Personel

Doç.Dr. RIDVAN ATA
Doç.Dr.
Rıdvan Ata
@ E-posta
ridvanata@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5708

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü / Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü / Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi 06.06.2005

Yüksek Lisans

The University of Manchester School of Education Digital Technologies, Communication and Education Programme 06.09.2009

Doktora

The University of Sheffield Social Studies School of Education 11.09.2014

Yayin Bilgileri

(A-1) SCIE veya SSCI kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Çevik Özge, Ata Rıdvan, Çevik Mustafa, 2021. Bullying and victimization among Turkish adolescents: The predictive role of problematic internet use, school burnout and parental monitoring. Education and Information Technologies
2-) Ata Rıdvan, Çevik Mustafa, 2020. Understanding predictor effects of computational thinking skills and media and technology use and attidues of pre-service teachers for STEM awareness. The KEDI Journal of Educational Policy
3-) Ata Rıdvan, Çevik Mustafa, 2019. Exploring relationships between Kolb’s learning styles and mobile learning readiness of pre-service teachers: A mixed study. Education and Information Technologies

(A-4) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Ata Rıdvan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2024. The role of digital literacy, epistemological belief and reading motivation and engagement in teaching 21st century skills. International Journal of Information and Learning Technology
2-) Ata Rıdvan, Yıldırım Kasım, 2019. Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy. Education Sciences
3-) Ata Rıdvan, Yıldırım Kasım, 2019. TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS. Journal of Information Technology Education: Research

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Yarbaşı Yasemin, Ata Rıdvan, 2023. Yabancı Dil Eğitiminde Oyunlaştırma: Bir Sistematik Derleme Çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Alpaslan Muhammet Mustafa, Ulubey Özgür, Ata Rıdvan, 2021. Adaptation of Technological Pedagogical Content Knowledge Scale into Turkish Culture within the Scope of 21st Century Skills. Psycho-Educational Research Review
3-) Ata Rıdvan, Yıldırım Kasım, İpek Pelin, Ataş Umut Can, 2021. Technology Integration of Turkish Elementary School: Teaching Literacy Skills in the Post-COVID-19 Era. THE EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCHER
4-) Ata Rıdvan, Yıldırım Kasım, 2020. Analysis of the Relation Between Computational Thinking and New Media Literacy Skills of First-Year Engineering Students. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia
5-) Çevik Mustafa, Ata Rıdvan, 2019. Turkish Validation of STEAM Scale and Examination of Relations Between Art Attitudes, STEM Awareness and STEAM Attitudes among Pre-Service Teachers. i.e.: inquiry in education
6-) Ata, R., 2016. An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning. The Turkish Online Journal of Educational Technology
7-) Ata, R., Adnan, M., 2016. Cyberbullying sensitivity and awareness among entry-level university students. International Journal of Human Sciences

(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Aydın Cabir Serhat, Ata Rıdvan, 2024. Türkiye’de Matematik Eğitiminde Dijital Oyunların Kullanımı: Bir Sistematik Derleme Çalışması. Inonu University Journal of the Faculty of Education
2-) Ata Rıdvan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2019. İNTERNET TABANLI OKUMA MOTIVASYONU VE ETKİLEŞİM ÖLÇEĞİ TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI VE ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE BİR İNCELEME. Educational Technology Theory and Practice
3-) Ata Rıdvan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2019. İnternet Tabanlı Epistemolojik İnançlar Ölçeği Türkçe Uyarlama Çalışması ve Öğretmen Adayları ile Bir İnceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
4-) Çelikkaleli Öner, Ata Rıdvan, Avcı Raşit, 2018. Orta Ergenlik Döneminde Problemli İnternet Kullanımının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research
5-) Ata Rıdvan, Yıldırım Kasım, 2016. Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımları. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
6-) Afşar, B., Ata, R., 2015. Architectural Design of Multi-agent Massive Open Online Courses (MOOCs) with Gaia Methodology. Mugla Journal of Science and Technology

(B-1) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni CPCI’da basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Düşünen Kadir, Ata Rıdvan, 2024. Bibliometric Analysis of Scientific Studies on the Use of Educational Digital Games in Mathematics Education. The 12th International conference on Learning Technology for Education Challenges

