(A-1) Articles published in journals indexed by SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI
1-) Kuru Çetin Saadet, 2019. EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL LABOR AND ORGANIZATIONAL CYNICISM LEVELS OF TEACHERS WITH CANONICAL CORRELATI. Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje
2-) Kuru Çetin Saadet, 2018. An Analysis on the Qualities of School Life and Classroom Engagement Levels of Students. South African Journal of Education
(A-3)
1-) Kuru Çetin Saadet, Nayir Ekiz Kadriye Funda, Kıral Bilgen, 2021. Ethics of Teaching Profession from the Perspective of Students According to the Gender Variable. Shanlax International Journal of Education
2-) Kuru Çetin Saadet, 2018. Alternative Observation Tools for the Scope of Contemporary EducationSupervision: An Action Research. European Journal of Educational Research
3-) Kuru Çetin Saadet, Çınkır Şakir, 2018. Relation between School Managers and Teachers Downward and Upward Influence Tactis and Organizational Justice. International Journal of Educational Leadership and Management
4-) Nayir Kadriye Funda, Kuru Çetin Saadet, 2017. Opinions of Teacher Candidates on Mentor Teacher Program(Example of Muğla). Journal of Education and Future
5-) Çınkır Şakir, Nayir Kadriye Funda, Kuru Çetin Saadet, 2016. The Adaptation of Scale of School as a Caring Community Profile for Secondary School Students into Turkish Adaptation of School as a Caring Community Scale. International Journal of Higher Education
6-) Kuru Çetin Saadet, Taşkın Pelin, 2016. Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status. Eurasian Journal of Educational Research
7-) Kuru Çetin Saadet, Çınkır Şakir, 2016. Validation of a Turkish Version of the Profiles of Organizational Influence Strategies. Journal of Education and Training Studies
8-) Kuru Çetin Saadet, Çınkır Şakir, 2016. School Administrators and Teachers Opinions about Influencing Each Other. European Journal of Educational Research
(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI
1-) Dogan Buket, Kuru Çetin Saadet, 2022. ÇAĞDAŞ DENETİM KAPSAMINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ DERS DENETİMLERİ. ÇAĞDAŞ DENETİM KAPSAMINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ DERS DENETİMLERİ
2-) Kuru Çetin Saadet, Ergül Göksel, 2022. Investigation of the Teachers' Perceptional Organizational Support and Job Satisfactions in Terms of School Type Varıable.. International Journal on New Trends in Education & their Implications (IJONTE)
3-) Nayir Ekiz Kadriye Funda, Taşkın Pelin, Kuru Çetin Saadet, 2019. ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE TARAFSIZLIK KAVRAMINA İLİŞKİN NİTEL BİR İNCELEME. JOURNAL OF SOCIAL AND HUMANITIESSCIENCES RESEARCH
4-) Nayir Ekiz Kadriye Funda, Kuru Çetin Saadet, 2019. ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜLTECİLERE YAPILAN EĞİTİM YARDIMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. ULUSLARARASITÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
5-) Çukur, C.Ş., Kuru Çeitn, S., 2007. Öğretmen, öğretmen adayları ve öğrenciler arasında kültürel farklılaşma ve uzlaşmazlık çözüm tercihleri. Journal of Educational Sciences & Practices
(A-7)
1-) Sarı Tamer, Kaval Tuğrul, Aksarı Süslü Zübeyde, Kuru Çetin Saadet, 2021. Türk ve Dünya Üniversitelerinin Etik Kodları Üzerine Bir İnceleme. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi
2-) Taşkın Pelin, Kuru Çetin Saadet, 2021. PANDEMİDE EĞİTİMLE İLGİLİ MAKALELERİN TEMATİK ANALİZİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
3-) Kuru Çetin Saadet, Nayir Ekiz Kadriye Funda, Taşkın Pelin, 2020. Okul Yöneticilerinin Eğitimde Değişime İlişkin Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
4-) Kuru Çetin Saadet, Nayir Kadriye Funda, 2018. THE SENSE of COMMUNITY at UNDERGRADUATE SCHOOL STUDENTS (Mugla Sıtkı Kocman University). MANAS Journal of Social Studies
5-) Nayir Kadriye Funda, Kuru Çetin Saadet, 2018. Üniversite Öğrencilerine Göre Çok Kültürlü Eğitim ve Demokrasi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
6-) Kuru Çetin Saadet, Korkmaz Pınar, Öner Nazlı Sıla, 2017. Karşılaştırmalı Eğitim Alanında 15 Yılda Yapılan Çalışmaların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi
7-) Kuru Çetin Saadet, Taşkın Pelin, 2015. Okulda Bedensel Ceza Uygulanmasına Karşı Çocuğun Korunması. Karadenİz Sosyal Bİlİmler Dergİsİ
8-) Çınkır Şakir, Kuru Çetin Saadet, 2010. Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi.
