(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri
1-) Özkarabacak Naz Fulya, Oğuz Ünver Ayşe, 2019. How Close Are Teachers To Think In A Scientific Manner?. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
2-) Oğuz Ünver Ayşe, Özkarabacak Naz Fulya, 2018. Exploration Of Electromagnetic Waves Via Sequential Challenging Questions. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi
bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve
özet metin olarak yayımlanan bildiri.
1-) Çibik Naz Fulya, Çam Aylin, 2023. Youth Demands Experience-Based Learning for Tackling Climate Change, What Can Be Done: A Systematic Review of Research. The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA).
2-) Çibik Naz Fulya, Çam Aylin, 2022. Fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre dostu davranış düzeylerinin karşılaştırılması. International Education Congress 2022
3-) Çibik Naz Fulya, Duman Bilal, 2021. Kampüs Bostanı: Ekolojik Tarım Eğitiminin Arkasındaki Felsefe. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm
projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel
kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev
(araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)
1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Günümüzde artan çevre sorunları ve sürdürülebilir bir dünyada yaşama fikri, eğitim öğretim süreçlerinde de değişiklik ihtiyacını beraberinde getirmektedir. Bu değişimler öğretim programlarında revizyon, öğrencilere beceri kazandırılmasının önem kazanması, teknoloji ve bilgi okuryazarlığı, öğrenme alanlarının disiplinlerarası yaklaşımlarla bütüncül şekilde ele alınması, Fen-Teknoloji-Matematik-Mühendislik yaklaşımının uygulanması ve çevre konularının öğretimin tüm alanlarına entegre edilmesi gibi yaklaşımları içermektedir. Bu projede eğitimde yenilikçi bir uygulama olarak çevre konularının ve matematik öğretiminin entegre şekilde ele alınıp, ortaokul öğrencileri için bir haftalık bir Eko-matematik kampı uygulaması planlanmıştır. Bu Eko-matematik kampında köy okullarında ve taşımalı eğitimle öğrenim gören 30 öğrencinin katılımcı olarak yer alması planlanmıştır. Eko-matematik kampında sürdürülebilirlik, su kirliliği, çevre kirliliği, iklim değişikliği, karbon salınımı, geri dönüşüm, ekolojik temizlik malzemelerinin üretimi ve hayvancılık konularına odaklanılmış matematik bilgisini arttırmaya yönelik etkinlikler ile sanatsal, sportif ve sosyal etkinliklere yer verilmiştir. Projenin etkinlikleri hazırlanırken çevre sorunları ve matematik disiplinlerarası bir yaklaşımla ele alınmış, eğitimler için konunun sosyal, teknolojik ve ekonomik boyutları da dikkate alınarak farklı disiplinlerde alan uzmanlarından ve kamu kurum ve kuruluşlarından destek sağlanmıştır. Bu kamptaki etkinlikler aracılığıyla köy okullarında öğrenim gören öğrencilerin ekomatematik ile tanıştırılması, ortaokul öğrencilerinin çevre farkındalığı ve çevreye yönelik tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesi, matematik bilgilerinin artırılması ve matematik öğrenmeye yönelik tutumlarının ve motivasyonlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Kampın hedeflerine ulaşıp ulaşmadığının belirlenmesi amacıyla kampın başında ve sonunda hedefler doğrultusunda öğrencilerle ölçekler doldurulacak, görüşmeler ve yansıtıcı değerlendirmeler yapılacaktır. Projenin dezavantajlı öğrencilere ve öğretmenlerine matematik öğrenme ve çevre farkındalığı açısından katkı sağlaması ve matematik eğitimine yenilikçi bir bakış açısı geliştirmesi yönleriyle toplumsal katkı sağlaması amaçlanmaktadır. . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Ortaokul Öğrencileri için Eko-Matematik II. 2024-2024
2-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Bursiyer. Konu: . Proje Türü: -Tübitak 3501. Sosyobilimsel Konu Temelli Öğretim Yaklaşimi İle İklim Değişikliği Öğretim Modülü Tasarlanmasi Ve Uygulanmasi. 2023-2025