(B-2) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Ata Rıdvan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2023. SELF-EFFICACY PERCEPTIONS OF PRE-SERVICE TEACHERS REGARDING 21st CENTURY SKILLS TEACHING. INTERNATIONAL KHAZAR SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE - IV
2-) Karabıyık Sevgi, Ata Rıdvan, 2023. MATEMATİK EĞİTİMİNDE OYUNLAŞTIRMA: BİR SİSTEMATİK DERLEME ÇALIŞMASI. EDUCATION, SCIENCE AND ART IN THE AGE OF DIGITAL TRANSFORMATION
3-) Yıldırım Kasım, Ata Rıdvan, Adnan Müge, 2018. Examining Digital Literacy Skills of Turkish Pre-Service Teachers. Digital Learning in the Humanities and Beyond: A UC Irvine-Tel Aviv University Symposium
4-) Aydoğan, H., Ata, R., Orhan, S., Aras, F., 2014. A Study of Education on Power Transformers in a Virtual World. 5th World Conference on Educational Science, Procedia- Social and Behavioral Joirnal
5-) Orhan Özen, S., Ata, R., Uysal, Ö., 2014. Perceptions of Educators in Higher Education regarding Educational Affordances of Virtual Worlds in Turkey . 4th World Conference Learning, Teaching & Educational Leadership Procedia- Social and Behavioural Journal
6-) Ata, R., Orhan, S., 2013. An Implementation of Virtual Worlds Platform for Educators in Second Life . Procedia - Social and Behavioral Sciences

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Ata, R., 2014. Theme of creativity within immersive teaching experience. Virtual Worlds Best Practice in Education Conference
2-) Ata, R., 2013. Are you educating me or my avatar? New Educational Paradigms to Approach Teaching in Virtual Worlds . International Journal of Information Technology & Computer Science
3-) Ata, R., 2013. Teaching and learning in second life as part of a blended approach: reflections and lessons learned. First School of Education Research Student Conference
4-) Ata, R., 2012. A mix of the real (physical) world & virtual worlds: Case study with orchestrating teaching in blended situations . Poster Presentation at Challenging The Binaries, Centre for the Study of Literacies International Conference

(B-4) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Kocaayak İ., Ata R., 2022. Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Oyunlaştırma: Bir Sistematik Derleme Çalışması. 2nd International Conference on Educational Technology and Online Learning
2-) Ata, R., Tekin Ersan, D., 2015. Engeli olan çocuğa sahip aile bireylerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının incelenmesi. International Congress on Information and Communication Technologies For Social Welfare of Disabled People

(B-5) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Kaçan Soner, Ata Rıdvan, 2023. TÜRKİYE'DE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANINDA EĞİTİMDE OYUNLAŞTIRMA VE EĞİTSEL OYUNLARLA İLGİLİ YAPILMIŞ MAKALE ÇALIŞMALARININ ANALİZİ. 7th International Contemporary Educational Research Congress
2-) Avcı Raşit, Çelikkaleli Öner, Ata Rıdvan, 2018. ERGENLERİN OKULA YABANCILAŞMALARI İLE PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: BİLİŞSEL ESNEKLİĞİN ARACI ROLÜ. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
3-) Uşun Salih, Ata Rıdvan, 2017. Educational Components Based Model Proposal for Evaluating Computer Assisted Instruction Coursewares. 2.Uluslararası Felsefe Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
4-) Avcı, R., Çelikkaleli, Ö., Ata, R., 2016. Ergenlerin İnternet Bağımlılıklarının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi . International Contemporary Education Research Congress
5-) Ata, R., Adnan, M., 2016. Cyberbullying Sensitivity and Awareness Among Entry-Level University Students . 3RD. INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION REGISTERREACH CONFERENCE VENUE
6-) Ata, R., Yıldırım, K., 2016. Öğrencilerin Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı ve Okuma Stratejileri . 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
7-) Ata, R., Karaarslan, E., 2016. Bilgisayar Ağları Eğitiminde Fiziksel Ağ ve Emülasyon Uygulamaları üzerine Katılımcı Görüşleri : MSKÜ Deneyimi . 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
8-) Çevik, M., Ata, R., 2016. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Hafif Düzey Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi . 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi

(C-4) BKCI veya SENSE kategorisinde kitapta bölüm

1-) Kılınç Ata Nurcan, Ata Rıdvan, 2024. Transforming Industry using Digital Twin Technology /The Place and Role of Digital Twin Applications: Directions for Energy and Education Sector. Yayın Evi: Springer Nature Editör Adı: Ashutosh Mishra, May El Barachi, Manoj Kumar
2-) Yılmaz Elif, Alpaslan Muhammet Mustafa, Ata Rıdvan, , 2024. DİJİTAL EĞİTİM II/DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN RİSKLERİ: ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE TEKNOLOJİ BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ. Yayın Evi: Eğitim Yayınevi Editör Adı: YURDAKAL İBRAHİM HALİL
3-) Ata Rıdvan, 2024. Holistic View of Educational Sciences/Block Based Artificial Intelligence and Data Mining for K12 Students: Examples of PictoBlox and Orange. Yayın Evi: BIDGE Publications Editör Adı: Çelik İsmail, SÖNMEZ SELAMİ
4-) Ata Rıdvan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2024. DİJİTAL EĞİTİM II/EĞİTİMDE DİJİTAL GÜVENLİK: ÖĞRETMEN ADAYLARININ SİBER GÜVENLİK ALGILARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Yayın Evi: Eğitim Yayınevi Editör Adı: YURDAKAL İBRAHİM HALİL
5-) Ata Rıdvan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2023. Eğitim Bilimleri Araştırmaları- III/Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin Demografik Değişkenlere Göre Değişimi. Yayın Evi: Özgür Yayınları Editör Adı: Baltacı, Önder
6-) Ata Rıdvan, 2023. İLKOKULLARDA METAVERSE ve DİJİTAL OYUNLAR/KAÇIŞ ODALARI. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Ahmet Oğuz Akçay, M. Serhat Semercioğlu, İrfan Şimşek
7-) Körükçüoğlu Aynur, Ata Rıdvan, 2023. Geleceğin Eğitimi: Yapay Zeka ve Dijital Öğrenme/Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları, Güncel Yönelimler ve Meseleler. Yayın Evi: BİDGE Yayınları Editör Adı: RAMAZANOĞLU Mehmet, AYAZ Barış
8-) Güven Gökhan, Göçen Kabaran Güler, Ata Rıdvan, Yakar Ali, Kılıç Kahraman, 2023. Kuramdan Uygulamaya Yenilenebilir Enerji Eğitimi/Yenilenebilir Enerji Eğitimi Öğretim Tasarımı Temaları ve Modülleri. Yayın Evi: EğitenKitap Editör Adı: Güven, Gökhan
9-) Ata Rıdvan, 2022. EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR X/METAVERSE ve EĞİTİM: ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI. Yayın Evi: Eğitim Yayınevi Editör Adı: Özçelik, Nurten
10-) Ata Rıdvan, 2022. FEN EĞİTİMİNDE DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALARI/MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME VE UYGULAMALARI. Yayın Evi: Nobel Bilimsel Editör Adı: Genç Murat, Arslan Harika Özge
11-) Ata Rıdvan, 2022. GELECEĞİN SINIFLARINDA STEAM (STEM+Arts) UYGULAMALARI/Tersyüz Öğrenme Tabanlı STEAM. Yayın Evi: Vizetek Editör Adı: Çevik Mustafa, Yaman Fikriye, Bilgiç Uçak Burcu, Toprak Yakup
12-) Ata Rıdvan, 2020. Ders Planları Kurgusunda Öğretme Öğrenme Yaklaşımlarıyla Uygulamalı Stem Eğitimi/Oyunlaştırılmış Kodlama ile STEM Eğitimi. Yayın Evi: Nobel Akademi Yayıncılık Editör Adı: Cevik, Mustafa
13-) Şentürk C. & Ata, R., 2019. Technology-Supported Teaching and Research Methods for Educators/Ramifications of E-Learning Within Education. Yayın Evi: IGI Global Publishing Editör Adı: Lazarus Ndiku Makewa, Baraka Manjale Ngussa and Joshua Michael Kuboja
14-) Ata, R., 2016. Virtual Worlds: The Virtual Reality & Augmented Reality Intersections. Yayın Evi: Inter-Disciplinary Press: Oxford Editör Adı: Paul Jerry and Nancy Tavares-Jones
15-) Ata, R., 2013. Riding the Hype Cycle. Yayın Evi: Inter-Disciplinary Press Editör Adı: Jerry, P., Tavares-Jones, N. and Gregory, S.
16-) Ata, R., 2012. Rethinking Educational Ethnography: Researching Online Communities and Interactions . Yayın Evi: IRPPS e-Publishing Editör Adı: Marques da Silva, S. and Landri, P.