(A-8) Articles published in Refereed National Journals
1-) Kuru Çetin Saadet, 2022. Örgütsel Kimlik Metaforu ve Eğitime Yansımaları. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi,
2-) Ergül Göksel, Kuru Çetin Saadet, 2021. Education During Pandemic in the World and in Turkey. International Journal of Excellent Leadership (IJEL)
3-) Demirkasımoğlu Nihan, Kuru Çetin Saadet, 2015. Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları. Mugla Sitki Kocman University Journal of Social Sciences
4-) Kuru Çetin, S., Çınkır, Ş., 2014. Okul Yöneticileri Ve Öğretmenlerin Birbirlerini Etkileme Taktiklerinin Örgütsel Adalet İle İlişkisi.. Mehmet Akif Ersoy Ünivertsitesi Eğitim Bilimleri Dergisi.
5-) Kuru Çetin, S., 2012. Sosyo-Teknik Sistem Kuramı Ve Sosyo-Teknik Sistem Kuramının Eğitime Yansımaları. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
6-) Bilir, A., Kuru, S., Tezcan, F., 2007. Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişikin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE)
(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops
1-) Ergül Göksel, Kuru Çetin Saadet, 2019. Öğretmenlerin Algıladıkları Örgütsel Destek Ve İş Doyumlarının İncelenmesi. 2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ
2-) Korkmaz Safiye Pınar, Kuru Çetin Saadet, 2019. OKULLARIN ETİK İKLİMİ VE ÖĞRETMENLERİN İŞ DOYUMU DÜZEYLERİ. II. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE KÜLTÜRDE AKADEMİKÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU
3-) Kuru Çetin Saadet, Nayir Ekiz Kadriye Funda, 2019. Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları İle Özsaygıları Arasındaki İlişki. 2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ
4-) Taşkın Pelin, Kuru Çetin Saadet, Nayir Ekiz Kadriye Funda, 2019. Yönetici Görüşlerine Göre Tarafsızlık. 14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi
5-) Kuru Çetin Saadet, Taşkın Pelin, Nayir Kadriye Funda, 2018. Öğretmen Adaylarına Mikro Öğretim Kapsamında Ders Denetimi. Vth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
6-) Öğretim Üyelerinin Küreselleşmeye İlişkin Görüşleri(Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - 2008
(B-2)
1-) Kuru Çetin Saadet, Çetin Gürcan, 2022. Using Data Mining Methods In The Educational Sciences To Make Educational Scale Data More Meaningful. Uluslararası Mühendislikte Yapay Zeka ve Uygulamalı Matematik Konferansı (ICAIAME'22)
2-) Kuru Çetin Saadet, 2021. DATA MINING IN EDUCATION STUDIES. CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCHES. EDUCATION, TOLERANCE AND PEACE FOR EQUAL OPPORTUNITY,
3-) Kuru Çetin Saadet, 2021. Eğitsel Veri Madenciliği Yöntemi İle İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi. I. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Kongresi
4-) Nayir Kadriye Funda, Taşkın Pelin, Kuru Çetin Saadet, 2018. (16262) Milli Eğitimin Temel İlkelerinin Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Vth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
5-) Kuru Çetin Saadet, Taşkın Pelin, Nayir Kadriye Funda, 2018. Öğretimin Değerlendirilmesine Yönelik Sınıf Değerlendirme Teknikleri: Sınıf Öğretmenliği Uygulaması. 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi
6-) Çınkır Şakir, Nayir Kadriye Funda, Kuru Çetin Saadet, 2017. Recent Educational Reform Initiatives and Their Reflectionon Educational Research in Turkey. ECER 2017
7-) Kuru Çetin Saadet, 2017. Karşılaştırmalı Eğitim Alanında Son 15 Yılda Yapılan Çalışmalarınla Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. 2. Uluslararası felsefe, eğitim, sanat ve bilim tarihi sempozyumu ve sergisi
8-) Taşkın Pelin, Kuru Çetin Saadet, 2017. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Hakları Eğitimine İlişkin Görüşleri. IV International EurasianEducational Research Congress
9-) Nayir Kadriye Funda, Kuru Çetin Saadet, 2017. Üniversite Öğrencilerine Göre Çok Kültürlü Eğitim Ve Demokrasi. IV. International EurasianEducational Research Congress
