Personel

Doktor Öğretim Üyesi ŞÜKRİYE KAYHAN AKTÜRK
Doktor Öğretim Üyesi
Şükriye Kayhan Aktürk
@ E-posta
sukriyeakturk@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 2250

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Sağlık Bilimleri Fakültesi / Dil Ve Konuşma Terapisi Bölümü / Dil Ve Konuşma Terapisi Abd

Kadro Birimi

Sağlık Bilimleri Fakültesi / Dil Ve Konuşma Terapisi Bölümü / Dil Ve Konuşma Terapisi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık 15.02.2010
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 15.02.2010

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı 14.07.2015
Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans Programı 14.07.2016

Doktora

Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dil ve Konuşma Terapisi 09.12.2021

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Yılmaz Çifteci Nevin, Kayhan Aktürk Şükriye, 2022. COVID-19 Salgını Sürecinde Dil ve Konuşma Terapisi: Türkiye'deki Hizmetlerin Betimsel İncelemesi. Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi
2-) Kayhan Aktürk Şükriye, Özdemir Ramazan Sertan, 2021. A Comparison of Peer Relations Between Preschool Children Who Stutter and Their Fluent Peers. Archives of health science and research (Online)

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Kayhan Aktürk Şükriye, Ünsal Akkaya Elif Meryem, 2019. Okul Çağı Döneminde Kekemeliği Olan ve Olmayan Çocukların Duygu Düzenleme Becerilerinin Karşılaştırılması Ön Bulgular. Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kazanoğlu Deniz, Kayhan Aktürk Şükriye, 2018. Konuşma Sesi Bozukluğu Müdahalesinde Aile Katılımına Genel Bakış. 2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi

(B-3) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Yılmaz Çifteci Nevin, Kayhan Aktürk Şükriye, 2021. Characteristics of Children with Language Disorders: Preliminary Findings from a University Clinic. 14th Panhellenic - 1stInternational Congress on Speech and Language Therapy: “Building Bridges”- Digital Conference
2-) Kayhan Aktürk Şükriye, Yılmaz Çifteci Nevin, Akay Mehmet Ali, 2021. Case Study: Fluency Shaping Study in a Child with Autism Spectrum Disorder. 14th Panhellenic - 1stInternational Congress on Speech and Language Therapy: “Building Bridges”- Digital Conference
3-) Kayhan Aktürk Şükriye, Toğram Bülent, 2021. Investigation of Services Provided by Speech and Language Pathologists during COVİD-19 Pandemic: Turkey Sample. The 14th Panhellenic 1st International Congress on Speech and Language Therapy
4-) Kayhan Aktürk Şükriye, 2018. Erken Çocukluk Döneminde Dil ve Konuşma Bozukluğuna Sahip Olan ve Olmayan Çocukların Zorbalığa Uğrama Düzeylerinin Karşılaştırılması. 2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kayhan Aktürk Şükriye, Yılmaz Çifteci Nevin, 2022. Covid-19 Salgınında Dil ve Konuşma Terapisi: Uzman ve Danışanlar İçin Neler Değişti?. XI. Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi
2-) Kayhan Aktürk Şükriye, Toğram Bülent, 2022. Etkileşim Temelli Dil Müdahale Programının (Etki-Dil) Geliştirilmesi ve Gecikmiş Dil-Konuşması Olan Çocuklarda Etkililiğinin İncelenmesi. XI. Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi
3-) Kayhan Aktürk Şükriye, Ünsal Akkaya Elif Meryem, 2019. Okul çağı döneminde kekemeliği olan ve olmayan çocukların duygu düzenleme becerilerinin karşılaştırılması. 10. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi
4-) Kayhan Aktürk Şükriye, Özdemir Ramazan Sertan, 2017. Okul Öncesi Dönemdeki Kekemeliği Olan ve Olmayan Çocukların Akran İlişkilerinin Karşılaştırılması: Eskişehir Örneklemi. 9. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Kayhan Aktürk Şükriye, 2021. Dil ve Konuşma Bozukluğu/İletişim, Dil ve Konuşma Bozukluklarına Genel Bakış. Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Gerçek Evrim, Seçkin Yılmaz Şaziye
2-) Kayhan Aktürk Şükriye, 2020. Çocuğun Dil Serüveni: 0-6 Yaşta İletişim ve Dil Becerileri/Oyun Becerileri. Yayın Evi: Nobel Yayıncılık Editör Adı: Ünsal Elif Meryem, Saban-Dülger Nur Seda

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) Journal of Speech, Language and Hearing Research. 2023. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 2

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Özel gereksinimli bireyler ve aile eğitimi. Proje Türü: Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç). Özel Eğitim Programlarını ve Materyallerini Geliştirme Projesi-Özel Gereksinimli Çocukların Aileleri için Bilgilendirme Rehberlerinin Oluşturulması Çalışması. 2021-2024

(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . XI. Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi Sözel Bildiri Birincilik Ödülü. 2022

Verdiği Dersler

DKT1506 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Kariyer Planlama

DKT2507 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi

DKT2508 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Özel Gereksinimli Bireyler

DKT3001 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Gelişimsel Dil Bozuklukları

DKT3501 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Oyun ve Dil Gelişimi

DKT3502 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Ailelerle Çalışma, Dayanışma ve İşbirliği

DKT4009 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Bilimsel ve Klinik Rapor Yazma I

DKT2507 2024-2025 Güz

Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi

DKT3001 2024-2025 Güz

Gelişimsel Dil Bozuklukları

DKT3005 2024-2025 Güz

Akıcılık Bozuklukları

DKT3011 2024-2025 Güz

Klinik Uygulama

DKT3501 2024-2025 Güz

Oyun ve Dil Gelişimi

DKT4003 2024-2025 Güz

Klinik Çalışma I

DKT4009 2024-2025 Güz

Bilimsel ve Klinik Rapor Yazma I

DKT4011 2024-2025 Güz

Terapi Planı ve Materyal Geliştirme

DKT4013 2024-2025 Güz

Seminer I

DKT1506 2023-2024 Bahar

Kariyer Planlama

DKT2508 2023-2024 Bahar

Özel Gereksinimli Bireyler

DKT3502 2023-2024 Bahar

Ailelerle Çalışma, Dayanışma ve İşbirliği

DKT2017 2023-2024 Güz

Uygulamalı Davranış Analizi

DKT2507 2023-2024 Güz

Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi

DKT3001 2023-2024 Güz

Gelişimsel Dil Bozuklukları

DKT3005 2023-2024 Güz

Akıcılık Bozuklukları

DKT3501 2023-2024 Güz

Oyun ve Dil Gelişimi

DKT1506 2022-2023 Bahar

Kariyer Planlama

DKT2508 2022-2023 Bahar

Özel Gereksinimli Bireyler

DKT2009 2022-2023 Güz

Uygulamalı Davranış Analizi

DKT2507 2022-2023 Güz

Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi