Personnel

 AYÇA BÜYÜKCEBECİ
Ayça Büyükcebeci
@ E-mail
aycebuyukcebeci@mu.edu.tr
Phone
0252 211 2180

Staff of

Place of Duty

Muğla Meslek Yüksekokulu / Çocuk Bakımı Ve Gençlik Hizmetleri Bölümü / Çocuk Gelişimi Programı

Regular Staff

Muğla Meslek Yüksekokulu / Çocuk Bakımı Ve Gençlik Hizmetleri Bölümü / Çocuk Gelişimi Programı

Education

Bachelor's Degree

Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık 24.06.1996

Master's Degree

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler 16.03.2001

Doctorate

Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikolojik Danışma ve Rehberlik 11.07.2017

Academic Publishing

(A-1)

1-) Büyükcebeci Ayça, 2024. The effect of childhood memories of happiness and peace on distress tolerance: the mediating role of emotional intelligence. Current Issues in Personality Psychology

(A-4)

1-) Yılmaz Hasan, Büyükcebeci Ayça, 2019. Baz Pozitif Psikoloji Kavramları Açısından Helikopter Ebeveyn Tutumlarının Sonuçlar. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
2-) Deniz Mehmet Engin, Erus Seher Merve, Büyükcebeci Ayçe, 2017. Bilinçli farkındalık ile psikolojik iyi oluş ilişkisinde duygusal zekanın aracılık rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

(A-5)

1-) Büyükcebeci Ayça, Demirkıran Fikriye, 2024. Changing Attitudes Towards People with Disabilities in a Positive Direction: A Pilot Practice of Psychoeducation in Primary Education . International Journal of Educational Research Review
2-) Büyükcebeci Ayça, 2019. ÇOCUKLUK ÇAĞI ÖRSELENME YAŞANTILARININ YARATICI KİŞİLİKÖZELLİKLERİ VE ALEKSİTİMİ İLE İLİŞKİSİ. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi MANAS Journal of Social Studies
3-) Büyükcebeci Ayçe, Deniz Mehmet Engin, 2017. Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü. International Online Journal of Educational Sciences

(A-7)

1-) Yılmaz Hasan, Büyükcebeci Ayçe, 2019. AİDİYET İLE MENTAL İYİ OLUŞ ARASINDAKİİLİŞKİDE ÇOCUKLUK DÖNEMİ MUTLULUK VE HUZURANILARININ ARACI ROLÜ. ADAM AKADEMİ Sosyal Bilimler Dergisi

(B-2)

1-) Yılmaz Hasan, Büyükcebeci Ayçe, 2019. Öz Anlayışın Kişiler Arası Çatışma Çözme Yaklaşımları Üzerindeki Etkisi. UBAK 5. Sosyal ve Eğitim Bilimleri Araştırmaları Kongresi
2-) Yılmaz Hasan, Büyükcebeci Ayçe, 2019. Bireysel Değerlerin ve Benlik Yapısının Boyun Eğicilikle İlişkisi. ICOES 2019 3. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
3-) Yılmaz Hasan, Büyükcebeci Ayçe, 2019. Benlik Kurgusu ve Bireysel Değerlerin Yaşam Doyumuyla İlişkisi. ICOES 2019 3. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
4-) Büyükcebeci Ayçe, Yılmaz Hasan, 2019. Öz Anlayışın Karar Verme Stilleri Üzerindeki Etkisi. UBAK 5. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Araştırmaları Kongresi
5-) Büyükcebeci Ayça, Yılmaz Hasan, 2019. Evcil hayvan beslemeye Karşı Yaklaşımın Bazı Kişilik Özellikleri Açısından İncelenmesi. ICOES 2019 3. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi

(B-3)

1-) Büyükcebeci Ayça, 2023. Interventıons for Children in Dısaster. ULUSLARARASI 21. YY EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
2-) Büyükcebeci Ayça, 2023. REDUCING SUBMISSIVE BEHAVIORS WITH A SMALL GROUP: PSYCHOLOGICAL COUNSELING APPLICATION WITH AN EXPERIMENTAL GROUP. ULUSLARARASI 21. YY EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
3-) Yılmaz Hasan, Büyükcebeci Ayçe, 2019. Ergenlerin Sahip Olduğu Öznel İyi Oluş İle Algılanan Helikopter Ebeveyn Tutumları Arasındaki İlişkiler. EJER VIth International EurasianEducational Research Congress
4-) Büyükcebeci Ayça, 2019. Örselenme Yaşantılarının Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. V. INES Human and Cıvılızation Congress From Past to Future
5-) Büyükcebeci Ayça, 2019. Özerk, yargısal,Bütüncül,Dışa Dönük ve Yenilikçi Düşünme Stilleri ile Mental iyi oluş Arasındaki ilişki. V. INES Human and Cıvılızation Congress From Past to Future
6-) Büyükcebeci Ayça, Yılmaz Hasan, 2019. Evcil Hayvan Beslemeye Karşı Geliştirilen Tutumlar Yaşam Doyumu ve Çeşitli Psikolojik Değişkenler Açıından İncelenmesi. ICOES 2019 3. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
7-) Satıcı Seydi Ahmet, Büyükcebeci Ayçe, Deniz Mehmet Engin, 2017. Belongingness and subjective happiness: Examining mediating role of problematic internet use. ERPA 2017 International Congresses on Education
8-) Büyükcebeci Ayçe, Satıcı Seydi Ahmet, 2017. Ergenlerde Empatik Eğilim ve Sosyal Dışlanma: Betimsel bir çalışma. İnternational Academic Research Congress