10-) Kuru Çetin Saadet, Nayir Kadriye Funda, 2017. Sense of Community Perceptions of Undergraduate Students in TURKEY. INTE 2017International Conference on New Horizons in EducationISSN: 2146-7358
11-) Kuru Çetin Saadet, 2017. ÇAĞDAŞ EĞİTİM DENETİMİ KAPSAMINDA ALTERNATİF GÖZLEM ARAÇLARI. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, Muğla 2017
12-) Kuru Çetin Saadet, Taşkın Pelin, 2016. Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Çocuk Haklarına İlişkin Tutumları. 15th INTERNATIONAL PRIMARY TEACHER EDUCATION SYMPOSIUM
13-) Kuru Çetin Saadet, 2016. Öğrencilerin Derse Katılımlarına İlişkin Davranışları ile Fakülte Yaşamlarının Niteliği Arasındaki İlişkininKanonik Korelasyon İle İncelenmesi. IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
14-) Nayir Kadriye Funda, Kuru Çetin Saadet, 2016. Muğla İlinde Aday Öğretmenlerin Danışman Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüşleri. 2 nd International Conference on Lifelong Education and Leadership for All-ICLEL 2015
15-) Kuru Çetin Saadet, Taşkın Pelin, 2015. Sosyo Ekonomik Durumları Bakımından Ailelerin Eğitime Katılımı. EJER CONGRESS 2015BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI
16-) Kuru Çetin Saadet, Çınkır Şakir, 2015. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin birbirlerini etkilemek için kullandıkları etkileme taktikleri ile ilgili görüşleri. VII International Congress of educational research
17-) Validation of Turkish Version of School as a Caring Community Profiles - 2013
18-) Student Views on Turkish Open High School - 2011
(B-3)
1-) Çolak Betül, Kuru Çetin Saadet, 2022. Sınıf Öğretmenliği Adaylarının çağdaş Denetim Kapsamına Yönelik Alternatif Gözlem Araçları: Bir Eylem Araştırması. Iconte 2022
(B-5)
1-) Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Birbirlerini Etkileme Taktiklerinin Örgütsel Adalet ile İlişkisi - 2013
2-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik Ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - 2012
3-) Okulda Bedensel Ceza Uygulamalarına Karşı Çocuğun Korunması - 2011
4-) Okul Yöneticilerinin Mesleki Gelişimi: Karşılaştrımalı Örnekler ve Türkiye İçin Öneriler - 2010
5-) Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişkin Yönetici ve Öğretimen Görüşleri (Muğla İli Örneği) - 2007
(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field
1-) Yaba Burak, Kuru Çetin Saadet, 2024. Redesigning the Future of Education in the Light of New Theories, Teaching Methods, Learning, and Research/Analysis of the Cultural Intelligence Instructors. Yayın Evi: INFORMATION AGE PUBLISHING Editör Adı: ORAKCI ŞENOL
2-) Kuru Çetin Saadet, Eren Zeynep, 2023. Sosyal Bilimlerde Mükemmellik Arayışı 2023/EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA ETİK TEMALI ULUSLARARASI YAYINLARIN İNCELENMESİ: BİBLİOMETRİK ANALİZ. Yayın Evi: Duvar Yayınları Editör Adı: Zeynep EREN; Saadet KURU ÇETİN
3-) Yıldırım Yeşim, Kuru Çetin Saadet, 2023. Eğitimde Disiplinlerarası Araştırmalar/Etik İklim Temalı Uluslararası Yayınların İncelenmesi: Bibliometrik Analiz. Yayın Evi: Anı yayıncılık Editör Adı: FUNDA NAYIR
4-) Kuru Çetin Saadet, Demirkasımoğlu Nihan, 2022. Global Perspectives on Teacher Performance Improvement/Turkish Postdoctoral Scholar Teaching Experiences and Professional Learning Opportunities From a Phenomenological Lens: Turkish Postdoctoral Scholar Teaching Experiences. Yayın Evi: IGI Global Editör Adı: Osama Al-Mahdi; Ted Purinton
5-) Kuru Çetin Saadet, 2022. Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler II/Çocuklara Felsefe Eğitiminin Değerlendirilmesi Örnek Bir Çalışma. Yayın Evi: Duvar Yayınları Editör Adı: Prof.Dr.Perihan Ünüvar
6-) Kuru Çetin Saadet, 2022. OKUL LİDERLİĞİNE
BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
Örnek Olaylar ve Okul Yöneticilerine Uygulama Önerileri
/OKUL LİDERLİĞİNİN BİLGİ YÖNETİMİNE İLİŞKİN ROLLERİ. Yayın Evi: Anı yayıncılık Editör Adı: Aynur B. BOSTANCI; Seval KOÇAK
