(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan
indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam
makale
1-) İçyüz Rifat, Doğan Murat, 2023. Parents of Children with Hearing Loss in Inclusive Education in Turkey:
Which Problems Do They Face and What Do They Need?. Theory and Practice in Child Development
2-) Sani Bozkurt Sunagül, Bozkuş Genç Gülden, Vuran Sezgin, Yıldız Gizem, Çelik Seçil, Diken İbrahim Halil, Uysal Çiğdem, Gürgür Hasan, Kalaycı Gülefşan Özge, Diken Özlem, Ateşgöz Nazmiye Nazlı, İçyüz Rifat, Doğan Murat, Şafak Pınar, Demiryürek Pınar, 2022. COVID-19 Salgınında Türkiye\u2019deki Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Ailelerine Yönelik Uzaktan Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Uzman Bakış Açısı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
3-) Sevgi İçyüz Belgin, Efilti Erkan, İçyüz Rifat, 2022. Türkiye'deki Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Sosyal Becerilerinin Gelişiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiğinin İncelenmesi: Karma Yöntem Araştırması. UNIVERSIDAD Y SOCIEDAD | Revista Científica de la Universidad de Cienfuegos |
(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi
bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve
özet metin olarak yayımlanan bildiri.
1-) Sevgi İçyüz Belgin, İçyüz Rifat, Karaca Güldem, 2023. Çocuğu Anasınıfı ve İlkokula Giden Ebeveynlerin Çocuklarının Duygularını Düzenleyebilme/Yönetebilme Becerilerinin Güçlendirilmesi. Uluslararası ESEP Eğitim Bilimleri ve Etkili Uygulamalar
2-) İçyüz Rifat, 2023. İşitme Engellilerin Eğitiminde Aile Gereksinimleri ve Güncel Aile Eğitimi Çalışmalarının Genel Olarak Odaklandığı Noktalar. ERASMUS+ KA226 İŞİTME ENGELLİLERE UYARLANAN MODEL PROJESİ FİNAL KONFERANSI MODEL ADAPTED TO HEARING IMPAIRED (MATH) FINAL CONFERENCE
3-) Sevgi İçyüz Belgin, Badır Polat Tayibe, İçyüz Rifat, 2022. Ben Özelim: Osb’li Çocuklara Verilen Mahremiyet Eğitiminin Etkililiği. Sinop Üniversitesi Uluslararası Çocuk Sempozyumu
4-) Sevgi İçyüz Belgin, İçyüz Rifat, 2022. DEHB Olan Öğrencilerin Dikkat Becerilerinin Geliştirilmesi. 32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
5-) İçyüz Rifat, Doğan Murat, 2022. İşitme Kayıplı Çocuğu Kaynaştırmaya/Bütünleştirmeye Devam Eden Ebeveynlerin Gereksinimlerine Dayalı Bilgilendirme Programı Geliştirilmesi. 13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi
6-) Sevgi İçyüz Belgin, Efilti Erkan, İçyüz Rifat, 2020. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Sosyal Becerilerinin Gelişiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiğinin İncelenmesi. 2. Uluslararası İnsani Bilimler ve Eğitim Bilimleri Kongresi (ICHES)
7-) İçyüz Rifat, Yanık Şule, Doğan Murat, 2018. Koklear İmplant Kullanımının İşitme Kayıplı Çocukların Bilişsel Özellikleri Üzerindeki Etkisi: Bir Derleme Çalışması. 5. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER)
8-) İçyüz Rifat, Yanık Şule, Gürgür Hasan, 2017. Yetersizliği Olan Bireylerin Topluma Tam Katılımlarında Yasal Düzenlemelerin Etkisi.. 26. Uluslarası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK)
9-) İçyüz Rifat, Doğan Murat, 2017. İşitme Kayıplı Çocuğu Kaynaştırmaya Devam Eden Ebeveynlerin Sorunlarının ve Gereksinimlerinin Belirlenmesi. 4. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER)
10-) İçyüz Rifat, Doğan Murat, 2016. Problems and needs for inclusion practices of parents of hard of hearing students attending elementary schools Quantitative findings. International Conference of Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya-Türkiye
(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel,
sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak
yayımlanan bildiri.