(B-5)

1-) Yılmaz Hasan, Büyükcebeci Ayçe, 2019. Bireyci Ve Toplumcu Kültür Eğiliminin Yaşam Doyumu Ve Boyun Eğicilik İle İlişkisi. EJER International EurasianEducational Research Congress
2-) Büyükcebeci Ayçe, Deniz Mehmet Engin, 2016. Ergen Okul Öznel İyi Oluşu: Betimsel Bir Çalışma. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü III. Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu

(C-5)

1-) Büyükcebeci Ayça, 2023. Risk altındaki Çocuklar ve Eğitimi/Risk Faktörleri ve Etkileri. Yayın Evi: Çizgi Editör Adı: ARSLAN EMEL, YILDIZ ÇİÇEKLER CANAN
2-) Büyükcebeci Ayça, Savi Çakar Firdevs, 2022. Krize Müdahale ve Kriz Danışmanlığı/Kriz Danışmanlığı ve Etik İlkeler. Yayın Evi: PEGEM Akademi Editör Adı: SAVİ ÇAKAR, Firdevs
3-) Büyükcebeci Ayça, 2022. Krize Müdahale ve Kriz Danışmanlığı/Krize Müdahale ve Kriz Psikolojik Danışmanlığı. Yayın Evi: PEGEM Akademi Editör Adı: SAVİ ÇAKAR, Firdevs
4-) Büyükcebeci Ayça, 2021. Çocuk ve Ergenlerde Travma, Kayıp ve Yas Danışmanlığı Kuram ve Uygulamaları/Evcil Hayvan Kayıplarında Yas Süreci. Yayın Evi: Pegem Akademi Yayıncılık Editör Adı: Firdevs Savi Çakar
5-) Büyükcebeci Ayça, 2021. Çocuk ve Ergenlerde Travma Kayıp ve Yas Danışmanlığı Kuram ve Uygulamaları/Çocuk ve Ergenlerde Kayıp ve Yas Danışmanlığı. Yayın Evi: Pegem Akademi Yayıncılık Editör Adı: Firdevs Savi Çakar
6-) Büyükcebeci Ayça, 2020. Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığı/Çocuk ve Ergenlerde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Çakar Savi Firdevs

(C-6)

1-) Büyükcebeci Ayça, 2019. İnsan ve Medeniyet Araştırmaları 2019-Özerk Yargısal, Bütüncül, Dışadönük ve Yenilikçi Düşünme Stilleri ile Mental iyi Oluş arasındaki ilişki. Yayın Evi: Çizgi Kitapevi Editör Adı: Mustafa Uslu, Sabahattin Çiftçi, Coşkun Aslan, Erdal Hamarta
2-) Büyükcebeci Ayça, 2019. İnsan ve Medeniyet Araştırmaları 2019/Örselenme yaşantılarının Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. Yayın Evi: Çizgi Kitapevi Editör Adı: Mustafa Uslu, Sabahattin Çiftçi, Coşkun Aslan, Erdal Hamarta

(D-15) Hakemlikler

1-) Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1

(D-16) Hakemlikler

1-) Gümüşhane Sosyal Bilimler Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) MANAS SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ (MANAS Journal of Social Studies). 2019. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi Manas Journal of Social Studies. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
4-) MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi/MANAS Journal of Social Studies. 2019. Hakemlik Sayısı: 1

(D-17) Hakemlikler

1-) Alanyazın. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 2

(E-1)

1-) Baz Pozitif Psikoloji Kavramları Açısından Helikopter Ebeveyn Tutumlarının Sonuçlar - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) ÇOCUKLUK ÇAĞI ÖRSELENME YAŞANTILARININ YARATICI KİŞİLİKÖZELLİKLERİ VE ALEKSİTİMİ İLE İLİŞKİSİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
6-) Bilinçli farkındalık ile psikolojik iyi oluş ilişkisinde duygusal zekanın aracılık rolü - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
7-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-2)

