Personnel

Doçent Doktor HAKAN IŞIK
Doçent Doktor
Hakan Işık
@ E-mail
hisik@mu.edu.tr
Phone
0252 211 1822

Staff of

Place of Duty

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Education

Bachelor's Degree

Çukurova Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü 1996

Master's Degree

Ohio State Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi 2002

Doctorate

Ohio State Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi 2008

Academic Publishing

(A-1)

1-) Işık Hakan, 2024. Using a Smartphone Camera’s Manual Focusing in Distant Optics Lessons to Learn Lens and Mirror Images. The Physics Teacher
2-) Demircioğlu, S., Yürümezoğlu, K., Işık, H., 2015. Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion. Physics Teacher
3-) Işık, H., Yürümezoğlu, K., 2012. Two Simple Activities To Carry Rainbows Into The Classroom. Physics Teacher

(A-2)

1-) Işık, H., 2013. Vertical and Horizontal Inversions by Curved Surfaces. Physics Teacher

(A-4)

1-) Karataş Öztürk Sinem, Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2023. Öğrenme Etkinlikleri Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Bilginin Doğası Görüşlerinin İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Işık Hakan, 2023. Comparing the images formed by uses of lens surfaces. Physics Education
3-) Işık Hakan, 2023. Students' perceptual practices with real and virtual images. Physics Education
4-) Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2019. Planning a lab lesson on the law of thermal conduction with learning by preparing to teach design. Science Activities
5-) Işıldak Refik Suat, Işık Hakan, Küçüközer Hatice Asuman, 2018. Estimating the value of the inclination angle of the lunar plane to the ecliptic plane. Physics Education
6-) Işık Hakan, 2017. A circumzenithal arc to study optics concepts with geometrical optics. Physics Education
7-) Işıldak Refik Suat, Küçüközer Hatice Asuman, Işık Hakan, 2017. Measuring Earth's axial tilt with a telescope. Physics Education
8-) Alpaslan, M.M., Işık, H., 2016. Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
9-) Işık, H., 2015. An Instrumental Method To Identify Electric Charge Types With A Simple Device. Physics Education
10-) Özdemir, O., Işık, H., 2015. Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies. Türk Fen Eğitimi Dergisi
11-) Yürümezoğlu, K., Işık, H., Arıkan, G., Kabay, G., 2015. Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow. Physics Education
12-) Koyuncu, K., Yürümezoğlu, K., Işık, H., 2013. Demonstration Of Tension Force On A Rope In Circular Motion. Physics Education
13-) Işık, H., 2011. College Student Learning Of Pinhole And Plane Mirror Knowledge With A Guided Inquiry Instruction. Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi

(A-5)

1-) Mıhladız Turhan Gülcan, Duran Meltem, Işık Hakan, Özdemir Oğuz, 2011. THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SELF-EFFICACY BELIEFS ABOUT SCIENCE TEACHING AND LABORATORY WORKS. Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES)
2-) Duran Meltem, Işık Hakan, Mıhladız Turhan Gülcan, Özdemir Oğuz, 2011. THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES. Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES)

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Yeşil Volkan, Işık Hakan, 2021. Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Kavramı Açıklamaları Ve Çevresel Kaygılarının Bazı Değişkenler ile İncelenmesi . UFUK ÜNİVERSİTESİ BİRİNCİ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ
2-) Alpaslan Muhammet Mustafa, Işık Hakan, Girgin Mustafa, 2018. DÜNYA SİSTEM ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI. 3. ULUSLARARASI FELESEFE EĞİTİM SANAT VE BİLİM TARİHİ SEMPOZYUMU
3-) Alpaslan Muhammet Mustafa, Işık Hakan, 2016. Fen Öğrenme Öz-Yeterlilik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. XV.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
4-) Işık Hakan, 2016. ORTAOKUL YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERDE FEN SORUSU SORMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. 15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
5-) Mıhladız, G., Duran, M., Işık, H., Özdemir, O., 2012. The Relationship between the Pre-Service Science Teachers’ Self-Efficacy Beliefs about Science Teaching and Laboratory Works. World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE)
6-) Duran, M., Işık, H., Mıhladız, G., Özdemir, O., 2011. The Relationship between the Pre-Service Science Teachers’ Scientific Process Skills and Learning Styles. World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE)

(B-2)

1-) Işık Hakan, 2021. İlk Uluslararası Bilimsel Çalışma: Venüs Geçişi. IV. ULUSLARARASI FELESEFE EĞİTİM SANAT VE BİLİM TARİHİ SEMPOZYUMU
2-) Bozkurt Salih, Ortaakarsu Fatih, Işık Hakan, 2021. Alexander von Humboldt’un Doğayı Keşfinde Bilim Tarihi Öğretimi İçin Örnekler. IV. ULUSLARARASI FELESEFE EĞİTİM SANAT VE BİLİM TARİHİ SEMPOZYUMU
3-) Işık Hakan, 2018. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Astronomi Görsellerine Yönelik Değerlendirmeleri. ULUSARASI SINIRSIZ EĞİTİM SEMPOZYUMU
4-) Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2018. Öğretmek için öğrenme yaklaşımı ile ısıl iletim yasasının laboratuvar uygulaması.. II. International Symposium of Limitless Education and Research,
5-) Karataş Öztürk Sinem, Işık Hakan, 2018. Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğrenme Etkinlikleri ve Öğrencilerinin Bilimin DoğasıHakkında Düşüncelerinin İncelenmesi. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM SEMPOZYUMU
6-) Yıldırım Mustafa Turan, Alpaslan Muhammet Mustafa, Işık Hakan, Altıparmak Karakuş Melek, 2018. Öğretmen Adaylarının Fizik dersindeki Üst-Biliş, Motivasyon ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. II.ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM SEMPOZYUMU
7-) Girgin Mustafa, Işık Hakan, 2017. HARİTALARDA PRAGMATİZM. 2. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
8-) Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2017. BİLMEYİ GEREKÇELENDİRME ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇE’YE UYARLANMASI. Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
9-) Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2017. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEKTRO-MANYETİZMAÇALIŞMA YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ. Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
10-) Köseoğlu Enis, Işık Hakan, 2016. Fen Bilimleri Derslerinde Öğrenci Soruları Sorgulama Düzeyinin İncelenmesi. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
11-) Alpaslan Muhammet Mustafa, Işık Hakan, 2016. Fen Öğrenme Öz-Yeterlilik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. XV.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
12-) Alpaslan Muhammet Mustafa, Işık Hakan, Alpaslan Fatma, 2015. Personal Epistemology As Predictors Of Physics Achievement In Turkish High School Students. Annual Meeting of the International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST)
13-) Alpaslan Muhammet Mustafa, Yiğit Nevzat, Işık Hakan, 2015. Students Perceptıon Of Constructıvıst Learnıng Envıronment In Turkey Gender And Grade Level Cases. VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
14-) Işık, H., 2005. Student’s Conceptual Difficulties with Solving Optics Problems. School Science and Mathematics Annual Convention
15-) Işık, H., Beeth, M., 2003. An Analysis of Articles Published in Five College Level Science Education Journals from 1996-2000. AETS 2003 International Conference
16-) Işık, H., Uçar, S., Çağlayan, F.M., 2003. Factors Affecting Academic Achievement of International Graduate Students in Education Departments. School Science and Mathematics Annual Convention
17-) Uçar, S., Işık, H., 2003. How Does Culture Influence Science. School Science and Mathematics Annual Convention

(B-4) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like national conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Işık, H., Özdemir, O., 2011. Köy Enstitüleri Deneyimi Işığında Sorgulama Temelli Bilim (Fen) Eğitiminde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri. Hasan Ali Yücel´den Günümüze Eğitim Bilim Kültür Politikaları Sempozyumu

(B-5)

1-) Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2022. Lise Fizik Deneyimleri ve Öz-yeterlik. V.Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi
2-) Işık, H., 2014. Elektriklenme Üzerine Üniversite Öğrencilerinde Bilimsel Olmayan Kabullenmeler ve Konunun Yapılandırılmış Sorgulama Yöntemi İle Öğretimi. XI.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
3-) Yalçın, T., Yürümezoğlu, K., Işık, H., 2013. I. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi. Esnek Ayna Yardımıyla Görüntü ve Terslenme Özelliklerinin Öğretimi
4-) Işık Hakan, Yürümezoğlu Kemal, 2012. Fen ve Fizik Sınıflarında Gökkuşağı Oluşturmak. 10. Ulusal fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi

(C-4)

1-) Muslu Nilay, Işık Hakan, 2024. Socioscientific Issues Focused Teacher Education Placed-Based Practices from Turkey/Enhancing Preservice Teachers’ Understanding and Application of Place-Based Socioscientifc Issues: A Focus on Renewable Energy and Perspective-Taking. Yayın Evi: Springer Editör Adı: NAMDAR BAHADIR, KARAHAN ENGİN

(C-5)

1-) Işık Hakan, 2019. Astronomi/Gök Adlalar ve Evren. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Mehmet Altan Kurnaz

(C-6)

1-) Ergin, Ö., 2015. Genel Fizik. Yayın Evi: Dinazor yayınevi Editör Adı: Ömer Ergin

(D-10) Hakemlikler

1-) Physics Teacher. 2015. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Physics Teacher. 2014. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Eurasian Journal of Educational Research. 2013. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) Hakemlikler

1-) Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Turkish Studies-Educational Sciences. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
4-) MSKÜ Eğitim fakültesi Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 2
5-) International Journal of Research in Education and Science (IJRES). 2017. Hakemlik Sayısı: 1
6-) International Journal of Assessment Tools in Education (IJATE). 2017. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014. Hakemlik Sayısı: 3

(D-12) Hakemlikler

1-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1

(D-14) Hakemlikler

1-) Cognition. 2024. Hakemlik Sayısı: 1

(D-15) Hakemlikler

1-) Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 3
2-) The Physics Teacher. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Science Activities. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
5-) The Physics Teacher. 1900. Hakemlik Sayısı: 1

(D-18) Hakemlikler

1-) Tubiitak-Bideb. 2024. Hakemlik Sayısı: 2

(E-1)

1-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
4-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
5-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
6-) Two Simple Activities To Carry Rainbows Into The Classroom - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
7-) Vertical and Horizontal Inversions by Curved Surfaces - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 2
8-) Two Simple Activities To Carry Rainbows Into The Classroom - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1

(E-2)

1-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Comparing the images formed by uses of lens surfaces - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Planning a lab lesson on the law of thermal conduction with learning by preparing to teach design - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
6-) Demonstration Of Tension Force On A Rope In Circular Motion - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) Planning a lab lesson on the law of thermal conduction with learning by preparing to teach design - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
12-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
13-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
14-) Measuring Earth's axial tilt with a telescope - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
15-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 5
16-) An Instrumental Method To Identify Electric Charge Types With A Simple Device - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
17-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
18-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
19-) An Instrumental Method To Identify Electric Charge Types With A Simple Device - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
20-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
21-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
22-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 3
23-) College Student Learning Of Pinhole And Plane Mirror Knowledge With A Guided Inquiry Instruction - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
24-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
25-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
26-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
27-) College Student Learning Of Pinhole And Plane Mirror Knowledge With A Guided Inquiry Instruction - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1

(E-4)

1-) A circumzenithal arc to study optics concepts with geometrical optics - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 5
3-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 5
4-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
5-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 4
6-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
7-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
8-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
9-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
10-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SELF-EFFICACY BELIEFS ABOUT SCIENCE TEACHING AND LABORATORY WORKS - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
11-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2

(E-5)

1-) Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
5-) Two Simple Activities To Carry Rainbows Into The Classroom - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1

(E-6)

1-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) An Instrumental Method To Identify Electric Charge Types With A Simple Device - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LEARNING STYLES - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
9-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
10-) Demonstration Of Tension Force On A Rope In Circular Motion - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
11-) THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ SELF-EFFICACY BELIEFS ABOUT SCIENCE TEACHING AND LABORATORY WORKS - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1

(E-7)

1-) College Student Learning Of Pinhole And Plane Mirror Knowledge With A Guided Inquiry Instruction - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(F-1)

1-) Tez Adı: Altıncı sınıf Fen Bilimleri ders kitabı öğrenme etkinliklerinin özgün sorgulama özellikleri ve öğrencilerin bilimin doğası düzeylerinin incelenmesi. Konu: Bilimin Doğası. SİNEM-KARATAŞ ÖZTÜRK. 2022

(F-2)

