlgilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Konu: Fen Eğitimi. ELA ŞEFİKA-KARALAR. 2018
3-) Tez Adı: Sokratik sorgulama tekniği kullanımının ortaokul öğrencilerinin sosyo-bilimsel konulara yönelik tutumlarına ve fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerine etkisi. Konu: Epistemolojik İnançlar. PINAR-YAKAR. 2017
4-) Tez Adı: Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamalarında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlük Yazım ve Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi.. Konu: Epistemolojik İnançlar. GÖKHAN-GÜVEN. 2013
5-) Tez Adı: Günümüzde Su Eğitimi ve İlköğretim Öğrencilerinin Su İle İlgili Tutumlarının Araştırılması (Muğla İli Örneği). . Konu: Su eğitimi. ARİF ÖZGÜR-ÜLGER. 2011
6-) Tez Adı: Günümüzde su eğitimi ve ilköğretim öğrencilerinin su ile ilgili tutumlarının araştırılması (Muğla ili örneği). Konu: Fen Eğitimi. ARİF ÖZGÜR-ÜLGER. 2011
7-) Tez Adı: Türkiye'nin bazı üniversitelerinin eğitim fakültelerinde öğrenim görmekte olan fen bilgisi (fen ve teknoloji) öğretmenliği 4.sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlık düzeylerinin istatistiksel olarak karşılaştırılması. Konu: Fen Eğitimi. AYŞİN-YAKAR. 2010
8-) Tez Adı: Çevre sorunları ile ilgili bazı kavram yanılgılarının yapılandırılmış grid ile belirlenmesi ve giderilmesinde yapılandırıcı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğretimin etkisi (Muğla Üniversitesi örneği). Konu: Fen Eğitimi. GÜLFEM DİLEK-YURTTAŞ. 2010
9-) Tez Adı: Geleceğin çevre eğitimcilerinin çevre okuryazarlık bileşenlerine sahip olma düzeylerinin belirlenmesi (Muğla Üniversitesi örneği). Konu: Fen Eğitimi. EMRULLAH-ŞERENLİ. 2010
10-) Tez Adı: Geleceğin Çevre Eğitimcilerinin Çevre Okuryazarlık Bileşenlerine Sahip Olma Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla Üniversitesi Örneği). . Konu: Çevre Eğitimi. EMRULLAH-ŞERENLİ. 2010
11-) Tez Adı: Çevre Sorunları ile İlgili Bazı Kavram Yanılgılarının Yapılandırılmış Grid İle Belirlenmesi ve Giderilmesinde Yapılandırmacı yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğretimin Etkisi (Muğla Üniversitesi Örneği). . Konu: Çevre Sorunları. GÜLFEM DİLEK -YURTTAŞ. 2010
12-) Tez Adı: Türkiye’ nin Farklı Bölgelerindeki Üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde Öğrenim Görmekte olan Fen ve Teknoloji Öğretmenliği 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlık Düzeylerinin İstatiksel olarak Değerlendirilmesi. . Konu: Fen okuryazarlığı. AYŞİN-YAKAR. 2010
13-) Tez Adı: İlköğretim I. Kademede Fen ve Teknoloji Dersini Yürüten Sınıf Öğretmenleri ile II. Kademede Fen ve Teknoloji Dersini Yürüten Fen Bilgisi (Fen ve Teknoloji) Öğretmenlerinin Fen Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Sonuçların Karşılaştırılması.. Konu: Fen Okuryazarlığı. CEMİLE IŞIK-TERZİ. 2008
14-) Tez Adı: Hayvan Fizyolojisi konularının V-Diyagramı ile Öğretiminin Öğrenci Başarısına, Hatırda Tutma Düzeyine ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisi (Muğla Üniversitesi Örneği). . Konu: Hayvan fizyolojisi. AYŞEGÜL-EVREN. 2008
15-) Tez Adı: Fen ve Teknoloji Öğretiminde, Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımı’nın İlköğretim Öğrencilerinin Başarısına, Tutumuna ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. . Konu: Beyin Temelli Öğrenme. EMEL-ÖNER. 2008
16-) Tez Adı: Fen ve Teknoloji Laboratuvarının Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ile Desteklenerek Öğretiminin Öğrenci Başarısına, Hatırda Tutma Seviyesine ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisinin Araştırılması. . Konu: Proje tabanlı öğrenme. SERHAT ONUR-EKİZ. 2008
17-) Tez Adı: Eğitsel Oyun Tekniği ile Fen Öğretimi ve Yeni İlköğretim Müfredatındaki Yeri ve Önemi (Muğla İli Merkez İlçe Örneği). . Konu: Fen Öğretimi. ECE-YURT. 2008
18-) Tez Adı: İlköğretim I. kademede fen ve teknoloji dersini yürüten sınıf öğretmenleri ile II. kademede fen ve teknoloji dersini yürüten fen bilgisi (fen ve teknoloji) öğretmenlerinin fen okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve sonuçların karşılaştırılması. Konu: Fen Eğitimi. CEMİLE IŞIK- TERZİ. 2008