7-) Kuru Çetin Saadet, 2019. Eğitim Yönetimi/Eğitim Yönetiminde Etkililik ve Örgüt Geliştirme. Yayın Evi: Pegem-A Editör Adı: Prof. Dr.Necati Cemaloğlı Doç.Dr. Murat Özedemir
8-) Kuru Çetin Saadet, 2017. Son Değişikliklerle Türk eğitim Sistemi ve Okul yönetimi/Eğitimin Hukuksal Dayanakları. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Doç.Dr. Ahmet Üstün Yrd. Doç. Dr. Adem Bayar
9-) Kuru Çetin Saadet, 2016. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Deneyimi/Yönetim ve Yönetim Kuramları. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Uğur Akın
10-) Mahmut Adem, Balcı Ali, Ünal Leyla Işıl, Aydın İnayet, Burcu Bozbeyik, Kepenekci Yasemin, Caner Cereci, Aksu Mualla, Kabadayı Reşide, Çelik Vehbi, Çınkır Şakir, Elma Cevat, Yılmaz Kürşad, Demir Kamile, İpek Cemalettin, Elife Doğan, Oğuz Ebru, Tok Türkay Nuri, Soydan Tarık, Yaylacı Ali Faruk, Erdem Mustafa, Kuru Çetin Saadet, Aytaç Tufan, Güngör Sabri, Taşkın Pelin, Erdemli Özge, Güner Demir Tuğba, Niyazi Altunya, Başar Hüseyin, 2015. Prof Dr Ethem Başaran a Armağan Kitap/Eğitim Yönetiminde Metafor Kullanımı: Örgütsel Kimlik Metaforu Örneği. Yayın Evi: Anı Yayıncılık. Editör Adı: İnayet Aydın, Şakir Çınkır
(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field
1-) Kuru Çetin Saadet, 2021. Challenges, Trends and Equal Opportunities in International Education and Science Practices/Eğitim Çalışmalarında Veri Madenciliği. Yayın Evi: LAmbert Acedemic Puplishing Editör Adı: Delal Akpınar, Nevide; Kollod Sergi
2-) Nayir Ekiz Kadriye Funda, Taşkın Pelin, Kuru Çetin Saadet, 2019. Prof.Dr. Mehmet Ali Kısakürek ’e Armağan/Milli Eğitimin Temel İlkelerinin Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayın Evi: Ankara üniversitesi basımevi Editör Adı: Berna Aslan; Fatma Hazır Bıkmaz
3-) Kuru Çetin Saadet, Taşkın Pelin, Nayir Kadriye Funda, 2018. Eğitim Yönetimi Araştırmaları/ÖĞRETİMİN DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK SINIF DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ: SINIF ÖĞRETMENLİĞİ UYGULAMASI. Yayın Evi: Cumhuriyet Üniversitesi Yayıncılık Editör Adı: Celal Teyyar Uğrulu , Kadir Beycioğlu Serkan Koşar Hilal Kahraman, Fatma Köybaşı Şahin
(Ç-2) Translations of articles, book chapters and case studies in the relevant field
1-) Kuru Çetin Saadet, 2015. Bilimsel araştırma yöntemleri Gerçek dünya araştırmaları/Bölüm 3. Yayın Evi: Anı yayıncılık Editör Adı: ŞAKİR ÇINKIR - NİHAN DEMİRKASIMOĞLU
(D-11) Hakemlikler
1-) Uluslararası Sosyal Bilimlerde Mükemmellik Arayışı Dergisi (USMAD). 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Uluslararası Disiplinlerarası Mükemmellik Arayışı Dergisi . 2023. Hakemlik Sayısı: 1
3-) The Turkish Studies-Educational Sciences . 2021. Hakemlik Sayısı: 3
4-) Trakya Eğitim Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Journal of Qualitative Research in Education (ENAD). 2021. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Psycho-Educational Research Reviews. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Eurasian Journal of Educational Research. 2020. Hakemlik Sayısı: 4
8-) Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
10-) Pamukkale University Journal of Education. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
11-) Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
(D-12) Hakemlikler
1-) Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi -. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
5-) II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu . 2016. Hakemlik Sayısı: 1
(D-6) Editörlükler
1-) Editörlük Türü: Dergi. 2023. Eğitim Öğretim Araştırmaları Dergisi.
2-) Editörlük Türü: Dergi. 2022. International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE).
(D-7) Editörlükler
1-) Editörlük Türü: Dergi. 2022. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching).
(D-8) Editörlükler
1-) Editörlük Türü: Kitap. 2023. Farklı Bakış Açıları ile Yenilikçi
Eğitim Bilimleri Çalışmaları.
2-) Editörlük Türü: Kitap. 2023. SOSYAL BİLİMLERDE MÜKEMMELLİK ARAYIŞI 2023.
(E-1)
1-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
2-) An Analysis on the Qualities of School Life and Classroom Engagement Levels of Students - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL LABOR AND ORGANIZATIONAL CYNICISM LEVELS OF TEACHERS WITH CANONICAL CORRELATI - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
5-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
6-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1
7-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 1
8-) Öğretmen, öğretmen adayları ve öğrenciler arasında kültürel farklılaşma ve uzlaşmazlık çözüm tercihleri - Atıf Yılı: 2007 Atıf Sayısı: 1
(E-2)
1-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Sosyo-Teknik Sistem Kuramı Ve Sosyo-Teknik Sistem Kuramının Eğitime Yansımaları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Opinions of Teacher Candidates on Mentor Teacher Program(Example of Muğla) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişikin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Üniversite Öğrencilerine Göre Çok Kültürlü Eğitim ve Demokrasi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) An Analysis on the Qualities of School Life and Classroom Engagement Levels of Students - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Karşılaştırmalı Eğitim Alanında 15 Yılda Yapılan Çalışmaların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
9-) The Adaptation of Scale of School as a Caring Community Profile for Secondary School Students into Turkish Adaptation of School as a Caring Community Scale - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Karşılaştırmalı Eğitim Alanında 15 Yılda Yapılan Çalışmaların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
11-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
12-) Opinions of Teacher Candidates on Mentor Teacher Program(Example of Muğla) - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
13-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
14-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
15-) Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişikin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
16-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
17-) Opinions of Teacher Candidates on Mentor Teacher Program(Example of Muğla) - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
18-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
19-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
20-) Opinions of Teacher Candidates on Mentor Teacher Program(Example of Muğla) - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
21-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
22-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 1
23-) Öğretmen, öğretmen adayları ve öğrenciler arasında kültürel farklılaşma ve uzlaşmazlık çözüm tercihleri - Atıf Yılı: 2007 Atıf Sayısı: 1
(E-3)
1-) PANDEMİDE EĞİTİMLE İLGİLİ MAKALELERİN TEMATİK ANALİZİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişikin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
(E-4)
1-) Alternative Observation Tools for the Scope of Contemporary EducationSupervision: An Action Research - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) An Analysis on the Qualities of School Life and Classroom Engagement Levels of Students - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Karşılaştırmalı Eğitim Alanında 15 Yılda Yapılan Çalışmaların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
5-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
6-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
7-) Okul Yöneticileri Ve Öğretmenlerin Birbirlerini Etkileme Taktiklerinin Örgütsel Adalet İle İlişkisi. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
8-) Opinions of Teacher Candidates on Mentor Teacher Program(Example of Muğla) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) PANDEMİDE EĞİTİMLE İLGİLİ MAKALELERİN TEMATİK ANALİZİ - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
10-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
11-) Karşılaştırmalı Eğitim Alanında 15 Yılda Yapılan Çalışmaların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
12-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
13-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
14-) Validation of a Turkish Version of the Profiles of Organizational Influence Strategies - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
15-) Sosyo-Teknik Sistem Kuramı Ve Sosyo-Teknik Sistem Kuramının Eğitime Yansımaları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
16-) Üniversite Öğrencilerine Göre Çok Kültürlü Eğitim ve Demokrasi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
17-) Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişikin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
18-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
19-) Üniversite Öğrencilerine Göre Çok Kültürlü Eğitim ve Demokrasi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
20-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
21-) Okul Yöneticileri Ve Öğretmenlerin Birbirlerini Etkileme Taktiklerinin Örgütsel Adalet İle İlişkisi. - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
22-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2011 Atıf Sayısı: 1
23-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 1
(E-5)
1-) Okul Yöneticileri Ve Öğretmenlerin Birbirlerini Etkileme Taktiklerinin Örgütsel Adalet İle İlişkisi. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) PANDEMİDE EĞİTİMLE İLGİLİ MAKALELERİN TEMATİK ANALİZİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
