Personnel

 MELEK ALTIPARMAK KARAKUŞ
Melek Altıparmak Karakuş
@ E-mail
maltiparmak@mu.edu.tr
Phone
0252 211 1468

Staff of

Place of Duty

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Education

Bachelor's Degree

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı 26.06.1998

Master's Degree

Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı 14.08.2001

Doctorate

Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı 24.06.2005

Academic Publishing

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Ünal Ahmet, Altıparmak Karakuş Melek, 2016. Interacting Science through Web Quests. Universal Journal of Educational Research
2-) Melek Altıparmak Karakuş, Mahmure Nakiboğlu Tezer, 2009. Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA. US-China Education Review A

(A-7)

1-) Altıparmak Karakuş Melek, Nakiboğlu Tezer Mahmure, 2005. LİSE BİYOLOJİ LABORATUVARLARINDA ”İŞ BİRLİKLİ ÖĞRENME” YÖNTEMİNİN TUTUM VE BAŞARIYA ETKİSİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Mustafa Turan Yıldırım, Melek Altıparmak Karakuş, 2021. Sinir Sisteminin Öğretiminde Arduino Robotik STEM Etkinlikleri. 4. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
2-) Büşra Şahin, Melek Altıparmak Karakuş, 2021. Bitkiler Konusunun Öğretiminde STEM Yaklaşımına Dayalı Okuldışı Etkinlikler . 4. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
3-) Melek Altıparmak Karakuş, Serpil Doğru, 2018. Fen ve Teknoloji Laboratuvarında Öğrenci Videoları Projesinin Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi. 4. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
4-) Serpil Doğru, Melek Altıparmak Karakuş, 2018. Öğretmen Adaylarının Mikroskobik İncelemede Preparat Hazırlama Video Projelerinin Laboratuvar Teknikleri Üzerine Etkileri. 4. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi

(B-2)

1-) Altıparmak Karakuş Melek, Özel Ayşe, Özkul Tuğçe, Coşğun Fatma, 2019. Biyoloji Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu
2-) Altıparmak Karakuş Melek, 2019. Okulöncesi Öğretmenleri RoboKod Atölyesi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi
3-) Altıparmak Karakuş Melek, Akçay Simge, 2019. Robotik Fetemm Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarı, Bilimsel Süreç Becerileri ve Motivasyonları Üzerine Etkileri. I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu
4-) Akçay Simge, Altıparmak Karakuş Melek, 2018. Lego Robotic Designs of Prospective Science Teachers on Insect Life. World STEM Education Conference
5-) Şahin Büşra, Güven Emine, Güler Nazan, Alpaslan Muhammet Mustafa, Sülün Yusuf, Altıparmak Karakuş Melek, 2018. 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Öğrenme Ortamı Algıları, Akademik Başarı Duyguları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. II. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
6-) Yıldırım Mustafa Turan, Alpaslan Muhammet Mustafa, Altıparmak Karakuş Melek, 2018. Öğretmen Adaylarının Fizik dersindeki Üst-Biliş, Motivasyon ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. II. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
7-) Altıparmak Karakuş Melek, Yıldırım Mustafa Turan, Şahin Büşra, Men Meltem, 2018. Learning Human Eye Anatomy With Stem Based Augmented Reality. World STEM Education Conference 2018

(D-12) Hakemlikler

1-) Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1)

1-) Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-4)

1-) LİSE BİYOLOJİ LABORATUVARLARINDA ”İŞ BİRLİKLİ ÖĞRENME” YÖNTEMİNİN TUTUM VE BAŞARIYA ETKİSİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
2-) Interacting Science through Web Quests - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
3-) Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-5)

1-) Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Interacting Science through Web Quests - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) LİSE BİYOLOJİ LABORATUVARLARINDA ”İŞ BİRLİKLİ ÖĞRENME” YÖNTEMİNİN TUTUM VE BAŞARIYA ETKİSİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(F-2) Administered graduate dissertations

