Personel

Doç.Dr. CANSES TİCAN
Doç.Dr.
Canses Tican
@ E-posta
cansestican@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5702

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Programları Ve Öğretim Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Programları Ve Öğretim Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

ÇANAKKALE ONSEKİZMART ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM BÖLÜMÜ 2001

Yüksek Lisans

MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANA BİLİM DALI 2005

Doktora

GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM 2013

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Tican, C., Taşpınar, M., 2015. The effects of reflective thinking-based teaching activities on pre-service teachers’ reflective thinking skills, critical thinking skills, democratic attitudes, and academic achievement. , 20(1,2): 111-120. . The Anthropologıst: Internatıonal Journal of Contemporary and Applied Studies of Man

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Tican Canses, 2020. Investigation of Pre-Service Teachers’ Tolerance Tendencies andDemocratic Tendencies. International Education Studies
2-) Görgöz Seda, Tican Canses, 2020. Investigation of Middle School Students’ Self-Regulation Skills and Vocabulary Learning Strategies in Foreign Language. International Journal of Educational Methodology
3-) Görgün Sena, Tican Canses, 2020. Investigation of Middle School Students’ Math Self-EfficacyPerceptions and Math Problem Posing Attitudes. International Education Studies
4-) Tican Canses, Deniz Sabahattin, 2019. Pre-service Teachers’ Opinions about the Use of 21st Century Learner and21st Century Teacher Skills. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH
5-) Tican Canses, 2019. Pre-Service Primary School and Pre-School Teachers’ Perception of Individual Entrepreneurship and Opinions about Their Creative ThinkingTendency. International Journal of Educational Methodology

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Tican Canses, Toksoy Gökoğlu Selda Derya, 2021. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Matematik Dersine İlişkin Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Tican Canses, 2020. Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri İle Kariyer Streslerine Yönelik Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
3-) Ekinci Necla, Tican Canses, 2017. Sınıf Öğretmenlerin Epistemolojik İnançları ve Düşünme Becerilerinin Öğretimine Yönelik Sınıf İçi Uygulamaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
4-) Deniz Sabahattin, Tican Canses, 2017. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Özyeterlik İnançları ile Mesleki Kaygılarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Tican Canses, Ekinci Necla, 2017. Fen ve Teknolojİ Öğretmenlerİnİn Öğretİm ProgramIna BağlIlIğIna İlİşkİn Görüşlerİ. V. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26-28 Ekim 2017, Muğla.
2-) Ekinci, N., Tican, C., 2016. Sınıf Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları İle Düşünme Becerilerinin Öğretimine Yönelik Sınıf İçi Uygulamaları Arasındaki İlişki. IV. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27-30 Ekim 2016, Antalya.
3-) Tican, C., 2015. Muğla ilinin marmaris ilçesinde çalışan öğretmenlerin yaşadıkları sosyal, ekonomik ve kültürel sorunlar. . 6th International Congress on New Trends in Education 24- 26 April, 2015, Antalya.
4-) Tican, C., 2015. Öğretim Elemanlarının, Yansıtıcı Düşünme Becerilerine İlişkin Farkındalık Durumunun İncelenmesi (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği).. III. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 22-24 Ekim 2015, Adana.
5-) Tican, C., Şeker, H., 2015. Öğretmen adaylarının etkili yaşam boyu öğrenme özellikleri üzerine (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği). . VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28-30 Mayıs 2015, Muğla.
6-) Tican, C., Taşpınar, M., 2014. Yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretim etkinliklerinin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerine, eleştirel düşünme becerilerine, demokratik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. . I. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24-26 Nisan 2014, İstanbul.
7-) Tican, C., 2014. Aile mahkemelerinde pedagog olarak çalışmakta olan psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü ile eğitim programları ve öğretim bölümü mezunlarının mesleklerine yönelik görüşleri. . VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5-8 Haziran 2014, Ankara.
8-) Tican, C., 2014. İlköğretim 8. Sınıf Öğrencileri Yaz Tatillerini Nasıl Değerlendirmektedirler. . 9. Uluslar arası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. 16-18 Ekim 2014 Edirne.
9-) Tican, C., Taşpınar, M., 2011. Yaşam boyu öğrenme bağlamında kırsal kesimdeki kadınların katıldıkları kursların incelenmesi (muğla ili yenice köyü örneği). . I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 5-8 Ekim 2011, Eskişehir.

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Tican, C., Taşpınar, M., 2014. Öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik özelliklerinin incelenmesi (gazi üniversitesi örneği). . 3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 7-9 Mayıs 2014, Gaziantep.
2-) Taşpınar, M., Tican, C., 2011. Öğretmen adaylarının, öğretim elemanı iletişim becerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (gazi üniversitesi örneği). . 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 8-10 Eylül 2011, Burdur.
3-) Tican, C., 2006. Eğitim fakültesi ile fen-edebiyat fakültesi öğrencilerinin iş bulma olanaklarına ilişkin görüşleri ve fakülte tercih eğilimleri. . XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül 2006, Muğla.