(Ç-1) BKCI veya SENSE kategorisinde bilimsel kitap çevirmenliği

1-) Ata Rıdvan, 2022. YouTube Videoları Hazırlama/. Yayın Evi: Nobel Yaşam Editör Adı: Nick Willougby

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) Studies in Higher Education. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
2-) SAGE Open. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Studies in Higher Education. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Technology, Pedagogy and Education. 2016. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) E-Learning and Digital Media. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Research & Reviews Journal of Educational Studies . 2016. Hakemlik Sayısı: 1

(D-13) Uluslararası projeler ile kamu veya özel teşekküllerce desteklenen ulusal projelerde hakemlik, izleyicilik ve panelistlik

1-) 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması. 2021. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 6
2-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
3-) Exploring relationships between Kolb’s learning styles and mobile learning readiness of pre-service teachers: A mixed study - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
4-) TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
5-) Bullying and victimization among Turkish adolescents: The predictive role of problematic internet use, school burnout and parental monitoring - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
6-) Analysis of the Relation Between Computational Thinking and New Media Literacy Skills of First-Year Engineering Students - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
7-) Adaptation of Technological Pedagogical Content Knowledge Scale into Turkish Culture within the Scope of 21st Century Skills - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
8-) Exploring relationships between Kolb’s learning styles and mobile learning readiness of pre-service teachers: A mixed study - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
11-) Bullying and victimization among Turkish adolescents: The predictive role of problematic internet use, school burnout and parental monitoring - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
12-) Cyberbullying sensitivity and awareness among entry-level university students - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
13-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
14-) Analysis of the Relation Between Computational Thinking and New Media Literacy Skills of First-Year Engineering Students - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
15-) Bullying and victimization among Turkish adolescents: The predictive role of problematic internet use, school burnout and parental monitoring - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
16-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
17-) Exploring relationships between Kolb’s learning styles and mobile learning readiness of pre-service teachers: A mixed study - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
18-) TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Cyberbullying sensitivity and awareness among entry-level university students - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
3-) Exploring relationships between Kolb’s learning styles and mobile learning readiness of pre-service teachers: A mixed study - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
4-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 6
5-) Analysis of the Relation Between Computational Thinking and New Media Literacy Skills of First-Year Engineering Students - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) İnternet Tabanlı Epistemolojik İnançlar Ölçeği Türkçe Uyarlama Çalışması ve Öğretmen Adayları ile Bir İnceleme - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
7-) Understanding predictor effects of computational thinking skills and media and technology use and attidues of pre-service teachers for STEM awareness - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
8-) Technology Integration of Turkish Elementary School: Teaching Literacy Skills in the Post-COVID-19 Era - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
9-) İNTERNET TABANLI OKUMA MOTIVASYONU VE ETKİLEŞİM ÖLÇEĞİ TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI VE ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE BİR İNCELEME - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) Analysis of the Relation Between Computational Thinking and New Media Literacy Skills of First-Year Engineering Students - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
11-) Bullying and victimization among Turkish adolescents: The predictive role of problematic internet use, school burnout and parental monitoring - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
12-) TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
13-) Understanding predictor effects of computational thinking skills and media and technology use and attidues of pre-service teachers for STEM awareness - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
14-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
15-) Technology Integration of Turkish Elementary School: Teaching Literacy Skills in the Post-COVID-19 Era - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
16-) TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
17-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
18-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
19-) Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
20-) Adaptation of Technological Pedagogical Content Knowledge Scale into Turkish Culture within the Scope of 21st Century Skills - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
21-) Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımları - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
22-) Exploring relationships between Kolb’s learning styles and mobile learning readiness of pre-service teachers: A mixed study - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
23-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
24-) Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımları - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
25-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
26-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
27-) Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımları - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
