Personnel

 MERVE BULUT
Merve Bulut
@ E-mail
mervebas@mu.edu.tr
Phone
0252 211 3104

Staff of

Place of Duty

Turizm Fakültesi / Turizm İşletmeciliği Bölümü / Turizm İşletmeciliği Abd

Regular Staff

Turizm Fakültesi / Turizm İşletmeciliği Bölümü / Turizm İşletmeciliği Abd

Education

Bachelor's Degree

ON SEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK Y.O. KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ 2009

Master's Degree

MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ 2012

Doctorate

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ 2018

Academic Publishing

(A-3)

1-) Bulut Merve, Bülbül Yaren, 2024. HIERARCHICAL EFFECT OF ACADEMIC SELF-EFFICACY AND SOCIO-DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS ON SATISFACTION AND DROPOUT OF STUDENTS WITH DISABILITY IN HIGHER EDUCATION. Turkish Online Journal of Distance Education
2-) Bulut Merve, Ulema Şevki, 2021. Analyzing the Direct Relationship between Every-Single Dimensions of Service Quality and WOM with a Particular Multidimensional Scale of WOM Behavior. JOURNAL OF QUALITY ASSURANCE IN HOSPITALITY &TOURISM

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Baş Merve, 2017. APPROACH TO TOURISM IN RURAL DEVELOPMENT PROGRAMS:THE CASE STUDY OF BASILICATA REGION, ITALY. THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE
2-) Turan, Ç., Özdemir Güzel, S., Baş, M., 2016. Beyoğlu'nun Yitirilen Değeri Üzerine Kurum Tarihi Çalışması : "Tokatlıyan Oteli". The Journal of Akademik Social Science
3-) Kılıç, B., Baş, M., 2015. Engelli Turistlerin Duygusal Emek Algısının Müşteri Memnuniyetine Etkisi. International Journal of Social and Economic Sciences
4-) Merve Baş, Burhan Kılıç, 2014. Duygusal Emek Boyutları Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi
5-) Baş, M., Kılıç, B., 2014. Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi

(A-8) Articles published in Refereed National Journals

1-) Zengin, B., Baş, M., Yenişehirlioğlu, E., 2015. Engelli Turizmi Kapsamında Müzelerde Ulaşılabilir Uygulamalarının Tespitine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz, . Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1).

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Bulut Merve, 2021. Marketing Consciously: Innovative Business and Customer Centric Service Marketing Mix in New Normal Based on the Lives of Customers with Disability . 4th. International African Conference on Current Studies of Science, Technology & Social ScienceS
2-) Bulut Merve, 2018. Turkey’s Probable Benefits and Loses in Accessible Tourism . World Disability Foundation, 6. Board Meeting and Sub-actions of Action Projects
3-) Bahar Ozan, Bulut Merve, 2017. Turkish Seniors Travel Motivations. 4th International Congress of Tourism Management Researches
4-) Baş, M., 2016. Common Constraints of Tourism Market Segments: Examples of Senior Tourism and Disabled Tourism. I. International Conference on Tourism Dynamics and Trends, (04-07 May, 2016), Antalya, İstanbul.
5-) Merve Baş, Burhan Kılıç, 2013. Otel İşletmelerinde Engellilere Yönelik Hizmet Algısı ve Memnuniyet İlişkisi. 7. Uluslararası Özürlüler Kongresi
6-) Kılıç, B., Baş, M., Sop, S.A., 2013. Emotional Dissonance and Customer Satisfaction: An Un expected Relationship in Disabled Tourism Market. International Conference: Sustainablity Issues and Challenges in Tourism, (3-5 October, 2013), İstanbul: Boğaziçi University.

(B-4) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like national conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Turan, Ç., Özdemir Güzel, S., Baş, M., 2014. Yitirilmiş Bir Değer: Tokatlıyan Oteli, . III. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi, 3-6 Nisan 2014, Fantasia de Luxe Hotel, Kuşadası, Aydın.
2-) Baş, M., Ulama, Ş., 2014. Türkiye’de Engelli Turizm Pazarında Farklı Talep Özelliklerinin Analizi. 15. Ulusal Turizm Kongresi, 13 -16 Kasım 2014, Ankara: Barcelo Otel
3-) Baş, M., Kılıç, B., 2014. Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi. 15. Ulusal Turizm Kongresi, 13 -16 Kasım 2014, Ankara: Barcelo Otel
4-) Baş, M., Ulama, Ş., 2014. Hedef Pazar Olarak Engelli Turizmi Pazarı Analizi . XIII. Geleneksel Turizm Paneli, 11 Nisan 2014, İstanbul: İstanbul Üniversitesi.

(B-5)

1-) Baş, M., Ulema, Ş., 2016. Algılanan Hizmet Kalitesi Boyutlarının Ağızdan Kulağa İletişim Üzerindeki Etkisi: Otel İşletmelerinde Bir Araştirma.. VIII. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Kongresi, 28 Nisan –01 Mayıs 2016, Nevşehir, Avanos.

