Personel

Araş.Gör.Dr. SENEM EZGİ VATANDAŞLAR
Araş.Gör.Dr.
Senem Ezgi Vatandaşlar
@ E-posta
senemezgi@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Orta Dogu Teknik Üniversitesi Egitim Fakültesi Ingilizce Ögretmenligi 2010

Yüksek Lisans

Orta Dogu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danismanlik 2015

Doktora

Mugla Sitki Kocman Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danismanlik Mart 2022

Yayin Bilgileri

(A-1) SCIE veya SSCI kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Aıch Gernot, 2024. Validation of the Sense of Community Coherence Scale for German and Turkish Cultures. International Journal of Psychology
2-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Vatandaşlar Senem Ezgi, 2021. Psychometric Properties of Positive Mental Health Scale (PMH-scale) among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology
3-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Aıch Gernot, 2020. Psychometric properties of family sense of coherence scale among German university students and measurement invariance across genders. Current Psychology

(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Hatipoğlu-sümer Zeynep, 2019. Kadınlara Yönelik Psikolojik Şiddet Ölçeğinin (Psychological Maltreatment of Women Inventory) Türk Kültürüne Uyarlanması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
2-) Gündüz Yüksel, Dedekorkut Senem Ezgi, 2014. Yıkıcı Liderlik. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Vatandaşlar Senem Ezgi, 2024. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi: Amerika Birleşik Devletleri Programlarının Türkiye’ye Uyarlanabilirliği. 1. Uluslararası Sürdürülebilirlik Kongresi
2-) Quezada Lucıa, Vatandaşlar Senem Ezgi, 2023. Embodying Coatlicue: Mother-daughter feminist pedagogies. Association for Women in Psychology Conference (AWP 2023)
3-) Quezada Lucıa, Vatandaşlar Senem Ezgi, 2023. Embodying Coatlicue: Latinx and Turkish Mother-Daughter Feminist Discourses. 7th Biennial APA Division 45 Research Conference
4-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Vatandaşlar Senem Ezgi, Dinç Çisil, Savaş Kübra, 2022. The Effects of Gender and Gender-Equality Course on Univeristy Students' Gender Stereotypes. International Gender for Excellence Research Conference
5-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Vatandaşlar Senem Ezgi, 2021. Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kalıpyargılar Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri. 6th International Contemporary Educational Research Congress
6-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Aıch Gernot, 2019. Measuring Family and Community Senses of Coherence in German. The 2nd International Conference on Advanced Research in Social Sciences and Humanities
7-) Dedekorkut Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, 2018. Romantik Kıskançlığın Bilişsel-Davranışçı Formülasyonu. II. Uluslararası Multidispliner Çalışmaları Kongresi / 2nd International Congress on Multidisciplinary Studies
8-) Dedekorkut Senem Ezgi, Sümer Zeynep, 2018. The relationship between psychological maltreatment and investment model. III. International Contemporary Educational Research Congress
9-) Dedekorkut Senem Ezgi, Avcı Raşit, 2018. Effectiveness of a cognitive-behavioral psychoeducation in improving university students’ romantic relationships. III. International Contemporary Educational Research Congress
10-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Dedekorkut Senem Ezgi, 2017. Adaptation of positive mental health scale to Turkish university students. Vienna 2017 International Aacademic Conference
11-) Dedekorkut Senem Ezgi, Hatipoğlu-sümer Zeynep, 2015. Kadınlara Yönelik Psikolojik Şiddet Ölçeğinin (Psychological Maltreatment of Women Inventory) Türkçeye Uyarlanması. XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi

(Ç-6) Diğer ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitap bölümü çevirmenliği

1-) Dedekorkut Senem Ezgi, Kocalar Halil Emre, 2017. Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Metodolojileri (Research Methods Methodologies in Education)/Araştırma Etkisi ve Yayılımı. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: ERÖZKAN Atılgan, BÜYÜKÖZTÜRK Engin
2-) Dedekorkut Senem Ezgi, Kocalar Halil Emre, 2017. Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Metodolojileri (Research Methods Methodologies in Education/Görsel Metodolojiler. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: ERÖZKAN Atılgan, BÜYÜKÖKSÜZ Engin

(D-1) SCIE veya SSCI kapsamındaki dergilerde baş editörlük/konuk editörlük (her yıl için)

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2023. Sage Open.

(D-14) SCIE veya SSCI kapsamındaki dergilerde hakemlik

1-) SAGE Open. 2022. Hakemlik Sayısı: 2
2-) Current Psychology. 2022. Hakemlik Sayısı: 7
3-) BMC Psychiatry. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
4-) BMC Women's Health. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Current Psychology. 2021. Hakemlik Sayısı: 10
6-) SAGE Open. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Current Psychology (CUPS). 2020. Hakemlik Sayısı: 10

(D-17) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki dergilerde hakemlik

1-) Studies in Educational Research Development (SERD). 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Studies in Educational Research Development (SERD). 2017. Hakemlik Sayısı: 1

(D-6) SCIE veya SSCI kapsamındaki dergilerde editör yardımcılığı, alan editörlüğü ya da yayın kurulu üyeliği (her yıl için)

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2021. Current Psychology.

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(G-11) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev almak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Eşitliği Dersinin Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kalıpyargıları Üzerindeki Etkisi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Eşitliği Dersinin Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kalıpyargıları Üzerindeki Etkisi. 2020-2021

(G-2) Uluslararası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanmış projede araştırmacı almak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Avrupa Birliği. PARENTable – communicating with parents of newly migrated children. 2019-2022
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: www.enable-tamkin.com. Proje Türü: Avrupa Birliği. Self-learning for Arab refugee children - Building a concept for mother-tongue trainers and teachers. 2017-2019

(G-7) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projelerde yürütücülük/koordinatörlük/danışmanlık yapmak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Individual, Family, and Community Sense of Coherence in Predicting Positive Mental Health among University Students in Germany and Turkey (Almanya ve Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Pozitif Ruh Sağlıklarını Yordamada Bireysel, Aile ve Toplumsal Bütünlük Duyguları). 2019-2020