28-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-3) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımları - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
2-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
3-) Exploring relationships between Kolb’s learning styles and mobile learning readiness of pre-service teachers: A mixed study - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
2-) İnternet Tabanlı Epistemolojik İnançlar Ölçeği Türkçe Uyarlama Çalışması ve Öğretmen Adayları ile Bir İnceleme - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Turkish Validation of STEAM Scale and Examination of Relations Between Art Attitudes, STEM Awareness and STEAM Attitudes among Pre-Service Teachers - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Analysis of the Relation Between Computational Thinking and New Media Literacy Skills of First-Year Engineering Students - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Adaptation of Technological Pedagogical Content Knowledge Scale into Turkish Culture within the Scope of 21st Century Skills - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
6-) Cyberbullying sensitivity and awareness among entry-level university students - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
7-) TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
8-) Bullying and victimization among Turkish adolescents: The predictive role of problematic internet use, school burnout and parental monitoring - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
10-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
11-) Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımları - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
12-) Exploring relationships between Kolb’s learning styles and mobile learning readiness of pre-service teachers: A mixed study - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
13-) Cyberbullying sensitivity and awareness among entry-level university students - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
14-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
15-) Exploring relationships between Kolb’s learning styles and mobile learning readiness of pre-service teachers: A mixed study - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
16-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
17-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) İNTERNET TABANLI OKUMA MOTIVASYONU VE ETKİLEŞİM ÖLÇEĞİ TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI VE ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE BİR İNCELEME - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
3-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
5-) Cyberbullying sensitivity and awareness among entry-level university students - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
6-) Orta Ergenlik Döneminde Problemli İnternet Kullanımının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) Analysis of the Relation Between Computational Thinking and New Media Literacy Skills of First-Year Engineering Students - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Orta Ergenlik Döneminde Problemli İnternet Kullanımının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
11-) İNTERNET TABANLI OKUMA MOTIVASYONU VE ETKİLEŞİM ÖLÇEĞİ TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI VE ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE BİR İNCELEME - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Exploring Turkish Pre-Service Teachers’ Perceptionsand Views of Digital Literacy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIGITAL CITIZENSHIP IN EDUCATION PROGRAMS - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Technology-Supported Teaching and Research Methods for Educators/Ramifications of E-Learning Within Education - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Adaptation of Technological Pedagogical Content Knowledge Scale into Turkish Culture within the Scope of 21st Century Skills - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Exploring relationships between Kolb’s learning styles and mobile learning readiness of pre-service teachers: A mixed study - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) An Exploration of Higher Education Teaching in Second Life in the Context of Blended Learning - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Proje Hakemliği. Konu: 15. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması İzmir Bölge Sergisi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması. 2021-2021

(G-8) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede araştırmacı olmak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Yenilenebilir Enerji. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Yenilenebilir Enerji Eğitimi: Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Bir Öğretim Tasarımının Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi . 2021-2021

(G-9) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede G.7 ve G.8 kapsamı dışında görev almak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: robotik kodlama, üç boyutlu tasarım, mobil uygulama. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Fen Öğretiminde Yazılım ve Tasarım Atölyesi. 2022-2022
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımları ile Çevrimiçi Eğitmen Atölyesi. 2022-2022
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Geleceğin Sınıflarında STEAM Uygulamaları. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Geleceğin Sınıflarında STEAM Uygulamaları. 2022-2022
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Gelin Tanış Olalım Fen ve Matematiği Eğlenceli Kılalım!-2. 2021-2021
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Oyunlaştirma/ Dijital Oyun Tasarimi Ve Eğitimde Kaçiş Odalari Uygulamalari Eğitimi. 2021-2021
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Robotik kodlama . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Muğlanın Bilim Yolcuları. 2021-2021
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: Kalkınma Bakanlığı. Eğitimde Oyunlaştırma ve Eğitimde Kaçış Odaları Uygulamaları, BEBKA Ajans. 2020-2020
8-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Artırılmış Gerçeklik. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Destekli Ekoturizm Bilinci. 2020-2020
9-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: Kalkınma Bakanlığı. Oyun Temelli Öğrenme ve Eğitimde Oyunlaştırma Uygulamaları. 2019-2019
10-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: Kalkınma Bakanlığı. Web 2.0 Araçları ile Geleceği Yakala. 2019-2019

