(A-1) Articles published in journals indexed by SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI
1-) Okumuş, F., Köseoğlu M.a., Chan, E., Hon A., Avcı, U., 2019. How do hotel employees’ environmental attitudes and intentions to implement green practices relate to their ecological behavior?. Journal of Hospitality and Tourism Management, Vol. 39, June, ss.193-200 (SSCI)
2-) Madanoglu, M., Okumus, F., Avci, U., 2014. Building a Case against Strategic Equifinality: Hybrid Ideal Type Service Organizations in a Developing Country. Management Decision, 52(6), pp.1174-1193 (SSCI)
3-) Okumus, F., Avci, U., Kılınç, İ., Walls, A., 2012. Cultural Tourism in Turkey: A Missed Opportunity. Journal of Hospitality Marketing and Management, 21(6), pp. 638-658 (SSCI)
4-) Gursoy, D., Boylu, Y., Avci, U., 2011. Identfying the Complex Relationships Among Emotional Labor and Its Correlates. International Journal of Hospitality Management, 30(4), pp.783-794 (SSCI).
5-) Avci, U., Madanoğlu, M., Okumuş, F., 2011. Strategic Orientation and Performance of Tourism Firms: Evidence from a Developing Country. Tourism Management, 32(1), pp.147-157 (SSCI)
(A-3)
1-) Avci, U., Kılınç, İ., Okumuş, F., 2010. Öğrenme Düzeyleri Arası İlişki: Otel İşletmelerinde Bir Alan Araştırması. Ege Üniversitesi Akademik Bakış Dergisi, 10(1), ss.95-115 (ESCI)
(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI
1-) Şeyhanlıoğlu Hasan Önal, Avcı Umut, 2023. Kariyer Planlaması ve Kişilik Arasındaki İlişki : Turizm Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(1), ss.312-328.
2-) Asunakutlu, T., Avci, U., 2010. Aile İşletmelerinde Nepotizm Algısı ve İş Tatmini İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 15(2), ss.93-109.
3-) Avci, U., Okumus, F., Kılınç, İ., 2009. Öğrenme Düzeyleri Arası İlişki: Otel İşletmeleri Ekseninde Bir Değerlendirme. Seyahat ve Turizm Araştırmaları Dergisi
4-) Topaloğlu, C., Avci, U., 2008. Çatışma, Nedenleri ve Yönetimi: Otel İşletmelerinde Yönetici Bakış Açısıyla Bir İnceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi, İİBF Dergisi, 13(2), 75-92.
5-) Avci, U., Asunakutlu, T., 2008. Kurumsal Girişimcilik ve İşletme Performansı İlişkisi: Denizli Tekstil Sektöründe Bir İnceleme. CBU Sosyal Bilimler Dergisi
6-) İbicioğlu, H., Avci, U., 2003. Turizm İşletmelerde Kurumsal İmajı Oluşturan Faktörler ve Kurumsal İletişimin Rolüne Yönelik İnceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi
(A-7)
1-) Eroğlu Şeyma Gün, Avcı Umut, 2021. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Boylamsal Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(4), ss.3607-3621.
2-) Kılınçarslan Ömür, Avcı Umut, 2021. Aile İşletmelerinin Devamlılığında Nepotizm Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(1), ss.56-84.
3-) Uslu Abdullah, Avcı Umut, 2020. Yerel Halkın Cittaslow Hareketine Bakış Açısına Yönelik Bir Araştırma: Köyceğiz Örneği. Turizm Akademik, 7(1), 117-131
4-) Aslan Saim, Aslan Alper, Avcı Umut, 2019. An Investigation on the Relational Work of Tour Representatives within Customer Orientation and Sales Work. İş ve İnsan Dergisi, 6(2), 107-119
5-) Özer Özgür, Yılmaz Burcu Selin, Avcı Umut, 2017. Kurumsal Girişimciliğin Otel Performansı Üzerine Etkileri: Türkiye’deki Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Girişimcilik ve İnonasyon Yönetimi Dergisi
6-) Yılmaz Emine, Avcı Umut, 2017. Çevresel Bir Değişken Olarak Krizin Yat Kiralama Acentalarının Rekabet Stratejilerine Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi
7-) Türken Serhat, Dirlik Serkan, Avcı Umut, 2017. Tarihsel Süreçte İşletme ve Yönetim Bilgisinin Kapsamı Ne Ölçüde Değişti : Ansiklopediler Üzerinden Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(4), ss. 305-320.
