Personel

Doktor Öğretim Üyesi MURAT SAKAL
Doktor Öğretim Üyesi
Murat Sakal
@ E-posta
murat@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1244 , 0252 211 1703

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Teknoloji Fakültesi / Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü / Bilişim Sistemleri Abd

Kadro Birimi

Teknoloji Fakültesi / Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü / Bilişim Sistemleri Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Muğla Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri 01.06.1999
Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yönetim Bilişim Sistemleri 20.01.2020

Yüksek Lisans

Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri ABD 10.06.2006
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İstatistik ABD 23.07.2014

Doktora

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme / Yönetim ve Organizasyon 27.01.2020

Yayin Bilgileri

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Özderin Sevgin, Avcı Alihan, Sakal Murat, 2024. Consumer for Non-Wood Forest Products Factors Affecting Their Preferences: Example of Manavgat (Antalya) District. Bartın Orman Fakültesi Dergisi
2-) Can Ahmet, Sakal Murat, 2024. Kamu Sektöründe Görev Yapan Kadın Çalışanların Cam Tavan Sendromu Algıları ile İşten Ayrılma Niyetleri Arasındaki İlişki. İş ve İnsan Dergisi
3-) Sakal Aslı, Sakal Murat, 2024. Demografik Faktörlerin Psikolojik Dayanıklılık Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma. International Journal of Social and Humanities Sciences Research
4-) Sakal Murat, Taslak Soner, 2024. Sanal Örgütlerde Bilgi Kirliliği ve Çözüm Önerileri. Premium e-Journal of Social Sciences
5-) Çetin Gürcan, Özkaraca Osman, Sakal Murat, Güvenç Ercüment, 2017. A Usability Assessment of an EPUB 3.0 Based Ebook Developed For Algorithms and Programming Course. Information Technologies and Learning Tools

(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Çetin Gürcan, Özkaraca Osman, Güvenç Ercüment, Sakal Murat, 2023. Genetic Algorithm-Based Optimization for Nurse Scheduling Problem. Gazi Journal of Engineering Sciences
2-) Güvenç Ercüment, Sakal Murat, Çetin Gürcan, Özkaraca Osman, 2022. Öğrencilerin Dersteki Niteliklerinin Makine Öğrenmesi Teknikleri Kullanılarak Sınıflandırılması. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi
3-) Sakal Murat, 2019. Sanal Örgütlerde Etkin Bilgi Yönetimi: Çölyak Hastaları İçin Geliştirilmiş Bir Örgüt Analizi. Acta Infologica

(A-8) Diğer ulusal hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Sakal Murat, 2017. Çevrimiçi Öğrenmede Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi
2-) Çetin Gürcan, Özkaraca Osman, Güvenç Ercüment, Sakal Murat, 2016. The Development of an Ebook With Dynamic Content for The Introduction of Algorithms and Programming. Mugla Journal of Science and Technology

(B-2) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Sakal Aslı, Sakal Murat, 2024. İşe Adanmışlık ve Demografik Çeşitlilik: Kurumsal Uygulamalar ve İyileştirme Stratejileri . 3. Bilsel Uluslararası Truva Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi, Çanakkale/Türkiye
2-) Sakal Murat, 2020. Sanal Organizasyonlar İçin Yazılım Geliştirme: Çölyak Hastalığı Bilgi Yönetimi Örneği. 8th International Conference on Future Learning and Informatics Data Revolution
3-) Sakal Murat, 2020. Dijital Yerlilerin Dijital Okuryazarlik Düzeyleri. 7. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri Konferansı”Sağlık Bilişimi ve Analitiği
4-) Sakal Murat, Güvenç Ercüment, 2017. A Research on Delphi Method of Computerized Argumenton Satisfaction of Instructors in Distance Learning atMuğla Sıtkı Koçman University. 4th International Management Information Systems Conference
5-) Sakal Murat, Güvenç Ercüment, 2016. Güvenliği Arttırılmış Online Sınav Önerisi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. 3.Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi
6-) Sakal Murat, Taslak Soner, 2016. Öğrencilerin Akıllı Telefon Bağımlılığının Akademik Motivasyona Etkisi. 3. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri Konferansı
7-) Sakal, M., Güvenç, E., 2015. Sınavlara Rasgele Görevli Personel Ataması: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. 2. Ulusal Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi
8-) Sakal, M., Güvenç, E., 2015. Çevrimiçi Eğitmen Sertifika Programına Katılan Öğretim Elemanlarının Memnuniyetleri Üzerine Bir Çalışma. 2. Ulusal Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi
9-) Sakal, M., Adnan, M., 2014. Bir Harmanlanmış Ders Uygulaması : Görüntü İşleme Paketleri Dersi Örneği. ITTES2014 Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Anadolu Üniversitesi
10-) Karalar, H., Seyran, İ., Sakal, M., 2013. e-Değerlendirme. Muğla Değerleri Sempozyumu
11-) Dilek, M., Sakal, M., Tarımer, İ., 2007. SPSS İstatistik Paket Programının Öğretiminde, Geleneksel Yöntem ile Bilgisayar Destekli Öğretim Yönteminin Karşılaştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Akademik Bilişim Konferansları
12-) Sarı, Y., Deniz, S., Sakal, M., 2005. Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği. 2005, Gaziantep Üniversitesi Akademik Bilişim 2005 Konferansı

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Özderin Sevgin, Sakal Murat, 2023. Consumer For Non-Wood Forest Products Factors Affecting Their Preferences Example Of Manavgat (Antalya). 5th International Non-Wood Forest Products Symposium
2-) Sakal Murat, Taslak Soner, 2018. Investigation of Factors Affecting Efficient Information Management of Celiac Patients in the Context of Virtual Organizations. 5th International Managament Information Systems Conference

(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Sakal Murat, 2023. The Essentials of Today's Marketing/Big Data Marketing. Yayın Evi: Efe Academy Publishing Editör Adı: Tarakçı Erdoğan İnci , Aslan Ramazan
2-) Sakal Murat, 2023. The Essentials of The Today's Marketing - 3/Database Marketing. Yayın Evi: Efe Academy Publishing Editör Adı: Baş Mehmet, Erdoğan Tarakçı İnci, Aslan Ramazan
3-) Sakal Murat, Karalar Halit, 2023. Eğitim Bilimleri Araştırmaları- V/Yükseköğretimde Uygulanan Zorunlu Uzaktan Öğretim Sürecinde Madalyonun İki Yüzü: Avantajlar ve Dezavantajlar. Yayın Evi: Özgür Publications. Editör Adı: Önder Baltacı
4-) Sakal Murat, 2022. Endüstri 4.0 ve İşletme Yönetimi/Endüstri 4.0 ve Güvenlik. Yayın Evi: Beta Yayınevi Editör Adı: Marangoz Mehmet, Özkoç Hatice Hicret
5-) Eroğlu Şeyma Gün, Sakal Murat, Sakal Aslı, 2021. İşletme ve İktisadî Bilimler Araştırma ve Teori/Covid-19 Pandemisi Sürecinde Duygusal Zekânın Beyaz Yakalı Çalışanların İşe Adanmışlıkları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Yayın Evi: Livre De Lyon Editör Adı: ÖZKER Ahmet Niyazi

(C-6) Diğer ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Sakal Murat, 2021. Davranışsal Muhasebe Teorik ve Ampirik Çalışmalar/Dijital Okuryazarlığın İş Yapma Becerilerine Etkisi: Dijital Muhasebe Okuryazarlığı. Yayın Evi: Siyasal Kitabevi Editör Adı: Özdemir Fevzi Serkan; Kızıldağ Duygu
2-) Sakal Murat, Güvenç Ercüment, 2018. Yönetim Bilişim Sistemlerinde Gündem/Öğretim Elemanlarının Uzaktan Ders Vermede Duydukları Memnuniyet İle İlgili Bilgisayarlı Argüman Delfi Yöntemiyle Görüşlerinin Araştırılması. Yayın Evi: Çağlayan Yayınevi Editör Adı: Sevinç Gülseçen, Çiğdem Seçukcan Erol, Zerrin Ayvaz Reis, Murat Gezer