(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . 2224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği Programı. 2024
2-) Kurum Adı: . Turkish-German Frontiers of Social Science Symposium Participation Funding. 2019
3-) Kurum Adı: . Yurtdisi yuksek lisans ve doktora egitimi bursu. 2007

(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi, panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )

1-) Ana sınıfları için Codeorg İlkokullar için Scratch. . . 2021
2-) Medya Okuryazarlığı ve Dezenformasyon . . . 2021
3-) Scratch ile Kodlama. . . 2021
4-) Temel Kodlama Eğitimi: Scratch- Arduino- AppInventor-VEX. Türkiye. . 2021
5-) Web 2.0 Araçlarını Tanıma ve Eğitimde İçerik Geliştirme. . . 2020
6-) Temel Kodlama ve Bilgisayar Kullanımı. . . 2020

(I-3) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde başkanlık yapmak. uluslararası sportif organizasyonlarında yöneticilik, düzenleme kurulu üyeliği yapmak.

1-) II. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi . Türkiye. . 2016

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) III. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi. Türkiye. . 2017
2-) II. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi. Türkiye. . 2016
3-) III. International Eurasian Educational Research Congress. Türkiye. . 2016

(L-12) Bölüm Başkanlığı/Disiplinler arası ABD/ASD Başkanlığı, Dekan Yardımcılığı, Yüksekokul/Enstitü Müdür Yardımcılığı yapmak (her yıl için)

1-) BÖTE Bölüm Başlanlığı. . . 2023
2-) Bölüm başkanlığı. türkiye. . 2022
3-) BÖTE Bölüm Başkanlığı. Türkiye. . 2021

(L-15) Değişim/İş birliği Programları kapsamında yurt dışı kurumlarda ders vermek

1-) Staff Teaching Mobility within Erasmus+ Programme. Çek. . 2023

Verdiği Dersler

BÖTE 5554 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Eğitsel Dijital Oyunlar

BÖTE 5564 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Eğitsel Mobil Uygulama Tasarımı

BÖTE 5554 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Eğitsel Dijital Oyunlar

BÖTE 5557 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Bilgi İşlemsel Düşünme ve Uygulamalar

BÖTE 5563 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Eğitsel Web Tasarımı

BÖTE 5564 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Eğitsel Mobil Uygulama Tasarımı

EBB00140 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME

YBS4508 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Siber Güvenlik

BÖTE 5554 2023-2024 Bahar

Eğitsel Dijital Oyunlar

BTE00030 2023-2024 Bahar

EĞİTİMDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI

EBB00140 2023-2024 Bahar

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME

ORD0120 2023-2024 Bahar

Teknoloji Bağımlılığı

PFD 4036 2023-2024 Bahar

Öğretim Teknolojileri

PFD 4038 2023-2024 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması

YBS4508 2023-2024 Bahar

Siber Güvenlik

BÖTE 5557 2023-2024 Güz

Bilgi İşlemsel Düşünme ve Uygulamalar

BÖTE4007 2023-2024 Güz

MOBİL EĞİTİM UYGULAMALARI VE TASARIMI

BTE00040 2023-2024 Güz

EĞİTSEL OYUN VE OYUNLAŞTIRMA

EBB00140 2023-2024 Güz

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME

ORD0120 2023-2024 Güz

Teknoloji Bağımlılığı

BÖTE 5554 2022-2023 Bahar

Eğitsel Dijital Oyunlar

BÖTE 5564 2022-2023 Bahar

Eğitsel Mobil Uygulama Tasarımı

BÖTE4006 2022-2023 Bahar

EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNU TASARIMI

EBB00140 2022-2023 Bahar

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME

EBB00140 2022-2023 Güz

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME