Personel

Doktor Öğretim Üyesi SEDAT İNCE
Doktor Öğretim Üyesi
Sedat İnce
@ E-posta
sedatince@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1840

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Yabancı Diller Eğitimi Bölümü / Alman Dili Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Yabancı Diller Eğitimi Bölümü / Alman Dili Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilimdalı 30.06.1992

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü 1999

Doktora

Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü 2005

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) İnce Sedat, 2014. Duyu Dil İlişkisi Hakkında Nitel Bir Araştırma. Turkish Studies

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) İnce Sedat, İ.S., 2014. Duyu-Dil İlişkisi Hakkında Nitel Bir Araştırma. Turkih Studies Türkoloji Araştırmaları Dergisi, International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
2-) İnce Sedat, İ.S., 2014. İnce, S., "Mythen, Märchen und Träume als Typische Merkmale der Postmodernen Literatur in Martin Mosebachs Roman ”Die Türkin“ im Vergleich mit Peter Handkes „Mein Jahr in der Niemandsbucht“ und Orhan Pamuks „Die Weiße Festung“, 2014, Folklor Edebiyat Dergisi, 20. Cilt, 80. Sayı, S:159-170. Turkish Studies
3-) İnce Sedat, 2014. Mythen Märchen und Träume als typische Merkmale der Postmodernen Literatur in Marin Mosebachs Roman DIE TÜRKIN im Vergleich mit Peter Handkes MEIN JAHR IN DER NIEMANDSBUCHT und Orhan Pamuks DIE WEISSE FESTUNG. Folklor/Edebiyat
4-) İnce Sedat, 2006. Praktische Untersuchung zur Verhaltensänderung mittels autosuggestiver Sprachanwendung. Hacettepe Ünversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
5-) Sedat, İ., 2006. Praktische Untersuchung zur Verhaltensänderung mittels autosuggestiver Sprachanwendung. Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) İnce, S., 2006. Studie zu den Anwendungsmöglichkeiten des NLP im Fremdsprachenunterricht. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi İLKE
2-) İnce Sedat, 2006. Studie zu den Anwendungsmöglichkeiten des NLP im Fremdsprachenunterricht. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) İnce, S., 2015. Positiver Sprachstil in der Alltagssprache. 15. Uluslararası Deyişbilim Sempozyumu
2-) İnce, S., "Duyulara Göre Dil Kullanımı Üzerine Nitel Bir Çalışma", 20014, University of Illinois at Urbana-Champaign, Tenth International Congress of Qualitative Inquiry, May 21-24, 2014 - 2014
3-) İnce, S.; “Multilinguale Identitätsbildung”, Re-Visionen Kulturwissenschaftliche Herausforderungen interkultureller Germanistik, Jahrestagung der Gesellschaft für interkulturelle Germanistik (GiG), 23.-27. September 2010, Georg-August-Universität, Göttingen - 2010
4-) İnce, S.; “Dil ile Yaşamımızı Yeniden Düzenlemek Mümkün mü?”, 10. Uluslar arası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu bildiriler Kitabı, 2 Cilt, Ağlıdere; S. ve Ceviz, N. (Ed.), 03.-05. Kasım 2010, Gazi Üniversitesi, Ankara, 1. Cilt içinde, s. 595-662 - 2010
5-) İnce Sedat, 2010. Dil İle Yaşamımızı Yeniden Düzenlemek Mümkün Mü. 10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu
6-) İnce, S.; “Was hat NLP mit Sprachwissenschaft zu tun?”, XI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress – Globalisierte Germanistik: Sprache – Literatur – Kultur, 20.-22. Mai 2009, Ege Üniversitesi, İzmir, s. 376-385 - 2009
7-) İnce Sedat, 2009. Was hat NLP mit Sprachwissenschaft zu tun. XI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress
8-) İnce Sedat, 2008. Yabancı Dil Öğrenirken NLP Yöntemleriyle Öğrenme Hedeflerini Belirlemenin Başarıya Etkisi. Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) İnce, S., 2015. Yabancı Dil Öğretiminde Hikâye Anlatmanın Dayanılmaz Motivasyonu. VII. International Congress of Educational Research "Educational Policy in the 21st Century: Evidence, Research, Innovation and Values"
2-) İnce Sedat, 2015. How we do social acts with speech. VII. European Conference on Social and Behavioral Sciences
3-) İnce, S., Talun İnce, A., 2015. Şarkın Almanca Okunması. Extranslation in Theory and Practice Representation of Turkish Culture Through Translation
4-) İnce, S., Balkaya, Ş., 2015. Almanca Öğretmenliği Öğrencilerinin Dil Felsefesine İlişkin Görüşleri. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
5-) İnce Sedat, 2014. Duyulara Göre Dil Kullanımı Üzerine Nitel Bir Çalışma. Tenth International Congress of Qualitative Inquiry
6-) İnce Sedat, 2014. Mit Theater wieder zu Hause. 50 Jahre Schulspiel/Theaterpädagogik
7-) İnce Sedat, 2013. Duyularımız Dilimizi Yönetiyor NLP ye Göre Dil Kullanımı. 27. Ulusal Dilbilim Kurultayı
8-) İnce Sedat, 2010. Multilinguale Identitätsbildung. Re-Visionen, Kulturwissenschaftliche Herausforderungen interkultureller Germanistik

