Personnel

 FATİH MEHMET DEMİR
Fatih Mehmet Demir
@ E-mail
fdemir@mu.edu.tr
Phone
0252 211 2235 , 0252 211 5026

Staff of

Place of Duty

Muğla Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu / Tıbbi Hizmetler Ve Teknikler Bölümü / Optisyenlik Programı

Regular Staff

Muğla Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu / Tıbbi Hizmetler Ve Teknikler Bölümü / Optisyenlik Programı

Education

Bachelor's Degree

Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri 2005

Master's Degree

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı 2013

Doctorate

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme 07.03.2018

Academic Publishing

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Yıldız Ali, Demir Fatih Mehmet, Fırat Aytekin, 2020. Girişimcilik Niyetine Sosyal Medyanın Etkisinin Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi
2-) Demir Fatih Mehmet, Yıldız Ali, Fırat Aytekin, 2020. Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
3-) Demir Fatih Mehmet, Fırat Aytekin, 2017. HİZMET ALGILANAN DEĞERİ AÇISINDAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SAĞLIK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. International Journal of Academic Value Studies
4-) Özkan, V.K., Demir, F.M., Gürleyük, B.N., 2015. Microfungal Contamination In The Opticianry Laboratory Air And Materials Of Health Services Vocational School In Marmaris, Turkey. EUROPEAN JOURNAL OF BIOMEDICAL AND PHARMACEUTICAL SCIENCES

(A-8) Articles published in Refereed National Journals

1-) Yıldız, A., Demir, F.M., 2016. Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği.. SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMALARI DERGİSİ

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Demir Fatih Mehmet, Yıldız Ali, Fırat Aytekin, 2019. Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi: Kalitatif Bir Analiz. 4. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK, İSTİHDAM VE KARİYER KONGRESİ
2-) Yıldız Ali, Demir Fatih Mehmet, Fırat Aytekin, 2019. Girişimcilik Niyetine Sosyal Medyanın Etkisinin Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi. 4. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK, İSTİHDAM VE KARİYER KONGRESİ
3-) Demir Fatih Mehmet, Fırat Aytekin, 2017. Ürün Algılanan Değeri Açısından Optisyenlik Müesseselerindeki Müşteri Memnuniyetinin Değerlendirilmesi. I. Uluslararası İnsan ve Toplum Bilimleri Kongresi
4-) Fırat Aytekin, Yıldız Ali, Demir Fatih Mehmet, 2017. Sosyal Medyadaki Girişimcilik Paylaşımlarının Girişimcilik Niyetine Etkileri. III. Uluslararası Girişimcilik, İstihdam ve Kariyer Kongresi
5-) Fırat Aytekin, Demir Fatih Mehmet, Yıldız Ali, 2017. Üniversite Mezunlarının Girşimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma:Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Optisyenlik Programı Mezunları Örneği. III. Uluslararası Girişimcilik, İstihdam ve Kariyer Kongresi
6-) Yıldız, A., Demir, F.M., 2015. Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. II. Uluslararası Girişimcilik ve Kariyer Sempozyumu

(B-2)

1-) Demir, F.M., Gavcar, E., 2012. Optisyenlik Müesseselerinin Sorunları Üzerine Bir Araştırma (Muğla Merkez ve Marmaris Örneği). Uluslararası Optisyenlik ve Göz Sağlığı Sempozyumu

(B-5)

1-) Demir, F.M., Fırat, A., 2014. Demir, F. M., Fırat, A., "Stratejik İşbirliklerinin Geliştirilmesinin, Optisyenlik Müesseseleri İçin Önemi", 2014, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu, Eskişehir.. I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu
2-) Özdemir, E., Yarar, O., Demir, F.M., Köşe, S., 2014. Özdemir, E., Yarar, O., Demir, F., Köşe, S., "Optisyen Adaylarının Optisyenlik Mesleğini Tercih Sebeplerinin, Mesleki Planlarının ve Optisyenlik Mesleğine Bakış Açılarının Belirlenmesi", 2014, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu, Eskişehir.. I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu

(B-6)

1-) Samancıoğlu, Y., Özkan, V.K., Demir, F.M., Gürleyük, N., Uğurlu, M., 2014. Samancıoğlu, Y., Özkan, V. K., Demir, F. M., Gürleyük, N., Uğurlu, M., "Gözlük Camı İşleme Prosesinde Oluşan Atık Sulardaki Kirliliğin Elektrokoagülasyon Yöntemi Kullanılarak Arıtılması", 2014, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu, Eskişehir.. I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu
2-) Benli, T., Demir, F.M., Gürleyük, B.N., Saraç, N., 2007. Muğla Üniversitesi Sağlık Bakanlığı Gözlükçülük Kursunun Meslek Eğitimindeki Yeri ve Değerlendirilmesi. II. Ulusal Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Sempozyumu

(C-1) Books published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Demir Fatih Mehmet, 2017. Rekabet Ortamında Stratejik İşbirlikleri: Elegance Optik Shops Örneği/. Yayın Evi: Lambert Academic Publishing Editör Adı: -