19-) Tez Adı: Fen ve teknoloji laboratuvarının proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile desteklenerek öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma seviyesine ve duyuşsal özelliklerine etkisinin araştırılması. Konu: Fen Eğitimi. SERHAT ONUR-EKİZ. 2008
20-) Tez Adı: Fen ve teknoloji öğretiminde, beyin temelli öğrenme yaklaşımı'nın ilköğretim öğrencilerinin başarısına, tutumuna ve hatırda tutma düzeyine etkisi. Konu: Fen Eğitimi. EMEL-ÖNER. 2008
21-) Tez Adı: Hayvan fizyolojisi konularının v-diyagramı ile öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma düzeyine ve duyuşsal özelliklerine etkisi. Konu: Fen Eğitimi. AYŞEGÜL-EVREN. 2008
22-) Tez Adı: Eğitsel oyun tekniği ile fen öğretimi ve yeni ilköğretim müfredatindaki yeri ve önemi (Muğla ili Merkez ilçe örneği). Konu: Fen Eğitimi. ECE-YURT. 2008
23-) Tez Adı: Yapılandırıcı fen öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrencilerin başarısı ve duyuşsal özelliklerine etkisi (Muğla ili Merkez İlçe örneği). Konu: Fen Eğitimi. BURCU-DURMAZ. 2007
24-) Tez Adı: Özel dershanelerde animasyon kullanımıyla bilgisayar destekli fen öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma düzeyine ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi. Konu: Fen Eğitimi. BEDİA-MAT İSKENDER. 2007
25-) Tez Adı: Özel Dershanelerde Animasyon Kullanımıyla Bilgisayar Destekli Fen Öğretiminin Öğrenci Başarısına,Hatırda Tutma Düzeyine ve Duyuşsal Özellikleri Üzerine Etkisi. . Konu: Bilgisayar Destekli Fen Öğretimi. BEDİA-MAT İSKENDER. 2007
26-) Tez Adı: Yapılandırıcı Fen Öğretiminde Kavram Karikatürlerinin Öğrencilerin Başarısı ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisi (Muğla İli Merkez İlçe Örneği). . Konu: Fen Öğretimi. BURCU-DURMAZ. 2007
27-) Tez Adı: Fen bilgisi dersinde laboratuar yöntemiyle öğretimin öğrenci başarısına, hatırda tutma düzeyine ve duyuşsal özellikler üzerine etkisi. Konu: Fen Eğitimi. NEVİN-KOZCU. 2006
28-) Tez Adı: İlköğretim fen bilgisi dersinde dolaşım sistemi konusunun kavram haritalarıyla öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin belirlenmesi. Konu: Epistemolojik İnançlar. BURCU-ŞENLER. 2005
29-) Tez Adı: İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Çoklu Zeka Kuramına Göre Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. . Konu: Fen Öğretimi. E-E. 2005
30-) Tez Adı: İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Dolaşım Sistemi Konusunun Kavram Haritalarıyla Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Belirlenmesi. . Konu: Fen Öğretimi. Burcu -ŞENLER. 2005
31-) Tez Adı: İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Duyu Organları Konusunun Kubaşık Öğrenme Yöntemi İle Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Hatırlama Düzeyine Etkisinin Belirlenmesi. M. Konu: Fen Eğitimi. BUKET -BALLIEL TEKİN. 2004
32-) Tez Adı: Gaziantep Çimento Fabrikasının Kirlettiği Toprakların Mikrofungus Florası Üzerine Bir Araştırma, . Konu: Mikrofungus Florası . İclal -OCAK. 1995
33-) Tez Adı: Biyoçeşitlilik Konusunu Öğretiminde WEB2.0 Destekli Oyunlaştırma Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Hatırlama Düzeyine Etkisi.. Konu: Fen Eğitimi. İlknur-GÜLHAN. 2024
34-) Tez Adı: EBA platformundaki fen bilimleri ders materyallerinin eğitsel yazılım değerlendirme ölçütlerine göre değerlendirilmesi. Konu: Fen Eğitimi. DERYA-ARSLAN. 2022
35-) Tez Adı: Ortaokul 5. sınıf Fen Öğretiminde Arduino Destekli Robotik Kodlama Etkinliklerinin Kullanılması. Konu: Fen Eğitimi. EMİNE-GÜVEN. 2020
36-) Tez Adı: ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SUYA YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (FETHİYE ÖRNEĞİ). Konu: Fen Eğitimi. NAZAN-GÜLER. 2020
37-) Tez Adı: MUĞLA İLİ ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVREYE YÖNELİK FARKINDALIKLARI VE ÇEVRE FAALİYETLERİNE KATILIMLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA (BODRUM ÖRNEĞİ). Konu: Fen Eğitimi. AYŞEGÜL-NALÇACIOĞLU. 2020

(F-2)

1-) Tez Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENTEGRE FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK (FETEMM) ÖĞRETİMİ YÖNELİMLERİNİN İNCELENMESİ (EGE BÖLGESİ ÖRNEĞİ). Konu: Fen Eğitimi. MERVE-HARTUÇ. 2019
2-) Tez Adı: Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Konularına Yönelik İlgilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Konu: Fen Eğitimi. ELA ŞEFİKA-KARALAR. 2018
3-) Tez Adı: Sokratik sorgulama tekniği kullanımının ortaokul öğrencilerinin sosyo-bilimsel konulara yönelik tutumlarına ve fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerine etkisi. Konu: Epistemolojik İnançlar. PINAR-YAKAR. 2017
4-) Tez Adı: Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamalarında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlük Yazım ve Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi.. Konu: Epistemolojik İnançlar. GÖKHAN-GÜVEN. 2013
5-) Tez Adı: Günümüzde Su Eğitimi ve İlköğretim Öğrencilerinin Su İle İlgili Tutumlarının Araştırılması (Muğla İli Örneği). . Konu: Su eğitimi. ARİF ÖZGÜR-ÜLGER. 2011
6-) Tez Adı: Günümüzde su eğitimi ve ilköğretim öğrencilerinin su ile ilgili tutumlarının araştırılması (Muğla ili örneği). Konu: Fen Eğitimi. ARİF ÖZGÜR-ÜLGER. 2011
7-) Tez Adı: Türkiye'nin bazı üniversitelerinin eğitim fakültelerinde öğrenim görmekte olan fen bilgisi (fen ve teknoloji) öğretmenliği 4.sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlık düzeylerinin istatistiksel olarak karşılaştırılması. Konu: Fen Eğitimi. AYŞİN-YAKAR. 2010
8-) Tez Adı: Çevre sorunları ile ilgili bazı kavram yanılgılarının yapılandırılmış grid ile belirlenmesi ve giderilmesinde yapılandırıcı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğretimin etkisi (Muğla Üniversitesi örneği). Konu: Fen Eğitimi. GÜLFEM DİLEK-YURTTAŞ. 2010
9-) Tez Adı: Geleceğin çevre eğitimcilerinin çevre okuryazarlık bileşenlerine sahip olma düzeylerinin belirlenmesi (Muğla Üniversitesi örneği). Konu: Fen Eğitimi. EMRULLAH-ŞERENLİ. 2010
10-) Tez Adı: Geleceğin Çevre Eğitimcilerinin Çevre Okuryazarlık Bileşenlerine Sahip Olma Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla Üniversitesi Örneği). . Konu: Çevre Eğitimi. EMRULLAH-ŞERENLİ. 2010
11-) Tez Adı: Çevre Sorunları ile İlgili Bazı Kavram Yanılgılarının Yapılandırılmış Grid İle Belirlenmesi ve Giderilmesinde Yapılandırmacı yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğretimin Etkisi (Muğla Üniversitesi Örneği). . Konu: Çevre Sorunları. GÜLFEM DİLEK -YURTTAŞ. 2010
12-) Tez Adı: Türkiye’ nin Farklı Bölgelerindeki Üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde Öğrenim Görmekte olan Fen ve Teknoloji Öğretmenliği 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlık Düzeylerinin İstatiksel olarak Değerlendirilmesi. . Konu: Fen okuryazarlığı. AYŞİN-YAKAR. 2010
13-) Tez Adı: İlköğretim I. Kademede Fen ve Teknoloji Dersini Yürüten Sınıf Öğretmenleri ile II. Kademede Fen ve Teknoloji Dersini Yürüten Fen Bilgisi (Fen ve Teknoloji) Öğretmenlerinin Fen Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Sonuçların Karşılaştırılması.. Konu: Fen Okuryazarlığı. CEMİLE IŞIK-TERZİ. 2008
14-) Tez Adı: Hayvan Fizyolojisi konularının V-Diyagramı ile Öğretiminin Öğrenci Başarısına, Hatırda Tutma Düzeyine ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisi (Muğla Üniversitesi Örneği). . Konu: Hayvan fizyolojisi. AYŞEGÜL-EVREN. 2008
15-) Tez Adı: Fen ve Teknoloji Öğretiminde, Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımı’nın İlköğretim Öğrencilerinin Başarısına, Tutumuna ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. . Konu: Beyin Temelli Öğrenme. EMEL-ÖNER. 2008
16-) Tez Adı: Fen ve Teknoloji Laboratuvarının Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ile Desteklenerek Öğretiminin Öğrenci Başarısına, Hatırda Tutma Seviyesine ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisinin Araştırılması. . Konu: Proje tabanlı öğrenme. SERHAT ONUR-EKİZ. 2008
17-) Tez Adı: Eğitsel Oyun Tekniği ile Fen Öğretimi ve Yeni İlköğretim Müfredatındaki Yeri ve Önemi (Muğla İli Merkez İlçe Örneği). . Konu: Fen Öğretimi. ECE-YURT. 2008
