Personel

Doç.Dr. ÖZLEM ÖZMEN AKDOĞAN
Doç.Dr.
Özlem Özmen Akdoğan
@ E-posta
ozlemozmen@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1467

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Edebiyat Fakültesi / Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü / İngiliz Dili Ve Edebiyatı Anabilim Dalı

Kadro Birimi

Edebiyat Fakültesi / Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü / İngiliz Dili Ve Edebiyatı Anabilim Dalı

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü 2011

Doktora

Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü 2018

Yayin Bilgileri

(A-10) Ulusal/uluslararası hakemsiz/editörlü dergide yayımlanmış araştırma makalesi, derleme, editöre mektup, araştırma notu, özet veya kitap kritiği

1-) Özmen Özlem, 2012. Epik Tiyatro’nun Öncüsü: Bertolt Brecht ve Cesaret Ana. Tiyatro Dünyası

(A-3) AHCI kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Göçmen Gülşah, Özmen Akdoğan Özlem, 2021. Nostalgic (Re)visions of Englishness in Merchant Ivory’s Adaptation of Kazuo Ishiguro’s The Remains of the Day. Journal of Language, Literature and Culture

(A-4) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Özmen Akdoğan Özlem, 2022. A Criticism of the British Left in Trevor Griffiths’s The Party in Light of ’68 Paris Student Riots. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi
2-) Özmen Özlem, 2020. A Postdramatic Engagement with Robinsonade Motifs in Tim Crouch’s I, Caliban. Porównania
3-) Özmen Özlem, 2018. Identity and Gender Politics in Contemporary Shakespearean Rewriting: Julia Pascal’s The Yiddish Queen Lear. European Judaism

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Özmen Akdoğan Özlem, 2021. "East West, Home’s Best": Feminist Politics of Sue Townsend in Bazaar and Rummage. Kadın/Woman 2000 - Kadın Araştırmaları Dergisi
2-) Tan Cenk, Özmen Akdoğan Özlem, 2021. Animal Studies in Contemporary British Drama: The Divide between Stef Smith’s Non-Human and Human Animals. International Journal of Human Studies
3-) Özmen Özlem, 2016. Turning Over Feudalism with Communism and the Process of Remaking Society in David Hare's Fanshen. Interactions
4-) Özmen Özlem, 2015. Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi

(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Özmen Akdoğan Özlem, 2022. A Foucauldian Reading of Timberlake Wertenbaker's Our Country's Good in a Socio-Political Context. Gaziantep University Journal of Social Sciences
2-) Özmen Akdoğan Özlem, 2022. Subverting Hamlet through Re-writing: Sexual and Gender Politics of the Mother in Howard Barker’s Gertrude-The Cry. Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
3-) Özmen Akdoğan Özlem, 2021. Surveying the Afterlives of Shakespeare’s Poetry in Arden Shakespeare’s On Shakespeare’s Sonnets. Hacettepe University Journal of Faculty of Letters
4-) Özmen Akdoğan Özlem, 2020. Politics of Harold Pinter’s Dystopian Drama: One for the Road and Party Time. Hacettepe University Journal of Faculty of Letters
5-) Özmen Özlem, 2019. Political Contextuality of Martin McDonagh’s Hangmen: An Intervention in the Debate over Capital Punishment in Britain. Gaziantep University Journal of Social Sciences