1-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) ÇOCUKLUK ÇAĞI ÖRSELENME YAŞANTILARININ YARATICI KİŞİLİKÖZELLİKLERİ VE ALEKSİTİMİ İLE İLİŞKİSİ - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) ÇOCUKLUK ÇAĞI ÖRSELENME YAŞANTILARININ YARATICI KİŞİLİKÖZELLİKLERİ VE ALEKSİTİMİ İLE İLİŞKİSİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-4)

1-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-5)

1-) Ergenlerde Sosyal Dışlanma, Yalnızlık ve Okul Öznel İyi Oluş: EmpatikEğilimin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(G-12)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Normal gelişim gösteren çocukların engelli çocuklara karşı pozitif tutum geliştirmelerinin sağlanması. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Birlikte Daha Güzeliz. 2021-2022

(L-10)

1-) MMYO Birim Kalite Komisyonu. Türkiye. . 2023

(L-12)

1-) Muğla Meslek Yüksekokulu Çocuk Bakım ve Gençlik Hizmetleri Bölüm Başkanlığı. Türkiye. . 2024
2-) Muğla Meslek Yüksekokulu Çocuk Bakım ve Gençlik Hizmetleri Bölüm Başkanlığı. Türkiye. . 2023
3-) Muğla Meslek Yüksekokulu Çocuk Bakım ve Gençlik Hizmetleri Bölüm Başkanlığı. Türkiye. . 2022
4-) Muğla Meslek Yüksekokulu Çocuk Bakım ve Gençlik Hizmetleri Bölüm Başkanlığı. Türkiye. . 2021

(L-4)

1-) Seydikemer Eşen T Tipi kapalı Ceza infaz Kurumu Hükümlülere Yönelik Seminer. Türkiye . . 2022

(L-5)

1-) Gül Esin Kadın Muhtarlar Akademisi Kadına Yönelik Şiddetin Etkileri Semineri. Türkiye. . 2024
2-) Din ve Ahlak Eğitiminde İletişim Çalıştayı. Türkiye Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi islami İlimler Fakültesi. . 2022

Courses

ÇGP2005 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI

ÇGP2501 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖZEL EĞİTİM-I

ÇGP2506 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

DAVRANIŞ YÖNETİMİ

ÇGP2507 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖZEL EĞİTİM UYG.-ı

ÇGP2508 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖZEL EĞİTİM UYG.-II

ÇGP2510 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖZEL EĞİTİM II

SHP1505 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

SHP2510 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

OKUL SOSYAL HİZMETİ

ÇGP2005 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI

ÇGP2501 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖZEL EĞİTİM-I

ÇGP2506 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

DAVRANIŞ YÖNETİMİ

ÇGP2507 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖZEL EĞİTİM UYG.-ı

ÇGP2508 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖZEL EĞİTİM UYG.-II

ÇGP2510 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖZEL EĞİTİM II

ÇGP2005 2024-2025 Güz

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI

ÇGP2501 2024-2025 Güz

ÖZEL EĞİTİM-I

ÇGP2507 2024-2025 Güz

ÖZEL EĞİTİM UYG.-ı

EBB3907 2024-2025 Güz

Rehberlik ve Özel Eğitim

SHP1505 2024-2025 Güz

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

ÇGP2506 2023-2024 Bahar

DAVRANIŞ YÖNETİMİ

ÇGP2508 2023-2024 Bahar

ÖZEL EĞİTİM UYG.-II

ÇGP2510 2023-2024 Bahar

ÖZEL EĞİTİM II

SHP2510 2023-2024 Bahar

OKUL SOSYAL HİZMETİ

ÇGP2005 2023-2024 Güz

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI

ÇGP2501 2023-2024 Güz

ÖZEL EĞİTİM-I

ÇGP2507 2023-2024 Güz

ÖZEL EĞİTİM UYG.-ı

SHP1015 2023-2024 Güz

İNSAN DAVRANIŞLARI VE SOSYAL ÇEVRE

SHP1505 2023-2024 Güz

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

ÇGP2506 2022-2023 Bahar

DAVRANIŞ YÖNETİMİ

ÇGP2510 2022-2023 Bahar

ÖZEL EĞİTİM II

SHP2510 2022-2023 Bahar

OKUL SOSYAL HİZMETİ

ÇGP2005 2022-2023 Güz

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI

ÇGP2501 2022-2023 Güz

ÖZEL EĞİTİM-I

ÇGP2507 2022-2023 Güz

ÖZEL EĞİTİM UYG.-ı

SHP1505 2022-2023 Güz

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