8-) Saltık, I.A., Avcı, U., Kaya, U., 2016. Mesleki Bağlılık ve Mesleği Bırakma Niyeti Üzerinde Etken Faktörler Olarak Birey-Meslek Uyumu ve Mesleğin Sosyal Statüsü: Turizm Sektöründe Görgül Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi
9-) Turunç, Ö., Avci, U., 2015. Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
10-) Avci, U., Kaya, U., 2013. Yıldırma Algısı ve Etkileri: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi
11-) Avci, U., Turunç, Ö., 2012. Dönüşümcü Liderlik ve Örgüte Güvenin Kariyer Memnuniyetine Etkisi: Lider-Üye Etkileşiminin Aracılık Rolü. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi
12-) Avci, U., Boylu, Y., 2010. Türk Turizm Çalışanları İçin Duygusal Emek ölçeği Geçerlemesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
13-) Avci, U., Kaya, U., 2010. Yıldırma (Mobbing) ve Kişilik İlişkisi: Hizmet Sektörü Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma. AKU İİBF Dergisi
14-) Avci, U., Topaloğlu, C., 2009. Hiyerarşik Kademelere Göre Liderlik Davranışlarını Algılama Farklılıkları: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. KMU İİBF Dergisi
15-) Avci, U., 2009. Konaklama Sektöründe Örgütsel Öğrenme ve Finansal Olmayan Performans İlişkisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
16-) Avci, U., 2009. Öğrenme Yönelimi-Yenilik Performansı İlişkisi: Muğla Mermer Sektöründe Bir İnceleme. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi İİBF Sosyal Bilimler Dergisi
17-) Sayılır, A., Avci, U., 2007. Comparison of tourists’ and employees’ evaluations regarding services. Doğuş Üniversitesi Dergisi
18-) Okumus, F., Avci, U., Kılınç, İ., 2007. Öğrenen Örgütlerde Üst Yönetimin Rolü. Selçuk Üniversitesi, İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi
19-) Avci, U., Sayılır, A., 2006. Hizmet Kalitesi Çerçevesinde Çalışanların Rolüne ve Yeterliliklerine İlişkin Bir İnceleme. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi
20-) Avci, U., 2005. Konaklama İşletmelerinde Finansal ve Finansal Olmayan Performans Ölçümüne İlişkin Bir Alan Araştırması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
21-) Avci, U., 2004. Ürün Çeşitlendirme ve Çevreye Duyarlılıkta Örnek Bir İşletme: Loryma Resort Otel. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
22-) İbicioğlu, H., Avci, U., Boylu, Y., 2003. Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynaklarının Eğitiminde Sektörel Eğitim Organizasyonlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Bir Değerlendirme. Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi
23-) İbicioğlu, H., Avci, U., Boylu, Y., 2002. Seyahat Acentalarının Reklam Etkinlikleri Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi
24-) Örücü, E., Avci, U., 2001. Turizm İşletmelerinde Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerinin İstatistiki Yöntemlerle Değerlendirilmesi ve Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi
(A-8) Articles published in Refereed National Journals
1-) İbicioğlu, H., Avci, U., 2005. Örgütsel Öğrenmede Vizyon Paylaşımı ve Paradigmatik Uyumun Önemi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2-) Avci, U., Avci, M., 2004. Örgütlerde Bilginin Önemi ve Bilgi Yönetim Süreci. Mevzuat Dergisi
3-) Asunakutlu, T., Avci, U., 2003. Seyahat Acentalarında Yönetici Eğitimi ve A Grubu Seyahat Acentalarında Orta ve Üst Kademe Yönetici Eğitimine Yönelik Araştırma. Mevzuat Dergisi
4-) Gavcar, E., Avci, U., 2002. Muğla İlinde Faaliyet Gösteren A Grubu Seyahat Acentası Yöneticilerinin Profilinin Tespitine Yönelik Araştırma. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops
1-) Turgut Uygar, Arıkan Saltık Işıl, Avcı Umut, Okumuş Fevzi, 2023. The Impact of Environmental Knowledge and Environmental Behavior of Hotel Employees on Environmental Performance: A Model Proposal. Managing Tourism Across Tourism Conference
2-) Uslu Abdullah, Avcı Umut, Karanfiloğlu Halil, 2019. Türkiye’nin 16. Sakin Şehiri (Cittaslow) Olan Köyceğiz Üzerine Bir Değerlendirme. VIII. National IV. International Eastern Mediterranean Tourism Symposium
3-) Eroğlu Şeyma Gün, Avcı Umut, 2019. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Boylamsal Bir Araştırma. 4. Uluslararası Girişimcilik, İstihdam ve Kariyer Kongresi
4-) Aslan, A., Aslan, S., Avci, U., 2015. How do Sales Work and Relational Work Overlap, and How Are Sales Work and Relational Work Enacted By Workers? A Study of Tour Representatives. TOURAVEL’15
5-) Avci, U., Uçar, H., 2015. İç girişimcilik eğilimi yönetim kademelerine göre farklılık gösterir mi? Hizmet sektörü yöneticileri üzerine görgül bir araştırma. 2. Uluslararası Girişimcilik ve Kariyer Sempozyum
6-) Özer, Ö., Avcı, U., Sop, S.A., 2013. A Comparison of Museum Visitors’ Expectations within the Context of Faith Tourism. International Conference on Religious Tourism and Tolerance
7-) Avcı, U., Topaloğlu, C., Tozlu, E., 2011. Avcı, U., Topaloğlu, C. ve Tozlu, E. (2011). The Relationship between Empowerment Perception and Job Satisfaction of Hotel Employees: An Investigation in Psychological Approach, , 23-25 June 2011, International Sarajevo University, Sarajevo, pp.2911-2921.. 9 International Congress on Knowledge, Economy and Management
8-) Kaya, U., Avcı, U., 2010. Hizmet Sektöründe Yıldırma Algısının Sonuçlarına İlişkin Bir Araştırma. 8. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi
9-) Madanoğlu, M., Avcı, U., Okumuş, F., 2009. Ready for Encore? Testing Hybrid Ideal Type Strategic Orientation and Equifinality. 2009 Academy of Management Annual Meeting
10-) Boylu, Y., Avcı, U., 2008. The Use of Performance Measurement in Strategy Implementation: A Study into the Service Sector. 4th International Strategic Management Conference
11-) Avci, U., Madanoğlu, M., Okumuş, F., 2008. Strategic Orientation and Firm Performance in Hospitality and Tourism in the Context of Developing Countries. Southern Management Association 2008 Meeting
12-) Avcı, U., Avcı, M., 2007. Öğrenme Yönelimlilik-Yenilik İlişkisine Ampirik Bir Bakış. 6. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi
13-) Avcı, U., Boylu, Y., 2006. A Comparative Study into the Satisfaction of Tourism Students with their Internship. Turk-Kazakh International Tourism Conference
14-) Avcı, U., Avcı, M., Dirlik, S., 2006. Konaklama İşletmelerinin Bilişim Teknolojileri Adaptasyonlarına İlişkin Muğla İlinde Bir Araştırma. 5. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi
15-) Okumus, F., Kılınç, İ., Avci, U., 2006. An Investigation Into Facilitating Factors To Transform Hotels Into Learning Organizations. Turk-Kazakh International Tourism Conference
(B-2)
1-) Avcı Umut, 2017. Y Kuşağında Girişimcilik, İstihdam ve Kariyer. III. Uluslararası Girişimcilik İstihdam ve Kariyer Kongresi
2-) Arıkan Saltık Işıl, Avcı Umut, 2017. Çok Kültürlü Takım Performansı Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması: Konaklama Sektörü Örneği. 1. Uluslararası Turizm ve Kültürel Miras Kongresi
3-) Arıkan Saltık Işıl, Gümüş Dönmez Filiz, Avcı Umut, 2017. The Impact of Multi-cultural Team Performance on Job Satisfaction in Hotels. VI. International Congress on Current Debates in Social Science (CUDES 2017)