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Özmen Akdoğan Özlem, 2024. Revisiting Historical Injustices through the Lens of Documentary Drama. 46th Comparative Drama Conference
2-) Özmen Akdoğan Özlem, 2024. Documentary Theater as Activism and Social Critique. Post/Modern Subversion and Textual Rebellion
3-) Özmen Akdoğan Özlem, 2023. “Good story but not Shakespeare:” Exploring the Role of Fidelity in the Reception of Shakespeare’s Novel Adaptations. ESRA (European Shakespeare Research Association)
4-) Özmen Akdoğan Özlem, 2022. “Betrayed by Food”: The Perception of Body as Flesh in Sara Suleri’s “Meatless Days”. Second International Environmental Humanities Conference: Critical Animal and Plant Studies
5-) Özmen Akdoğan Özlem, 2022. Tracing Antisemitism in Julia Pascal’s The Shylock Play as a Transpositional Shakespeare Adaptation. Shakespeare and Race 2022: Spoken Word(s) Academic Symposium
6-) Özmen Akdoğan Özlem, 2021. The Memory of the Anglo-Irish History and the Troubles in David Ireland’s Cyprus Avenue. Theatre and Drama Studies Conference
7-) Özmen Özlem, 2020. Building Environmental Awareness through Dystopian Consciousness in Lucy Kirkwood’s The Children. Modernism and Postmodernism Studies Conference
8-) Özmen Özlem, 2019. Contextual Relationality of Martin McDonagh’s Hangmen: An Intervention in the Debate over Capital Punishment in Britain. 13th International IDEA Conference
9-) Özmen Özlem, 2019. Politics of Appropriation in Donmar Warehouse’s Shakespeare Trilogy. ESRA Conference
10-) Özmen Özlem, 2017. Fragmenting Shakespearean Text in Howard Barker’s Seven Lears. 10th International HASE Conference
11-) Özmen Özlem, 2017. Appropriating the Politics of Shakespeare’s Julius Caesar to the 21st Century Context: Tim Crouch’s I, Cinna (The Poet). ESRA
12-) Özmen Özlem, 2017. On Shakespeare’s Sonnets: Contemporary Appropriations of Shakespeare’s Sonnets. IDEA
13-) Özmen Özlem, 2017. Identity and Gender Politics in Contemporary Shakespearean Rewriting: Julia Pascal’s The Yiddish Queen Lear. Shakespeare and the Jews
14-) Özmen Özlem, 2016. Social Criticism through Elements of Dystopian Narrative in Harold Pinter s Political Drama One for the Road 1984 and Party Time 1991. 10th International IDEA Conference
15-) Özmen Özlem, 2015. 'East West, Home’s Best:’ Being Women, Belonging Home in Sue Townsend’s Bazaar and Rummage. European Network for Comparative Literary Studies
16-) Özmen Özlem, 2014. Challenging Hamlet: Erotic Representation of Gertrude in Howard Barker’s Gertrude-The Cry. Inter-Disciplinary
17-) Özmen Özlem, 2014. Fighting Fire with Fire: Unavoidable Violence in John Arden’s Serjeant Musgrave’s Dance. IDEA
18-) Özmen Özlem, 2013. Theatre as a Redemptive Power in Timberlake Wertenbaker’s Our Country’s Good. International Journal of Arts and Sciences
19-) Özmen Özlem, 2013. The Question of a Stable Identity in Brian Friel’s Post-War Play: Philadelphia Here I Come. European Conference on Arts and Humanities
20-) Özmen Özlem, 2012. Modern Man’s Search for a Place to Belong: Eugene O’Neill’s The Hairy Ape. Four-Footed Actors: Live Animals on the Stage

(B-5) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Özmen Özlem, 2015. Feminist Counter-Discourse against the Shakespeare Canon: Elaine Feinstein’s Lear’s Daughters. Innovative Representations of Sexualities in Studies in English
2-) Özmen Özlem, 2011. Colonialism in Daniel Defoe’s Robinson Crusoe within the Context of Othering. 1st Undergraduate Conference on Anglo-American Literature: ”The Other”

(B-6) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda davetli konuşmacı olarak sunulan bildiri

