(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale
1-) Tilki İlay, Sarcan Necati, Gürel Eymen, 2022. Potansiyel Muhasebe Meslek Mensuplarının Etik Değerlere Yatkınlıklarının İncelenmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale
1-) Kale Mümin Volkan, Tilki İlay, 2024. Dünya Ülkelerinin Lojistik Performanslarının Çok Kriterli Karar Verme Yöntemi İle Değerlendirilmesi: 2023 Yılı Dünya Bankası Raporu İle Karşılaştırmalı Analizi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
2-) Tilki İlay, Bozkurt Bilgehan, Aktan Murat, Koçak Ahmet, 2022. Türkiye’nin Ülke İmajı ile Genel Ürün İmajının Yerli Otomobil TOGG’un Algılanan Ürün İmajına ve Satın Alma Niyetine Etkisi. Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
3-) Tilki İlay, Bulgurcu Gürel Esra Burcu, 2021. Örgüt İklimi ve Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi Üzerine Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi
(B-2) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma
1-) Kuzkaya Emin, Tilki İlay, 2022. Kamu Çalışanlarının Kültürel Zeka Düzeylerinin İncelenmesi: Muğla İli Kamu Kurumları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi
2-) Tilki İlay, Girgin Görkem, Kuzkaya Emin, 2022. Turizm Öğrencilerinin Algılanan Gelecekteki İstihdam Edilebilirlik ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Ases International Scientific Research Conference
3-) Tilki İlay, Urlu Hakan, Kuzkaya Emin, 2022. Turizm Öğrencilerinde Kültürlerarası Farkındalık, Kültürel Zeka Ve İletişim Becerileri İlişkisinin İncelenmesi. Ases International Scientific Research Conference
(B-4) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma
1-) Tilki İlay, 2022. Türkiye'de Muhasebe Alanında Etik Konusu Üzerine Yazılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. MSKÜ Ulusal Disiplinlerarası Öğrenci Kongresi
2-) Tilki İlay, Bulgurcu Gürel Esra Burcu, 2020. Örgüt İklimi ve Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi Üzerine Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. 28. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi
(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm
1-) Tilki İlay, Bozkurt Bilgehan, Aktan Murat, 2023. Teorik ve Uygulamalı SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇALIŞMALARI Pazarlama ve Üretim Yönetimi/Yeşil Yıkama. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Koçak Ahmet
2-) Tilki İlay, Gürel Eymen, 2022. İşletmecilikte Çağdaş Yaklaşımlar/Kilit Denetim Konuları: BİST Sürdürülebilirlik Endeksi Şirketlerinin 2017- 2021 Yılları Analizi. Yayın Evi: Gazi Kitabevi Editör Adı: Bulgurcu Gürel Esra Burcu, Gürel Eymen
(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü
1-) Editörlük Türü: Kitap. 2022. MSKÜ Ulusal Disiplinlerarası Öğrenci Kongresi Bildiriler Kitabı.
(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf
1-) Dünya Ülkelerinin Lojistik Performanslarının Çok Kriterli Karar Verme Yöntemi İle Değerlendirilmesi: 2023 Yılı Dünya Bankası Raporu İle Karşılaştırmalı Analizi - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
2-) Türkiye’nin Ülke İmajı ile Genel Ürün İmajının Yerli Otomobil TOGG’un Algılanan Ürün İmajına ve Satın Alma Niyetine Etkisi - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
3-) Örgüt İklimi ve Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi Üzerine Sağlık Sektöründe Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf
1-) Örgüt İklimi ve Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi Üzerine Sağlık Sektöründe Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
(E-8) Diğer ulusal/uluslararası kitapta yapılan atıf
1-) Türkiye’nin Ülke İmajı ile Genel Ürün İmajının Yerli Otomobil TOGG’un Algılanan Ürün İmajına ve Satın Alma Niyetine Etkisi - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı:
2-) Türkiye’nin Ülke İmajı ile Genel Ürün İmajının Yerli Otomobil TOGG’un Algılanan Ürün İmajına ve Satın Alma Niyetine Etkisi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı:
3-) Örgüt İklimi ve Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi Üzerine Sağlık Sektöründe Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı:
(G-2) Uluslararası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanmış projede araştırmacı almak
1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: The main objective of the project is to provide higher education professors with competence building training, so they acquire the pedagogic skills they didn’t attain on their academic education along with their technical expertise.Providing the professors with pedagogic skills in a training program rather than the typical formal education in educating sciences will have more immediate results and is likely to draw more acceptance from the target group than requiring them to take another higher education program to make up for the gap the higher education systems have in preparing the students to later become professors, even if the equivalent is done to prepare them to become researchers when they begin master programs.By providing the professors with the same pedagogic skills that are usually provided to trainers it will make each specialist indifferent scientific areas also a trained educator for every student in the higher education system, but also providing them with teaching practices specifically adapted to diverse types of disabilities will result in building a more inclusive higher education system as less professors will feel unprepared to teach students with disabilities, especially, as previously identified, those with sensory or mental disabilities which scares the most those professors with less experience in teaching students with disabilities or those that had negative experiences due to the lack of these skills. Indirectly any student will benefit from taking classes with the most brilliant engineers, doctors (MD), economists, lawyers, etc. that now also acquired pedagogic skills, but the students with disabilities that can be tutored by professors that now have the skills to adapt their teaching practices to these students with disabilities and become able to produce adapted pedagogic materials will not only augment their success rate but can result in more students with disabilities enrolling in higher education as they become more confident on their success chances.Building a more inclusive higher education system will make people with disabilities employable in roles and positions from which they have been believed and made believe to be incapable of assuming, including becoming higher education professors themselves. This project assumes this last scenario making all the efforts to present the training sessions and materials as accessible to anyone as we advocate the higher education professors must start to be able to deliver themselves.. Proje Türü: Avrupa Birliği. Inclusive Higher Education Training Program (i-HETP). 2022-2024
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: H2020. Boosting Digital Innovation and Transformation Capacity of HEIs in an Entrepreneurial ecosystem. 2022-2024
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Digital Hygiene should be a priority for all businesses and educational institutions, no matter their size. But for small and medium enterprises, startups or educational institutions using the right tools and the best Digital Hygiene practices nowadays are not the standard, but a work in progress. Digital hygiene or cyber hygiene refers to a set of guidelines and best practices to help people keep their digital activities safe. We have the responsibility of creating a digital environment that protects our data and devices.The Good Start Project will teach the startups the benefits of having a regular digital hygiene program in place for their systems and software for two reasons: maintenance and security.. Proje Türü: Avrupa Birliği. Good Digital Hygiene for Startups (GOODSTART). 2022-2024
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: #COMSUS – a groundbreaking project aimed at strengthening the capabilities of higher education institutions (HEIs) in promoting a resilient, inclusive, and sustainable society through sustainable communications on social media.In today’s world, where climate change, inequality, and global conflicts persist, it’s crucial to communicate effectively about global sustainability. The pandemic has shown us the power of human-to-human connections, and now it’s time for HEIs to harness the potential of sustainable communication and inspire change.With the European Climate Pact and the Pact for Skills calling for action, COMSUS has responded to the EU’s call by joining the green initiatives in the higher education sector. We believe that education plays a vital role in preparing individuals for green jobs and creating a more sustainable economy. . Proje Türü: Avrupa Birliği. Development of sustainable communications of higher education institutions in social media (COMSUS). 2022-2024
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Avrupa Birliği. Urban Sports as Social Inclusion. 2021-2023
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Avrupa Birliği. A Holistic Approach for Upskilling Competences of SMEs, VET Institutions and VET Providers for Preparing the Future Works in the Digital Era. 2021-2023
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: The European Commission has adopted a new action plan for sustainable growth which directly points to the needs of the circular economy. In a circular economy, the materials are used continuously back through the value chain for reprocess, resulting in less energy and resource consumption. During the actualization of these principles there are several actors on the platform including Higher Education Institutions (HEIs). Thus, the main aim of the CirThink Project is to embed CE thinking in HEIs through university and industry partnership. The main reason behind this design is in the literature various studies have examined how universities can support sustainable development through formal learning outcomes. Also these studies have highlighted how student-led change from formal learning, sustainability in campus operations, and branding the green university or green campus were key factors for embedding sustainability in education. However few studies have focused on the “hidden curriculum” and the role that universities, as part of the local economy, can assume in implementing the sustainability practices they teach.The hidden curriculum is defined as the difference between the actual learning and the curriculum-based learning in the personal student experience within an educational facility. In this project, it is aimed to show how universities can play a key role in helping to promote circular economy approaches by engaging their students and being a key partner with both public and private organisations. Besides how human resources development outside of the curriculum will be important for circular economy approaches in industry, will be explored in partner countries.. Proje Türü: Avrupa Birliği. Embedding Circular Economy Thinking in HEIs Through University and Industry Partnerships. 2020-2023
(I-9) Alanı ile ilgili kurum içi yada kurumdışı komisyon veya
kurullarda görev yapmak (her yıl için )
1-) MSKÜ Ulusal Disiplinlerarası Öğrenci Kongresi / Yürütme Kurulu Üyesi. Türkiye. . 2022