18-) Tez Adı: İlköğretim I. kademede fen ve teknoloji dersini yürüten sınıf öğretmenleri ile II. kademede fen ve teknoloji dersini yürüten fen bilgisi (fen ve teknoloji) öğretmenlerinin fen okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve sonuçların karşılaştırılması. Konu: Fen Eğitimi. CEMİLE IŞIK- TERZİ. 2008
19-) Tez Adı: Fen ve teknoloji laboratuvarının proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile desteklenerek öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma seviyesine ve duyuşsal özelliklerine etkisinin araştırılması. Konu: Fen Eğitimi. SERHAT ONUR-EKİZ. 2008
20-) Tez Adı: Fen ve teknoloji öğretiminde, beyin temelli öğrenme yaklaşımı'nın ilköğretim öğrencilerinin başarısına, tutumuna ve hatırda tutma düzeyine etkisi. Konu: Fen Eğitimi. EMEL-ÖNER. 2008
21-) Tez Adı: Hayvan fizyolojisi konularının v-diyagramı ile öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma düzeyine ve duyuşsal özelliklerine etkisi. Konu: Fen Eğitimi. AYŞEGÜL-EVREN. 2008
22-) Tez Adı: Eğitsel oyun tekniği ile fen öğretimi ve yeni ilköğretim müfredatindaki yeri ve önemi (Muğla ili Merkez ilçe örneği). Konu: Fen Eğitimi. ECE-YURT. 2008
23-) Tez Adı: Yapılandırıcı fen öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrencilerin başarısı ve duyuşsal özelliklerine etkisi (Muğla ili Merkez İlçe örneği). Konu: Fen Eğitimi. BURCU-DURMAZ. 2007
24-) Tez Adı: Özel dershanelerde animasyon kullanımıyla bilgisayar destekli fen öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma düzeyine ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi. Konu: Fen Eğitimi. BEDİA-MAT İSKENDER. 2007
25-) Tez Adı: Özel Dershanelerde Animasyon Kullanımıyla Bilgisayar Destekli Fen Öğretiminin Öğrenci Başarısına,Hatırda Tutma Düzeyine ve Duyuşsal Özellikleri Üzerine Etkisi. . Konu: Bilgisayar Destekli Fen Öğretimi. BEDİA-MAT İSKENDER. 2007
26-) Tez Adı: Yapılandırıcı Fen Öğretiminde Kavram Karikatürlerinin Öğrencilerin Başarısı ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisi (Muğla İli Merkez İlçe Örneği). . Konu: Fen Öğretimi. BURCU-DURMAZ. 2007
27-) Tez Adı: Fen bilgisi dersinde laboratuar yöntemiyle öğretimin öğrenci başarısına, hatırda tutma düzeyine ve duyuşsal özellikler üzerine etkisi. Konu: Fen Eğitimi. NEVİN-KOZCU. 2006
28-) Tez Adı: İlköğretim fen bilgisi dersinde dolaşım sistemi konusunun kavram haritalarıyla öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin belirlenmesi. Konu: Epistemolojik İnançlar. BURCU-ŞENLER. 2005
29-) Tez Adı: İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Çoklu Zeka Kuramına Göre Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. . Konu: Fen Öğretimi. E-E. 2005
30-) Tez Adı: İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Dolaşım Sistemi Konusunun Kavram Haritalarıyla Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Belirlenmesi. . Konu: Fen Öğretimi. Burcu -ŞENLER. 2005
31-) Tez Adı: İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Duyu Organları Konusunun Kubaşık Öğrenme Yöntemi İle Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Hatırlama Düzeyine Etkisinin Belirlenmesi. M. Konu: Fen Eğitimi. BUKET -BALLIEL TEKİN. 2004
32-) Tez Adı: Gaziantep Çimento Fabrikasının Kirlettiği Toprakların Mikrofungus Florası Üzerine Bir Araştırma, . Konu: Mikrofungus Florası . İclal -OCAK. 1995
33-) Tez Adı: Biyoçeşitlilik Konusunu Öğretiminde WEB2.0 Destekli Oyunlaştırma Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Hatırlama Düzeyine Etkisi.. Konu: Fen Eğitimi. İlknur-GÜLHAN. 2024
34-) Tez Adı: EBA platformundaki fen bilimleri ders materyallerinin eğitsel yazılım değerlendirme ölçütlerine göre değerlendirilmesi. Konu: Fen Eğitimi. DERYA-ARSLAN. 2022
35-) Tez Adı: Ortaokul 5. sınıf Fen Öğretiminde Arduino Destekli Robotik Kodlama Etkinliklerinin Kullanılması. Konu: Fen Eğitimi. EMİNE-GÜVEN. 2020
36-) Tez Adı: ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SUYA YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (FETHİYE ÖRNEĞİ). Konu: Fen Eğitimi. NAZAN-GÜLER. 2020
37-) Tez Adı: MUĞLA İLİ ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVREYE YÖNELİK FARKINDALIKLARI VE ÇEVRE FAALİYETLERİNE KATILIMLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA (BODRUM ÖRNEĞİ). Konu: Fen Eğitimi. AYŞEGÜL-NALÇACIOĞLU. 2020