1-) Özmen Akdoğan Özlem, 2024. From Testimony to Stage: Adaptation of Politics in 21st-Century Verbatim Theatre. Theater and Performance Colloquium, Harvard University
2-) Özmen Akdoğan Özlem, 2024. Amplifying Voices of the Marginalized: Unveiling Institutional Failings Through Documentary Theatre. Visiting Scholars Seminar, Comparative Literature, Harvard University
3-) Özmen Akdoğan Özlem, 2024. Tracing the Politics of the Past: Verbatim Theatre as a Medium for Adapting History and Memory. City University of New York The Program of Theatre and Performance

(B-7) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda davetli konuşmacı olarak sunulan bildiri

1-) Özmen Özlem, 2019. Caryl Churchill’in Escaped Alone Oyununda Korkunç Apokaliptik Senaryolar. Korku Sempozyumu

(C-4) BKCI veya SENSE kategorisinde kitapta bölüm

1-) Özmen Akdoğan Özlem, 2024. Adaptation in Turkish Literature, Cinema and Media/Documentary Theater as a Countermemory Practice on the Turkish Stage: Adaptation of History in Bilgesu Erenus’s Çağrı and Genco Erkal’s Sivas ’93. Yayın Evi: Palgrave Macmillan Editör Adı: Seda Öz, Taner Can

(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Özmen Akdoğan Özlem, 2023. Edebiyat ve Kültürde Korkunun 8 Hali/Caryl Churchill’in Escaped Alone (Yalnız Ben Kaçıp Kurtuldum) Oyunundaki Apokaliptik Senaryoların Kapitalosen Kavramı Işığında İncelenmesi. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Özüm Aytül, Reis Huriye
2-) Özmen Akdoğan Özlem, 2021. Translating Renaissance Experience/Repurposing Shakespeare’s Plays in Twenty-First Century Adaptations. Yayın Evi: Éditions québécoises de l’œuvre, Vita Traductiva Editör Adı: AnjaMüller-Wood, Tymon Adamczewski, Patrick Gill
3-) Özmen Özlem, 2020. Edebiyatta Jest ve Mimik/Bertolt Brecht’in Epik Tiyatrosunda Gestus Kullanımının İşlevi. Yayın Evi: Kitabevi Editör Adı: Ümral Deveci, Ahmet Akgöl
4-) Özmen Özlem, 2018. Adapted from the Original: Essays on the Value and Values of Works Remade for a New Medium/Shakespearean Adaptation as Challenge: Edward Bond’s Lear. Yayın Evi: McFarland Editör Adı: Laurence Raw

(C-6) Diğer ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Özmen Özlem, 2016. Innovative Representations of Sexualities in Studies in English/"Feminist Counter-Discourse against Shakespeare's King Lear: Elaine Feinstein and Women's Theatre Group's Lear's Daughters". Yayın Evi: Hacettepe Üniversitesi Yayınları Editör Adı: Bozer, A. Deniz

(Ç-6) Diğer ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitap bölümü çevirmenliği

1-) Özmen Özlem, 2018. On Dokuzuncu Yüzyılda İngiliz Kadın Yazarlar/Frances Power Cobbe: From ”Wife-Torture in England,” 1878. Yayın Evi: Hacettepe Üniversitesi Yayınları Editör Adı: Bozer A. Deniz

(D-15) AHCI, ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergilerde hakemlik

1-) Folklor/Edebiyat. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Litera: Journal of Language, Literature and Culture Studies. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Nordic Journal of English Studies. 2023. Hakemlik Sayısı: 1

(D-16) Diğer uluslararası hakemli dergilerde hakemlik

1-) Humanitas. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Ecocene: Cappadocia Journal of Environmental Humanities. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Uluslararası Dil Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
8-) Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
10-) Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
11-) Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
12-) Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
13-) Söylem Filoloji Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
14-) International Journal of Literary Linguistics. 2019. Hakemlik Sayısı: 1

(D-8) Diğer uluslararası hakemli veya TR Dizin kapsamındaki dergilerde editör yardımcılığı, alan editörlüğü ya da yayın kurulu üyeliği (her yıl için)

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2022. Bodrum Journal of Art and Design.

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Epik Tiyatro’nun Öncüsü: Bertolt Brecht ve Cesaret Ana - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Turning Over Feudalism with Communism and the Process of Remaking Society in David Hare's Fanshen - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) Nostalgic (Re)visions of Englishness in Merchant Ivory’s Adaptation of Kazuo Ishiguro’s The Remains of the Day - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
3-) Politics of Harold Pinter’s Dystopian Drama: One for the Road and Party Time - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
4-) Politics of Harold Pinter’s Dystopian Drama: One for the Road and Party Time - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Turning Over Feudalism with Communism and the Process of Remaking Society in David Hare's Fanshen - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Politics of Harold Pinter’s Dystopian Drama: One for the Road and Party Time - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) Identity and Gender Politics in Contemporary Shakespearean Rewriting: Julia Pascal’s The Yiddish Queen Lear - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Epik Tiyatro’nun Öncüsü: Bertolt Brecht ve Cesaret Ana - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
11-) Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-7) BKCI veya SENSE kapsamındaki kitapta yapılan atıf

1-) Nostalgic (Re)visions of Englishness in Merchant Ivory’s Adaptation of Kazuo Ishiguro’s The Remains of the Day - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1

(E-8) Diğer ulusal/uluslararası kitapta yapılan atıf

1-) Türkiye’de Politik Tiyatronun Gelişimi - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı:

(L-10) Dekanlık/Müdürlük tarafından oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)

1-) MSKÜ Kalite Kurulu Birim Temsilciliği. . . 2022
2-) MSKÜ Kalite Komisyonu Bölüm Temsilcisi. . . 2022
3-) MSKÜ Kalite Komisyonu Bölüm Temsilcisi. . . 2021
4-) MSKÜ Kalite Kurulu Birim Temsilciliği. . . 2021

(L-13) Bölüm Başkan Yardımcılığı ve Anabilim/Anasanat Dalı Başkanlığı yapmak (her yıl için)

1-) Bölüm başkan yardımcılığı. . . 1900

(L-14) Birim ya da Bölüm düzeyinde sürdürülen Erasmus Koordinatörlüğü yapmak (her yıl için)

1-) Erasmus Koordinatörlüğü. . . 1900

(L-15) Değişim/İş birliği Programları kapsamında yurt dışı kurumlarda ders vermek

1-) Contemporary Adaptations of Shakespeare: Howard Barker's Gertrude-The Cry and Tim Crouch's I, Caliban. Johannes Gutenberg Universitat Mainz, Germany. . 2019

(L-24) Yurt Dışı Araştırma (Puansız)

1-) Fulbright Postdoctoral Researcher at Harvard University. Amerika Birleşik Devletleri. . 2023
2-) Visiting Scholar at QMUL, School of English and Drama, London, UK (September 2015-March 2016). İngiltere, Queen Mary University of London, School of English and Drama. . 2015

(S-23-1) Tiyatro Çalışmaları, Oyun Sahnelemek (Tam uzunlukta bir oyun sahneleme)

1-) Tiyatro Sahneleme. 2014. Inishmore’un Yüzbaşısı

Verdiği Dersler

MUT1002 2022-2023 Bahar

Translation Oriented Research and Writing

MUT2002 2022-2023 Bahar

Literary Translation I

MUT3506 2022-2023 Bahar

English Literature Survey

MUT4004 2022-2023 Bahar

Translation and Adaptation

MUT4506 2022-2023 Bahar

Sözlü Çeviri Uygulamaları II

MUT1001 2022-2023 Güz

Translation Oriented Speaking

MUT2003 2022-2023 Güz

Cultural Studies

MUT3003 2022-2023 Güz

Note Taking and Summarising in Translation

MUT4501 2022-2023 Güz

Contemporary Literary Criticism

MUT4507 2022-2023 Güz

Sözlü Çeviri Uygulamaları I