Personel

Doç.Dr. ULAŞ KUBAT
Doç.Dr.
Ulaş Kubat
@ E-posta
ulaskubat@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 2131

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektronik Mühendisliği 1995

Yüksek Lisans

L'Université de Lyon, FRANSA Eğitim Fakültesi La didactique 2001
State University of New York, AMERİKA Eğitim Fakültesi Educational Studies 2007

Doktora

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi 2015

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Kubat Ulaş, Güray E, 2018. To STEM or not to STEM? That is not the question.. Cypriot Journal of Educational Sciences (CJES)
2-) Kubat Ulaş, Dedebali Nurhak Cem, 2018. Opinions of Science Teachers for Classroom Management. Journal of Education and e-Learning Research
3-) Kubat Ulaş, 2018. The Integration of STEM into Science Classes. World Journal on Educational Technology: Current Issues (WJET)
4-) Kubat Ulaş, 2018. How do technological and physical conditions affect science courses?. Cypriot Journal of Educational Sciences (CJES)
5-) Kubat Ulaş, 2018. Look Sir, I Drew You. International Journal of Assessment Tools in Education (IJATE)
6-) Kubat Ulaş, 2018. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Kullandıkları Araç-Gereçler ve Bunların Kazanımlara Uygunluğu. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
7-) Kubat Ulaş, 2018. Identifying the Individual Differences Among Students During Learning and Teaching Process by Science Teachers. INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND SCIENCE
8-) Kubat Ulaş, 2017. DETERMINATION OF SCIENCE TEACHERS’ OPINIONS ABOUT OUTDOOR EDUCATION. European Journal of Education Studies
9-) Kubat Ulaş, 2017. THE OPINIONS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS ON SCHOOL PRACTICE. European Journal of Education Studies

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Kubat Ulaş, 2018. Okul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Kubat Ulaş, 2018. Soru varsa öğrenme de vardır.. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
3-) Dedebali Nurhak Cem, Kubat Ulaş, Dursun Fevzi, 2018. HİÇBİR EĞİTİM SİSTEMİNİN KALİTESİ ÖĞRETMENİN KALİTESİNİ AŞAMAZ. Journal of Turkish Studies
4-) Kubat Ulaş, 2015. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretme ve Öğrenme Sürecine Yönelik Yeterlikleri. Journal of Turkish Studies
5-) Kubat Ulaş, 2015. Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Öğretim Programının İçerik ve Kazanım İlişkisinin Öğretmen Görüşlerine . Journal of Turkish Studies

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Kubat Ulaş, 2017. Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Öğretmenlere Verilen Hizmet İçi Eğitimin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Kubat Ulaş, 2016. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİNDE KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEM TEKNİKLERİ VE KULLANIM AMACININ BELİRLENMESİ. NWSA Academic Journals Qualitative Studies (NWSAQS)
3-) Kubat Ulaş, 2016. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ETKİLİ SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. The Journal of Academic Social Science
4-) Kubat Ulaş, 2016. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖLÇME DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. The Journal of Academic Social Science
5-) Kubat Ulaş, 2015. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN LABORATUVARI KULLANIMINI VE DENEYLERİN YAPILIŞ ŞEKLİNİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. The Journal of Academic Social Sciences

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Kubat Ulaş, 2018. Fen Bilgisi Sınıfları Teknolojik Koşullarının Fen Bilgisi Öğretmenleri GörüşleriDoğrultusunda Değerlendirilmesi. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018)
2-) Kubat Ulaş, 2018. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okul Uygulamaları Sürecinde EğitimOrtamının Düzenlenmesine Yönelik Görüşleri. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018)
3-) Kubat Ulaş, 2018. Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Süreç Temelli Ölçme Değerlendirme AraçlarıKullanımının Tespiti. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018)
4-) Kubat Ulaş, 2016. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİNDE KULLANDIKLARIÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİN BELİRLENMESİ. 15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM SEMPOZYUMU
5-) Kubat Ulaş, 2016. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖLÇME DEĞERLENDİRME ARAÇLARININDEĞERLENDİRİLMESİ. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu USOS
6-) Kubat Ulaş, Aycan Hediye Şule, 2015. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİNDE KAZANIMLARI GERÇEKLEŞTİRMEYE YÖNELİK KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. FELSEFE, EĞİTİM VE BİLİM TARİHİ SEMPOZYUMU
7-) Kubat Ulaş, 2015. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK ÖĞRETMENLERE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. FELSEFE, EĞİTİM VE BİLİM TARİHİ SEMPOZYUMU
8-) Kubat Ulaş, 2015. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME VE ÖĞRENME SÜRECİNE YÖNELİK YETERLİKLERİ. The Third International Congress on Curriculum and Instruction

