Personnel

Araş.Gör.Dr. SENEM EZGİ VATANDAŞLAR
Araş.Gör.Dr.
Senem Ezgi Vatandaşlar
@ E-mail
senemezgi@mu.edu.tr
Phone

Staff of

Place of Duty

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Education

Bachelor's Degree

Orta Dogu Teknik Üniversitesi Egitim Fakültesi Ingilizce Ögretmenligi 2010

Master's Degree

Orta Dogu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danismanlik 2015

Doctorate

Mugla Sitki Kocman Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danismanlik Mart 2022

Academic Publishing

(A-1)

1-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Aıch Gernot, 2024. Validation of the Sense of Community Coherence Scale for German and Turkish Cultures. International Journal of Psychology
2-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Vatandaşlar Senem Ezgi, 2021. Psychometric Properties of Positive Mental Health Scale (PMH-scale) among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology
3-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Aıch Gernot, 2020. Psychometric properties of family sense of coherence scale among German university students and measurement invariance across genders. Current Psychology

(A-7)

1-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Hatipoğlu-sümer Zeynep, 2019. Kadınlara Yönelik Psikolojik Şiddet Ölçeğinin (Psychological Maltreatment of Women Inventory) Türk Kültürüne Uyarlanması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
2-) Gündüz Yüksel, Dedekorkut Senem Ezgi, 2014. Yıkıcı Liderlik. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

(B-3)

1-) Vatandaşlar Senem Ezgi, 2024. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi: Amerika Birleşik Devletleri Programlarının Türkiye’ye Uyarlanabilirliği. 1. Uluslararası Sürdürülebilirlik Kongresi
2-) Quezada Lucıa, Vatandaşlar Senem Ezgi, 2023. Embodying Coatlicue: Mother-daughter feminist pedagogies. Association for Women in Psychology Conference (AWP 2023)
3-) Quezada Lucıa, Vatandaşlar Senem Ezgi, 2023. Embodying Coatlicue: Latinx and Turkish Mother-Daughter Feminist Discourses. 7th Biennial APA Division 45 Research Conference
4-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Vatandaşlar Senem Ezgi, Dinç Çisil, Savaş Kübra, 2022. The Effects of Gender and Gender-Equality Course on Univeristy Students' Gender Stereotypes. International Gender for Excellence Research Conference
5-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Vatandaşlar Senem Ezgi, 2021. Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kalıpyargılar Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri. 6th International Contemporary Educational Research Congress
6-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Aıch Gernot, 2019. Measuring Family and Community Senses of Coherence in German. The 2nd International Conference on Advanced Research in Social Sciences and Humanities
7-) Dedekorkut Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, 2018. Romantik Kıskançlığın Bilişsel-Davranışçı Formülasyonu. II. Uluslararası Multidispliner Çalışmaları Kongresi / 2nd International Congress on Multidisciplinary Studies
8-) Dedekorkut Senem Ezgi, Sümer Zeynep, 2018. The relationship between psychological maltreatment and investment model. III. International Contemporary Educational Research Congress
9-) Dedekorkut Senem Ezgi, Avcı Raşit, 2018. Effectiveness of a cognitive-behavioral psychoeducation in improving university students’ romantic relationships. III. International Contemporary Educational Research Congress
10-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Dedekorkut Senem Ezgi, 2017. Adaptation of positive mental health scale to Turkish university students. Vienna 2017 International Aacademic Conference
11-) Dedekorkut Senem Ezgi, Hatipoğlu-sümer Zeynep, 2015. Kadınlara Yönelik Psikolojik Şiddet Ölçeğinin (Psychological Maltreatment of Women Inventory) Türkçeye Uyarlanması. XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi

(Ç-6)

1-) Dedekorkut Senem Ezgi, Kocalar Halil Emre, 2017. Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Metodolojileri (Research Methods Methodologies in Education)/Araştırma Etkisi ve Yayılımı. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: ERÖZKAN Atılgan, BÜYÜKÖZTÜRK Engin
2-) Dedekorkut Senem Ezgi, Kocalar Halil Emre, 2017. Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Metodolojileri (Research Methods Methodologies in Education/Görsel Metodolojiler. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: ERÖZKAN Atılgan, BÜYÜKÖKSÜZ Engin

(D-1) Editörlükler

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2023. Sage Open.

(D-14) Hakemlikler

1-) SAGE Open. 2022. Hakemlik Sayısı: 2
2-) Current Psychology. 2022. Hakemlik Sayısı: 7
3-) BMC Psychiatry. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
4-) BMC Women's Health. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Current Psychology. 2021. Hakemlik Sayısı: 10
6-) SAGE Open. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Current Psychology (CUPS). 2020. Hakemlik Sayısı: 10

(D-17) Hakemlikler

1-) Studies in Educational Research Development (SERD). 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Studies in Educational Research Development (SERD). 2017. Hakemlik Sayısı: 1

(D-6) Editörlükler

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2021. Current Psychology.

(E-1)

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-2)

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(E-4)

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-5)

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3

(E-6)

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(G-11)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Eşitliği Dersinin Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kalıpyargıları Üzerindeki Etkisi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Eşitliği Dersinin Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kalıpyargıları Üzerindeki Etkisi. 2020-2021

(G-2)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Avrupa Birliği. PARENTable – communicating with parents of newly migrated children. 2019-2022
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: www.enable-tamkin.com. Proje Türü: Avrupa Birliği. Self-learning for Arab refugee children - Building a concept for mother-tongue trainers and teachers. 2017-2019

(G-7)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Individual, Family, and Community Sense of Coherence in Predicting Positive Mental Health among University Students in Germany and Turkey (Almanya ve Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Pozitif Ruh Sağlıklarını Yordamada Bireysel, Aile ve Toplumsal Bütünlük Duyguları). 2019-2020