(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Demir Fatih Mehmet, 2023. Optisyenliğe Giriş/Optik Reçete Okuma-Değerlendirme, Transpoze ve Adisyon. Yayın Evi: Nobel Tıp Kitabevleri Editör Adı: Naz Esin Başkan
2-) Demir Fatih Mehmet, Yıldız Ali, 2022. Sosyal ve İdari Bilimlerde Akademik Araştırmalar/Hizmet Kalitesinin Servqual Yöntemi ile Analizi: Optisyenlik İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Yayın Evi: Hiperyayın Editör Adı: YILDIZ Ali
3-) Demir Fatih Mehmet, 2020. Tüketim Yaklaşımları Kavramlar, Davranışlar, Uygulamalar / Sürdürülebilir Tüketim. Yayın Evi: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Editör Adı: Mehmet MARANGOZ, Aytekin FIRAT

(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Fatih Mehmet Demir, 2016. Optisyenlikte On Temel Adım/Gözlük Yapılandırması. Yayın Evi: GÜNEŞ TIP KİTAPEVLERİ Editör Adı: Erdoğan ÖZDEMİR, Onur YARAR

(E-2)

1-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) HİZMET ALGILANAN DEĞERİ AÇISINDAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SAĞLIK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-4)

1-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Girişimcilik Niyetine Sosyal Medyanın Etkisinin Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) HİZMET ALGILANAN DEĞERİ AÇISINDAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SAĞLIK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
7-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
9-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 5
10-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2

(E-5)

1-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-6)

1-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Girişimcilik Niyetine Sosyal Medyanın Etkisinin Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
6-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
7-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-7)

1-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(I-5)

1-) I. Uluslararası Koruyucu Görme Sağlığı Üzerine Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu. Mayıs. Türkiye. 2013
2-) Uluslararası Optisyenlik ve Göz Sağlığı Sempozyumu. Ekim. Türkiye. 2012

(I-8)

1-) Optisyenlik Mesleğinde Dün, Bugün ve Yarın. Türkiye. . 2019
2-) Optisyenlik Programı Eğitim Çalıştayı. Türkiye. . 2016
3-) III. Üniversitelerarası Optisyenlik Programı Eğitim Şurası. TÜRKİYE. Türkiye. 2015
4-) "Göz Sağlığı" Konulu Panel (Muğla S. K. Üniversitesi-Özel Yücelen Hastanesi). Mayıs. Türkiye. 2014
5-) II. Üniversiteler Arası Optisyenlik Programı Eğitim Şurası. 9-10 Mayıs 2014. Türkiye. 2014
6-) Gözlük Cam Teknolojisi ve Günümüzdeki Gelişmeler. Mayıs. Türkiye. 2013
7-) I. Üniversiteler Arası Optisyenlik Programı Eğitim Şurası. 21-22 Eylül 2013 . Türkiye. 2013
8-) Optik Zirve 2012. Ocak . Türkiye. 2012
9-) Optik Sektörünün Gelişimi ve Optisyenlik Mesleği. Aralık. Türkiye. 2012

(S-2) Karma sanat etkinliklerine katılma.*(sergi, proje, uygulama,

1-) . 2013. RESİM SERGİSİ “Fotoğraflarla Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un Hayatı”

Courses

OPS1002 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -I

OPS1003 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

OPTİSYENLİKTE MESLEK ESASLARI

OPS2001 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -II

OPS2002 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -III

PZR1801 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

PAZARLAMA İLKELERİ

PZR2832 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

PAZARLAMA İLKELERİ

OPS1003 2024-2025 Güz

OPTİSYENLİKTE MESLEK ESASLARI

OPS2001 2024-2025 Güz

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -II

PZR1801 2024-2025 Güz

PAZARLAMA İLKELERİ

STİ 5518 2024-2025 Güz

Sağlık Turizminde Pazarlama

OPS1002 2023-2024 Bahar

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -I

OPS2002 2023-2024 Bahar

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -III

STİ 5518 2023-2024 Bahar

Sağlık Turizminde Pazarlama

OPS1003 2023-2024 Güz

OPTİSYENLİKTE MESLEK ESASLARI

OPS2001 2023-2024 Güz

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -II

PZR1801 2023-2024 Güz

PAZARLAMA İLKELERİ

OPS1002 2022-2023 Bahar

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -I

OPS2002 2022-2023 Bahar

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -III

OPS2496 2022-2023 Bahar

MESLEK STAJI II (20 İŞ GÜNÜ)

PZR2832 2022-2023 Bahar

PAZARLAMA İLKELERİ

STİ 5518 2022-2023 Bahar

Sağlık Turizminde Pazarlama

İŞP2901 2022-2023 Güz

GİRİŞİMCİLİK

OPS1003 2022-2023 Güz

OPTİSYENLİKTE MESLEK ESASLARI

OPS2001 2022-2023 Güz

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -II

PZR1801 2022-2023 Güz

PAZARLAMA İLKELERİ

STİ 5518 2022-2023 Güz

Sağlık Turizminde Pazarlama