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kubat Ulaş, 2017. ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ KULLANIMINAYÖNELİK FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu,FEBTS
2-) Kubat Ulaş, 2017. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMPROGRAMININ OLUMSUZ YÖNLERİNE YÖNELİK TAVSİYELERİNİNBELİRLENMESİ. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu,FEBTS
3-) Kubat Ulaş, 2017. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ARAÇ GEREÇ KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu,FEBTS
4-) Kubat Ulaş, 2016. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYİNİ TESPİTİ. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
5-) Kubat Ulaş, 2016. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN BİLGİSİ DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİNDEKİ YETERSİZLİKLERİNİ İYİLEŞTİRMEYE YÖNELİK YAPTIKLARININ TESPİTİ. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
6-) Kubat Ulaş, Yakar Ali, Duman Bilal, 2015. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN NİTELİKLERİNE İLİŞKİN BİLİŞSEL KURGULARI KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME. The Third International Congress on Curriculum and Instruction

(B-3) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kubat Ulaş, 2016. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. 15.Uluslararası Senıf Öğretmenliği Sempozyumu USOS

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) International Journal of Research in Education and Science. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
3-) European Journal of Educational Research. 2017. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) To STEM or not to STEM? That is not the question. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) DETERMINATION OF SCIENCE TEACHERS’ OPINIONS ABOUT OUTDOOR EDUCATION - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Okul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Opinions of Science Teachers for Classroom Management - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) Identifying the Individual Differences Among Students During Learning and Teaching Process by Science Teachers - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
6-) FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖLÇME DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Identifying the Individual Differences Among Students During Learning and Teaching Process by Science Teachers - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Okul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
3-) Identifying the Individual Differences Among Students During Learning and Teaching Process by Science Teachers - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) DETERMINATION OF SCIENCE TEACHERS’ OPINIONS ABOUT OUTDOOR EDUCATION - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) THE OPINIONS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS ON SCHOOL PRACTICE - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
6-) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ETKİLİ SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
7-) FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖLÇME DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
8-) FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN LABORATUVARI KULLANIMINI VE DENEYLERİN YAPILIŞ ŞEKLİNİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) HİÇBİR EĞİTİM SİSTEMİNİN KALİTESİ ÖĞRETMENİN KALİTESİNİ AŞAMAZ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Soru varsa öğrenme de vardır. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) Opinions of Science Teachers for Classroom Management - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
12-) The Integration of STEM into Science Classes - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 6
13-) To STEM or not to STEM? That is not the question. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
14-) The Integration of STEM into Science Classes - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
15-) Okul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
16-) Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Öğretmenlere Verilen Hizmet İçi Eğitimin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
17-) THE OPINIONS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS ON SCHOOL PRACTICE - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 3
18-) DETERMINATION OF SCIENCE TEACHERS’ OPINIONS ABOUT OUTDOOR EDUCATION - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 4
19-) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİNDE KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEM TEKNİKLERİ VE KULLANIM AMACININ BELİRLENMESİ - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 6
20-) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ETKİLİ SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
21-) FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN LABORATUVARI KULLANIMINI VE DENEYLERİN YAPILIŞ ŞEKLİNİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
22-) Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Öğretim Programının İçerik ve Kazanım İlişkisinin Öğretmen Görüşlerine - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 8
23-) Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretme ve Öğrenme Sürecine Yönelik Yeterlikleri - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 8

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Öğretim Programının İçerik ve Kazanım İlişkisinin Öğretmen Görüşlerine - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 5
2-) Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretme ve Öğrenme Sürecine Yönelik Yeterlikleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) To STEM or not to STEM? That is not the question. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) To STEM or not to STEM? That is not the question. - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Okul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
2-) Okul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 5
3-) Opinions of Science Teachers for Classroom Management - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Okul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) The Integration of STEM into Science Classes - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(G-7) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) yürütücülük

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğrenme Öğretme Sürecinin Değerlendirilmesi. 2016-2017

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Öğretim Programı Kazanımlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. 2014-2015

(Ğ-1) Alanında uluslar arası bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . The Diplôme d'études approfondies (Le Meilleur). 2001
2-) Kurum Adı: . Diplôme d’études approfondies (Le meilleur). 2001

Verdiği Dersler

FBE00070 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ

İFÖ4516 2022-2023 Güz

ÇEVRE EĞİTİMİ