1-) İçyüz Rifat, Sevgi İçyüz Belgin, 2023. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Deprem Özelinde Afet ve Acil Durum Korunma Becerilerinin Kazandırılması. 33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
2-) Genç Tamer, Genç Esra, İçyüz Rifat, Doğan Murat, 2019. Koklear implantlı çocuklarda dil ve biliş: Görgül çalışmaların incelenmesi. 29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi
3-) İçyüz Rifat, Cavkaytar Atilla, 2018. Otizm Spectrum Bozukluğu Çocuğu Olan Ailelere Nitelikli Hikâye Bakma Becerisinin Kazandırılmasına Yönelik Aile Eğitim Programının Etkililiği. 28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
4-) İçyüz Rifat, Doğan Murat, 2016. Türkiye de çocuğu kaynaştırma eğitimi alan ailelerle yapılan çalışmaların incelenmesi . 26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı
1-) İçyüz Rifat, Sevgi İçyüz Belgin, 2024. Türkiye'de Çocuk Eğitimi/Türkiye'de Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Gereksinimli Çocukların Hakları. Yayın Evi: Eğitim Yayınevi Editör Adı: Fatma AVCI, Öznur ATEŞ, Ekrem Cengiz AKDENİZ
2-) İçyüz Rifat, Sevgi İçyüz Belgin, 2023. Dünyada Eğitim Sistemleri ve Erken Çocukluk Eğitimi Uygulamaları/Dünyada Erken Çocukluk Özel Eğitimi. Yayın Evi: Eğitim Yayınevi Editör Adı: Avcı Fatma, Ateş Öznür
3-) İçyüz Rifat, 2021. İşitme Yetersizliği-Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Anne-Baba El Kitabı Serisi/Aile ve Sorumlulukları. Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Sinan Tarkan Aslan
4-) İçyüz Rifat, Yanık Şule, 2017. İşitme ve Görme Yetersizliği/İşitme ve Görme Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Yasal Haklar. Yayın Evi: PEGEM AKADEMİ Editör Adı: Hasan Gürgür ve Pınar Şafak
(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik
1-) Muğla Sıtkı Koçman Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) International Journal of Cirruculum and Instruction (IJCI). 2022. Hakemlik Sayısı: 1
(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf
1-) COVID-19 Salgınında Türkiye\u2019deki Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Ailelerine Yönelik Uzaktan Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Uzman Bakış Açısı - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf
1-) COVID-19 Salgınında Türkiye\u2019deki Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Ailelerine Yönelik Uzaktan Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Uzman Bakış Açısı - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf
1-) COVID-19 Salgınında Türkiye\u2019deki Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Ailelerine Yönelik Uzaktan Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Uzman Bakış Açısı - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) COVID-19 Salgınında Türkiye\u2019deki Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Ailelerine Yönelik Uzaktan Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Uzman Bakış Açısı - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP)
görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)
1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: İşitme kayıplı çocuğu olan ebeveynler özel eğitim kaynaştırma uygulamaları . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. işitme Kayıplı Çocuğu Kaynaştırmaya Devam Eden Ebeveynlerin Sorunlarının ve Gereksinimlerinin Belirlenmesi. 2015-2016
(I-14) Azami ders saati dışında verilen dersler (her yarıyıl için
1-) EBB00100 özel eğitim ve kaynaştırma dersi 2022-23 Güz dönemi. Türkiye. . 2022
2-) ÖZE30003 özel eğitim fen ve sosyal bilgiler öğretimi dersi 2022-23 Güz . Türkiye. . 2022
3-) ÖZE30005 Özel eğitimde matematik öğretimi dersi 2022-23 Güz. Türkiye. . 2022
4-) PFD4029 öğretmenlik uygulaması 2022-23 Güz. Türkiye. . 2022
5-) ÖEÖ409 (Tür) B Özel Eğitimde Materyal Tasarımı 2021-22 Güz. Türkiye. . 2021
6-) ÖEÖ403 (Tür) B Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2020-21 Güz. Türkiye. . 2020
(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel
yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve
tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor
organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik
yapmak.
1-) 26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2016. Türkiye. . 2016