Personel

Öğretim Görevlisi NESLİHAN DEDEOĞLU AKTUĞ
Öğretim Görevlisi
Neslihan Dedeoğlu Aktuğ
@ E-posta
ndedeoglu@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1802

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Temel Eğitim Bölümü / Okul Öncesi Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Temel Eğitim Bölümü / Okul Öncesi Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Devam Ediyor
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik Psikolojik Danışmanlık 1998
Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi 2015
İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi 2022

Yüksek Lisans

Indiana University-Bloomington Faculty of Education Early Childhood Education 2002

Doktora

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Devam Ediyor
University of Wisconsin - Madison Faculty of Education Curriculum Theory
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ensitüsü Aile Danışmanlığı 01.06.2024

Yayin Bilgileri

(A-1) SCIE veya SSCI kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Orçan Kaçan Maide, Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2023. Teachers’ mathematics pedagogical content knowledge and quality of early mathematics instruction in Turkey. South African Journal of Education

(A-3) AHCI kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Orçan Kaçan Maide, Karaçelik Seda, Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, Clements Douglas H., Sarama Julie, 2023. The Effect of the Building Blocks Education Program on Turkish Preschool Children’s Recognition of Geometrical Shapes. European Journal of Educational Sciences

(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Orçan Kaçan Maide, Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, Karaçelik Seda, Kimzan İlayda, 2021. Okul Öncesi Sınıflarda Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Dedeoğlu Aktuğ, N., 2012. Yönetişimsellik Perspektifinden Yaşam Boyu Öğrenme. I. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Sempozyumu
2-) Dedeoğlu Aktuğ, N., 2005. Normalizing a Nation: The Cultural Processes of Modernization in Turkey. . American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Montréal, Quebec.
3-) Dedeoğlu Aktuğ, N., 2005. Fabricating "Modern" Turkish Child: A Discursive Reading of Turkish Modernization Project. 13rd Reconceptualizing Early Childhood Education Conference. Madison, WI.

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Orçan Kaçan Maide, Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2023. Okul Öncesi Geometri Kazanimları ve Öğrenme Rotaları. 8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
2-) Orçan Kaçan Maide, Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2023. Araştırmaya Dayalı Erken Matematik Değerlendirme Aracı [the Research-Based Early Maths Assessment]. 8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
3-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2021. Osmanlı Modernleşmesi: 19. Yüzyıl Sonu Eğitim Diskurunu Modern Yönetimsellik Diskuru Teknolojisi Gözüyle Okumak. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
4-) Orçan Kaçan Maide, Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, Kimzan İlayda, 2019. Okul Öncesi Sınıflarda Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi
5-) Dedeoğlu Aktuğ, N., 2013. Lifelong Learning Discourse: A Foucauldian Perspective. 3rd International Conference on Critical Education

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Dedeoğlu Aktuğ, N., 2009. Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Yeni Trendler: Rehberliğe Eleştirel ve Yapısal Ötesi Yaklaşımlar. 11. Rehberlik Sempozyumu

(B-5) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2019. 21. Yüzyılın Süper Kahramanları: Blogger Babalar. 9. Ulusal Sosyoloji Kongresi
2-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2019. Erkek Yaşam Tarzı Dergilerindeki Temsiller Üzerinden Farklı Sınıfsal Konumlarda Erkeklik: L’Officiel Hommes ve the Rake Örneği. 9. Ulusal Sosyoloji Kongresi

(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2013. Okul Dünyası/Pekin 8 Nolu Ortaokulu. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Mustafa Girgin
2-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2013. Okul Dünyası/Lavrentiev Fizik-Matematik Okulu. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Mustafa Girgin
3-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2013. Okul Dünyası/Dalton Okulları. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Mustafa Girgin
4-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2013. Okul Dünyası/Reggio Emilia Okulları. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Mustafa Girgin
5-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2012. Pedagojik Değerler/Çokkültürlülük. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Mustafa Girgin
6-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2012. Pedagojik Değerler/Adanmışlık/Bağlılık. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Mustafa Girgin

(Ç-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitap bölümü çevirmenliği

1-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2014. Toplumun Keşfi/Görünmez Dünya’nın Keşfi: Simmel, Cooley ve Mead. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Nurgün Oktik
2-) Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, 2014. Toplumun Keşfi/Nietzsche’nin Çılgınlığı. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Nurgün Oktik

(D-2) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde baş editörlük

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2011. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED) .

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Okul Öncesi Sınıflarda Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
2-) The Effect of the Building Blocks Education Program on Turkish Preschool Children’s Recognition of Geometrical Shapes - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1

(E-3) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) The Effect of the Building Blocks Education Program on Turkish Preschool Children’s Recognition of Geometrical Shapes - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Okul Öncesi Sınıflarda Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2

(G-5) TÜBİTAK 1001 veya 1005 kapsamındaki tamamlanmış projede araştırmacı olmak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Deprem sonrası iyileştirme çalışmaları. Proje Türü: -Tübitak 1001. Deprem Sonrası İyileştirme Çalışmalarında Kollektif Eylem, Sosyal Semaye ve Kişilik Özellikleri İlişkisinin Yerel Düzeyde Karşılaştırmalı İncelenmesi. 2020-2024

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Çevrimiçi Dünyada "Kadının" Güçlendirilmesi. 2020-2021

(Ğ-1) Alanında uluslar arası bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . Vilas Research Travel Award. 2007

(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . MEB Yurtdisi Yüksek Lisans ve Doktora Öğrenimi Bursu. 2000

(I-4) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde başkanlık yapmak. Ulusal spor teşkilatları yönetim kurulu, genel kurul, teknik kurul, eğitim kurulu, hakem kurulu üyeliği yapmak.ulusal sportif organizasyonlarda yöneticilik, düzenleme kurulu üyeliği yapmak.

1-) Sabancı Üniversitesi Eğitimde İyi Örnekler Konferansında Hakemlik. 1. 1. 2014

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 13rd Reconceptualizing Early Childhood Education Conference. October 16-20 2005. United States of America. 2005

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) Sabancı Üniversitesi Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. Nisan 2008 / 2009. . 2010

Verdiği Dersler

EBB00030 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

EBB2906 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Eğitim Psikolojisi

ÖZE10006 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÇOCUK GELİŞİMİ

PDR10003 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ

TEB00040 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

DİL EDİNİMİ

TOÖ00020 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÇOCUK VE MEDYA

TOÖ00130 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ

TOÖ10002 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM

TOÖ10004 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM

TOÖ20005 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI

TOÖ40003 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ

EBB00150 2024-2025 Güz

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ

PDR10003 2024-2025 Güz

KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ

TOÖ00130 2024-2025 Güz

RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ

TOÖ20005 2024-2025 Güz

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI

TOÖ40001 2024-2025 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

TOÖ40003 2024-2025 Güz

KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ

EBB00150 2023-2024 Bahar

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ

EBB2906 2023-2024 Bahar

Eğitim Psikolojisi

ÖZE10006 2023-2024 Bahar

ÇOCUK GELİŞİMİ

TOÖ00020 2023-2024 Bahar

ÇOCUK VE MEDYA

TOÖ00140 2023-2024 Bahar

SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

TOÖ40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

EBB00030 2023-2024 Güz

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

EBB00150 2023-2024 Güz

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ

PDR10003 2023-2024 Güz

KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ

PFD 4033 2023-2024 Güz

Sınıf Yönetimi

TOÖ00130 2023-2024 Güz

RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ

TOÖ20005 2023-2024 Güz

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI

TOÖ40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

TOÖ40003 2023-2024 Güz

KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ

EBB00030 2022-2023 Bahar

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

EBB00150 2022-2023 Bahar

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ

ÖZE10006 2022-2023 Bahar

ÇOCUK GELİŞİMİ

TOÖ00140 2022-2023 Bahar

SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

TOÖ10002 2022-2023 Bahar

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM

TOÖ10004 2022-2023 Bahar

BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM

TOÖ40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

EBB00030 2022-2023 Güz

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

EBB00150 2022-2023 Güz

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ

EBB2811 2022-2023 Güz

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

PDR10003 2022-2023 Güz

KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ

TOÖ00020 2022-2023 Güz

ÇOCUK VE MEDYA

TOÖ20005 2022-2023 Güz

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI

TOÖ40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

TOÖ40003 2022-2023 Güz

KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