7-) Karşılaştırmalı Eğitim Alanında 15 Yılda Yapılan Çalışmaların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
11-) Okul Yöneticilerinin Eğitimde Değişime İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
12-) Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişikin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
13-) Karşılaştırmalı Eğitim Alanında 15 Yılda Yapılan Çalışmaların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
14-) Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişikin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
15-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
16-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
17-) Okul Yöneticileri Ve Öğretmenlerin Birbirlerini Etkileme Taktiklerinin Örgütsel Adalet İle İlişkisi. - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
18-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2
19-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 4
20-) Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişikin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
21-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
(E-6)
1-) Sosyo-Teknik Sistem Kuramı Ve Sosyo-Teknik Sistem Kuramının Eğitime Yansımaları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Karşılaştırmalı Eğitim Alanında 15 Yılda Yapılan Çalışmaların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
4-) OKUL LİDERLİĞİNE
BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
Örnek Olaylar ve Okul Yöneticilerine Uygulama Önerileri
/OKUL LİDERLİĞİNİN BİLGİ YÖNETİMİNE İLİŞKİN ROLLERİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Okul Yöneticileri Ve Öğretmenlerin Birbirlerini Etkileme Taktiklerinin Örgütsel Adalet İle İlişkisi. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
7-) Türk ve Dünya Üniversitelerinin Etik Kodları Üzerine Bir İnceleme - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
8-) Parent Involvement in Education in Terms of Their Socio Economic Status - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
9-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL LABOR AND ORGANIZATIONAL CYNICISM LEVELS OF TEACHERS WITH CANONICAL CORRELATI - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
11-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
12-) Son Değişikliklerle Türk eğitim Sistemi ve Okul yönetimi/Eğitimin Hukuksal Dayanakları - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
13-) Eğitim Yönetimi/Eğitim Yönetiminde Etkililik ve Örgüt Geliştirme - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
14-) Sosyo-Teknik Sistem Kuramı Ve Sosyo-Teknik Sistem Kuramının Eğitime Yansımaları - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
15-) Sosyo-Teknik Sistem Kuramı Ve Sosyo-Teknik Sistem Kuramının Eğitime Yansımaları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
16-) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Deneyimi/Yönetim ve Yönetim Kuramları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
17-) Okul Yöneticileri Ve Öğretmenlerin Birbirlerini Etkileme Taktiklerinin Örgütsel Adalet İle İlişkisi. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
18-) Opinions of Teacher Candidates on Mentor Teacher Program(Example of Muğla) - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
19-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
20-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
21-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
22-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
23-) Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişikin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
(E-7)
1-) Öğretmen ve Yöneticilerin Etik ve Etik Dışı Davranışlarının Basına Yansımaları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
(F-2) Administered graduate dissertations
1-) Tez Adı: ÖĞRETİM ELEMANLARININ KÜLTÜREL ZEKALARININ İNCELENMESİ (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Konu: Bu araştırmanın amacı Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim elemanlarının kültürel zekalarının üstbiliş, biliş, motivasyonel ve davranışsal boyutlarını ortaya koymaktır. Bu amacın yanı sıra kültürel zekanın bu boyutları çerçevesinde akademik unvanlarına göre öğretim elemanlarının görüşleri arasında bir farklılık olup olmadığı da incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde görev yapmakta olan yedi Prof. Dr., dokuz Doç. Dr., beş Dr. Öğretim Üyesiöğ ve altı Araştırma Görevlisi oluşturmaktadır. Bu örneklemdeki öğretim elemanlarının 12’si kadın, 15’i erkektir. Araştırmada veri toplama amacı ile Kültürel Zekâ ölçeğinden yola çıkılarak hazırlanan bir yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler içerik ve betimsel analizi kullanılarak incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda araştırmaya katılan öğretim elemanlarının üstbilişsel boyutta kültürel zekâ seviyelerinin yüksek olduğu, bilişsel boyutta ise öğretim elemanlarının farklı kültürlerin benzeşen ve farklılaşan yönlerine dair bilgi sahibi olmadaki başarılarının düştüğü, motivasyonel boyutta çokkültürlü ortamlarda ya da farklı kültürlerden bireyler ile etkileşimde başarılı oldukları ve davranışsal boyutta dilsel ve yarıdilsel davranışlarını ortama uygun şekilde kontrol edebildikleri görülmüştür. . BURAK-YABA. 2022