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Günümüzde artan çevre sorunları ve sürdürülebilir bir dünyada yaşama fikri, eğitim öğretim süreçlerinde de değişiklik ihtiyacını beraberinde getirmektedir. Bu değişimler öğretim programlarında revizyon, öğrencilere beceri kazandırılmasının önem kazanması, teknoloji ve bilgi okuryazarlığı, öğrenme alanlarının disiplinlerarası yaklaşımlarla bütüncül şekilde ele alınması, Fen-Teknoloji-Matematik-Mühendislik yaklaşımının uygulanması ve çevre konularının öğretimin tüm alanlarına entegre edilmesi gibi yaklaşımları içermektedir. Bu projede eğitimde yenilikçi bir uygulama olarak çevre konularının ve matematik öğretiminin entegre şekilde ele alınıp, ortaokul öğrencileri için bir haftalık bir Eko-matematik kampı uygulaması planlanmıştır. Bu Eko-matematik kampında köy okullarında ve taşımalı eğitimle öğrenim gören 30 öğrencinin katılımcı olarak yer alması planlanmıştır. Eko-matematik kampında sürdürülebilirlik, su kirliliği, çevre kirliliği, iklim değişikliği, karbon salınımı, geri dönüşüm, ekolojik temizlik malzemelerinin üretimi ve hayvancılık konularına odaklanılmış matematik bilgisini arttırmaya yönelik etkinlikler ile sanatsal, sportif ve sosyal etkinliklere yer verilmiştir. Projenin etkinlikleri hazırlanırken çevre sorunları ve matematik disiplinlerarası bir yaklaşımla ele alınmış, eğitimler için konunun sosyal, teknolojik ve ekonomik boyutları da dikkate alınarak farklı disiplinlerde alan uzmanlarından ve kamu kurum ve kuruluşlarından destek sağlanmıştır. Bu kamptaki etkinlikler aracılığıyla köy okullarında öğrenim gören öğrencilerin ekomatematik ile tanıştırılması, ortaokul öğrencilerinin çevre farkındalığı ve çevreye yönelik tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesi, matematik bilgilerinin artırılması ve matematik öğrenmeye yönelik tutumlarının ve motivasyonlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Kampın hedeflerine ulaşıp ulaşmadığının belirlenmesi amacıyla kampın başında ve sonunda hedefler doğrultusunda öğrencilerle ölçekler doldurulacak, görüşmeler ve yansıtıcı değerlendirmeler yapılacaktır. Projenin dezavantajlı öğrencilere ve öğretmenlerine matematik öğrenme ve çevre farkındalığı açısından katkı sağlaması ve matematik eğitimine yenilikçi bir bakış açısı geliştirmesi yönleriyle toplumsal katkı sağlaması amaçlanmaktadır. . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Ortaokul Öğrencileri için Eko-Matematik . 2022-2023
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yardımcı Personel. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. MUBEM & BİLSEM: STEM Temelli Doğa Bilim Kampı II. 2019-2019
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yardımcı Personel. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Fen Eğitiminde Zenginleştirilmiş Materyal Üretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar. 2019-2019
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Öğrencilerin 21. Yüzyıl becerilerini geliştirmek, eleştirel düşünmelerini ve bir bilim insanı gibi deneyimler edinmesini sağlamak için düzenlenen bilim şenliği. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Muğla Bilim ile El ele. 2019-2019
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yardımcı Personel. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. MUBEM & BİLSEM:STEM Temelli Doğa Bilim Kampı. 2017-2017
(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler
dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi,
panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )
1-) Sürdürülebilirlik Eğitimi. Muğla E-Tipi Ceza Evi. . 2024
2-) Kampüs Bostanı Topluluğu Cumhuriyetimizin 100. Yılı için, 1923 adet ata tohumu dağıtıyor. Muğla Türkiye. . 2024
3-) 11 Şubat uluslararası bilimde kadın ve kız çocukları günü: Bilim kadınları ve kız çocukları buluşuyor!. Türkiye. . 2022
4-) Online doğa atölyeleri . Türkiye, Muğla. . 2022
5-) Kampüs Bostanı Ekolojik Tarım Uygulama Alanı. Türkiye, Muğla. . 2020
(I-15) Rektörlük tarafından oluşturulan kurul ve
1-) Biyolojik Çeşitlilik ve Sürdürülebilir Çevre Komisyonu Üyeliği. . . 2024
2-) Yeşil Bina Rehabilitasyonu Komisyonu. . . 2024
(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel
yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve
tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor
organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik
yapmak.
1-) MUBEM & BİLSEM: STEM Temelli Doğa Bilim Kampı II. Türkiye, Muğla. . 2019
2-) 23 Nisan Bilim Şenliği: Bilim köyü. Türkiye, Muğla. . 2018
3-) MUBEM & BİLSEM: STEM Temelli Doğa Bilim Kampı . Türkiye, Muğla. . 2017
(I-9) Alanı ile ilgili kurum içi yada kurumdışı komisyon veya
kurullarda görev yapmak (her yıl için )
1-) Sürdürülebilir Yeşil Kampüs Koordinatörlüğü Eğitim ve Araştırma Komisyonu. . . 2022