Personel

Doç.Dr. FATMA TEZCAN
Doç.Dr.
Fatma Tezcan
@ E-posta
fatmatezcan@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5504

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Yönetimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Yönetimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 2002

Yüksek Lisans

Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı 2007

Doktora

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı 2012

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Tezcan Fatma, 2022. Andragogy or Pedagogy: Views of Young Adults on the Learning Environment. International Education Studies
2-) Tezcan Fatma, 2022. The COVID-19 Pandemic and Health Literacy Skills As Part of Adult and Continuing Education: Perspectives from Turkey. New Horizons in Adult Education and Human Resource Development

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Tezcan Fatma, 2021. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı: Genç Yetişkinlerin Katılma Nedenleri ve Programdan Beklentileri. The Journal of Social Science
2-) Tezcan Fatma, Deveci Tanju, 2018. Andragoji ve Yaşamboyu Öğrenme Bağlamında Yetişkinlerin Öğrenmesi. Researcher: Social Science Studies
3-) Tezcan Fatma, Duman Ahmet, 2014. Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
4-) Tezcan Fatma, Duman Ahmet, 2014. Muğla Halk Eğitimi Merkezi Kurslarına Katılan Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Tezcan Fatma, 2022. Pandemi ve yetişkin eğitimi: Covid-19 deneyiminden yansıyanlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
2-) Deveci Tanju, Tezcan Fatma, 2017. Andragogical, Pedagogical and Lifelong Learning Orientations of Freshman Engineering Students in a Project-Based Course Birinci Sınıf Mühendislik Öğrencilerinin Proje Tabanlı Bir Dersteki Andragojik, Pedagojik ve Yaşamboyu Öğrenme Eğilimleri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Tezcan Fatma, 2008. Eleştirel Pedagojiden Eleştirel Medya Okuryazarlığına. abece Aylık Eğitim ve Ekin Dergisi
2-) Bilir Aynur, Kuru Çetin Saadet, Tezcan Fatma, 2007. Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE)

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Tezcan Fatma, 2023. Ulusal Kurtuluş Savaşı'nda Halk (Yetişkin) Eğitimi: Mitingler ve Mehmet Âkif Ersoy'un Ulusal Mücadeleye Katkısı. Kabulünün 102. Yılında İstiklâl Marşı ve Milli Şairimiz Mehmed Âkif Ersoy 3. Uluslararası Sempozyumu
2-) Tezcan Fatma, 2023. Atatürk ve Maarif Ordusu. Doğumunun 142. Yılında Atatürk 3. Uluslararası Sempozyumu
3-) Tezcan Fatma, 2022. Ulusal Egemenlik ve Ulusal Eğitim: Birinci Dönem Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde Eğitim Çalışmaları. 4. Uluslararası 23 Nisan Bilimsel Çalışmalar Kongresi
4-) Tezcan Fatma, 2022. Atatürk ve Kadın Eğitimi. Doğumunun 141. Yılında Atatürk 2. Uluslararası Sempozyumu
5-) Tezcan Fatma, 2022. 1922’den 2022’ye: Büyük Taarruzun 100. Yılında Atatürk’ün Eğitim Üzerine Görüşlerinden Yansımalar. 4. Uluslararası 30 Ağustos Sempozyumu
6-) Tezcan Fatma, 2021. Atatürk ve Halk (Yetişkin) Eğitimi. Doğumunun 140. Yılında Atatürk Uluslararası Sempozyumu
7-) Tezcan Fatma, 2021. Zafer Yolunda: 1919’dan 1923’e Kurtuluş Savaşı Dönemi’nde Halk (Yetişkin) Eğitimi. 3. Uluslararası 30 Ağustos Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu
8-) Tezcan Fatma, 2021. Cumhuriyet’in Bütüncül Eğitim Politikası: Okul Eğitiminden Yetişkin Eğitimine Bir Değerlendirme. 3. Uluslararası 29 Ekim Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu
9-) Bilir Aynur, Kuru Saadet, Tezcan Fatma, 2008. Öğretim Üyelerinin Küreselleşmeye İlişkin Görüşleri (Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). International Conference on Educational Sciences ICES'08

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Tezcan Fatma, 2023. Being a Teacher in the 21st Century: A Journey from a Changing World to a Changing Educational Approach. International Necatibey Education and Social Sciences Research Congress Teacher Training in the 21st Century UNESAK 2023
2-) Tezcan Fatma, 2022. Covid-19 Pandemisi ve Yetişkin Öğrenmesi: Genç Yetişkinlerin Uzaktan Öğrenme Deneyimleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. 5TH INTERNATIONAL OPEN & DISTANCE LEARNING CONFERENCE- IODL 2022
3-) Tezcan Fatma, 2021. Paulo Freire'nin Eleştirel Mirası ve Ezilenlerin Pedagojisi. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
4-) Tezcan Fatma, 2021. An Evaluation Of Adult's Participation In Formal and Non-Formal Education According To OECD Data. 4th International Aegean Symposium on Social Sciences & Humanities
5-) Tezcan Fatma, 2018. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı: Pedagojik Bir Öğrenme Ortamında Yetişkin Olmak. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
6-) Tezcan, F., Duman, A., 2015. Motivatinal Orientations and Positive Teacher Perceptions of Student Teachers Participated Teacher Certification Program at Muğla Sıtkı Koçman University. The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges ICEFIC 2015, Ankara University, Faculty of Educational Sciences, Ankara, Turkey.

(C-1) Alanında tanınmış uluslar arası yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Tezcan Fatma, Duman Ahmet, 2016. Motivational Orientations and Teacher Perceptions of Student Teachers. Yayın Evi: LAP Lambert Academic Publishing Editör Adı: LAP Lambert

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Tezcan Fatma, 2022. Güncel Eğitim Bilimleri Araştırmaları VI/Yetişkin Eğitimi Nedir?: Dünyada ve Türkiye’de Yetişkin Eğitimi Kavramı ve Kapsamı. Yayın Evi: AKADEMİSYEN YAYINEVİ Editör Adı: DOĞANAY, AHMET; KUTLU, OĞUZ
2-) Tezcan Fatma, 2022. Eğitimde Araştırma ve Değerlendirmeler/Paulo Freire’nin Eleştirel Mirası ve Ezilenlerin Pedagojisi. Yayın Evi: Gece Kitaplığı Editör Adı: Deniz Beste Çevik Kılıç, Kenan Baş ve Mehmet Şaban Akgül
3-) Tezcan Fatma, 2021. Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar III/Neden Yetişkin Eğitimi?: 21. Yüzyılda Yetişkin Eğitimini Gerekli Kılan Nedenler. Yayın Evi: Eğitim Yayınevi Editör Adı: Kıranlı Güngör Semra
4-) Tezcan Fatma, Duman Ahmet, 2014. Eleştirel Eğitim Seçkisi/Öğretmenlik Sertifikası Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleği İle İlgili Algı ve Metaforları. Yayın Evi: Pegem Akademi Yayınları Editör Adı: Nevzat Samet Baykal, Ayhan Ural, Zeynep Alica

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Tezcan Fatma, 2024. Cumhuriyetin 100. Yılında Dünden Bugüne Muğla I/Türk Kurtuluş Savaşı Dönemi’nde Yetişkin (Halk) Eğitimi Çalışmaları: Ulusal Mücadele ve Muğla Mitingleri. Yayın Evi: Muğla Büyükşehir Belediyesi Yayınları Editör Adı: Karaca Alâattin, Mammadova Gulzar

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi . 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi . 2023. Hakemlik Sayısı: 1
3-) E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi . 2022. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Akdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
8-) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
9-) e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2016. Hakemlik Sayısı: 1
10-) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2015. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, 10-13 Ekim 2018 – Giresun. 2018. Hakemlik Sayısı: 1

(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2021. 29th OF OCTOBER SYMPOSIUM ON SCIENTIFIC RESEARCHES - III PROCEEDINGS BOOK.

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Andragoji ve Yaşamboyu Öğrenme Bağlamında Yetişkinlerin Öğrenmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Andragogical, Pedagogical and Lifelong Learning Orientations of Freshman Engineering Students in a Project-Based Course Birinci Sınıf Mühendislik Öğrencilerinin Proje Tabanlı Bir Dersteki Andragojik, Pedagojik ve Yaşamboyu Öğrenme Eğilimleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Andragogical, Pedagogical and Lifelong Learning Orientations of Freshman Engineering Students in a Project-Based Course Birinci Sınıf Mühendislik Öğrencilerinin Proje Tabanlı Bir Dersteki Andragojik, Pedagojik ve Yaşamboyu Öğrenme Eğilimleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Muğla Halk Eğitimi Merkezi Kurslarına Katılan Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-7) BKCI veya SENSE kapsamındaki kitapta yapılan atıf

1-) Andragoji ve Yaşamboyu Öğrenme Bağlamında Yetişkinlerin Öğrenmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Andragoji ve Yaşamboyu Öğrenme Bağlamında Yetişkinlerin Öğrenmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(G-2) Uluslar arası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman, vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Yetişkin öğrenmesi ile ilgili içerikleri Avrupa tarafından online bir platformda paylaşarak, yetişkin eğitimi alanındaki uzmanları bir araya getirmeyi hedeflemektedir.. Proje Türü: Avrupa Birliği. E-Platform for Adult Learning in Europe (EPALE) National Support Services-NSS Projesi. 2019-2019

(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . TEŞEKKÜR BELGESİ. 2017
2-) Kurum Adı: . TEŞEKKÜR BELGESİ. 2013

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 4th INTERNATIONAL APRIL 23 SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, HEAD OF SESSION, 24.04.2022, . GAZİANTEP, TÜRKİYE. . 2022
2-) ULUSLARARASI 29 EKİM BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR SEMPOZYUMU, OTURUM BAŞKANI, 29.10. 2021, . ANKARA, TÜRKİYE. . 2021
3-) DOĞUMUNUN 140. YILINDA ATATÜRK ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, OTURUM BAŞKANI, 19.05.2021, . SAMSUN, TÜRKİYE. . 2021

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) CUMHURİYETİMİZİN 100. YILINDA DÜNDEN BUGÜNE MUĞLA ULUSAL SEMPOZYUMU, OTURUM BAŞKANI, 22-24.02. 2024, . MUĞLA, TÜRKİYE. . 2024

(I-7) Alanı ile ilgili olarak; uluslararası panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Avrupa Yetişkin Öğrenme Gündemi Uygulamaları İçin Ulusal Koordinatörler Projesi Temel Beceriler Uluslararası Konferansı, Davetli Konuşmacı, 16-17 Ekim 2015, . İstanbul, TÜRKİYE. . 2015

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) "YETİŞKİN EĞİTİMİ" SEMİNERİ, MUĞLA MENTEŞE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ, DAVETLİ ALAN UZMANI AKADEMİSYEN, 05.04.2024, . MUĞLA, TÜRKİYE. . 2024
2-) "Yetişkin Eğitiminde Sürdürülebilirlik Eğitimi", Sürdürülebilirlik Eğitimi Çalıştayı, Alan Uzmanı Akademisyen, 24.06.2023, . Muğla, TÜRKİYE. . 2023
3-) "Yetişkinler ve Öğrenme", MEB, Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Seminer, Davetli Konuşmacı, 29.04.2021, . Muğla, TÜRKİYE. . 2021
4-) Aile Eğitim Programı "Eğiticilerin Eğitimi" Semineri, Davetli Konuşmacı, 20-24 Mart 2017, . Muğla, TÜRKİYE. . 2017
5-) Yetişkin Eğitiminin Geleceği Çalıştayı, Davetli Alan Uzmanı Akademisyen, 16-19 Şubat 2017, . ANKARA, TÜRKİYE. . 2017
6-) Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Avrupa Yetişkin Öğrenme Gündemi Uygulamaları İçin Ulusal Koordinatörler Projesi Paydaş Toplantısı, Davetli Akademisyen, 09.10.2015, . Konya, TÜRKİYE. . 2015
7-) "Yetişkin Eğitiminde Yaklaşımlar Semineri", Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Davetli Konuşmacı, 22-24. 01. 2014, . İstanbul, TÜRKİYE. Türkiye. 2014
8-) “Başarının Sırrı, Liderlik ve Ekip Ruhu”, Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü Zirvedekilerle Buluşma Eğitim Programı, Davetli Konuşmacı, 2 Mayıs 2013,. Muğla, TÜRKİYE. Türkiye. 2013

Verdiği Dersler

EBB00130 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

TÜRK EĞİTİM TARİHİ

EBB00350 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

EBB00350 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme (MB)

EBB00130 2024-2025 Güz

TÜRK EĞİTİM TARİHİ

EBB00350 2024-2025 Güz

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

EBB00130 2023-2024 Bahar

TÜRK EĞİTİM TARİHİ

EBB00350 2023-2024 Bahar

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

EBB00130 2023-2024 Güz

TÜRK EĞİTİM TARİHİ

EBB00350 2023-2024 Güz

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

EBB10001 2023-2024 Güz

EĞİTİME GİRİŞ

EBB00130 2022-2023 Bahar

TÜRK EĞİTİM TARİHİ

EBB00350 2022-2023 Bahar

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

SBÖ3802 2022-2023 Bahar

Türk Eğitim Tarihi

TEB3010 2022-2023 Bahar

Türk Eğitim Tarihi

EBB00130 2022-2023 Güz

TÜRK EĞİTİM TARİHİ

EBB00350 2022-2023 Güz

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

EBB10001 2022-2023 Güz

EĞİTİME GİRİŞ