(C-1) Books published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Baş Merve, 2016. ENGELLİ TURİZMİ/. Yayın Evi: NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK Editör Adı: Tek yazarlı kitap (Merve BULUT)

(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Bulut Merve, 2023. Türkiye Turizm Ansiklopedisi/ (Maddeler: (1) Türkiye Kültür Portalı; (2) Belgeli Turizm İşletmelerinde Yabancı Personel Çalıştırılması Hakkındaki Kanun;(3) Aömasya merzifon Havalimanı . Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Prof. Dr. Nazmi Kozak, Prof. Dr. Metin Kozak, Bölüm Editörü: Serap Özdemir Güzel
2-) Bulut Merve, 2022. Türkiye Turizm Ansiklopedisi/Belgeli Turizm İşletmelerinde Yabancı Personel Çalıştırılması Hakkındaki Kanun. Yayın Evi: Anatolia Editör Adı: Serap Özdemir Güzel
3-) Bulut Merve, 2022. Türkiye Turizm Ansiklopedisi/Amasya Merzifon Havalimanı. Yayın Evi: Anatolia Editör Adı: Serap Özdemir Güzel
4-) Bulut Merve, 2021. Yiyecek İçecek Pazarlaması/Yiyecek İçecek Pazarlamasında Süreçler. Yayın Evi: DETAY YAYINCILIK Editör Adı: Şevki Ulema
5-) Bulut Merve, Erdoğan Çağrı, Sarıışık Mehmet, 2019. Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi/Gıda Zehirlenmeleri. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Mehmet Sarıışık

(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Baş, M., Ulama, Ş., 2015. Uluslararası Otel İşletmeciliği ( Uluslararası Otel Standartları ve Kriterleri Bölümü). Yayın Evi: DEĞİŞİM YAYINLARI Editör Adı: Orhan BATMAN

(D-10) Hakemlikler

1-) Journal of Hospitality and Tourism Technology. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Journal of Hospitality and Tourism Technology. 2022. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) Hakemlikler

1-) Journal of Tourism & Development. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Tourism and Hospitality Management journal. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Journal of Tourism & Development. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism. 2023. Hakemlik Sayısı: 1

(D-6) Editörlükler

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2023. International Journal of Hospitality and Tourism Management.
2-) Editörlük Türü: Dergi. 2023. Journal of Tourism Futures.
3-) Editörlük Türü: Dergi. 2023. Revista Turismo & Desenvolvimento (Tourism and Development).

(E-1)

1-) Analyzing the Direct Relationship between Every-Single Dimensions of Service Quality and WOM with a Particular Multidimensional Scale of WOM Behavior - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
2-) APPROACH TO TOURISM IN RURAL DEVELOPMENT PROGRAMS:THE CASE STUDY OF BASILICATA REGION, ITALY - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
3-) Common Constraints of Tourism Market Segments: Examples of Senior Tourism and Disabled Tourism - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(E-2)

1-) Beyoğlu'nun Yitirilen Değeri Üzerine Kurum Tarihi Çalışması : "Tokatlıyan Oteli" - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Analyzing the Direct Relationship between Every-Single Dimensions of Service Quality and WOM with a Particular Multidimensional Scale of WOM Behavior - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) APPROACH TO TOURISM IN RURAL DEVELOPMENT PROGRAMS:THE CASE STUDY OF BASILICATA REGION, ITALY - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-3)

1-) Beyoğlu'nun Yitirilen Değeri Üzerine Kurum Tarihi Çalışması : "Tokatlıyan Oteli" - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
2-) Engelli Turistlerin Duygusal Emek Algısının Müşteri Memnuniyetine Etkisi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
3-) Common Constraints of Tourism Market Segments: Examples of Senior Tourism and Disabled Tourism - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
4-) Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 4

(E-4)

1-) Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
2-) Engelli Turistlerin Duygusal Emek Algısının Müşteri Memnuniyetine Etkisi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Beyoğlu'nun Yitirilen Değeri Üzerine Kurum Tarihi Çalışması : "Tokatlıyan Oteli" - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) ENGELLİ TURİZMİ/ - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
5-) Beyoğlu'nun Yitirilen Değeri Üzerine Kurum Tarihi Çalışması : "Tokatlıyan Oteli" - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
7-) Beyoğlu'nun Yitirilen Değeri Üzerine Kurum Tarihi Çalışması : "Tokatlıyan Oteli" - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Beyoğlu'nun Yitirilen Değeri Üzerine Kurum Tarihi Çalışması : "Tokatlıyan Oteli" - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) ENGELLİ TURİZMİ/ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) ENGELLİ TURİZMİ/ - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
11-) Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
12-) ENGELLİ TURİZMİ/ - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2
13-) Türkiye’de Engelli Turizm Pazarında Farklı Talep Özelliklerinin Analizi - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 1

(E-5)

1-) Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Analyzing the Direct Relationship between Every-Single Dimensions of Service Quality and WOM with a Particular Multidimensional Scale of WOM Behavior - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) APPROACH TO TOURISM IN RURAL DEVELOPMENT PROGRAMS:THE CASE STUDY OF BASILICATA REGION, ITALY - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
5-) ENGELLİ TURİZMİ/ - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
6-) Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1

(E-6)

1-) Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-7)

1-) Engelli Turizmi Kapsamında Müzelerde Ulaşılabilir Uygulamalarının Tespitine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz, - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Türkiye’de Engelli Turizm Pazarında Farklı Talep Özelliklerinin Analizi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) Duygusal Emek Boyutları, Süreci ve Sonuçlarının Engelli Turizm Pazarında Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(G-4)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Kapsayıcı eğitim . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim Sürecinde Yüksek Öğrenim Gören Engelli Öğrencilerin Öz Yeterlilik Algısının Okulu Bırakma Eğilimine Etkisinin Engel Türüne ve Öğrenim Görülen Alana Göre Karşılaştırmalı Analizi. 2021-2022

(G-8)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Engelli turistlerin, turizm sektöründeki duygusal emek algısını ölçmek ve onlara hizmet eden personelin duygusal çabasını müşteri memnuniyeti kapsamında tespit etmek hedeflenmiştir. . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Duygusal emek ve müşteri memnuniyeti ilişkisi: Engelli turizm pazarında bir araştırma, Yüksek lisans Tezi Bilimsel Araştırma Projesi (2012 Muğla Üniversitesi). 2010-2012

(I-10)

1-) Akademik kariyere giriş . Türkiye. . 2023
2-) Akademik kariyere giriş . Türkiye. . 2022
3-) Akademik kariyere giriş . Türkiye. . 2021
4-) Yurt içi ve Yurt dışında Akademik Kariyer Olanakları . Türkiye. . 2019

(I-6)

1-) International Turkish Economy Forum. Türkiye. . 2017
2-) 17. Ulusal Turizm Kongresi . Türkiye. . 2016

(I-7)

1-) World Disability Foundation, 6. Board Meeting and Sub-actions of Action Projects. Türkiye. . 2018
2-) WDU (Dünya Engelliler Birliği) 3. Olağan Genel Kurul Toplantısı ve Aksiyon Projeleri Yan Etkinlikleri. WOW Otel, İstanbul/Türkiye. . 2015
3-) Uluslararası Katılımlı Özürlüler Kongresi, Yaşam Hakkı: Eşit Haklar ve Fırsatlar. Türkiye. . 2013

(I-8)

1-) 2022 Yılı Dünya Engelliler Günü Programı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi . . 2022
2-) Engelsiz Üniversite Paneli . Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi . . 2021
3-) Otel Satın Alma Müdürlükleri Eğitimi Derneği (OSMED), Gastronomi ve Sektör Buluşması Sempozyumu, Dünya Engelliler Vakfı Paneli. Antalya/TÜRKİYE. . 2014

Courses

İŞL3510 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Tüketici Davranışları

KON1902 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Önbüro Yönetimi

KON2904 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Turizm İşletmelerinde İletişim ve Müşteri İlişkileri

KON4906 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Engellilik ve Turizm

SYH3906 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Turizmde Tüketici Davranışları

TRM2904 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Tourism Marketing

TUİ2503 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Kat Hizmetleri Yönetimi

TUİ2504 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Müşteri İlişkileri Yönetimi

TUİ2508 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Önbüro Yönetimi ve Otomasyonu

TUİ2509 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

XANADU Hotel Kat Hizmetleri Yönetimi

TUİ3526 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Tüketici Davranışları

STİ 5505 2024-2025 Güz

Medikal Turizm

TRM2007 2024-2025 Güz

Principles of Marketing

TRM2525 2024-2025 Güz

Housekeeping Management

TRM3521 2024-2025 Güz

Quality Management

TUİ2503 2024-2025 Güz

Kat Hizmetleri Yönetimi

KON4906 2023-2024 Bahar

Engellilik ve Turizm

TRM2008 2023-2024 Bahar

Tourism Marketing

TRM2524 2023-2024 Bahar

Front Office Management and Automation

TUİ2508 2023-2024 Bahar

Önbüro Yönetimi ve Otomasyonu

TUİ3526 2023-2024 Bahar

Tüketici Davranışları

KON2005 2023-2024 Güz

Otel İşletmeciliği

STİ 5505 2023-2024 Güz

Medikal Turizm

SYH2801 2023-2024 Güz

Genel Pazarlama

TRM2007 2023-2024 Güz

Principles of Marketing

TRM3521 2023-2024 Güz

Quality Management

KON2512 2022-2023 Bahar

Turizm İşl. İletişim ve Müşteri İlişkileri

KON4514 2022-2023 Bahar

Engellilik ve Turizm

SYH3906 2022-2023 Bahar

Turizmde Tüketici Davranışı

TRM3522 2022-2023 Bahar

Consumer Behaviour

TUİ2504 2022-2023 Bahar

Müşteri İlişkileri Yönetimi

TUİ3526 2022-2023 Bahar

Tüketici Davranışları

KON2005 2022-2023 Güz

Otel İşletmeciliği

SYH2801 2022-2023 Güz

Genel Pazarlama

TRM2007 2022-2023 Güz

Principles of Marketing