Personel

Doktor Öğretim Üyesi MİNE MÜFTÜLER
Doktor Öğretim Üyesi
Mine Müftüler
@ E-posta
minemuftuler@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 2117

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Spor Bilimleri Fakültesi / Rekreasyon Bölümü / Rekreasyon Anabilim Dalı

Kadro Birimi

Spor Bilimleri Fakültesi / Rekreasyon Bölümü / Rekreasyon Anabilim Dalı

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü 23.06.2002

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı 02.09.2005
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rekreasyon Ana Bilim Dalı 19.08.2008

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı 19.12.2013

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Müftüler Mine, İnce Mustafa Levent, 2015. Use of Trans Contextual Model based physical activity course in developing leisure time physical activity behavior of university students. Perceptual and Motor Skills
2-) Yıldırım Gülşen, İnce Mustafa Levent, Müftüler Mine, 2012. Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study. Perceptual and Motor Skills

(A-2) SCI veya SCI-Expanded , SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar

1-) Müftüler Mine, İnce Mustafa Levent, 2013. Facilitating leisure time physical activity by autonomy supportive learning climate. Research Quarterly for Exercise and Sport

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Ersöz Gözde, Müftüler Mine, Yerlisu Lapa Tennur, Tümer Adile, 2017. Reliability and validity of goal orientation in exercise measure (GOEM) - Turkish version. Cogent Education

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Karahasan İlknur, Müftüler Mine, 2023. The Relationship Between Exercise Motivation of Children Participating in Recreational Exercise and Attitudes of Parents Toward Extracurricular Sports Activities. SPORTIVE
2-) Karadeniz Faruk, Müftüler Mine, Gülbeyaz Kürşad, 2019. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SERBEST ZAMAN AKTİVİTELERİNE YÖNELİK TUTUM VE ENGELLERİNİN İNCELENMESİ (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları
3-) Müftüler Mine, 2016. Perceived Autonomy Support Scale for Exercise Settings Validity and reliability study for Turkish p Egzersizde Algılanan Özerklik Desteği Ölçeği Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences
4-) Müftüler Mine, Yapar Ahmet, Salih Gökhan İrez, İnce Mustafa Levent, 2011. Examination of public parks for physical activity participation by their location size and facilities. The Shield – Research Journal of Physical Education and Sports Science

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Karahasan İlknur, Müftüler Mine, 2023. The Relationship Between Exercise Motivation of Children Participating in Recreational Exercise and Attitudes of Parents Toward Extracurricular Sports Activities. SPORTIVE
2-) Karadeniz Faruk, Müftüler Mine, Gülbeyaz Kürşad, 2019. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SERBEST ZAMAN AKTİVİTELERİNE YÖNELİK TUTUM VE ENGELLERİNİN İNCELENMESİ (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları
3-) Müftüler Mine, 2016. Perceived Autonomy Support Scale for Exercise Settings Validity and reliability study for Turkish p Egzersizde Algılanan Özerklik Desteği Ölçeği Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences
4-) Müftüler Mine, Yapar Ahmet, Salih Gökhan İrez, İnce Mustafa Levent, 2011. Examination of public parks for physical activity participation by their location size and facilities. The Shield – Research Journal of Physical Education and Sports Science

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Müftüler Mine, Koca Arıtan Canan, 2020. Yenilenen Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Programlarının Uluslararası Politikalar Kapsamında Analizi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi
2-) İnce Mustafa Levent, Hünük Deniz, Müftüler Mine, 2014. Fiziksel aktivite davranışı geliştirmede etkili öğretim stratejileri Problemi belirle kanıta dayalı uygun modeli seç ve uygula. Toplum ve Hekim

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Müftüler, M., 2009. Üniversite öğrencilerinin çoklu zeka alanlarına göre serbest zaman tercihlerinin belirlenmesi. Türkiye Kick Boks Federasyonu Spor Bilimleri Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Erturan İlker Ayşe Gökçe, Müftüler Mine, 2017. Değişen öğretim programlarında kişisel, sosyal ve düşünme becerilerinin yeri. Uluslararası 9. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi
2-) Müftüler, M., Tekin, A., 2008. Examining the university students’ leisure preferences according to multiple intelligence. 10. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
3-) Müftüler, M., Kirazcı, S., 2005. Effects of verbal feedback and self-evaluation on motor skill learning. The 46th ICHPER SD Anniversary World Congress

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Karaca Gizem, Müftüler Mine, 2023. KADINLARIN SERBEST ZAMAN ENGELLERİYLE BAŞ ETME STRATEJİLERİ, ALGILANAN SOSYAL DESTEK VE SERBEST ZAMAN EGZERSİZE KATILIM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. 4. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi
2-) Göksel Gaye, Müftüler Mine, 2023. DOĞA SPORLARI YAPAN BİREYLERİN GİYİLEBİLİR TEKNOLOJİK SPOR ÜRÜNLERİ KULLANIM ALGISININ İNCELENMESİ: ÖN SONUÇLAR. 4. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi
3-) Karahasan İlknur, Bağdur Azra Bişenk, Bilgin Cemre Uluç, Müftüler Mine, 2022. Üniversite öğrencilerinin sağlık inancı ve serbest zaman egzersiz düzeyinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. 14. Ulusal Spor Bilimleri Öğrenci Kongresi
4-) Zehir Emre, Bektaş Şule, Müftüler Mine, 2022. Üniversite öğrencilerinin serbest zaman anlamı ve rekreasyon farkındalığı. 3. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi
5-) Müftüler Mine, 2021. Role of Leisure Education in Turkish Physical Education and Sport Curriculum. 16th World Leisure Hybrid Congress
6-) Müftüler Mine, 2021. Examination of Leisure Meaning and Leisure Education among Turkish Adults: Preliminary Findings. 16th World Leisure Hybrid Congress
7-) Müftüler Mine, 2019. Serbest Zaman Eğitiminin Beden Eğitimi ve Spor/Oyun Dersi Öğretim Programlarındaki Yeri. 2. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi
8-) Tümer Adile, Müftüler Mine, 2017. Gençlerde Fiziksel Aktivitenin Teşviki ve Geliştirilmesi. II. Uluslararası Gençlik Araştırmaları Kongresi
9-) Müftüler, M., 2016. Examining urban and rural high school students’ perceived autonomy support and physical activity behavior. 2016 AIESEP INTERNATIONAL CONFERENCE
10-) Müftüler, M., Henderson, K.A., 2015. Young adults' voices on autonomy supportive physical activity setting. International Conference of International Association of Physical Education in Higher Education (AIESEP)
11-) Müftüler, M., 2015. Gender differences in perceived autonomy support and basic psychological needs satisfaction in exercise setting for Turkish university students. 8th Meeting of Transnational Scholars for the Study of Sport and Gender
12-) Müftüler, M., İnce, M.L., 2014. Use of Trans-Contextual Model-based intervention in developing leisure-time physical activity behavior of university students Üniversite öğrencilerinin serbest zaman fiziksel aktivite davranışı gelişiminde Bağlamlararası Modele Dayalı eğitimin kullanımı. 13. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
13-) Müftüler, M., İnce, M.L., 2012. Developing a questionnaire for leisure-time physical activity behavior based on Theory of Planned Behavior. II. Uluslararası Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi
14-) Müftüler, M., İnce, M.L., 2012. Adaptation and validation of the Perceived Autonomy Support Scale for Exercise Settings. II. Uluslararası Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi
15-) Yıldırım, G., Müftüler, M., İnce, M.L., 2011. Turkish women’s physical activity levels and behaviors by their socio-economic status. International Conference of International Association of Physical Education in Higher Education (AIESEP)
16-) Müftüler, M., Yapar, A., İrez, S.G., İnce, M.L., 2010. Systematic observation of three different public parks for physical activity participation of users. 15th Annual Congress of the European College of Sport Science
17-) Müftüler, M., Yapar, A., İrez, S.G., İnce, M.L., 2009. Topluma açık park alanlarında bireylerin fiziksel etkinlik esnasındaki kıyafet seçimleri. Uluslararası Herkes için Spor ve Spor Turizmi Kongresi
18-) İrez, S.G., Yapar, A., Müftüler, M., İnce, M.L., 2009. Bireylerin topluma açık park alanlarındaki fiziksel etkinliklerinin sistematik gözlemle incelenmesi / Examination of public park users' physical activity with systematic observation. Uluslararası Herkes için Spor ve Spor Turizmi Kongresi
19-) Müftüler, M., Tekin, A., Aykora, E., 2008. Examining the students’ recreation preferences according to multiple intelligence areas. XII. International Science Congress “Modern Olympic and Paralympic Sport and Sport for All”
20-) Zorba, E., Saygın, Ö., Müftüler, M., Babayiğit İrez, G., 2006. Bayan hentbol yıldız milli takımlarının vücut yağ dağılımı ve yağ yüzdesi değerlerinin karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
21-) Erdem, N., Öcal, K., Müftüler, M., Aydoğmuş, H., Gönülateş, S., 2006. İzci kamplarının çocukların fiziksel ve sosyal gelişimine etkisi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
22-) Ateş, B., Öcal, K., Müftüler, M., Yıldız, F., Gönülateş, S., 2006. Kampüs rekreasyonu açısından üniversite bölümlerinin karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
23-) Ünal, H., Egesoy, H., Müftüler, M., 2006. An investigation about gymnast trainers who has a role in directing Turkish gymnastic. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
24-) Demirkan, M., Zorba, E., Tekin, A., Ceylan, Ö., Müftüler, M., 2006. Spor turizmi: Gökova körfezinde su sporlarına uygun yeni alanların belirlenmesine yönelik bir çalışma. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
25-) Gönülateş, S., Öcal, K., Ateş, B., Müftüler, M., 2006. Kamu personelinin cinsiyete göre rekreatif eğilimlerinin karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi

(B-3) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Koca Arıtan Canan, Müftüler Mine, 2017. Yenilenen Beden Eğitimi Ve Spor Öğretimi Programlarının Uluslararası Politikalar Kapsamında Analizi. 15. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
2-) Ersöz, G., Müftüler, M., Yerlisu Lapa, T., Tümer, A., 2016. Egzersizde Hedef Yönelimi Ölçeği (EHYÖ) Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. 14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Müftüler Mine, 2023. TEORİDEN UYGULAMAYA DOĞA VE MACERA EĞİTİMİ/Doğa ve Macera Eğitiminde Katılımcı Nitelikleri ve Yeterlikler. Yayın Evi: Gazi Kitabevi Editör Adı: Yıldız, Kadir; Gürer, Burak

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Erturan İlker Ayşe Gökçe, Hünük Deniz, Müftüler Mine, 2018. Eylem Araştırması: Beden Eğitiminde Araştıran Öğretmen/EYLEM ARAŞTIRMASI NASIL PLANLANIR?. Yayın Evi: Pegem Akademi Yayınevi Editör Adı: İlker-Erturan, Gökçe ve Hünük, Deniz
2-) Müftüler Mine, Hünük Deniz, 2018. Eylem Araştırması: Beden Eğitiminde Araştıran Öğretmen/EYLEM ARAŞTIRMASINDA VERİ NASIL TOPLANIR?. Yayın Evi: Pegem Akademi Yayınevi Editör Adı: İlker-Erturan, Gökçe ve Hünük, Deniz
3-) Çevik Ayşen, Perdahlı Canan, Hünük Deniz, Alagül Özlem, Öztürk Pınar, Müftüler Mine, Gürsel Ferda, Koca Arıtan Canan, 2016. Sporun Toplumsal Cinsiyet Halleri/Amazonlar: kızkardeşlik kayığının kürekçileri. Yayın Evi: Spor Yayınevi ve Kitabevi Editör Adı: Canan Koca

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Uluslararası Spor Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Reliability and validity of goal orientation in exercise measure (GOEM) - Turkish version - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Use of Trans Contextual Model based physical activity course in developing leisure time physical activity behavior of university students - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Use of Trans Contextual Model based physical activity course in developing leisure time physical activity behavior of university students - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) Examination of public parks for physical activity participation by their location size and facilities - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
6-) Use of Trans Contextual Model based physical activity course in developing leisure time physical activity behavior of university students - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
7-) Examination of public parks for physical activity participation by their location size and facilities - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
8-) Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SERBEST ZAMAN AKTİVİTELERİNE YÖNELİK TUTUM VE ENGELLERİNİN İNCELENMESİ (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Yenilenen Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Programlarının Uluslararası Politikalar Kapsamında Analizi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Reliability and validity of goal orientation in exercise measure (GOEM) - Turkish version - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Use of Trans Contextual Model based physical activity course in developing leisure time physical activity behavior of university students - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
5-) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SERBEST ZAMAN AKTİVİTELERİNE YÖNELİK TUTUM VE ENGELLERİNİN İNCELENMESİ (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
6-) Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Examination of public parks for physical activity participation by their location size and facilities - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
8-) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SERBEST ZAMAN AKTİVİTELERİNE YÖNELİK TUTUM VE ENGELLERİNİN İNCELENMESİ (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ) - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
9-) Use of Trans Contextual Model based physical activity course in developing leisure time physical activity behavior of university students - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Use of Trans Contextual Model based physical activity course in developing leisure time physical activity behavior of university students - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) Reliability and validity of goal orientation in exercise measure (GOEM) - Turkish version - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
12-) Perceived Autonomy Support Scale for Exercise Settings Validity and reliability study for Turkish p Egzersizde Algılanan Özerklik Desteği Ölçeği Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
13-) Use of Trans Contextual Model based physical activity course in developing leisure time physical activity behavior of university students - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
14-) Use of Trans Contextual Model based physical activity course in developing leisure time physical activity behavior of university students - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-3) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Reliability and validity of goal orientation in exercise measure (GOEM) - Turkish version - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
2-) Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SERBEST ZAMAN AKTİVİTELERİNE YÖNELİK TUTUM VE ENGELLERİNİN İNCELENMESİ (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Üniversite öğrencilerinin çoklu zeka alanlarına göre serbest zaman tercihlerinin belirlenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Examination of public parks for physical activity participation by their location size and facilities - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SERBEST ZAMAN AKTİVİTELERİNE YÖNELİK TUTUM VE ENGELLERİNİN İNCELENMESİ (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ) - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
6-) Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
7-) Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
8-) Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
9-) Üniversite öğrencilerinin çoklu zeka alanlarına göre serbest zaman tercihlerinin belirlenmesi - Atıf Yılı: 2009 Atıf Sayısı: 1

(E-7) BKCI veya SENSE kapsamındaki kitapta yapılan atıf

1-) Physical activity and perceptions of neighborhood walkability among Turkish women in low and high socio economic environments An exploratory study - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: Kadınların egzersiz düzeyine göre serbest zaman engelleri ile baş etme stratejileri ve algılanan sosyal desteğin incelenmesi: Karma araştırma. Konu: Bu araştırmanın amacı, kadınların serbest zaman egzersiz düzeyine göre serbest zaman engelleriyle baş etme stratejileri ve algılanan sosyal destek arasındaki ilişkiyi psikolojik güçlenme teorisi çerçevesinde incelemektir. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada olduğu karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak nicel bölümde Serbest Zaman Egzersiz Anketi (SZEA), Serbest Zaman Engelleri ile Baş Etme Stratejileri Ölçeği (SZEBSÖ) ve Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (ÇBASDÖ) kullanılmıştır. Nitel bölümde ise yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla veri toplanmıştır. Araştırmaya yaşları 18 ile 65 arasında değişen 435 kadın gönüllü olarak katılım sağlamıştır. Nitel görüşmelere ise 15 kadın gönüllü olarak katılmıştır. Veri analizinde tanımlayıcı betimsel istatistik analizleri, basit korelasyon analizi ve değişkenler arasındaki farkın anlamlılık düzeyini saptamak amacıyla tek yönlü varyans analizleri (ANOVA) kullanılmıştır. Nitel veri analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen nitel veri güçlenme kuramı ile ilişkilendirilmiştir. Sonuç olarak; kadınların serbest zaman engelleri ile baş etme stratejileri ve algılanan sosyal destek arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Kadınların serbest zaman egzersiz düzeyine göre “SZEBSÖ”nin beceri kazanma (F (2, 434) = 7,540, p < 0,05) ve fiziksel uygunluk (F (2, 434) = 9,334, p < 0,05) alt boyutları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Ancak kadınların serbest zaman egzersiz düzeyine göre ‘’ÇBASDÖ”nin hiçbir alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir (p>0.05). Ayrıca, kadınların serbest zaman katılım engelleri, ürettikleri çözümleri ve algıladıkları sosyal destek güçlenme kuramı kapsamında ilişkilendirilmiştir.. GİZEM-KARACA. 2023
2-) Tez Adı: Rekreasyonel egzersizlere katılan çocukların egzersiz motivasyonu ile ebeveynlerin ders dışı sportif etkinliklere yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Konu: Bu araştırmada rekreasyonel egzersize katılan çocukların egzersiz motivasyonu ile ebeveynlerinin ders dışı sportif etkinliklere yönelik tutumu incelenmiştir. Buna yönelik olarak bu araştırmanın üç amacı bulunmaktadır. Birincisi rekreasyonel egzersizlere katılan çocukların egzersiz motivasyonu ile ebeveynlerin ders dışı sportif etkinliklere yönelik tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca rekreasyonel egzersize katılan çocukların egzersiz motivasyonu ve ebeveynlerinin ders dışı sportif etkinliklere yönelik tutumlarının bazı demografik değişkenlere göre farklılıklarının incelemesi de araştırmanın amaçları arasında yer almaktadır. Araştırma grubunu Muğla’nın Menteşe ilçesinde yaz spor okulu kapsamında yürütülen rekreasyonel aktivitelere katılan 245 çocuk katılımcı ve onları bu aktivitelere getiren ebeveynleri oluşturmaktadır Araştırmada veri toplama aracı olarak Rekreasyonel Egzersiz Motivasyon Ölçeği Çocuk Sporcular İçin: Kısa Form ve Ders Dışı Sportif Etkinliklere Yönelik Ebeveyn Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma anket yoluyla çevrim içi ve yüz yüze toplanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yönteminden korelasyonel desen kullanılmıştır. Veri analizinde, normallik testleri uygulanmış olup değişkenler arası ilişkinin incelenmesi için Pearson Korelasyon testi ve demografik bilgilerin karşılaştırılması için bağımsız gruplarda t test ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda rekreasyonel egzersize katılan çocukların egzersiz motivasyon düzeyleri ile ebeveynlerinin ders dışı sportif etkinliklere yönelik tutum düzeyi arasında olumlu yönde ilişki olduğu görülmektedir. Rekreasyonel egzersizlere katılan çocukların bulgularına göre 11-14 yaş arası ve tenis branşıyla ilgilenen çocukların egzersiz motivasyon düzeyi daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ebeveynlerin ders dışı etkinliklere yönelik tutumu bulgularına göre; kadın velilerin sosyal destek alt boyutunda, memur olan velilerin kişisel gelişim ve sosyal destek alt boyutunda, tek çocuğa sahip olan velilerin akademik algı ve sosyal destek alt boyutunda, spor yapan velilerin kişisel gelişim ve sosyal destek alt boyutunda, aylık aile geliri 10000 TL ve üstü olan velilerin kişisel gelişim ve sosyal destek alt boyutunda diğer değişkenlere göre tutum düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmektedir.. İLKNUR-KARAHASAN. 2023
3-) Tez Adı: Kişilik tiplerine göre serbest zaman engelleriyle baş etme stratejilerinin incelenmesi. Konu: Kişilik tiplerine göre serbest zaman engelleriyle baş etme stratejilerinin incelenmesi. ZEYNEP-ÜNAL. 2020
4-) Tez Adı: "Sportif Rekreasyon Hizmetlerinin İncelenmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği". Konu: "Sportif Rekreasyon Hizmetlerinin İncelenmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği". ATA NURİ-UYANIKER. 2020

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Kalkınma Bakanlığı. Muğla Spor Turizminde Rotasını Çiziyor. 2021-2022

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) Beden Eğitimi Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar - 7. Türkiye. . 2019
2-) Beden Eğitimi Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu 6. Türkiye. . 2017
3-) Beden Eğitimi Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu 5. Türkiye. . 2015
4-) Beden Eğitimi Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu 4. Türkiye. . 2013
5-) Beden Eğitimi Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu 3. Türkiye. . 2011

Verdiği Dersler

BES1803 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım

BES1803 2024-2025 Güz

Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım

BSA1919 2024-2025 Güz

Dağcılık

REK 5519 2024-2025 Güz

Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Ölçüm Yöntemleri

REK3005 2024-2025 Güz

Rekreasyonda Plan ve Programlama

REK4511 2024-2025 Güz

Herkes İçin Rekreasyon

REK 5502 2023-2024 Bahar

Rekreasyonda Güncel Konular

REK3008 2023-2024 Bahar

Kampüs Rekreasyonu

REK4004 2023-2024 Bahar

Rekreasyonda Güncel Konular

REK4506 2023-2024 Bahar

Okullar Rekreasyonu II

BES1803 2023-2024 Güz

Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım

BSA1919 2023-2024 Güz

Dağcılık

REK 5519 2023-2024 Güz

Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Ölçüm Yöntemleri

REK3005 2023-2024 Güz

Rekreasyonda Plan ve Programlama

REK4505 2023-2024 Güz

Okullar Rekreasyonu I

REK4511 2023-2024 Güz

Herkes İçin Rekreasyon

REK 5502 2022-2023 Bahar

Rekreasyonda Güncel Konular

REK2504 2022-2023 Bahar

Rekreasyon Eğitimi

REK4004 2022-2023 Bahar

Rekreasyonda Güncel Konular

REK4506 2022-2023 Bahar

Okullar Rekreasyonu II

BES1803 2022-2023 Güz

Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım

BSA1919 2022-2023 Güz

Dağcılık

REK 5519 2022-2023 Güz

Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Ölçüm Yöntemleri

REK3005 2022-2023 Güz

Rekreasyonda Plan ve Programlama

REK4505 2022-2023 Güz

Okullar Rekreasyonu I

REK4511 2022-2023 Güz

Herkes İçin Rekreasyon