(G-4)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: Fen Eğitimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Projesi (2014). Botanik Dünyasına Yolculuk 2. 2015-2015
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: Fen Eğitimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Projesi (2013). Botanik Dünyasına Yolculuk. 2013-2014
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Fen Eğitimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Cennet ilimiz Muğla’da Enerji Kaynakları Sosyobilimsel Konulara Yolculuk. 2013-2013

(G-7)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Robotik Kodlama. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. ORTAOKUL 5. SINIF FEN ÖĞRETİMİNDE ARDUİNO DESTEKLİ ROBOTİK KODLAMA ETKİNLİKLERİNİN KULLANILMASI. 2019-2020
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Arduino Destekli Robotik-Kodlama Etkinlikleri ile Zenginleştirilmiş Fen Eğitimi. 2019-2020
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENTEGRE FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK (FETEMM) ÖĞRETİMİ YÖNELİMLERİNİN İNCELENMESİ (EGE BÖLGESİ ÖRNEĞİ). 2017-2019
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Enerji. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK DİSİPLİNLER ARASI ÖĞRETİM YAKLAŞIMINA DAYALI ENERJİ EĞİTİMİ. 2015-2017
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: fen eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Konularına Yönelik İlgilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. 2015-2017
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: epistemoloji. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Gregory Schraw, L. D. Bendixen ve M. E. Dunkle (2002) tarafından geliştirilen “Epistemolojik İnanç Anketi” ni Türkçeye kazandırmak ve bu anketi ve mülakat soruları kullanarak üniversitelerin Eğitim Fakülteleri’nin birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarını belirlemektir. 2011-2012

(G-8)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Fen Eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Sosyobilimsel Argümantasyon Temelli Bilim Eğitimi’nin (SATBE) Fen Öğretmen Adaylarının Pedagojik Yöntem ve Stratejilerine, Kritik Düşünme Becerilerine ve Epistemolojik İnançlarına Etkisi . 2012-2013
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Çevre. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Fethiye Göcek özel çevre koruma bölgesinde arazi ölçüsü değişiminin uzaktan algılama teknikleri ile belirlenmesi . 2011-2015

Courses

FBE00090 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ

GKD00030 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BESLENME VE SAĞLIK

GKD00470 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

İLK YARDIM

İFÖ 5506 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE SİSTEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI

İFÖ 5525 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Fen Öğretiminde Düşünme Fizyolojisi

İFÖ 6567 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

İnsan Biyolojisi ve Sağlık Okuryazarlığı

İFÖ 5506 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE SİSTEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI

İFÖ 5525 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Fen Öğretiminde Düşünme Fizyolojisi

FBE40001 2024-2025 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

GKD00030 2024-2025 Güz

BESLENME VE SAĞLIK

GKD00470 2024-2025 Güz

İLK YARDIM

İFÖ 5525 2024-2025 Güz

Fen Öğretiminde Düşünme Fizyolojisi

İFÖ 6567 2024-2025 Güz

İnsan Biyolojisi ve Sağlık Okuryazarlığı

FBE00090 2023-2024 Bahar

TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ

FBE40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00030 2023-2024 Bahar

BESLENME VE SAĞLIK

GKD00470 2023-2024 Bahar

İLK YARDIM

İFÖ 5506 2023-2024 Bahar

FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE SİSTEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI

İFÖ-3006 2023-2024 Bahar

ÇEVRE BİLİMİ

FBE00090 2023-2024 Güz

TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ

FBE40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

GKD00030 2023-2024 Güz

BESLENME VE SAĞLIK

GKD00470 2023-2024 Güz

İLK YARDIM

İFÖ 5525 2023-2024 Güz

Fen Öğretiminde Düşünme Fizyolojisi

FBE00090 2022-2023 Bahar

TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ

FBE40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00030 2022-2023 Bahar

BESLENME VE SAĞLIK

GKD00470 2022-2023 Bahar

İLK YARDIM

İFÖ 5506 2022-2023 Bahar

FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE SİSTEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI

FBE40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

GKD00030 2022-2023 Güz

BESLENME VE SAĞLIK

GKD00470 2022-2023 Güz

İLK YARDIM

İFÖ 5525 2022-2023 Güz

Fen Öğretiminde Düşünme Fizyolojisi

İFÖ4526 2022-2023 Güz

BESLENME VE EĞİTİMİ

İFÖ4801 2022-2023 Güz

Trafik ve İlk Yardım