(D-16) Diğer uluslararası hakemli dergilerde hakemlik

1-) Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Journal of Advanced Research in Natural and Applied Sciences. 2022. Hakemlik Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Çevrimiçi Öğrenmede Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) The Development of an Ebook With Dynamic Content for The Introduction of Algorithms and Programming - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) A Usability Assessment of an EPUB 3.0 Based Ebook Developed For Algorithms and Programming Course - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) Çevrimiçi Öğrenmede Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
6-) Çevrimiçi Öğrenmede Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) A Usability Assessment of an EPUB 3.0 Based Ebook Developed For Algorithms and Programming Course - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) A Usability Assessment of an EPUB 3.0 Based Ebook Developed For Algorithms and Programming Course - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
9-) The Development of an Ebook With Dynamic Content for The Introduction of Algorithms and Programming - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 4
10-) The Development of an Ebook With Dynamic Content for The Introduction of Algorithms and Programming - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
11-) SPSS İstatistik Paket Programının Öğretiminde, Geleneksel Yöntem ile Bilgisayar Destekli Öğretim Yönteminin Karşılaştırılması - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
12-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Çevrimiçi Öğrenmede Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 6
2-) Öğrencilerin Dersteki Niteliklerinin Makine Öğrenmesi Teknikleri Kullanılarak Sınıflandırılması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) The Development of an Ebook With Dynamic Content for The Introduction of Algorithms and Programming - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Çevrimiçi Eğitmen Sertifika Programına Katılan Öğretim Elemanlarının Memnuniyetleri Üzerine Bir Çalışma - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) The Development of an Ebook With Dynamic Content for The Introduction of Algorithms and Programming - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Çevrimiçi Öğrenmede Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 6
7-) Çevrimiçi Öğrenmede Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 12
8-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Çevrimiçi Öğrenmede Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
11-) SPSS İstatistik Paket Programının Öğretiminde, Geleneksel Yöntem ile Bilgisayar Destekli Öğretim Yönteminin Karşılaştırılması - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
12-) Çevrimiçi Öğrenmede Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
13-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
14-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 4
15-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
16-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
17-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1
18-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1
19-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2009 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Öğrencilerin Akıllı Telefon Bağımlılığının Akademik Motivasyona Etkisi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
2-) Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1

(E-7) BKCI veya SENSE kapsamındaki kitapta yapılan atıf

1-) Çevrimiçi Öğrenmede Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yüksek lisans tezleri

1-) Tez Adı: Hava Kalitesi ve Meteorolojik Etkiler Arasındaki İlişkinin Regresyon Yaklaşımı İle Modellemesinde Veri Madenciliği Süreçlerinin Kullanımı. Konu: veri madenciliği. NURİ ERGÜN-TANRIÖVER. 2024

(G-11) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev almak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Kar amacı gütmeyen sanal bir organizasyonda çölyak hastalarının etkin bilgi yönetimini sağlamak. Proje Türü: ARAŞTIRMA PROJESİ. Örgütlenmenin Yeni Formları Olarak Sanal Örgütlerde Bilgi Yönetimi: Çölyak Hastalarının Örgütlenmesi İçin Model Önerisi. 2018-2019
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Kar amacı gütmeyen sanal bir organizasyonda çölyak hastalarının etkin bilgi yönetimini sağlamak. Proje Türü: ARAŞTIRMA PROJESİ. Örgütlenmenin Yeni Formları Olarak Sanal Örgütlerde Bilgi Yönetimi: Çölyak Hastalarının Örgütlenmesi İçin Model Önerisi. 2018-2019
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Algoritmalar ve Programlama dersi için interaktif içerikli bir epub3 formatlı ebook tasarımı. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Bilgisayar Mühendisliği Eğitiminde Verilen Algoritmalar ve Programlama Dersi için epub3 Formatında Dijital İçerikli İnteraktif Bir Elektronik Kitabın e kitap Geliştirilmesi Proje No 15 106. 2015-2017
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Sınav Organizasyon ve Yönetim Sistemi. Proje Türü: ARAŞTIRMA PROJESİ. Sınav Organizasyon ve Yönetim Sistemi. 2013-2015
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Aile Hekimlerine yönelik hazırlanan web sitesi ile hastaların bilgiye kolay ve hızlı ulaşmalarını sağlamak. Proje Türü: ARAŞTIRMA PROJESİ. Muğla Bölgesinde bulunan aile hekimlerinin web sitesine bakışı ve ihtiyaçlarını ortaya koymaya yönelik istatistiksel araştırmanın gerçekleştirilmesi ve hazırlanacak içerik yönetim panelli web sitesiyle hastaların doğru veriye güvenli ve hızlı ulaşmalarını sağlamak . 2012-2013
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Uzaktan Eğitimle ilgili çalışmaları gerçekleştirmek uzaktan eğitim programları ile öğrencilerin ders almalarını sağlamak Bunun için gerekli akademik idari personel öğrenme yönetim sistemi ve sanal sınıf çalışmaları yapmak. Proje Türü: ARAŞTIRMA PROJESİ. Muğla Üniversitesi nin Uzaktan Eğitime Hazırbulunuşluğu Öğretim Üyelerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri Katkıları Ve Türkiye deki Diğer Uygulamalar Işığında Muğla Üniversitesi İçin Bir Uzaktan Eğitim Modeli Geliştirilmesi . 2012-2016