1-) Tez Adı: 2006, 2013 ve 2018 Öğretim Programları Ders Kitapları Astronomi Etkinliklerinde Öğrenci Görevlerinin Sorgulama Becerileri ve Anlayışları Yönlerinden İncelenmesi . Konu: Astronomi Öğretimi. Ayfer-Şenay. 2024
2-) Tez Adı: Ortaokul öğrencilerinin çevre kavramı açıklamaları ve çevresel kaygılarının bazı değişkenler ile incelenmesi. Konu: Çevre Eğitimi. VOLKAN-YEŞİL. 2018
3-) Tez Adı: Yedinci Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Işık Ünitesinde Öğrenci Sorularına Yönelik Uygulanan Öğretim Etkinliğinin İncelenmesi. Konu: Ortaokul öğrencilerinin soru sorma becerilerinin geliştirilmesine yönelik yürütülen sorgulayıcı yönlendirme çalışmalarının etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. çalışma kapsamında yedinci sınıf ışık ünitesinde yer alan üç konu başlığında öğrenci soruları sorgulama düzeyleri yönlendirme yapılan ve yapılmayan gruplar içinde ve arsında incelenmiştir. . Enis-Köseoğlu. 2015

(F-3)

1-) Tez Adı: FEN TABANLI GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ REHBER MATERYALLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ, UYGULANMASI VE ETKİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Konu: Fen Eğitiminde Girişimcilik. Durmuş-Yanmaz. 2024
2-) Tez Adı: Sürdürülebilirlik eğitimi yoluyla Sürdürülebilir Yaşam Becerilerinin Edinimi. Konu: Sürdürülebilirlik eğitimi. Sadık-USLU. 2024
3-) Tez Adı: ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARIYLA KÜRESEL ISINMAYA YÖNELİK BİLGİ VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Konu: FEN EĞİTİMİ. CEYHUN -AKDOĞAN. 2023
4-) Tez Adı: DENEYİMSEL ÖĞRENMEYE DAYALI ÖĞRETİMİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SU OKURYAZARLIĞI VE SU KULLANIM TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Konu: FEN EĞİTİMİ. BEYZA ÜMMÜHAN -MUSLU. 2023
5-) Tez Adı: FARKLI PROGRAMLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ SEÇİLİ GÖK CİSİMLERİNE İLİŞKİN BİLGİLERİ VE GÖRÜŞLERİ. Konu: Astronomi. PEMBE RÜMEYSA -GÜNBAŞ. 2023
6-) Tez Adı: ORTAOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE GİRİŞİMCİLİK BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI. Konu: fen eğitimi. Zeynep Feyza-Uyanık. 2022
7-) Tez Adı: FEN ÖĞRETİMİNDE OYUN TEMELLİ ÖĞRENMENİN GİRİŞİMCİLİK VE AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Konu: fen eğitimi. Çiğdem-Tekkuş. 2022
8-) Tez Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM DUYGULARININ İNCELENMESİ . Konu: Fen eğitimi. ESMA ZEHRA -SİDEKLİ. 2021
9-) Tez Adı: FEN VE FİZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ AY’IN HAREKETLERİ İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. Konu: Astronomi eğitimi. Esen-Ekinci. 2021
10-) Tez Adı: YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN KARİYER YÖNELİMLERİ, MOTİVASYONLARI, ÖZ-YETERLİKLERİ, ALGILANAN DESTEK DÜZEYLERİ VE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ. Konu: Fen eğitimi. Nefise-Akkuş. 2020
11-) Tez Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN KARİYER MOTİVASYONLARININ OKUL BAĞLAMI DEĞİŞKENLERİ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ. Konu: Fen eğitimi. Nurcan-Damlı. 2020
12-) Tez Adı: MUĞLA KENTİ ÇEVRE EĞİTİMİ AÇISINDAN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN NERESİNDE?: MENTEŞE ÖRNEĞİ. Konu: Çevre Eğitimi. Emel -Dikmentepe. 2020
13-) Tez Adı: FARKLI FEN BAŞARISINA SAHİP ORTAOKULLARDAKİ ÖĞRENCİLERİN FEN BAŞARISINI YORDAYAN DEĞİŞKEN MODELLERİNİN İNCELENMESİ. Konu: Fen Eğitimi. Gülçin -Çelik. 2019
14-) Tez Adı: Farklı katılımcı grupların bilimsel düşünme niteliklerinin ve bilimsel süreç becerilerinin elektromanyetik dalgalar bağlamında ardışık sorgulama temelli etkinlikler yoluyla incelenmesi. Konu: Fen Eğitimi. NAZ FULYA -ÖZKARABACAK. 2019
15-) Tez Adı: FEN VE TEKNOLOJG ÖĞRETGM PROGRAMINDA DİSİPLİNERARASI DEĞERLENDİRMELER. Konu: FEN EĞİTİMİ. Salih-Bozkurt. 2012
16-) Tez Adı: GELİŞTİRİLEN ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ASTRONOMİ BİLGİ VE TUTUM DÜZEYLERİNE ETKİSİ (MUĞLA ÖRNEĞİ). Konu: FEN EĞİTİMİ. SERTAÇ-ARABACIOĞLU. 2012
17-) Tez Adı: GELİŞTİRİLEN ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ASTRONOMİ BİLGİ VE TUTUM DÜZEYLERİNE ETKİSİ (MUĞLA ÖRNEĞİ). Konu: Astronomi Eğitimi. Hasan Zühtü-Okulu. 2012

(G-10)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: araştırma. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Lise öğrencilerinin fen kariyer seçimleri ile okul deneyimleri, motivasyon ve epistemolojik inançlar arasındaki ilişkilerin incelenmesi. 2019-2020

(G-7)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Bilgisi öğretmenlerine teleskop ile gökyüzü gözlem becerileri kazandırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Gökyüzü Gözlem Kampı (112B189). 2012-2012

(G-9)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Bilim eğitimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Bilimin Işığında Marmaris Bilim Şenliği,. 2023-2023
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Fen konularında matematiksel modelle örnekleri. Proje Türü: -Tübitak 3001. Matematiksel Modelleme Eğitimi. 2021-2021
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Drama etkinlikleri. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Drama Temelli Aktif Ögretim Yöntemleri Ile Sınıf Ögretmenlerinin Ögretmenlik Becerilerinin Geliştirilmesi. 2015-2015

(I-10)

1-) Bilgilendirme ve Farkındalık Eğitimleri (Gökyüzü Farkındalığı). Türkiye. . 2020

(I-12)

1-) Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdür Yardımcılığı. . . 2013

(I-5)

1-) 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Türkiye. . 2021
2-) ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ. Türkiye. . 2016

(L-12)

1-) Eğitim bilimleri enstitüsü. . . 2013
2-) Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdür Yardımcılığı. Türkiye. . 2012

Courses

FBE00100 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI

FBE00130 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

SORGULAMA TEMELLİ FİZİK ETKİNLİKLERİ

FBE30005 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ASTRONOMİ

FBE40002 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00340 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

POPÜLER ASTRONOMİ

GKD00350 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

POPÜLER FİZİK OKUMALARI

İFÖ 5512 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN EĞİTİMİNDE SORGULAMA TEMELLİ ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM

İFÖ 6529 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ: FİZİK VE YER BİLİMLERİ

İFÖ 5512 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN EĞİTİMİNDE SORGULAMA TEMELLİ ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM

FBE00100 2024-2025 Güz

YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI

FBE00130 2024-2025 Güz

SORGULAMA TEMELLİ FİZİK ETKİNLİKLERİ

FBE30005 2024-2025 Güz

ASTRONOMİ

GKD00340 2024-2025 Güz

POPÜLER ASTRONOMİ

GKD00350 2024-2025 Güz

POPÜLER FİZİK OKUMALARI

İFÖ 6529 2024-2025 Güz

DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ: FİZİK VE YER BİLİMLERİ

FBE00100 2023-2024 Bahar

YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI

FBE40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00340 2023-2024 Bahar

POPÜLER ASTRONOMİ

İFÖ 5512 2023-2024 Bahar

FEN EĞİTİMİNDE SORGULAMA TEMELLİ ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM

FBE30005 2023-2024 Güz

ASTRONOMİ

FBE40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

GKD00340 2023-2024 Güz

POPÜLER ASTRONOMİ

GKD00350 2023-2024 Güz

POPÜLER FİZİK OKUMALARI

İFÖ-3003 2023-2024 Güz

FİZİKTE ÖZEL KONULAR

FBE00100 2022-2023 Bahar

YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI

FBE40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00340 2022-2023 Bahar

POPÜLER ASTRONOMİ

İFÖ 5512 2022-2023 Bahar

FEN EĞİTİMİNDE SORGULAMA TEMELLİ ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM

PFD 4030 2022-2023 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

FBE00100 2022-2023 Güz

YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI

FBE30005 2022-2023 Güz

ASTRONOMİ

FBE40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

GKD00340 2022-2023 Güz

POPÜLER ASTRONOMİ

İFÖ 6529 2022-2023 Güz

DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ: FİZİK VE YER BİLİMLERİ

İFÖ-4002 2022-2023 Güz

ASTRONOMİ

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I