2-) Tez Adı: Öğretmenlerin Algıladıkları Örgütsel Destek İle İş Doyumları Arasındaki İlişki. Konu: Örgütsel Destek İle İş Doyumları Arasındaki İlişki. GÖKSEL-ERGÜL. 2019
3-) Tez Adı: Okulların Etik İklimi ile Öğretmenlerin İş Doyumu Arasındaki İlişki (Kozan İlçe Örneği). Konu: Örgütsel Destek İle İş Doyumları Arasındaki İlişki. SAFİYE PINAR-KORKMAZ. 2019
(F-3)
1-) Tez Adı: ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM SÜREÇLERİNE AİLELERİN KATILIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN VELİ VE OKUL YÖNETİCİSİ GÖRÜŞLERİ. Konu: Bu çalışmanın temel amacı, özel eğitimde öğrencilerin eğitim süreçlerine ailelerin katılımına ilişkin öğretmen, veli ve okul yöneticisi görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020- 2021 eğitim –öğretim yılında İzmir ilinin Seferihisar ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kamu okullarının özel eğitim sınıflarında çalışan 13 öğretmen, çocuğu bu özel eğitim sınıflarında okuyan sekiz veli ve bu özel eğitim sınıflarının bulunduğu okullarda yöneticilik yapan sekiz okul yöneticisi oluşturmaktadır. . Eda-Taytak Küçük. 2022
2-) Tez Adı: Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Yönetimi doktora programı öğrencisi Duygu KONAY'ın yapılacak olan doktora yeterlik sınavı. Konu: Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Yönetimi doktora programı öğrencisi Duygu KONAY'ın yapılacak olan doktora yeterlik sınavında. Duygu -Konay. 2022
3-) Tez Adı: ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ALGILARI İLE MESLEKİ PROFESYONELLİKLERİ ARASINDA İLİŞKİ (MUĞLA İLİ MİLAS İLÇESİ ÖRNEĞİ). Konu: Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul ve lise öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile mesleki profesyonellik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Muğla ili Milas ilçesi ortaokul ve liselerinde görev yapan öğretmenlerin, örgütsel adalet algıları ve mesleki profesyonellik düzeyleri belirlenmeye çalışılmış ve örgütsel adalet algıları ile mesleki profesyonellik düzeyleri arasındaki ilişkiye cinsiyet, okul türü, mesleki kıdem değişkenleri göz önünde bulundurularak bakılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.. Büşra -Tavaslı. 2021
4-) Tez Adı: ÖĞRETMENLERİN VE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE ÖĞRETMENLERİN EĞİTİMDE BENCİLLİK DÜZEYİ. Konu: EĞİTİMDE BENCİLLİK DÜZEYİ. Naciye -ÇALIŞICI ÇELİK. 2020
(G-3)
1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Günümüzde teknolojinin gelişmesi, internetin hayatımıza girmesi ve veri boyutlarındaki hızlı artış farklı kavramların hayatımıza girmesine neden olmuştur. Veri boyutundaki bu hızlı artış, karşımıza verilerin saklanması ve yorumlanması gibi sorunlar ortaya çıkarmıştır. Bunun yanı sıra, oluşan veri yığınlarının boyutu ile paralel olarak verilerin tutulduğu veri tabanlarının boyutlarında da artışlar gözlenmiştir (Taşdemir, 2012; Atalay ve Çelik, 2017). Büyük veri tabanlarında saklanan bu veriler, verinin hacimi (volume), verinin çeşitliliği (variety), veriye ait hız (velocity), doğrulama (verification), değer (value), gerçeklik (veracity), değişkenlik (variability), hassaslık (vulnerability) görselleştirme (visualization) gibi farklı kavramlara sahiptir. Bu veriler işlenmemiş bir şekilde değersiz olup ancak bir amaç doğrultusunda işlendiği zaman bilgiye dönüşüp değer kazanabilmektedirler (Savaş, Topoğlu ve Yılmaz, 2012). Ancak yüksek miktardaki ham verilerin analiz edilerek içerisinden anlamlı bilgilerin çıkarılması noktasında klasik istatistiksel yöntemler yetersiz kalmaktadır (Ayık, Özdemir ve Yavuz, 2007; Şengür ve Tekin, 2013; Türel ve Baz, 2016). Bu yüzden ham veriyi anlamlı hale getirme konusunda araştırmacılar tarafından farklı disiplinlere ve analiz yöntemlerine ihtiyaç duyulmuştur. Bu tarz büyük veriler arasındaki örüntülerin keşfedilerek anlamlı bilgi haline getirilmesi veri madenciliği yöntemleri ile sağlanabilmektedir. Baker (2004) veri madenciliğini, farklı sınıflandırma algoritmaları kullanılarak büyük veri setlerinden yeni yönelimler ve kalıplar çıkarma işlemi olarak tanımlamaktadır. Eğitim alanında, bu tarz büyük verilerin istatiksel olarak islenmesine ise Eğitsel Veri Madenciliği (EVM) denilmektedir. Eğitsel Veri Madenciliği özellikle bireyselleştirilmiş öğrenme, öğrenci davranışlarını gruplandırarak modelleme ve akademik başarı, okulu bırakma, çalışma alışkanlığı vs. gibi bazı durumların tahmininde kullanılmaktadır. Benzer davranış örüntüsü sergileyen öğrenen grupların tespiti EVM’nin çalıştığı önemli bir araştırma konusudur. Bu projede, veri madenciliği tanımı, perspektifleri ve süreçleri hakkında teorik ve uygulamalı eğitim verilerek Eğitim Bilimleri Alanında lisansüstü öğrenim gören öğrencilere farkındalık kazandırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın bu kısmında veri madenciliği kavramı, veri madenciliği modelleri ve eğitimde veri madenciliği uygulamaları anlatılacaktır. . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Eğitim Çalışmalarında Veri Madenciliği . 2023-2023
(G-4)
1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Çağdaş denetim. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. ÇAĞDAŞ EĞİTİM DENETİMİ KAPSAMINA YÖNELİK ALTERNATİF GÖZLEM ARAÇLARI: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI. 2021-2022
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Çocuklara Felsefe. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Sınıf öğretmenliği adaylarına yönelik Çocuklara felsefe Eğitiminin Değerlendirilmesi Üzerine Nitel Bir Çalışma. 2021-2022
(G-7)
