Personnel

Araş.Gör.Dr. İLKER AYSEL
Araş.Gör.Dr.
İlker Aysel
@ E-mail
ilkeraysel@mu.edu.tr
Phone

Staff of

Place of Duty

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Education

Master's Degree

Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji 2009

Doctorate

Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji 2015

Academic Publishing

(A-3)

1-) Hoşgörür Tuğba, Aysel İlker, 2022. Trends for the Segregation Practices of International Students: A Review of Higher Education in Turkey. Educational Process International Journal

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Güven, G., Aysel, İ., 2016. Food Footprint In Daily Life: Opinions About The Consumption of Convenience Food / Gündelik Hayatta Gida Ayak İzi: Hazır Gıda Tüketimine Yönelik Görüşler. Eğitimde Kuram ve Uygulama

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Çolak İbrahim, Aysel İlker, Yorulmaz Yılmaz İlker, Altınkurt Yahya, 2021. Ortaöğretimde Neoliberal Bir Dönüşüm: Proje Okulları. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
2-) Girgin, M., Aysel, İ., 2015. Coğrafi Efektler. COĞRAFYACILAR DERNEĞİ ULUSLARARASI KONGRESİ
3-) Aysel, İ., Yakar, A., 2014. Türkçe ders kitaplarının örtük program göstergeleri bağlamında çözümlenmesi: 2013-2014 8. sınıf Türkçe ders kitabı örneği. 7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı
4-) Girgin, M., Ertürk, M., Aysel, İ., Akça, B., 2013. Muğla’nın Başka Mekanları. 3. Uluslararası Coğrafya Sempozyumu

(B-2)

1-) Aysel İlker, Çelikkaleli Öner, 2018. Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Dışlanma Halleri. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
2-) Hoşgörür Tuğba, Aysel İlker, 2018. Türkiye’de Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Yükseköğretimde Karşılaştıkları Sorunlar. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
3-) Aysel İlker, 2017. Öğrencilerin Alışveriş ve Tüketim Alışkanlıklarının Sosyolojik Açıdan İncelenmesi. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
4-) Aysel İlker, Bal Hüseyin, 2016. Kırsal Yaşamda Eğitim Sorunları Muğla Örneği. 3rd International Eurasian Educational Research Congress
5-) Aysel, İ., Aycan, N., 2015. Hizmetlilerin Gözüyle Okullarda Yaşam. VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
6-) Güven, G., Aysel, İ., Yakar, A., 2015. Ortaokul fen bilimleri dersi öğretim programı kapsamında gerçekleştirilen enerji eğitiminin Metfessel-Michael program değerlendirme modeline göre değerlendirilmesi. VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi

(B-5)

1-) Aysel, İ., Aycan, N., 2013. Pedagojik Formasyon Uygulamaları: Ekleme mi, Çatışma mı?. Uluslararası Katılımlı VII. Ulusal Sosyoloji Kongresi
2-) Duman, B., Aysel, İ., Yakar, A., 2012. Öğretmen Adaylarının Mevcut Öğretmen Yetiştirme Sistemine İlişkin Görüşleri. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi

(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Aysel İlker, 2022. Gençlik Fragmanları: Günümüzde Gençlik ve Sosyolojik Çıkarımlar/Riskler ve Belirsizlikler Çağında Akışkan Gençlik. Yayın Evi: Gazi Kitabevi Editör Adı: Kahraman Fatih, Aysel İlker
2-) Aysel İlker, 2020. Sosyal Problemler Sosyolojisi: Teoriden Uygulamaya Sosyal Problemler Üzerinde Tartışmalar/Görünmez Köyler: Kırsal Yaşamı Eğitim Politikaları Üzerinden Okumak. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Çakır Mehmet, Kahraman Fatih

(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Altınkurt Yahya, Aysel İlker, 2016. Yeni Türkiye nin Toplumsal Yapısı/AKP ve Eğitim: Eğitime Dikkatli Bakmak. Yayın Evi: İmge Kitabevi Editör Adı: İbrahim Kaya
2-) Aysel İlker, 2012. Pedagojik Değerler/Farklılıklar. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Girgin, Mustafa

(D-10) Hakemlikler

1-) Eğitim ve Bilim. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Eğitim ve Bilim. 2019. Hakemlik Sayısı: 4

(D-12) Hakemlikler

1-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1

(D-8) Editörlükler

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2018. Talks on Education, Art, and Philosophy.

(D-9) Editörlükler

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2022. GENÇLİK FRAGMANLARI: GÜNÜMÜZDE GENÇLİK ve SOSYOLOJİK ÇIKARIMLAR.

(G-8)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Bilimsel Etkinlik Düzenleme. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. 2017-2017

(I-3)

1-) 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Türkiye. . 2021

(I-5)

1-) 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Türkiye. . 2018
2-) 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Türkiye. . 2017
3-) 3rd International Eurasian Educational Research Congress. Türkiye. . 2016

(I-6)

1-) Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu - 2015. Türkiye. . 2015

(I-8)

1-) Hak Arama Yolları (2015) T.C. Adalet Bakanlığı Muğla E Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumu Müdürlüğü. Türkiye. . 2015

Courses

EBB00030 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

EBB00030 2024-2025 Güz

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

EBB00030 2023-2024 Bahar

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

EBB00030 2023-2024 Güz

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

EBB00030 2022-2023 Bahar

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

EBB00030 2022-2023 Güz

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