4-) Turgut, U., Avcı, U., Arıkan Saltık, I., 2016. Evaluation of environmental management practices in resort hotels: An importance-performance analysis. II. International Tourism and Hospitality Management Conference
5-) Özer, Ö., Avci, U., Yılmaz, B.S., 2014. The effect of corporate entrepreneurship on firm performance: An investigation in Turkish hotel industry. 18th IAMB Conference
6-) Okumus, F., Collins, A.B., Avci, U., 2011. Okumus, F., Collins, A.B. ve Avcı, U. (2011). Impact of 2008 Financial Crisis on the Hotel Industry in Turkey, , 19-24 June 2011, Bogazici University-İstanbul, Turkey, pp.135-136.. Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management (Bogazici University)
(B-4) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like national conferences, symposiums, panels, and workshops
1-) Atav Pınar, Avcı Umut, 2021. İşyeri Nezaketsizliği ile Örgütsel Bağlılık İlişkisinde Algılanan Yönetici Desteğinin Aracılık Rolü. 8. Örgütsel Davranış Kongresi
2-) Zamantılı Nayır Dilek, Turunç Ömer, Avcı Umut, 2018. Katılımcı strateji süreci örgütsel performans ilişkisinde beklenen rekabetin rolü. 26. Yönetim ve Organizasyon Kongresi
3-) Dirlik Serkan, Avcı Umut, Türken Serhat, 2017. Tarihsel Süreçte İşletme ve Yönetim Bilgisinin Kapsamı Ne Ölçüde Değişti?: Ansiklopediler Üzerinden Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme. 25. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi
4-) Avcı, U., Gümüş Dönmez, F., Artun, C., 2016. Mesleki Doyum ve Mesleği Bırakma İlişkisi: Turizm Çalışanları Üzerine Görgül Bir Araştırma. 17. Ulusal Turizm Kongresi
5-) Uçar, H., Kaya, U., Avci, U., 2014. Örgüt Yapısı ve İç Girişimcilik İlişkisi: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma. 22 Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi
6-) Avcı, U., Kaya, U., 2013. Mesleği Bırakma Niyeti Üzerinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Turizm Sektöründe Bir Araştırma. 12 Ulusal İşletmecilik Kongresi
7-) Turunç, Ö., Avcı, U., 2012. Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyetine Etkisinde İş Stresinin Rolü: Konaklama Sektörü Çalışanları Üzerinde Uygulama, , 10-12 Mayıs 2012, Konya, ss.539-547.. 11 Ulusal İşletmecilik Kongresi
8-) Avcı, U., Turunç, Ö., 2011. Konaklama İşletmelerinde Dönüşümcü Liderlik ve Güvenin Kariyer Memnuniyetine Etkisi: Lider-Üye Etkileşiminin Aracılık Rolü. 10 Ulusal İşletmecilik Kongresi
9-) Avci, U., Kılıç, B., 2010. Konaklama Sektöründe Duygusal Emek Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. 11. Ulusal Turizm Kongresi
10-) Asunakutlu, T., Avcı, U., 2009. Nepotizm-İş Tatmini İlişkisi: Aile İşletmelerinde Bir İnceleme Eskişehir. 17. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi
11-) Topaloğlu, C., Avcı, U., 2009. Transformasyonel Liderlik Algısı: Alt ve Orta Kademe Otel Yöneticileri Üzerine Bir Uygulama. 10. Ulusal Turizm Kongres
12-) Avci, U., Asunakutlu, T., 2008. Kurumsal Girişimcilik Eğilimi Firma Performansını Geliştirmede Etkili Midir?. 16. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi
13-) Dalgın, T., Topaloğlu, C., Avci, U., 2008. Liderlik Davranışlarının İşgörenler Tarafından Algılanması: Marmaris Yöresindeki Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama. III. Ulusal Eğirdir Turizm Sempozyumu
(B-5)
1-) Turgut Uygar, Arıkan Saltık Işıl, Avcı Umut, 2022. Yamaç Paraşütü Turizminin Rekabet Gücünü Etkileyen Olumsuz Unsurların İncelenmesi: Fethiye Örneği. 22. Ulusal Turizm Kongresi
2-) Artun, C., Gürcoşkun, F., Avcı, U., 2016. Kırsal Turizm Konseptinde Başarılı Bir İşletme Olarak Kamarca Otel ve Hizmet Farklılaştırması. 5. Ulusal Kırsal Turizm kongresi