1-) Tez Adı: SİNİR SİSTEMİ’NİN ÖĞRETİMİNDE FETEMM TABANLI ARDUİNO ROBOTİK ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE MÜHENDİSLİK TASARIM SÜRECİ ÜZERİNE ETKİLERİ. Konu: Bu çalışmada; sinir sistemi’nin öğretiminde Robotik FeTeMM tabanlı Arduino Robotik etkinlikleri kapsamında Öğretmen adaylarının; sinir ve duyu hücrelerinin yapısal özellikleri ile impuls (sinirsel mesaj) iletimini, Arduino mikrodenetleyici kartının üzerine birleştirilen devre elemanları, sensörleri ve eyleyicileri sinir ve duyu hücreleri şeklinde adapte ederek tasarım ve programlama yapmaları amacıyla deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. . Mustafa Turan-YILDIRIM. 2020
2-) Tez Adı: FeTeMM yaklaşımına dayalı okul dışı etkinliklerin öğretmen adaylarının bitkiler konusu ile ilgili akademik başarı ve okul dışı öğretime yönelik görüşleri üzerine etkileri. Konu: Bu araştırmada; Genel Biyoloji Laboratuvarı II dersinde, Fen Bilgisi 2. Sınıf öğretmen adayları (n=32) ile yürütülen deneysel bir uygulama ile okul dışı FeTeMM yaklaşımıyla oluşturulmuş etkinliklerin, öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve okul dışı FeTeMM anlayışına yönelik görüşlerine etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. . Büşra-ŞAHİN. 2020
3-) Tez Adı: Mikroskobik incelemede preparat hazırlama yöntemleri ile ilgili öğretmen adaylarının hazırladıkları videoların akademik başarı, laboratuvar teknikleri ve görüşleri üzerine etkileri. Konu: Bu araştırmada, Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. Sınıf öğretmen adayları ile Genel Biyoloji Laboratuvarı- I dersinde mikroskobik inceleme ve preparat hazırlama yöntemlerini geliştirmek ve özelde biyolojide laboratuvar tekniklerini daha iyi öğretebilmek amacıyla deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. Bu tasarımda deney grubundaki öğretmen adayları Video Kaydet ¬¬¬¬- İzle –¬ Deney Yap –Tartış-Paylaş (VİDEOTAP) yöntemleri ile çalışmışlardır. Serpil-DOĞRU. 2018
4-) Tez Adı: Robotik FeTeMM uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyonları üzerine etkileri. Konu: Bu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. Sınıf öğretmen adayları ile (n=42) LEGO Mindstorms EV3 eğitsel robotik setlerini kullanılarak, böcek yaşamını taklit eden robotlar tasarlamak ve programlamak amacıyla deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. . Simge-AKÇAY. 2018
5-) Tez Adı: Mikro Yaşam Tasarımı: Mikroorganizmalarla İlgili Deney Tasarımlarının Öğrencilerin Yaratıcılıkları, Akademik Başarıları ve Bilimsel Süreç Becerileri Üzerindeki Etkileri. Konu: Fen öğretiminde deney tasarımı etkinlikleri ile bilimsel problem çözme becerileri ve yaratıcılığı geliştirme. Güneş -KESKİN. 2012
6-) Tez Adı: İlköğretim 7. Sınıf Fen Konularının Öğretiminde Webquestlerin Öğrencilerin Fen Başarısı, Fen Ve Teknoloji İle Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi. Konu: Teknoloji tabanlı fen öğretiminin "Fen başarısı" ve "Teknoloji kullanımına yönelik tutumlar" üzerine etkilerini araştırmak. Ahmet -ÜNAL. 2012
7-) Tez Adı: Bilim Kurgu ile Biyoetik Grup Tartışmalarının Biyoteknolojiye Yönelik Tutumlar ve Akademik Başarı Üzerine Etkileri. Konu: Biyoteknoloji öğretiminde etik ve sosyal konuların tartışılmasının başarı ve tutum üzerine etkilerini araştırmak. Nermin Niğda -YAZICI. 2009

(F-3)

1-) Tez Adı: Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde yer alan Bilimin Tarihi ve Tarihsel Gelişimi Konularına Yönelik Akademik Başarılarının Sosyo-demografik özelliklere göre incelenmesi. Konu: Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde yer alan Bilimin Tarihi ve Tarihsel Gelişimi Konularına Yönelik Akademik Başarılarının Sosyo-demografik özelliklere göre incelenmesi. Ferdiye-KELEŞ. 2019

(G-4)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Uygulamalı bilimlerde kullanılan, matematiği gerçek yaşam problemleri ile ilişkilendirerek problem çözme adımlarını da kapsayan matematiksel modelleme ve süreçleri hakkında matematik eğitiminde lisansüstü öğrenim gören öğretmenlere eğitim vermektir.. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. BİLİMSEL SÜREÇLERDE MATEMATİKSEL MODELLEME VE UYGULAMALARI. 2021-2021
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Bu proje, Türkiye’nin çeşitli illerinde görev yapmakta olan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı çalışan toplamda 20 kişilik Fen ve Teknoloji / Biyoloji öğretmenlerinin katılımıyla, Trakya Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilecektir. Etkinlikler, teorik ve deneysel uygulamalar, yapılandırmacı yaklaşım ile 5E modeli ve işbirlikli öğrenme kullanılarak 7 gece 8 günlük bir program dahilinde uygulanacaktır. Projenin amacı - Fen ve Teknoloji / Biyoloji öğretmenlerinin biyoteknoloji konusunda gerekli bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak, - Öğretmenlerin biyoteknolojideki temel konular ve kavramları öğrencilere anlaşılır, kalıcı, basit araç ve gereçlerle aktif katılımlı ve eğlenceli bir biçimde aktarmalarını ve öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlamaktır. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Geleceğin Teknolojisi Biyoteknoloji. 2018-2018

(G-7)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Bilimleri Eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. FeTeMM Yaklaşımına Dayalı Okul Dışı Etkinliklerin Öğretmen Adaylarının Bitkiler Konusu İle İlgili Akademik Başarı Ve Okul Dışı Öğretime Yönelik Görüşleri Üzerine Etkileri. 2019-2020
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Bilimleri Eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. SİNİR SİSTEMİ’NİN ÖĞRETİMİNDE FETEMM TABANLI ARDUİNO ROBOTİK ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE MÜHENDİSLİK TASARIM SÜRECİ ÜZERİNE ETKİLERİ. 2019-2020
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Lego Mindstorms Robotik eğitim kitleri ile öğretmen adaylarının robotik, kodlama, algoritma ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi.. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. ”Robotik FeTeMM Uygulamalarının Öğretman Adaylarının Akademik Başarı, Bilimsel Süreç Becerileri ve Motivasyonları Üzerine Etkisi”. 2017-2019
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen öğretiminde teknoloji (webquest) kullanımının akademik başarı, teknoloji tabanlı öğrenme ve teknolojiye yönelik tutumlar üzerine etkisini incelemek. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. İlköğretim 7. Sınıf Fen Konularının Öğretiminde Webquestlerin Öğrencilerin Fen Başarısı, Fen ve Teknoloji ile Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi.. 2010-2013
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Bilim kurguyu etik ve sosyal tartışmalarda kullanarak akademik başarı ve tutumları geliştirmek. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Gıdaklayan Patates, Solungaçlı Domates: Bilim Kurgu İle Biyoetik Tartışmaların Öğrenme Üzerine Etkisi. 2007-2009

(G-8)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Grup taraştırma ve tartışma yöntemlerinin akademik başarı ve tutumlar üzerine etkilerini incelemek. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bazı Biyoloji Deneylerinin Öğretimi ve Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkiler. 1999-2001

(I-11)

1-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ile ikili işbirliği protokolü bulunan (Momerandum of Understanding) Kazak Ulusal Kadın Öğretmen Yetiştirme Üniversitesi’nde (Kazakh National Women’s Teacher Training University) 3 hafta boyunca (01 - 20 Aralık 2019) ders verme 2 doktora öğrencisinin doktora araştırma ve bitirme çalışmalarında akademik danışmanlık. Kazakistan. . 2019

Courses

FBE00060 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ

FBE00150 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE AKILLI SİSTEMLER VE DİJİTAL TEKNOLOJİLER

FBE20003 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİYOLOJİ 2

GKD00380 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİTKİ VE HAYVAN KOLEKSİYONLARI

GKD00390 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

KODLAMA VE ROBOTİK

İFÖ 5504 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ

İFÖ 5508 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİYOTEKNOLOJİDE GÜNCEL KONULAR

İFÖ 6531 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR VE UYGULAMADA DENEY TASARIMLARI

İFÖ 6547 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

TEKNOLOJİ TABANLI FEN ÖĞRETİMİ

İFÖ 5504 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ

İFÖ 5508 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİYOTEKNOLOJİDE GÜNCEL KONULAR

FBE00150 2024-2025 Güz

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE AKILLI SİSTEMLER VE DİJİTAL TEKNOLOJİLER

FBE20003 2024-2025 Güz

BİYOLOJİ 2

FBE00060 2023-2024 Bahar

İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ

FBE40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00380 2023-2024 Bahar

BİTKİ VE HAYVAN KOLEKSİYONLARI

GKD00390 2023-2024 Bahar

KODLAMA VE ROBOTİK

FBE20003 2023-2024 Güz

BİYOLOJİ 2

GKD00390 2023-2024 Güz

KODLAMA VE ROBOTİK

GKD00380 2022-2023 Bahar

BİTKİ VE HAYVAN KOLEKSİYONLARI

GKD00390 2022-2023 Bahar

KODLAMA VE ROBOTİK

İFÖ 5504 2022-2023 Bahar

BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ

FBE20003 2022-2023 Güz

BİYOLOJİ 2

FBE40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

İFÖ-2003 2022-2023 Güz

GENEL BİYOLOJİ LABORATUARI I