Personel

Doçent SEVGİ ARI
Doçent
Sevgi Arı
@ E-posta
sevgiari@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Bodrum Güzel Sanatlar Fakültesi / Grafik Bölümü / Grafik Anabilim Dalı

Kadro Birimi

Bodrum Güzel Sanatlar Fakültesi / Grafik Bölümü / Grafik Anabilim Dalı

Yayin Bilgileri

(A-4) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Arı Sevgi, 2015. HÜMANİST YAZININ TARİHSEL KİMLİĞİ. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SANAT -TASARIM DERGİSİ

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Arı Sevgi, 2024. YARATICI DÜŞÜNME SÜREÇLERİNDE DUYGUSAL ZEKA, ÖZ FARKINDALIK VE İÇSEL MOTIVASYONUN YERİ. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi
2-) Tutaysalgır Orhan, Arı Sevgi, 2023. ASLAN SEMBOLİZMİNİN TARİHSEL YOLCULUĞU VE GÜNCEL LOGO TASARIMLARINDA KULLANIMI. Motif Akademi
3-) Arı Sevgi, 2022. KAVRAMSAL SANATTA SÜRECE YÖNELİK ÖNCÜ AÇILIMLAR. Akademik Sanat
4-) Arı Sevgi, 2022. Caz Müziğinin Farklı Grafik Yorumları: İzmir Avrupa Caz Festivali Afişleri. YEDI: Journal of Art, Design and Science
5-) Arı Sevgi, 2018. Kamusal Alanın Oluşumu ve Değişen Görsel Kültür Bağlamında İngiltere ve Fransa’da Süreli Yayınların Doğuşu. Üniversite Araştırmaları Dergisi
6-) Arı Sevgi, 2018. QUESTIONING POSSIBLE EFFECTS OF 3-D PRINTINGTECHNOLOGY ON SOCIAL LIFE. Yıldız Journal of Art and Design

(A-8) Diğer ulusal hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Dilay Anber Kalyenci, Sevgi Arı, 2024. BAUHAUS DESSAU BİNASININ BAUHAUS’UN İDEALLERİ ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ. Mekansal Araştırmalar Dergisi
2-) Arı Sevgi, 2018. 21. YÜZYIL SANAT VE TASARIM EĞİTİMİNDE HİKAYELERİN KULLANIMINA DAİR ÖNERİLER. Görünüm

(B-2) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Arı Sevgi, 2014. TÜRKİYE’DEKİ SANAT VE TASARIM FAKÜLTELERİ İLE ÖZEL SANAT MÜZELERİ ARASINDAKİ KURUMSAL İŞBİRLİĞİ. Yıldız Teknik University International Art Management Symposium

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Arı Sevgi, 2022. READING THE PANDEMIC PROCESS THROUGH THE EMOJI USAGE RANKINGS ON SOCIAL MEDIA. İkinci Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu _ İstinye Üniversitesi
2-) Arı Sevgi, 2018. Art Nouveau Etkisinin Görüldüğü Dönemin Süreli Yayınları Üzerine Bir İnceleme. Multicongress Adana
3-) Arı Sevgi, 2018. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ RESİM-İŞ ANA SANAT DALI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN 2016 TARİHLİ “ÇİZGİ” ÇALIŞTAYININ ANALİZİ. 2nd Cukurova University Art Research Symposium

(B-4) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Arı Sevgi, Güven Yusuf, 2018. Doğrusal Olmayan Bir Kurgu Yaratma Bağlamında Fütürist Tipografi. 1. Sada Disiplinlerarası Sanat Sempozyumu
2-) Arı Sevgi, 2015. Disiplinlerarası Teriminin Farklı İngilizce Karşılıkları Üzerine Bir İnceleme. 2. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyum ve Çalıştayı “Disiplinlerarası Tasarım”

(C-4) BKCI veya SENSE kategorisinde kitapta bölüm

1-) Arı Sevgi, 2019. BEŞERİ VE SOSYAL BİLİMLERDE KAVRAMSAL VE UYGULAMALI ARAŞTIRMALAR. Yayın Evi: Duvar Yayınları Editör Adı: Dr. Furkan Çelebi