(C-2) Books published by publishing houses nationally renowned in the relevant field
1-) Okumuş, F. ve Avcı, U. (2008). Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri, Detay Yayınevi, (Editör olarak), Ankara, (ISBN: 978-9944-223-42-3). - 2008
(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field
1-) Avcı Umut, Turgut Uygar, Gümüş Dönmez Filiz, 2021. Tourism in Turkey: A Comprehensive Overview and Analysis for Sustainable Alternative Tourism/The importance of environmental management practices in hotels. Yayın Evi: Apple Academic Press (AAP) Editör Adı: Ahmet Salih İkiz
2-) Arıkan Saltık Işıl, Çalişkan Uğur, Avcı Umut, 2017. Service Failures and Recovery in Tourism and Hospitality/Staff Training for Service Failures and Recovery. Yayın Evi: CABI Editör Adı: Koç, Erdoğan
(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field
1-) Avcı Umut, Eroğlu Şeyma Gün, 2023. Örgütsel Davranış/Bilimsel Bir Çalışma Alanı Olarak Örgütsel Davranışın Gelişim Süreci. Yayın Evi: Nobel Yayınevi Editör Adı: E. Yavuz
2-) Avcı Umut, Artun Cemal, 2022. Turizmde Kariyer Alternatifleri/İnsan Kaynakları Departmanı. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Ali Türker, Kaan Çağrı Karaca
3-) Avcı Umut, 2022. Turizm Ekonomisinde Son Gelişmeler/Turizmin İstihdam ve İşgücü Piyasasına Etkisi. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Ozan Bahar, Mehmet Avcı
4-) Avcı Umut, Artun Cemal, 2021. Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması: Yeni Normal/Destinasyon Temelli Kriz Yönetimi. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Özgür Özer
5-) Gümüş Dönmez Filiz, Avcı Umut, 2021. Turizm Toplum Kültür/Turizmde Paydaşları Göz Ardı Etmemek: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: IŞIL ARIKAN SALTIK
6-) Artun Cemal, Avcı Umut, 2020. Turizm İşletmelerinde Yönetim Uygulamaları/Turizmde Rekabet Avantajı Sağlamada Etkili Bir Araç Olarak Dinamik Yetenekler. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Mustafa Tepeci, Tuğba Pala
7-) Avcı Umut, 2019. Turizm Ansiklopedisi-Türkiye: Turizm ve Ağırlama Endüstrisinin Temel Kavramları/Nepotizm. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Orhan İçöz, Muzaffer Uysal
8-) Arıkan Saltık Işıl, Avcı Umut, 2018. Yenilikçilik ve Girişimcilik: Örnek Olay İncelemeli/Girişimcilik, Etik ve Sosyal Sorumluluk. Yayın Evi: Gazi Kitabevi Editör Adı: Hulusi Doğan, Doğan Kutukız, Işıl Arıkan Saltık
9-) Okumuş Fevzi, Avcı Umut, Kılınç İzzet, 2017. Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri/Otel İşletmelerinin Öğrenen Örgütlere Dönüşümü. Yayın Evi: Detay Yayınevi Editör Adı: FEVZİ OKUMUŞUMUT AVCI
10-) Kaya Ufuk, Avcı Umut, 2016. Postmodern Örgütlerde Güncel Davranışsal Konular/Yıldırma (Mobbing). Yayın Evi: Beta Yayınevi Editör Adı: Taslak, Soner ve Çiftçi, Birgül
11-) Avcı Umut, Gümüş Dönmez Filiz, 2016. Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Uygulamaları/İnsan Kaynakları Planlaması. Yayın Evi: Beta Yayınevi Editör Adı: Şahin-Perçin, Nilüfer; Güzel, Berrin; Tükeltürk-Aydın, Şule
12-) Avcı, U., Gümüş Dönmez, F., 2016. Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Planlaması. Yayın Evi: Beta Yayınevi Editör Adı: N. Şahin Perçin, B. Güzel, Ş. Aydın Tükeltürk
13-) Kaya, U., Avcı, U., 2016. Postmodern Örgütlerde Güncel Davranışsal Konular. Yayın Evi: Beta Yayınevi Editör Adı: Soner Taslak, Birgül Çiftçi
14-) Avcı, U. (2014). Turizm Sistemi, (Ed. Abdülrezak Altun), Turizm ve Tanıtım, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, (E-Kitap, ISBN: 978-875-422-655-7). - 2014
15-) Avcı Umut, 2014. Turizm ve Tanıtım/Turizm Sisteminin Etkileri. Yayın Evi: Atatürk Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları Editör Adı: Altun, Abdülrezak
16-) Avcı Umut, 2014. Turizm ve Tanıtım/Turizm Sistemi. Yayın Evi: Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları Editör Adı: Altun, Abdülrezak
17-) Avcı, U. (2014). Turizm Sisteminin Etkileri, (Ed. Abdülrezak Altun), Turizm ve Tanıtım, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, (E-Kitap, ISBN: 978-875-422-655-7). - 2014
18-) Özer, Ö., Avcı, U. ve Sop, S. A. (2013). İnanç Turizmi Ziyaretçilerinin Müze Memnuniyetlerine İlişkin Değerlendirme, (Ed. Yasin Bilim ve Özgür Özer), İnanç Turizmi seçme Konular, Çizgi Kitabevi, Konya. - 2013
19-) Ö Özer, U Avcı, S A Sop, 2013. İnanç Turizmi seçme Konular/İnanç Turizmi Ziyaretçilerinin Müze Memnuniyetlerine İlişkin Değerlendirme. Yayın Evi: Çizgi Kitabevi Editör Adı: Bilim, Yasin ve Özer Özgür
20-) Avcı Umut, 2012. Stratejik Yönetim/Firma Düzeyinde Stratejiler. Yayın Evi: Seçkin Yayıncılık Editör Adı: Okumuş, Fevzi; Koyuncu, Mustafa; Günlü, Ebru
21-) Avcı, U. (2012). Tutumlar, (Ed. Hasan Tutar), Davranış Bilimleri, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, (E-Kitap, ISBN: 978-975-442-223-8). - 2012
22-) Avcı, U. (2012). Firma Düzeyinde Stratejiler, (Ed. Fevzi Okumuş, Mustafa Koyuncu, Ebru Günlü), Stratejik Yönetim, Seçkin Yayıncılık, Ankara, ss.139-166. (ISBN: 978-975-021-801-9). - 2012
23-) Avcı Umut, 2012. Davranış Bilimleri/Tutumlar. Yayın Evi: Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları Editör Adı: Tutar, Hasan
24-) Avcı, U. (2010). Bireysel Gelişimde Öğrenme ve Yaşam Boyu Öğrenme, (Ed. Ömür N. Özmen ve Cafer Topaloğlu), Çalışma Yaşamında Bireysel Gelişim: Turizm İşletmelerinden Örnekler ve Uygulamalar, Beta Yayıncılık, İstanbul, ss.329-348 (ISBN: 978-605-377-212-5). - 2010
25-) Avcı Umut, 2010. Çalışma Yaşamında Bireysel Gelişim Turizm İşletmelerinden Örnekler ve Uygulamalar/Bireysel Gelişimde Öğrenme ve Yaşam Boyu Öğrenme. Yayın Evi: Beta Yayıncılık Editör Adı: Topaloğlu, Cafer ve Özmen, Ömür
26-) Topaloğlu, C. ve Avcı, U. (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütiçi Çatışmalar ve Yönetimi, (Ed. Zeyyat Sabuncuoğlu), Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış, MKM Yayıncılık, Bursa, ss.135-162 (ISBN: 978-605-5911-10-2). - 2009
27-) C Topaloğlu, U Avcı, 2009. Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış/Turizm İşletmelerinde Örgütiçi Çatışmalar ve Yönetimi. Yayın Evi: MKM Yayıncılık Editör Adı: Sabuncuoğlu, Zeyyat
28-) F Okumuş, U Avcı, İ Kılınç, 2008. Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri/Turizm İşletmelerinin Öğrenen Örgütlere Dönüştürülmesi. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Okumuş, Fevzi ve Avcı, Umut
29-) Okumuş, F., Avcı, U., Kılınç, İ. (2008). Turizm İşletmelerinin Öğrenen Örgütlere Dönüştürülmesi, (Ed. Fevzi Okumuş ve Umut Avcı) Detay Yayıncılık, Ankara, ss.537-560, (ISBN: 978-9944-223-42-3). - 2008
30-) U Avcı, C Topaloğlu, 2008. Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri/Turizm İşletmelerinde Performans Ölçümü. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Okumuş, Fevzi ve Avcı, Umut
31-) Avcı, U. ve Topaloğlu, C. (2008). Turizm İşletmelerinde Performans Ölçümü, (Ed. Fevzi Okumuş ve Umut Avcı) Detay Yayıncılık, Ankara, ss.339-369, (ISBN: 978-9944-223-42-3). - 2008
(D-4) Editörlükler
1-) Editörlük Türü: Dergi. 2017. ULUSLARARASI İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER DERGİSİ.
(D-5) Editörlükler
1-) Editörlük Türü: Dergi. 2019. International Journal of Contemporary Hospitality Management.
(D-9) Editörlükler
1-) Editörlük Türü: Diğer Yayınlar. 2019. TURİZM ANSİKLOPEDİSİ - TÜRKİYE: TURİZM VE AĞIRLAMA ENDÜSTRİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI.
2-) Editörlük Türü: Kitap. 2017. Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri (2. Baskı).
3-) Editörlük Türü: Kitap. 2016. 17. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı.
4-) Editörlük Türü: Kitap. 2015. 23. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı Cilt 1.
5-) Editörlük Türü: Kitap. 2015. 23. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı Cilt 2.
6-) Editörlük Türü: Kitap. 2008. Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri (1. Baskı).
(E-1)
1-) How do hotel employees’ environmental attitudes and intentions to implement green practices relate to their ecological behavior? - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 9
2-) Identfying the Complex Relationships Among Emotional Labor and Its Correlates - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
3-) Öğrenme Yönelimi-Yenilik Performansı İlişkisi: Muğla Mermer Sektöründe Bir İnceleme - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Strategic Orientation and Performance of Tourism Firms: Evidence from a Developing Country - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
5-) How do hotel employees’ environmental attitudes and intentions to implement green practices relate to their ecological behavior? - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 14
6-) Strategic Orientation and Performance of Tourism Firms: Evidence from a Developing Country - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
7-) Identfying the Complex Relationships Among Emotional Labor and Its Correlates - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
8-) Building a Case against Strategic Equifinality: Hybrid Ideal Type Service Organizations in a Developing Country - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) Strategic Orientation and Performance of Tourism Firms: Evidence from a Developing Country - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
10-) How do hotel employees’ environmental attitudes and intentions to implement green practices relate to their ecological behavior? - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 11
11-) Dönüşümcü Liderlik ve Örgüte Güvenin Kariyer Memnuniyetine Etkisi: Lider-Üye Etkileşiminin Aracılık Rolü - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
12-) Identfying the Complex Relationships Among Emotional Labor and Its Correlates - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
13-) Aile İşletmelerinde Nepotizm Algısı ve İş Tatmini İlişkisi Üzerine Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
14-) Building a Case against Strategic Equifinality: Hybrid Ideal Type Service Organizations in a Developing Country - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
15-) Strategic Orientation and Performance of Tourism Firms: Evidence from a Developing Country - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 4
(E-2)
1-) Strategic Orientation and Performance of Tourism Firms: Evidence from a Developing Country - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 5
2-) Building a Case against Strategic Equifinality: Hybrid Ideal Type Service Organizations in a Developing Country - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
3-) Identfying the Complex Relationships Among Emotional Labor and Its Correlates - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) How do hotel employees’ environmental attitudes and intentions to implement green practices relate to their ecological behavior? - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
5-) Strategic Orientation and Performance of Tourism Firms: Evidence from a Developing Country - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 4
6-) Aile İşletmelerinde Nepotizm Algısı ve İş Tatmini İlişkisi Üzerine Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) Identfying the Complex Relationships Among Emotional Labor and Its Correlates - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Strategic Orientation and Performance of Tourism Firms: Evidence from a Developing Country - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 5
(F-1) Administered PhD/B.S./B.A. Dissertations.
1-) Tez Adı: Kuşaklar Bağlamında İş Değerleri ve İşe Adanmışlık İlişkisi: Havacılık Sektörü Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Konu: Yönetim ve Organizasyon. Kadir-AYDOĞAN. 2024
2-) Tez Adı: Pozitif psikolojik sermaye ve işe yabancılaşma ilişkisinde lider-üye etkileşiminin aracılık rolü: Havacılık sektörü çalışanları üzerinde bir araştırma. Konu: Yönetim ve Organizasyon. Ahmet-CAN. 2023
3-) Tez Adı: Porter'ın Elmas Modeli ile Bodrum Yarımadası Tersane Kümelenmesindeki İşletmelerin Bilgi Paylaşımı ve Yenilikçilik Performansının İncelenmesi. Konu: İşletme, Stratejik Yönetim. Demet-KANDEMİR. 2023
4-) Tez Adı: Otel İşletmelerinde Dinamik Yetenekler, Hizmet Inovasyonu Ve Performans İlişkisi: Çevresel Belirsizlik Ve Örgütsel Yapının Rolü. Konu: Stratejik Yönetim. Cemal-ARTUN. 2020
5-) Tez Adı: Turizme katılımda engelli bireylerin motivasyon ve beklentilerine ilişkin görgül bir araştırma. Konu: Turizm işletmeciliği. Erinç-TOZLU ÖZHAN. 2018
(F-2) Administered graduate dissertations
1-) Tez Adı: Kuşaklar Kuramı Açısından Örgütlerde Güven ve Örtülü Bilgi Paylaşımı İlişkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Konu: İşletme, İnsan Kaynakları Yönetimi. Kutay-ARTUN. 2023
2-) Tez Adı: İşyeri Nezaketsizliği İle Örgütsel Bağlılık İlişkisinde Algılanan Yönetici Desteğinin Aracılık Rolü: Hizmet Sektörü Örneği. Konu: Örgütsel Davranış, İnsan Kaynakları Yönetimi. Pınar-ATAV. 2020
3-) Tez Adı: Aile İşletmelerinin Devamlılığında Nepotizmin Rolü Ve Nepotizm Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma. Konu: Stratejik Yönetim. Ömür-KILINÇARSLAN. 2019
4-) Tez Adı: Seyahat acentalarında dış kaynak kullanım alanları ve nedenleri: Muğla örneği. Konu: Turizm işletmeciliği. HASAN ALİ-ÇÖRÜŞ. 2018
5-) Tez Adı: Bireysel Kariyer Planlaması ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki: Turizm Çalışanları Örneği. Konu: İnsan Kaynakları Yönetimi. Hasan Önal-ŞEYHANLIOĞLU. 2018
6-) Tez Adı: Yat charter acentalarının rekabet stratejileri üzerine görgül bir araştırma: Güney Ege örneği. Konu: Deniz Turizmi. EMİNE-YILMAZ. 2016
7-) Tez Adı: Örgütsel Stres ve Baş Edebilme Yolları: Havalimanı-Yer Hizmetleri Çalışanları Üzerine Bir Uygulama. Konu: Turizm işletmeciliği. Cemil-GÜNDÜZ. 2014
8-) Tez Adı: Konaklama işletmelerinde iş-yaşam dengesini etkileyen faktörler ve yöneticiler üzerindeki sonuçları. Konu: Turizm işletmeciliği. BETÜL-YEŞİLTEPE. 2014
9-) Tez Adı: Kıyı otellerinde çevresel yönetim uygulamaları. Konu: Turizm işletmeciliği. UYGAR-TURGUT. 2013
10-) Tez Adı: Otel yöneticilerinin iç girişimcilik yönelimlerinin analizi. Konu: Turizm işletmeciliği. HATİCE-UÇAR. 2011
11-) Tez Adı: İşletmelerde yıldırma davranışları (mobbing): İzmir'deki 5 yıldızlı şehir otellerinde bir araştırma. Konu: Turizm işletmeciliği. UFUK-KAYA. 2009