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) İnce, S., Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları Kurultayı, 07-09 Mayıs 2008, Muğla Üniversitesi Sıtkı Koçman Yabancı Diller Yüksekokulu “Yabancı Dil Öğrenirken NLP Yöntemleriyle Öğrenme Hedeflerini Belirlemenin Başarıya Etkisi”, s. 148-158 - 2008
2-) İnce Sedat, 2007. Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Bir Soluk NLP. Türkiye'de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi
3-) İnce, S., Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, 22-23.11.2007, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi “Yabancı Dil Eğitiminde Yeni Bir Soluk: NLP”, s. 513-518 - 2007

(C-1) Alanında tanınmış uluslar arası yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) İnce Sedat, 2021. Das Neurolinguistische Programmieren aus der Sicht der Sprachwissenschaft. Ein Beitrag zur lexikalisch-semantischen Sprachanalyse und Verhaltensforschung./. Yayın Evi: e-Kitap Projesi Elektronik Kitap Yayıncılık Editör Adı: Murat Ukray

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) İnce, S., "Tiyatroyla Eve Dönmek... / Durch Theatermachen wieder zu Hause...", Adıgüzel, Ö., Handwerg, U., Koch, G. (Edt.), "Theater und community - kreativ gestalten! / Drama ve Toplum - Yaratıcı Biçim Vermek!, Deutsch-Türkische Kooperationen in der Kulturellen Bildung / Kültürel Eğitim Alanında Türk-Alman İş Birliği, 2014, s. 71-79 - 2014
2-) İnce Sedat, 2014. Theater und community kreativ gestalten Drama ve Toplum Yaratıcı Biçim Vermek Deutsch Türkische Kooperationen in der Kulturellen Bildung Kültürel Eğitim Alanında Türk Alman İş Birliği/Durch Theatermachen wieder zu Hause.... Yayın Evi: Remscheid, KULTURELLE BILDUNG///42 Editör Adı: Adıgüzel Ömer, Handwerg Ute, Koch Gerd

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) İnce, S., Editör: Mustafa Girgin, "Okul Dünyası" içinde 'Herman Lietz'in Kır Okulları' (s. 145-147) ve 'Hugo Gaudi'in Kız Öğretmen Okulu' (s. 155-156), Vize Yayıncılık, Ankara 2013 - 2013
2-) İnce Sedat, 2013. Okul Dünyası/Hugo Gaudig'in Kız Öğretmen Okulu. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Girgin Mustafa
3-) İnce Sedat, 2013. Okul Dünyası/Herman Lietz'in Kır Okulları. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Girgin Mustafa
4-) İnce Sedat, 2012. Pedagojik Değerler/Duyarlılık. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Girgin Mustafa
5-) İnce Sedat, 2012. Pedagojik Değerler/Dayanışma. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Girgin Mustafa
6-) İnce, S., Editör: Mustafa Girgin, "Pedagojik Değerler" içinde 'Dayanışma' (s. 41-43) ve 'Duyarlılık' (s. 60-62), Vize Yayıncılık, Ankara 2012 - 2012