(G-10) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) yürütücülük/koordinatörlük yapmak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yönetici. Konu: Gu¨nu¨mu¨z c¸agˆdas¸ sanat ve tasarım egˆitimi anlayıs¸ında, ders dahilinde teslim edilen sonuc¸ u¨ru¨n kadar, her yaratıcı bireyin kendi gelis¸imsel / o¨znel su¨recini deneyimlemesinin o¨nemli oldugˆunun da altı c¸izilmektedir. Bir o¨rnek olay c¸alıs¸ması olan bu proje, sanat egˆitimi yaklas¸ımlarına o¨gˆrenci odaklı bir alternatif getirme arayıs¸ıdır.Uygulamalı ato¨lye derslerinde c¸alıs¸ma konusunun anlas¸ılmasından aras¸tırılmasına, farklı fikirler bulma c¸abasından eskizlere dek deneme-yanılmaya dayanan dolayısıyla sonuc¸ noktasına gelinmesi haftalar su¨ren bir c¸ok as¸amadan gec¸ilmektedir. Bu c¸alıs¸ma, yarım do¨nemlik ders yılı dahilinde ilk haftadan o¨dev teslimine kadar gec¸ilen as¸amaların belgelendirilmesine ve bu yolla yaratıcı su¨recin dikkate degˆer o¨zelliklerinin ortaya konulmasına dayanmaktadır.Bir o¨rnek olay c¸alıs¸ması olan bu proje sonucunda su¨rec¸ farkındalıgˆının sanat ve tasarım egˆitimine olumlu-olumsuz etkileri, o¨gˆrencilerin kendine has du¨s¸u¨nce su¨rec¸lerini bu o¨rnek olay c¸alıs¸ması sayesinde canlı tutup tutmadıkları, su¨rec¸ ic¸erisinde edinilen gelis¸imin ne oldugˆu o¨gˆrenci go¨ru¨s¸leriyle birlikte belgelenmis¸ olacaktır. Bu veriler bir sonraki as¸amada analiz edilerek ortak bir basılı yayına do¨nu¨s¸tu¨ru¨lecektir. C¸alıs¸ma sonucunda ortaya c¸ıkacak bu basılı yayının, o¨zgu¨n bir tasarım problemini c¸o¨zmeye dair gec¸ilen psikolojik ve zihinsel su¨rec¸lerin okurla s¸effaf olarak paylas¸ıldıgˆı sonraki yıllarda sanat ve tasarım alanında egˆitim verenlere ve genel anlamda egˆitim yaklas¸ımlarına ıs¸ık tutacak nitelikte bir su¨rec¸ kitabı olması hedeflenmektedir.. Proje Türü: ARAŞTIRMA PROJESİ. ESKİZDEN SONUCA: SANAT VE TASARIM EĞİTİMİNDE SÜREÇ ÇALIŞMASI. 2018-2019

(Ğ-10) Uluslararası kongre, kurultay, sempozyum, konferans, yarışma ve festival gibi etkinliklerin bilim/sanat kurulu tarafından verilen ödül (adına belge düzenlenen öğretim elemanı başvurabilir)

1-) Kurum Adı: . ARTISTANBUL 2005 -Uluslararsı Çağdaş Sanat Buluşması. 2005

(Ğ-11) Ulusal kongre, kurultay, sempozyum, konferans, yarışma ve festival gibi etkinliklerin bilim/sanat kurulu tarafından verilen ödül (adına belge düzenlenen öğretim elemanı başvurabilir)

1-) Kurum Adı: . Sergileme. 1900

(Ğ-7) Uluslararası bilim/sanat kurumları tarafından verilen bilim, sanat, tasarım, başarı veya araştırma ödülü

1-) Kurum Adı: . International Poster Contest Dedicated to Karl Marx. 1900
2-) Kurum Adı: . SERGİLEME. 1900
3-) Kurum Adı: . Üçüncülük. 1900

(Ğ-8) Ulusal bilim/sanat kurumları tarafından verilen bilim, sanat, tasarım, başarı veya araştırma ödülü

1-) Kurum Adı: . Afiş Yarışması. 2005
2-) Kurum Adı: . Afiş Yarışması. 2005

(İ-1) Doğrudan topluma hizmet amacı güden ve topluma açık şekilde gerçekleştirilen söyleşi, panel, konferans, seminer, gezi vb. etkinlikler kapsamında görev almak

1-) Yaşar Kemal ile Çukurova’da Dünden Yarına. 2022

(S-1) Özgün yapıt, proje ya da tasarımlarla kişisel etkinliklerde bulunma. *(sergi, proje, performans, uygulama, tasarım, gösteri, uluslararası dijital oyun platformlarında özgün solo ya da maksimum 10 kişilik ekiple dijital oyun tasarımı projesi yayınlama, bireysel resital, yorumculuk vb.)

1-) SERGİLER/Bireysel (kişisel) sergiler/. 2018. ”Farklı Kaydet” Grafik Sergisi
2-) SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyuma katılım /. 2018. ILLUSTRATIONS

(S-2) Karma sanat etkinliklerine katılma. *(sergi, proje, uygulama, tasarım, gösteri, uluslararası dijital oyun platformlarında 10 kişiden fazla ekiple yapılmış özgün dijital oyun tasarımı projesi yayınlama vb.)

1-) SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /. 2011. ANADOLU UNIVERSITAT IN KÖLN
2-) SERGİLER/Grup Sergiler /. 2010. LIVES AND WORKS IN ISTANBUL- Peter Kogler
3-) SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /. 2009. Kökler ve Açılımlar

(S-26) Sanat ve Tasarım Atölye Çalışmaları Atölye Yöneticiliği

1-) WORKSHOP /Workshop yöneticiliği /. 2016. Tasarım Fikri

(S-27) Sergi Yapımcılığı (Küratörlükler)

1-) KURATÖRLÜK /. 2022. Aforizmalar

(S-3) Seçici kurul tarafından veya davetli olarak sanatsal organizasyonların etkinliklerine kabul edilme. *(sergi, proje, uygulama, tasarım, gösteri, çalıştay, hackaton, game jam vb.)

1-) SERGİLER/Özel kuruluşlarca düzenlenen sergiler /. 2009. Sınırlar Yörüngeler 5

Verdiği Dersler

GRF2010 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Temel Grafik Tasarım II

GRF2011 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Temel Grafik Tasarım I

GRF3003 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Grafik Tasarım Tarihi I

GRF3501 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Resimleme I

GRF3901 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Resimleme I

GRF4517 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Deneysel Tipografi

GRF2011 2024-2025 Güz

Temel Grafik Tasarım I

GRF3003 2024-2025 Güz

Grafik Tasarım Tarihi I

GRF3501 2024-2025 Güz

Resimleme I

GRF4517 2024-2025 Güz

Deneysel Tipografi