(G-9) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede G.7 ve G.8 kapsamı dışında görev almak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: TÜBİTAK Yenilik ve Girişimcilik Alanlarında Kapasite Artırılmasına Yönelik Destek Programı” kapsamında “Üniversitelerde Girişimcilik Sertifika Programı Oluşturulması ve Yürütülmesi Çağrısı” ile proje yürütüldü.. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Girişimcilik Sertifika Programı. 2015-2019

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 1. Uluslararası Nefesli Halk Çalgıları Sempozyumu. Türkiye. . 2024
2-) 4. Uluslararası Girişimcilik İstihdam ve Kariyer Kongresi. Türkiye. . 2019

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) MSKÜ Ulusal Disiplinlerarası Öğrenci Kongresi. Türkiye. . 2022
2-) V. işletme Tarihi Konferansı. Türkiye. . 2022
3-) 8. Örgütsel Davranış Kongresi. Türkiye. . 2021
4-) 17. Ulusal Turizm Kongresi. Türkiye. . 2016
5-) 23. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi . Türkiye. . 2015
6-) VI. Örgüt Kuramı Çalıştayı. Türkiye. . 2015

Verdiği Dersler

ENF1805 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı

ENF1805 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı

ENF1920_ 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

GÖRÜNTÜ İŞLEME PAKETLERİ

ENF1940 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

İstatistik Paketleri

ENF2970 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Siber Güvenliğe Giriş

YBS3502 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Karar Destek Sistemleri

YBS3505 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Ağ Modelleri

BSM1013 2024-2025 Güz

Bilişim Sistemleri Mühendisliğine Giriş

BSM3001 2024-2025 Güz

İşletim Sistemleri

BSM4007 2024-2025 Güz

Mühendislik Projesi

BSM6001 2024-2025 Güz

Bilişim Sistemleri Mühendisliğinde Güncel Konular

YBS3505 2024-2025 Güz

Ağ Modelleri

BSM1014 2023-2024 Bahar

Yönetim Bilişim Sistemleri

BSM4010 2023-2024 Bahar

İşyeri Eğitimi

BSM4012 2023-2024 Bahar

İşyeri Eğitimi İzleme ve Raporlama (UE)

BSM5516 2023-2024 Bahar

İleri Düzey Veri Madenciliği

YBS3502 2023-2024 Bahar

Karar Destek Sistemleri

BSM1013 2023-2024 Güz

Bilişim Sistemleri Mühendisliğine Giriş

BSM3001 2023-2024 Güz

İşletim Sistemleri

BSM4007 2023-2024 Güz

Mühendislik Projesi

ENF1805 2023-2024 Güz

Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı

YBS3505 2023-2024 Güz

Ağ Modelleri

BİP1824 2022-2023 Bahar

Bilgi ve İletişim Teknolojileri

BSM1014 2022-2023 Bahar

Yönetim Bilişim Sistemleri

ENF2970 2022-2023 Bahar

Siber Güvenliğe Giriş

YBS2002 2022-2023 Bahar

Veri Tabanı Yönetim Sistemleri

YBS3502 2022-2023 Bahar

Karar Destek Sistemleri

BSM1013 2022-2023 Güz

Bilişim Sistemleri Mühendisliğine Giriş

ENF1805 2022-2023 Güz

Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı

YBS3505 2022-2023 Güz

Ağ Modelleri