Personel

Doç.Dr. CANSU ÇAKA
Doç.Dr.
Cansu Çaka
@ E-posta
cansucaka@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü / Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü / Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 04.06.2012

Doktora

Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 08.06.2018

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Çaka Cansu, Kurt Adile Aşkım, 2018. Perceptions of Pedagogic Formation Program Students on Social Network Concept. Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Atak Nergiz, Çaka Cansu, 2023. Investigation of the Relationship between Individual Innovation Profiles of Special Education Teacher Candidates and Their Tendency towards the Use of Technology in Class. Educational Policy and Strategic Research
2-) Çaka Cansu, Dursun Özcan Özgür, 2022. Evaluation of the Effectiveness of Different Infographic Designs. Journal of Educational Technology and Online Learning
3-) Çaka Cansu, 2021. Investigation of the Relationship between Pre-Service Teachers’ Technologies Self-Efficacy Perceptions, Attitudes towards the Use of Distance Education Environments and Academic Procrastination Tendencies. International Technology and Education Journal

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Çaka Cansu, 2022. Robotic Technologies in Education and Educational Robotic Applications. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi
2-) Çaka Cansu, 2021. Çağın Teknolojik Bağımlılığı: Sosyotelizm (Kavramsal Bir Bakış). Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi
3-) Doğan Barut Ezgi, Çaka Cansu, Şahin Yusuf Levent, 2016. Çevrimiçi sosyal ağ oyunu oynayan bireylerin siber zorbalığa duyarlılık düzeyleri ile Facebook kullanım amaçları üzerine bir çalışma. Journal of Theory and Practice in Education

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Çaka Cansu, 2022. Investigation of the New Information Technologies and Software Course Curriculum in terms of the Elements of the Curriculum. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Çaka Cansu, 2020. Özel eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin araştırmalarda güncel eğilimler: Türkiye’de lisansüstü tezler üzerine bir inceleme. MSKU Journal of Education
3-) Çaka Cansu, Doğan Barut Ezgi, Şahin Yusuf Levent, 2016. Sosyal ağ kullanan öğrencilerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
4-) Şahin Ferhan, Çaka Cansu, Dulkadir Nihal, Kuzu Abdullah, Odabaşı Hatice Ferhan, 2016. Mesleki gelişim ve araştırma toplulukları bağlamında bir model önerisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
5-) Kuzu Elif Buğra, Çaka Cansu, Tuğtekin Ufuk, Demir Kadir, İslamoğlu Hakan, Kuzu Abdullah, 2016. Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar. Ege Eğitim Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Çaka Cansu, 2021. Use of Digital Books in Education of Individuals with Special Needs. International Congress of Academic Research

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Çaka Cansu, 2021. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğretmen Adaylarının Mesleki Tutum ve Algıları. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi
2-) Çaka Cansu, 2020. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmen Kavramına İlişkin Zihinsel İmgeleri. 1st International Congress of Pedagogical Research
3-) Çaka Cansu, 2020. Öğretmen Adaylarının Bilişim Etiğine İlişkin Etik İkilem Senaryolarının İncelenmesi. 1st International Congress of Pedagogical Research
4-) Çaka Cansu, 2020. Uzaktan Eğitimde Kullanılan Sunum Teknolojilerine Genel Bir Bakış. 5th International Scientific Research E-Congress
5-) Çaka Cansu, Dursun Özcan Özgür, 2019. Farklı İnfografik Tasarımlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Inctructional Technologies and Teacher Education Symposium
6-) Çaka Cansu, Dursun Özcan Özgür, 2017. Farklı İnfografik Tasarımlarının Çeşitli Değişkenler Bağlamında Etkililiğinin İncelenmesi. 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu
7-) Çaka Cansu, Dursun Özcan Özgür, 2017. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Görsel Okuryazarlık Düzeylerinin İnfografik Tasarım Sürecine Yansımaları. 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu
8-) Demir Kadir, Çaka Cansu, Kuzu Abdullah, 2016. Bilgi İşlemsel Düşünme ve Eğitime Yansımaları. 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS)
9-) Demir Kadir, Kuzu Elif Buğra, Çaka Cansu, Tuğtekin Ufuk, İslamoğlu Hakan, Kuzu Abdullah, 2016. Üç Boyutlu Yazdırma Teknolojileri ve Türkiye de Kullanımı. 3rd. International Conference on New Trends in Education (ICNTE)
10-) Dulkadir Nihal, Çaka Cansu, Odabaşı Hatice Ferhan, Kuzu Abdullah, 2015. Öğretim Üyelerinin Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Sosyal Bulunuşluk Göstergelerinin Araştırma Topluluğu Modeli Çerçevesinde Belirlenmesi. th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS)
11-) Şahin Ferhan, Çaka Cansu, Dursun Özcan Özgür, 2015. Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Oyun Bağımlılığı ve Yabancılaşma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 9th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS)
12-) Çaka Cansu, Şahin Ferhan, Dursun Özcan Özgür, 2015. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının E öğrenme Stilleri ile E öğrenmeye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 9th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS)
13-) Çaka Cansu, Şahin Ferhan, Mercimek Barış, 2014. Meb Tarafından Geliştirilen 6 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Z kitap Örneğinin Gestalt Algı Kuramı Bağlamında İncelenmesi. 8th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS)
14-) Şahin Ferhan, Çaka Cansu, Mercimek Barış, 2014. Ters yüz Sınıf Modeli Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Araştırma. 8th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS)

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Çaka Cansu, 2022. Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022/Dijital Çağın Öğrenenleri İçin 21. Yüzyıl Eğitimi: 6C Modeli. Yayın Evi: PEGEM AKADEMİ Editör Adı: Odabaşı Hatice Ferhan, Akkoyunlu Buket, İşman Aytekin
2-) Çaka Cansu, 2022. Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022/Eğitimde Metaverse Çağı: Fırsatlar ve Zorluklar. Yayın Evi: PEGEM AKADEMİ Editör Adı: Odabaşı Hatice Ferhan, Akkoyunlu Buket, İşman Aytekin
3-) Çaka Cansu, 2021. Eğitim Teknolojileri Okumaları 2021/Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim ve Teknoloji Bağımlılığı. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman, H. Ferhan Odabaşı
4-) Mercimek Barış, Çaka Cansu, 2021. Handbook of Research on Managing and Designing Online Courses in Synchronous and Asynchronous Environments/Asynchronous Environments in Online Courses: Advantages, Limitations, and Recommendations. Yayın Evi: IGI Global Editör Adı: Gürhan Durak, Serkan Çankaya
5-) Çaka Cansu, Dursun Özcan Özgür , 2021. Eğitim Teknolojileri Okumaları 2021/Eğitimde İnfografik Kullanımı. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman, H. Ferhan Odabaşı
6-) Mercimek Barış, Çaka Cansu, 2020. Dijital Medya ve Öğrenme/Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler ve Örnek Bir Ders Uygulamasına Yönelik Değerlendirmeler. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Elif Buğra Kuzu Demir Abdullah Kuzu
7-) Demir Kadir, Çaka Cansu, Dulkadir Nihal, İslamoğlu Hakan, Kuzu Abdullah, 2017. Teaching Computational Thinking in Primary Education/Examining the Current Definitions of Computational Thinking. Yayın Evi: IGI Global Editör Adı: Hüseyin Özçınar, Gary Wong, Tuğba Öztürk

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Dursun Özcan Özgür, Çaka Cansu, 2017. Görsel Web Tasarımı/Görsel Web Tasarımında Renklerle Çalışmak. Yayın Evi: Anadolu Üniversitesi Basımevi Editör Adı: Tevfik Volkan Yüzer

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) International Technology and Education Journal. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Journal of Educational Technology and Online Learning. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Journal of Educational Technology and Online Learning. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Journal of Education, Theory and Practical Research. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Journal of Educational Technology and Online Learning. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
6-) International Technology and Education Journal. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Journal of Educational Technology and Online Learning. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
8-) Inonu University Journal of the Faculty of Education. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
10-) International Technology and Education Journal. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
11-) Journal of Education, Theory and Practical Research. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
12-) Journal of Education, Theory and Practical Research. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
13-) Pamukkale University Journal of Education. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
14-) Anadolu University Journal of Education Faculty. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
15-) International Technology and Education Journal. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
16-) Journal of Theory and Practice in Education. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
17-) International Technology and Education Journal. 2019. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
4-) IBAD SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 2

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Çevrimiçi sosyal ağ oyunu oynayan bireylerin siber zorbalığa duyarlılık düzeyleri ile Facebook kullanım amaçları üzerine bir çalışma - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Sosyal ağ kullanan öğrencilerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Investigation of the Relationship between Pre-Service Teachers’ Technologies Self-Efficacy Perceptions, Attitudes towards the Use of Distance Education Environments and Academic Procrastination Tendencies - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Handbook of Research on Managing and Designing Online Courses in Synchronous and Asynchronous Environments/Asynchronous Environments in Online Courses: Advantages, Limitations, and Recommendations - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Perceptions of Pedagogic Formation Program Students on Social Network Concept - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Perceptions of Pedagogic Formation Program Students on Social Network Concept - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
5-) Teaching Computational Thinking in Primary Education/Examining the Current Definitions of Computational Thinking - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3
6-) Sosyal ağ kullanan öğrencilerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
7-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
8-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 3
9-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
2-) Sosyal ağ kullanan öğrencilerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Çevrimiçi sosyal ağ oyunu oynayan bireylerin siber zorbalığa duyarlılık düzeyleri ile Facebook kullanım amaçları üzerine bir çalışma - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) Teaching Computational Thinking in Primary Education/Examining the Current Definitions of Computational Thinking - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
6-) Sosyal ağ kullanan öğrencilerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
7-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
8-) Mesleki gelişim ve araştırma toplulukları bağlamında bir model önerisi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
9-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 3
10-) Çevrimiçi sosyal ağ oyunu oynayan bireylerin siber zorbalığa duyarlılık düzeyleri ile Facebook kullanım amaçları üzerine bir çalışma - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
11-) Sosyal ağ kullanan öğrencilerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
12-) Sosyal ağ kullanan öğrencilerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2
13-) Çevrimiçi sosyal ağ oyunu oynayan bireylerin siber zorbalığa duyarlılık düzeyleri ile Facebook kullanım amaçları üzerine bir çalışma - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
2-) Teaching Computational Thinking in Primary Education/Examining the Current Definitions of Computational Thinking - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Teaching Computational Thinking in Primary Education/Examining the Current Definitions of Computational Thinking - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
5-) Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı Türkiye deki uygulamalar - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımı ve Bireysel Yenilikçilik. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Profilleri İle Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 2021-2022

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 5th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium. İzmir. . 2017
2-) 9th International Computer Education & Instrustional Technology Symposium. Afyonkarahisar. . 2015

(I-9) Alanı ile ilgili kurum içi yada kurumdışı komisyon veya kurullarda görev yapmak (her yıl için )

1-) Birim Teşvik Komisyonu. . . 2022
2-) Bilim, Toplum, Kültür ve Sanat Etkinlikleri Komisyonu. . . 2021

Verdiği Dersler

BÖTE 5559 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Çoklu Ortam Tasarımı

BÖTE 5568 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Akademik Yazım

EBB00140 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME

GKD10005 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

ORD0030 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Proje Geliştirme

ORD0100 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Akademik Yazma Becerileri Geliştirme

ORD0120 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Teknoloji Bağımlılığı

BÖTE 5568 2024-2025 Güz

Akademik Yazım

EBB00140 2024-2025 Güz

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME

GKD10005 2024-2025 Güz

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

ORD0120 2024-2025 Güz

Teknoloji Bağımlılığı

BÖTE 5559 2023-2024 Bahar

Çoklu Ortam Tasarımı

BTE00010 2023-2024 Bahar

ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ

EBB00140 2023-2024 Bahar

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME

EBB00230 2023-2024 Bahar

EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA

GKD00230 2023-2024 Bahar

EĞİTİMDE SOSYAL MEDYA VE WEB 2.0 ARAÇLARI

ORD0030 2023-2024 Bahar

Proje Geliştirme

ORD0100 2023-2024 Bahar

Akademik Yazma Becerileri Geliştirme

BÖTE3005 2023-2024 Güz

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

BTE00120 2023-2024 Güz

SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

EBB00140 2023-2024 Güz

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME

PFD 4030 2022-2023 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

BÖTE3005 2022-2023 Güz

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

ORD0120 2022-2023 Güz

Teknoloji Bağımlılığı

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I