Personel

Doktor Öğretim Üyesi MUSTAFA SARGIN
Doktor Öğretim Üyesi
Mustafa Sargın
@ E-posta
msargin@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1807

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Türkçe Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Türkçe Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Muğla Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları 30.06.1997

Yüksek Lisans

Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 11.10.2006

Doktora

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı 01.08.2018

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Önal Mehmet Naci, Sargın Mustafa, 2018. Tokat Masallarında Yerelleşme. Milli Foklor

(A-9) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar

1-) Sargın Mustafa, 2018. TOKAT MASALLARI. TOŞAYAD-KÜMBET-Eğitim, Kültür, Sanat ve Edebiyat Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Sargın Mustafa, Önal Mehmet Naci, 2018. Kent Dışı Sosyal Hayatın Kültürel Mekânlarından Tokat Köy Odaları. Geçmişten Günümüze Tokat’ta İlmî ve Kültürel Hayat Uluslararası Sempozyumu

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Sargın Mustafa, 2019. Metaforik Düşünme ve Anlatım Becerilerinin Geliştirilmesinde Masal Metinlerinin Önemi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (II. UTEK 2019) - MUĞLA
2-) Sargın Mustafa, 2019. Türkçe Öğretiminde Edebi Metin İncelemelerinin Kültürel Aktarıma Yönelik Çözümlenmesinin Önemi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (II. UTEK 2019) - MUĞLA
3-) Sargın Mustafa, 2019. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kelime Çözümleme Becerisi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (II. UTEK 2019) - MUĞLA
4-) Sargın Mustafa, 2019. Çoklu Zekâ Uygulamalarında ”Ali Cengiz Oyunu”. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi ( II. UTEK 2019) - MUĞLA
5-) Sargın Mustafa, 2019. ”Ali Cengiz Oyunu”nun Arkasındaki Masal ve Mitolojik Bağlantıları. I. ULUSLARARASI OYUN KONGRESİ-Hasan Kalyoncu Üniversitesi- Gaziantep
6-) Sargın Mustafa, 2019. Yeni Bir Spor Dalı Önerisi: Çelik Çomak. I. ULUSLARARASI OYUN KONGRESİ-Hasan Kalyoncu Üniversitesi-Gaziantep
7-) Sargın Mustafa, Önal Mehmet Naci, 2017. Sözlü Kültür Geleneğinin Eğitim Kurumları Olarak Tokat Masal Ortamları. I. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (ISCER, 2017)
8-) Sidekli Sabri, Aydın Yıldıray, Sargın Mustafa, 2015. Konuşma Becerisi Nasıl Geliştirilir? : Panel. VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Coşkun Mustafa Volkan, Sargın Mustafa, 2007. Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007, Tokat

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Coşkun Mustafa Volkan, Sargın Mustafa, 2006. İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Sözlü Anlatımda Beden Dilini Kullanma Becerileri. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül 2006, Muğla.
2-) Coşkun Mustafa Volkan, Sargın Mustafa, 2005. İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Söz Dizimi ve Parçalarüstü Birimler Problemleri,. 14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28-30 Eylül 2005, Denizli.

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Sargın Mustafa, 2022. ALİ CENGİZ OYUNU ÇÖZÜLDÜ MÜ?/Ali Cengiz Oyunu (Allem Gallem) Adlı Masalın Kökleri ve Kültürel Kodlarının Çözümlenmesi. Yayın Evi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yayınları Editör Adı: ÖNAL, Mehmet Naci-DURSUN Aysun
2-) Sargın Mustafa, 2022. ALİ CENGİZ OYUNU ÇÖZÜLDÜ MÜ?/Ali Cengiz Oyunu'nda Öğrenme Öğretme Tekniği: Bilmezden Gelmek. Yayın Evi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yayınları Editör Adı: ÖNAL, Mehmet Naci-DURSUN, Aysun
3-) Sargın Mustafa, 2012. Pedagojik Değerler (içinde)/SABIR. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Mustafa GİRGİN

(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2015. Türkçenin Eğitimi Öğretimine Yönelik Çalışmalar.

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Tokat Masallarında Yerelleşme - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Tokat Masallarında Yerelleşme - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) ALİ CENGİZ OYUNU ÇÖZÜLDÜ MÜ?/Ali Cengiz Oyunu (Allem Gallem) Adlı Masalın Kökleri ve Kültürel Kodlarının Çözümlenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
4-) Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji - Atıf Yılı: 2009 Atıf Sayısı: 1

(E-7) BKCI veya SENSE kapsamındaki kitapta yapılan atıf

1-) Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Gerçekleştirilmesi planlanan etkinliğin konusunu etkileşimli okuma, eşitlikçi masallar ve toplumsal cinsiyet eşitliği oluşturmaktadır. İfade edilen konular bağlamında alanında uzman eğitmenler tarafından toplumsal cinsiyet, toplumsal cinsiyet eşitliği, medyada toplumsal cinsiyet kavramının yeniden üretimi, masallar, masallardaki eşitlikçi olmayan bakış açıları, ötekileştirmeler, masalların yeniden kurgulanması, masalların anlatımı ve okunması, etkileşimli okuma, etkileşimli okuma ile eşitlikçi masalların seslendirilmesi üzerine etkinlikler gerçekleştirilecektir. Yapılacak çalışmalarla öğretmenlerin toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik farkındalıkları artırılmaya çalışılacaktır.. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Etkileşimli Okuma Destekli Eşitlikçi Masallar Yolu ile Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine İlişkin Öğretmenlere Farkındalık Kazandırılması (Projedeki Görevi: Eğitmen). 2021-2021

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Tokat Yöresi halk masallarının, performans yöntemine göre derlenerek incelenmesi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. TOKAT MASALLARI ÜZERİNE ARAŞTIRMA VE İNCELEMELER. 2012-2018

(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . Sıtkı Koçman Araştırma Ödülü. 2018

(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi, panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )

1-) Masal Saati: Bir Varmış Bir Yokmuş Dinleti Etkinliği/ 14 Şubat 2022-26 Mayıs 2022. TÜRKİYE-MUĞLA. . 2022
2-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Çocuk Şenliği - 16-20 Mayıs 2022. Türkiye-Muğla. . 2022

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 19-21 Haziran 2014, Muğla (Düzenleme Kurulu Üyeliği). Türkiye. . 2014

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) Muğla-Menteşe İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Eğitimde Ufuk Turu Çalıştayı - PISA Raporlarının Değerlendirilmesi, "Okuma Becerileri Komisyonu" Üyeliği. 27-31 Ocak 2020 MUĞLA/TÜRKİYE. . 2020
2-) Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü- Eğitimde Ufukları Aşıyoruz Çalıştayı (Okuma Becerileri Komisyonu Üyeliği). 12.02.2020 / MUĞLA / TÜRKİYE. . 2020
3-) Ulusal Halikarnas Balıkçısı Sempozyumu, 31 Ekim - 2 Kasım 2013, Bodrum- Muğla. (Düzenleme Kurulu Üyeliği). Türkiye. . 2013

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) "Ali Cengiz oyunu Çözüldü mü?", Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Kitap Saati, 18.05.2023, Saat 14.30,. Türkiye. . 2023

Verdiği Dersler

GKD00110 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

KÜLTÜR VE DİL

GKD10003 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

TÜRK DİLİ 1

TEB00050 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TARİHİ

TEB10018 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

TÜRK DİL BİLGİSİ 2

TEB20015 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

TÜRK HALK EDEBİYATI 1

TEB20019 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

TÜRK DİL BİLGİSİ 3

GKD00110 2024-2025 Güz

KÜLTÜR VE DİL

GKD10003 2024-2025 Güz

TÜRK DİLİ 1

TEB20015 2024-2025 Güz

TÜRK HALK EDEBİYATI 1

TEB20019 2024-2025 Güz

TÜRK DİL BİLGİSİ 3

GKD00110 2023-2024 Bahar

KÜLTÜR VE DİL

TEB00050 2023-2024 Bahar

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TARİHİ

TEB10018 2023-2024 Bahar

TÜRK DİL BİLGİSİ 2

TEB40008 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

TEB4002 2023-2024 Bahar

Dil ve Kültür

GKD00110 2023-2024 Güz

KÜLTÜR VE DİL

TEB20015 2023-2024 Güz

TÜRK HALK EDEBİYATI 1

TEB20019 2023-2024 Güz

TÜRK DİL BİLGİSİ 3

TEB40015 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

TEB4501 2023-2024 Güz

Türkçenin Anlambilimi

GKD00110 2022-2023 Bahar

KÜLTÜR VE DİL

PFD 4030 2022-2023 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

TEB00050 2022-2023 Bahar

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TARİHİ

TEB10018 2022-2023 Bahar

TÜRK DİL BİLGİSİ 2

TEB40008 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

TEB4002 2022-2023 Bahar

Dil ve Kültür

PFD 4027 2022-2023 Güz

Özel Öğretim Yöntemleri

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I

TEB20015 2022-2023 Güz

TÜRK HALK EDEBİYATI 1

TEB20019 2022-2023 Güz

TÜRK DİL BİLGİSİ 3

TEB40015 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1