1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Bu çalışmada, Muğla il ve ilçe merkezindeki bulunan ilkokul ve ortaokulda görev yapan gönüllü öğretmenler ve öğretmenlik uygulaması dersinde öğretmen adayları ile çağdaş eğitim denetim kapsamına yönelik alternatif gözlem araçları kullanılarak sınıf içi ders gözlemleri yapılmış öğretmenlere ve aday öğretmenlere uygulanma sürecini gösterilmiştir. Çalışma 2015-2016 ve 2016-2017 eğitim öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde Muğla’da yapılmıştır ve belirtilen dönemlerde Muğla il ve ilçe merkezindeki ilkokul ve ortaokul görev yapan altı gönüllü öğretmen ve öğretmenlik uygulaması dersinde altı öğretmen adayına çağdaş denetim kapsamında alternatif gözlem araçları ile ders gözlemleri yapılmıştır.. Ders içi gözlemde öğretmen sözel akış şeması, öğretmen hareket şeması ve öğrenci görev ve görev dışı davranışları analiz edilmiştir. Gözlemler öğretmenin izin verdiği iki ders saatinde yapılmıştır. İlk gözlemden sonra bilgilendirme toplantısı yapılmış daha sonra ikinci gözlem yapılmıştır. Daha sonra öğretmenler ile görüşmeler yapılmış ve ders gözlemleri ile ilgili bilgiler paylaşılmıştır. Çalışmada genel olarak alternatif gözlemlerin öğretmenlerin ve özellikle aday öğretmenlerin mesleki gelişimini olumlu etkilediği saptanmıştır. Bu tarzda bir denetim yaklaşımının öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının sınıf içi etkinlikleri düzenlemelerinde, sınıf yönetimlerinde ve öğretimi düzenlemelerinde yardımcı olacağı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Çağdaş denetim, ilkokul öğretmenleri, ortaokul öğretmenleri öğretmen adayı öğretmenleri, alternatif ölçeme araçları. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. ÇAĞDAŞ EĞİTİM DENETİMİ KAPSAMINA YÖNELİK ALTERNATİF GÖZLEM ARAÇLARI: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI. 2016-2018
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: İletişim (örgütsel iletişim) kurumların varlıklarını sürdürme biçiminin bir ürünüdür. Örgütsel iletişimin sahip olduğu işlevler dört grupta toplanabilir. Bunlar bilgi sağlama, ikna etme, etkileme, emir verme ve eğitim-öğretim işlevleridir (Taşcı ve Eroğlu, 2007, 534). Bu işlevlerin tümü örgüt içerisinde yöneticinin yerine getirmesi gereken işlevler arasındadır. Yönetici bu görevlerini yerine getirmek için işgörenlerini etkilemek zorundadır. Etkileme, bir kişinin başka bir kişinin tutum ve davranışlarını etkilemek için kullandığı belirgin davranış kalıplarıdır ve bu davranış kalıpları etki taktikleri olarak adlandırılmaktadır (Yukl, 2010, 200). Etkileme süreci iki şekilde ortaya çıkmaktadır. Bunlardan ilki yöneticilerin işgörenleri etkilemesidir. Yöneticiler etkileme sürecini, işgörenlerini kontrol etme (Onyekwere,1989, 18), kısıtlı kaynakları kullanma (Cocivera, 2002, 1), örgütsel değişim (Gravenhorst ve Boonstra,1998), işgörenlerin değişime direncini kırma (Dulaimi, Nepal ve Park 2005), farklı geçmişe sahip işgörenlerin performansını arttırma (Yamaguchi, 2009 Duyar, Aydın ve Pehlivan 2009) amacıyla kullanmaktadırlar. Etkilemenin ikinci yönü ise işgörenlerin yöneticiyi etkilemesidir. Bu etkileme süreçleri tüm örgütlerde olduğu gibi okullar için de geçerlidir. Yönetici ve öğretmenlerin karşılıklı olarak birbirlerini etkilemesi örgüt içindeki adalet algısına da bağlıdır (Yamaguchi, 2009 Guy, 2007). Örgütlerde ortaya çıkan düşük iş performansı, kötü örgüt iklimi, örgüt içi etkilemenin düşük olması işgören ve yöneticilerin karşılıklı olarak birbirlerine güvenmemelerinden ya da adaletsiz iş ortamından kaynaklanabilmektedir (Yamaguchi, 2009, 22). Bu sebeplerden dolayı okullarda diğer örgütlerde olduğu gibi (Massey ve Dawes, 2006 Yamaguchi, 2009, 22) etkileme taktikleri ve örgütsel adalet arasında da ilişki olması beklenen bir durumdur. Bu ilişkinin önemli olmasının nedeni adaletli okul ortamının eğitsel başarıyı arttırabileceği gibi okul içinde çalışanların daha mutlu ve huzurlu olmalarını da sağlamasıdır (Guy, 2007). Bu çalışmanın genel amacı, ilköğretim ve ortaöğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin karşılıklı olarak birbirlerini etkileme taktikleri ve bu taktiklerin örgütsel adalet ile ilişkisini saptamaktır. Bu amaçla araştırmada nitel ve nicel olmak üzere iki yöntemle veri toplanacaktır. Niteliksel veri toplama yönteminde öğretmen ve yöneticiler ile görüşme yapılacak ve görüşmelerde öğretmen ve yöneticilerin karşılıklı olarak birbirlerini etkileme taktiklerine ilişkin görüşleri alınacaktır. Nicel veri toplama yönteminde ise etkileme taktikleri ölçeği geliştirilecek ayrıca örgütsel adalet ölçeği uyarlanarak araştırmacı tarafından geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları yapılacaktır. Araştırmadan elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemi ile nicel veriler ise faktör analizi ve araştırmanın alt problemlerine uygun istatisliksel yöntemler ile çözümlenecektir.. Proje Türü: ARAŞTIRMA PROJESİ. OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN KARŞILIKLI OLARAK BİRBİRLERİNİ ETKİLEME TAKTİKLERİ VE ÖRGÜTSEL ADALET İLE İLİŞKİSİ. 2012-2013
(G-8)
1-) Okul Yöneticileri Ve Öğretmenlerin Karşılıklı Olarak Birbirlerini Etkileme Taktikleri Ve Örgütsel Adalet İle İlişkisi - 2013
(I-5)
1-) Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler. Tükiye. . 2022
2-) ıconte 2022. Türküye. . 2022
3-) I. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Kongresi . Türkiye. . 2021
(I-8)
1-) Uluslar arası Eğitimde Yeni Eğilimler Kongresi. türkiye. . 2022