(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale
1-) Balkaya Şengül, Dellal Nevide, 2022. Einstellungen, Vorurteile und Stereotype von türkischen Gymnasiast(inn)en gegenüber der deutschen Sprache. Muttersprache. Vierteljahresschrift für deutsche Sprache
(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan
indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam
makale
1-) Balkaya Şengül, 2023. Witze als interkultureller Lehransatz: Ein Modellvorschlag für den Fremdsprachenunterricht. INESJOURNAL (The Journal of International Education Science)
2-) Arabacıoğlu Behiye, Balkaya Şengül, 2023. Literatur und interkulturelle Sensibilisierung: Ein psychotherapeutischer Roman im Hinblick auf Vorurteile, Stereotype und Fremdbilder in einer multikulturellen Gesellschaft. International Journal of Language Academy
3-) Arabacıoğlu Behiye, Balkaya Şengül, 2023. Comparative analysis of cultural elements in textbooks “Schritte” and “Yeni Hitit”. African Educational Research Journal
4-) Balkaya Şengül, 2023. Social Strategies in Language Learning for Promoting Speaking Skills. Research on Education and Psychology
5-) Balkaya Şengül, Arabacıoğlu Behiye, Çakır Mustafa, 2020. Angstzustände im Fremdsprachenunterricht von Studierenden der Abteilung Deutsch als Fremdsprache auf Lehramt (Am Beispiel Anadolu Universität). Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi - Studien zur deutschen Sprache und Literatur
(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale
1-) Balkaya Şengül, 2023. Türkische Migrantenbilder in den Büchern von Aras Ören. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
2-) Arabacıoğlu Behiye, Balkaya Şengül, 2020. Die Frauenbilder im Roman Die Brücke vom Goldenen Horn von der Migrantenliteraturautorin Emine Sevgi Özdamar. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik
3-) Çelikkaya Şerife, Balkaya Şengül, 2020. Yabancı Dil Almanca Öğrencilerinin Okuma Becerileri Dersinde Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejilerine İlişkin Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International
(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale
1-) Ağaçsapan Asuman, Ünal Bilge, Balkaya Şengül, 2018. Witze als interkulturelle Vermittlung in der DaF-Didaktik. Anadolu University Journal of Education Faculty
(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi
bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve
özet metin olarak yayımlanan bildiri.
1-) Balkaya Şengül, 2023. A Meta- Evaluation of Autonomous Learning and Learning Strategies in German as a Foreign Language in Turkey. 17th International Congress on Research in Education
2-) Balkaya Şengül, 2023. Ein Überblick über die Entwicklung von Lernmaterialien für effektiven Fremdsprachenunterricht. 7th International Contemporary Educational Research Congress
3-) Balkaya Şengül, 2023. Lise Öğrencilerinin Almanca Konuşma Kaygılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. 2. Bilsel International World Scientific and Research Congress
4-) Balkaya Şengül, Arabacıoğlu Behiye, 2020. Literatur und Interkulturelle Sensibilisierung: Ein psychotherapeutischer Roman im Hinblick auf Vorurteile und Stereotype in einer multikulturellen Gesellschaft. IV. ULUSLARARASI FARKINDALIK KONFERANSI DİL VE FARKINDALIK
5-) Çelikkaya Şerife, Balkaya Şengül, 2019. Bilişsel Kuramların Yabancı Dil Almanca Eğitimi ve Öğretiminde Uygulanabilirliği. V. International Contemporary Educational Research Education, “Theory and Praxis in Education
6-) Dellal Nevide, Gleitze Matthias, Balkaya Şengül, 2019. Fremdsprachenpolitik: Deutschland und Türkei im Vergleich.. V. International Contemporary Educational Research Education, “Theory and Praxis in Education”
7-) Ağaçsapan Asuman, Balkaya Şengül, Ünal Bilge, 2018. Die Kulturdimensionen von Geert Hofstede im Buch „Sahipsizler“ von Bekir Yıldız. XIV. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress Ex Oriente Lux: Orient in der deutschen Sprache, Literatur und Kultur
8-) Balkaya Şengül, Dellal Nevide, 2018. Vorurteile und Stereotype von türkischen Gymnasiasten gegenüber Deutschen und deutscher Sprache. 3rd International Contemporary Educational Research Congress,
9-) Dellal Nevide, Balkaya Şengül, 2018. Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Yabancı Dil Konuşma Sınıf Kaygıları. 3rd International Contemporary Educational Research Congress
10-) Dellal Nevide, Balkaya Şengül, 2018. Gençlerin Geleceğe Yönelik Algıları. 4th International Contemporary Educational Research Education, “Youth and Future”
11-) Kocadoru Yüksel, Balkaya Şengül, 2018. Aras Ören’in Eserlerinde Türk Göçmen İmgesi. 3rd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science
12-) Talun İnce Ayalp, Balkaya Şengül, 2017. Haruki Murakami’nin Uyku Romanında Kadın İmgesi. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
13-) Dellal Nevide, Balkaya Şengül, 2017. TURKISH HIGH SCHOOL STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS GERMANS AND GERMANLANGUAGE. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı
14-) Dellal Nevide, Balkaya Şengül, 2016. Kendi Gözünde Kadın Akademisyen. Bir Metafor Çalışması.. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
15-) Dellal Nevide, Balkaya Şengül, 2015. Yabancı Dil Öğretmeni Adaylarının Deneyimleri Işığında Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Gerçeği. VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 21. Yüzyılda Eğitim Politikaları: Kanıt, Araştırma, İnovasyon ve Değerler.
(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel,
sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak
yayımlanan bildiri.
1-) Balkaya Şengül, Yorulmaz Yılmaz İlker, Çolak İbrahim, Altınkurt Yahya, 2016. Farklı çalışan tipindeki öğretim elemanlarının işkoliklik eğilimleri ve tükenmişlik düzeyleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği). 11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi
2-) Balkaya Şengül, Bilgin Hilal, Yorulmaz Yılmaz İlker, 2015. Öğretmen Adaylarinin Eğitim, Bilim ve Felsefe Kavramlarina İlişkin Bilişsel Yapilarinin İncelenmesi. Felsefe, Eğitim Ve Bilim Tarihi Sempozyumu
3-) İnce Sedat, Balkaya Şengül, 2015. Almanca Öğretmenliği Öğrencilerinin Dil Felsefesine İlişkin Görüşleri. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı
1-) Balkaya Şengül, 2023. Sprachliche Welten: Forschungen im Bereich deutsche Sprache und Literatur/Das Sprachphänomen in der Kommunikation im allgemeinen Rahmen. Yayın Evi: Eğitim Yayınevi Editör Adı: Aysel Deregözü
2-) Balkaya Şengül, 2023. Sprachliche Welten: Forschungen im Bereich deutsche Sprache und Literatur/Kulturelle Elemente und kulturelles Lernen im DaF Unterricht. Yayın Evi: Eğitim Yayınevi Editör Adı: Aysel DEREGÖZÜ
3-) Balkaya Şengül, Çelikkaya Şerife, 2022. ZEITGENÖSSISCHE UND INNOVATIVE TENDENZEN
IN DER FREMDSPRACHENDIDAKTIK/LERNSTRATEGIEN UND STRATEGIEGEBRAUCH ALS EINE INNOVATIVE HERAUSFORDERUNG IM DAFUNTERRICHT. Yayın Evi: Südwestdeutscher Verlag für Hochschulschriften Editör Adı: NEVİDE AKPINAR DELLAL, ŞENGÜL BALKAYA
4-) Dellal Nevide, Balkaya Şengül, 2022. ZEITGENÖSSISCHE UND INNOVATIVE TENDENZEN
IN DER FREMDSPRACHENDIDAKTIK/ZEITGENÖSSISCHE UND INNOVATIVE TENDENZEN DER FREMDSPRACHENDIDAKTIK MIT BEZUGNAHME AUF FREMDSPRACHENPOLITIK DES EUROPARATS UND DER EUROPÄISCHEN UNION. Yayın Evi: Südwestdeutscher Verlag für Hochschulschriften Editör Adı: NEVİDE AKPINAR DELLAL, ŞENGÜLBALKAYA
5-) Dellal Nevide, Balkaya Şengül, 2020. MODERN CRITICAL TRENDS IN EDUCATION/GENÇLİĞİN EĞİTİMİ SORUNSALI VE GENÇLERİN GELECEĞE YÖNELİK ALGILARı. Yayın Evi: Lambert Academic Publishing LAP Editör Adı: BORYS KHOLOD, NEVIDE AKPINAR DELLAL
6-) Çelikkaya Şerife, Balkaya Şengül, 2019. Theory and Practice in Education. Science, Experience and Knowledge”/Bilişsel Kuramların Yabancı Dil Almanca Eğitimi ve Öğretiminde Uygulanabilirliği.. Yayın Evi: Lambert Academic Publishing Editör Adı: Akpınar Dellal N. Koch, Susanne, Stankowski, Witold
7-) Dellal Nevide, Balkaya Şengül, 2019. Theory and Practice in Education. Science, Experience and Knowledge/Theorie-Praxis-Verknüpfung In Der Pädagogik Als Wissenschaft der Erziehung und Bildung. Yayın Evi: Akpınar Dellal N. Susanne Koch, Witold Stankowski Editör Adı: Akpınar Dellal N. Koch, Susanne, Stankowski,Witold
8-) Ağaçsapan Asuman, Balkaya Şengül, Ünal Bilge, 2019. Ex Oriente Lux: Literaturwissenschaftliche und imagologische Ansätze/Ein Leseversuch im Buch „Sahipsizler“ von Bekir Yıldız anhand von Hofstedes Kulturverständnis. Yayın Evi: : Logos Verlag Editör Adı: Öztürk Dağabakan, F. Coşan, L., Sarı, A.
9-) Dellal Nevide, Gleitze Matthias, Balkaya Şengül, 2019. Theory and Practice in Education. Science, Experience and Knowledge/ Theory und Praxis der Fremdsprachenpolitik: Deutschland und Türkei im Vergleich. Yayın Evi: Lambert Academic Publishing Editör Adı: Akpınar Dellal N. Susanne Koch, Witold Stankowski
10-) Balkaya Şengül, Dellal Nevide, 2017. Demokratik Değerler Eğitimi, Democratic Values Education/Vielfalt der Kulturen, Fremdsprachenerziehung und Demokratısche Werte. Yayın Evi: Lambert Academic Publishing LAP Editör Adı: DELLAL NEVİDE, COŞKUN MUSTAFA VOLKAN
11-) Balkaya Şengül, Yorulmaz Yılmaz İlker, Çolak İbrahim, Altınkurt Yahya, 2016. Eğitim Yönetimi Araştırmaları/Farklı çalışan tipindeki öğretim elemanlarının işkoliklik eğilimleri ve tükenmişlik düzeyleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği). Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Kadir Beycioglu, Niyazi Ozer, Didem Koşar, Idris Şahin
(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik
1-) International Journal of Education Technology and Science. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Shanlax International Journal of Education. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
3-) International Journal of Language Academy (IJLA). 2023. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Ulakbilge - Sosyal Bilimler Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Research on Education and Psychology. 2023. Hakemlik Sayısı: 2
6-) RumeliDE. 2023. Hakemlik Sayısı: 2
7-) The Journal of International Educational Sciences. 2023. Hakemlik Sayısı: 2
8-) Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 2
(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik
1-) 7th International Contemporary Educational Research Congress. 2023. Hakemlik Sayısı: 8
2-) 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. 2021. Hakemlik Sayısı: 4
3-) 6. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi. 2020. Hakemlik Sayısı: 10
4-) 5th International Contemporary Educational Research Congress. 2019. Hakemlik Sayısı: 6
5-) 4. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi. 2018. Hakemlik Sayısı: 7
6-) III. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. 2018. Hakemlik Sayısı: 5
7-) 3rd INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. 2018. Hakemlik Sayısı: 6
8-) 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi. 2017. Hakemlik Sayısı: 5
9-) ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ. 2016. Hakemlik Sayısı: 4
(D-8) Alanında yurtdışında yayımlanan kitap editörlüğü
1-) Editörlük Türü: Kitap. 2023. RETHINKING SCIENCE, EDUCATION, CULTURE AND ART IN THE DIGITAL AGE.
2-) Editörlük Türü: Kitap. 2023. EDUCATION, SCIENCE AND ART IN THE AGE OF DIGITAL TRANSFORMATION.
3-) Editörlük Türü: Kitap. 2022. ZEITGENÖSSISCHE UND INNOVATIVE TENDENZEN
IN DER FREMDSPRACHENDIDAKTIK.
4-) Editörlük Türü: Kitap. 2021. Challenges, Trends and Equal Opportunities in International Education and Science
Practices.
(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü
1-) Editörlük Türü: Kitap. 2023. 7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı.
(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf
1-) Demokratik Değerler Eğitimi, Democratic Values Education/Vielfalt der Kulturen, Fremdsprachenerziehung und Demokratısche Werte - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Theory and Practice in Education. Science, Experience and Knowledge/ Theory und Praxis der Fremdsprachenpolitik: Deutschland und Türkei im Vergleich - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Angstzustände im Fremdsprachenunterricht von Studierenden der Abteilung Deutsch als Fremdsprache auf Lehramt (Am Beispiel Anadolu Universität) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 5
4-) Yabancı Dil Almanca Öğrencilerinin Okuma Becerileri Dersinde Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejilerine İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
5-) Eğitim Yönetimi Araştırmaları/Farklı çalışan tipindeki öğretim elemanlarının işkoliklik eğilimleri ve tükenmişlik düzeyleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Theory and Practice in Education. Science, Experience and Knowledge”/Bilişsel Kuramların Yabancı Dil Almanca Eğitimi ve Öğretiminde Uygulanabilirliği. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
7-) Witze als interkulturelle Vermittlung in der DaF-Didaktik - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
8-) ZEITGENÖSSISCHE UND INNOVATIVE TENDENZEN
IN DER FREMDSPRACHENDIDAKTIK/LERNSTRATEGIEN UND STRATEGIEGEBRAUCH ALS EINE INNOVATIVE HERAUSFORDERUNG IM DAFUNTERRICHT - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
9-) Einstellungen, Vorurteile und Stereotype von türkischen Gymnasiast(inn)en gegenüber der deutschen Sprache - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 6
10-) Yabancı Dil Almanca Öğrencilerinin Okuma Becerileri Dersinde Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejilerine İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf
1-) Witze als interkulturelle Vermittlung in der DaF-Didaktik - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf
1-) Eğitim Yönetimi Araştırmaları/Farklı çalışan tipindeki öğretim elemanlarının işkoliklik eğilimleri ve tükenmişlik düzeyleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği) - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf
1-) Die Frauenbilder im Roman Die Brücke vom Goldenen Horn von der Migrantenliteraturautorin Emine Sevgi Özdamar - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Literatur und interkulturelle Sensibilisierung: Ein psychotherapeutischer Roman im Hinblick auf Vorurteile, Stereotype und Fremdbilder in einer multikulturellen Gesellschaft - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Yabancı Dil Almanca Öğrencilerinin Okuma Becerileri Dersinde Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejilerine İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Einstellungen, Vorurteile und Stereotype von türkischen Gymnasiast(inn)en gegenüber der deutschen Sprache - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) ZEITGENÖSSISCHE UND INNOVATIVE TENDENZEN
IN DER FREMDSPRACHENDIDAKTIK/LERNSTRATEGIEN UND STRATEGIEGEBRAUCH ALS EINE INNOVATIVE HERAUSFORDERUNG IM DAFUNTERRICHT - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Eğitim Yönetimi Araştırmaları/Farklı çalışan tipindeki öğretim elemanlarının işkoliklik eğilimleri ve tükenmişlik düzeyleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Die Frauenbilder im Roman Die Brücke vom Goldenen Horn von der Migrantenliteraturautorin Emine Sevgi Özdamar - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP)
görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)
1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Kongre düzenleme. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi. 2017-2017
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Lise Öğrencilerinin Almanlara ve Almancaya Karşı Tutum, Önyargı ve Kalıp Yargıları. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Einstelllungen, Vorurteile und Stereotypen von Türkischen Gymnasiumschülern gegenüber Deutschen und Deutscher Sprache. 2015-2017
(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak
1-) Kurum Adı: . TÜBİTAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü. 2023
2-) Kurum Adı: . Sıtkı Koçman Vakfı Araştırma Ödülü. 2022
3-) Kurum Adı: . Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü. 2020
(I-3) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival,
bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal
ve tasarıma yönelik etkinliklerde başkanlık yapmak.
uluslararası sportif organizasyonlarında yöneticilik,
düzenleme kurulu üyeliği yapmak.
1-) 7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi . Türkiye. . 2023
(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival,
bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal
ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak;
uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik,
antrenörlük, idarecilik yapmak.
1-) 6th INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. . . 2021
2-) 5th INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. . . 2019
3-) 4th INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. . . 2018
4-) 3th INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. . . 2018
5-) 2th INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. . . 2017
6-) 2nd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science. . . 2017
7-) 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi. . . 2016
8-) INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. . . 2016
9-) VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi – . . . 2015