(Ç-2) Alanında makale, kitap bölümü ve karar tahlili vb.çevirileri

1-) İnce, S., "Amerika'nın Teröre Karşı Başlattığı Harekat, Küreselleşmeye Karşı Çıkışı ve Kötünün Yenilmezliği Üzerine Fransız Felsefeci Jean Baudrillard ile Söyleşi", 2002, Silinen Yüzler Karşısında Terör, Ayraç Yeyınevi, Ankara, S. 366-373 - 2002
2-) Soysal, Y., İnce, S.; "Almanya'da İlköğretim Reformunun Dayandığı Alan Olarak Reform Pedagojisi", Yazan: Prof. Dr. Margarete Götz, Seminer Yazıları: Reform Pedagojisi, Eğitim Bilimleri, Okul Reformu, Öğretmen Eğitimi ve Dr. Halil Fikret Kanad; 16-17.04.1998, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Yayına Hazırlayanlar: Prof. Dr. Berka Özdoğan, Prof. Dr. Helga Schwenk, Arş. Görv. Selçuk Uygun, Ankara, 2002 - 2002
3-) Schwenk, H.; İnce, S.; "Eğitim Reformlarının İtici Gücü Olarak Almanya ve Türkiye'deki Karşılaştırmalı Eğitim Araştırmaları", Yazan: Edith Glumpler, Seminer Yazıları: Reform Pedagojisi, Eğitim Bilimleri, Okul Reformu, Öğretmen Eğitimi ve Dr. Halil Fikret Kanad; 16-17.04.1998, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Yayına Hazırlayanlar: Prof. Dr. Berka Özdoğan, Prof. Dr. Helga Schwenk, Arş. Görv. Selçuk Uygun, Ankara, 2002 - 2002

(Ç-3) Alanıyla ilgili çeviriyazı veya sadeleştirme

1-) İnce Sedat, 2014. Theater und community kreativ gestalten Drama ve Toplum Yaratıcı Biçim Vermek Deutsch Türkische Kooperationen in der Kulturellen Bildung Kültürel Eğitim Alanında Türk Alman İş Birliği/Tiyatroyla Eve Dönmek.... Yayın Evi: Remscheid, KULTURELLE BILDUNG///42 Editör Adı: Adıgüzel Ömer, Handwerg Ute, Koch Gerd

(S-1) Özgün yapıt, proje yada tasarımlarla kişisel etkinliklerde

1-) SANATSAL ETKİNLİKLER. 2015. Die Tafel

Verdiği Dersler

ADÖ00010 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

AKADEMİK ALMANCA

ADÖ00020 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ALMANCA ÖĞRETİMİNDE DRAMA

ADÖ10007 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 1

ADÖ10008 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 2

ADÖ20002 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ALMANCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI

ADÖ20005 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

DİLBİLİMİ 1

ADÖ20006 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

DİLBİLİMİ 2

ADÖ30001 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1

ADÖ30002 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 2

ADÖ40001 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

ADÖ00010 2024-2025 Güz

AKADEMİK ALMANCA

ADÖ10007 2024-2025 Güz

SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 1

ADÖ20005 2024-2025 Güz

DİLBİLİMİ 1

ADÖ30001 2024-2025 Güz

ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1

ADÖ40001 2024-2025 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

ADÖ10008 2023-2024 Bahar

SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 2

ADÖ20002 2023-2024 Bahar

ALMANCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI

ADÖ20006 2023-2024 Bahar

DİLBİLİMİ 2

ADÖ30002 2023-2024 Bahar

ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 2

ADÖ40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

ADÖ10007 2023-2024 Güz

SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 1

ADÖ20005 2023-2024 Güz

DİLBİLİMİ 1

ADÖ20007 2023-2024 Güz

ALMANCANIN YAPISI 3

ADÖ30001 2023-2024 Güz

ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1

ADÖ30005 2023-2024 Güz

DİL EDİNİMİ

ADÖ40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

ADÖ00020 2022-2023 Bahar

ALMANCA ÖĞRETİMİNDE DRAMA

ADÖ10006 2022-2023 Bahar

YAZMA BECERİLERİ 2

ADÖ10008 2022-2023 Bahar

SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 2

ADÖ20002 2022-2023 Bahar

ALMANCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI

ADÖ20006 2022-2023 Bahar

DİLBİLİMİ 2

ADÖ40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

ADÖ00010 2022-2023 Güz

AKADEMİK ALMANCA

ADÖ10005 2022-2023 Güz

YAZMA BECERİLERİ 1

ADÖ20005 2022-2023 Güz

DİLBİLİMİ 1

ADÖ20007 2022-2023 Güz

ALMANCANIN YAPISI 3

ADÖ30001 2022-2023 Güz

ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1

ADÖ40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1