(B-6) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Tican, C., 2006. Tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin, eğitim fakülteleri ile fen-edebiyat fakülteleri hakkındaki görüşleri. . XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül 2005, Muğla.

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Tican Canses, 2021. EĞİTİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI/21. Yüzyıl Becerileri ve 21. Yüzyıl Becerilerinin Eğitim Programlarına Yansımaları. Yayın Evi: PEGEM AKADEMİ Editör Adı: BOLAT YAVUZ

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Reflective Practice: International and Multidisciplinary Perspectives. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Education 3-13 International Journal of Primary, Elemantary and Early Years Education.. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
4-) İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 2

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ DERGİSİ. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
2-) ICCI-EPÖK. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
3-) MSKU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2016. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) The effects of reflective thinking-based teaching activities on pre-service teachers’ reflective thinking skills, critical thinking skills, democratic attitudes, and academic achievement. , 20(1,2): 111-120. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) The effects of reflective thinking-based teaching activities on pre-service teachers’ reflective thinking skills, critical thinking skills, democratic attitudes, and academic achievement. , 20(1,2): 111-120. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ İLE DİJİTAL OKURYAZARLIK ÖZ YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Konu: 21. Yüzyıl Becerileri ile Dijital Okuryazarlık Öz Yeterlikleri. HİLAL-DOYRAN. 2024
2-) Tez Adı: Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumları ile Matematiksel Yetkinliklerinin İncelenmesi. Konu: Matematiğe Yönelik Tutumları ile Matematiksel Yetkinlikleri. EVSEN-ANGILCI. 2023
3-) Tez Adı: Sorgulamaya Dayalı Fen Etkinliklerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerine ve Araştırma Sorgulamaya Yönelik Öz Yeterlilik Algılarına Etkisi. Konu: Sorgulamaya dayalı öğretim. RASİME-AKBULUT. 2023
4-) Tez Adı: ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ÖZ YETERLİK ALGILARI İLE MATEMATİK PROBLEMİ OLUŞTURMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Konu: MATEMATİK ÖZ YETERLİK ALGILARI İLE MATEMATİK PROBLEMİ OLUŞTURMA TUTUMLARI. SENA-GÖRGÜN. 2020
5-) Tez Adı: ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ İLE YABANCI DİLDE KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ. Konu: ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ İLE YABANCI DİLDE KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİ. SEDA-GÖRGÖZ. 2019

(F-3) Lisansüstü/Tıpta Uzmanlık/ Sanatta Yeterlilik tez çalışmaları savunma sınavlarında jüri üyesi olarak görev almak

1-) Tez Adı: Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknoloji Destekli Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Araçlarını Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi ve Öğretmen Görüşleri. Konu: Teknoloji Destekli Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Araçları. GÜLTEKİN SEDA -TALAY. 2024
2-) Tez Adı: Göçmen ve Sığınmacı Sayısının Fazla Olduğu Altıncı Sınıflarda Türkçe Dersinde İhmal Edilen Program . Konu: İhmal Edilen Program . Ömer Faruk -Kuru . 2024
3-) Tez Adı: Fen Tabanlı Girişimcilik Eğitimi Rehber Materyallerinin Geliştirilmesi, Uygulanması ve Etkilerinin Değerlendirilmesi. Konu: Fen Tabanlı Girişimcilik Eğitimi. Durmuş -Yanmaz. 2024
4-) Tez Adı: Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Oluşturdukları Teknoloji Destekli Kavramsal Değişim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi. Konu: Teknoloji Destekli Kavramsal Değişim Etkinlikleri. Mukaddes -Karyağdı. 2022

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğretim Stratejilerine TeknolojininEntegre Edilmesi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğretim Stratejilerine TeknolojininEntegre Edilmesi. 2021-2022

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Yansıtıcı Düşünmeye Dayalı Öğretim Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerilerine, Eleştirel Düşünme Becerilerine, Demokratik Tutumlarına Ve Akademik Başarılarına Etkisi - 2014

(I-15) Rektörlük tarafından oluşturulan kurul ve

1-) Kalite Güvencesi ve Kalite Komisyon üyeliği. . . . 2023
2-) Kalite Güvencesi ve Kalite Komisyon üyeliği. . . . 2022

(I-16) Yürütülen disiplin/ceza araştırma ve soruşturmalar

1-) Disiplin araştırma . . . 2024

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) ICCI EPÖK . TÜRKİYE . . 2017

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) PROF. DR. EROL GÜNGÖR’ÜN ANISINA Sosyal-Kültürel-Siyasal-Ekonomik-Dinsel Açıdan TÜRKİYE’DE DEĞİŞİM SEMPOZYUMU. Türkiye. . 2010
2-) ARAMIZDAN AYRILIŞININ 40. YILINDA PROF. DR. MÜMTAZ TURHAN SEMPOZYUMU. TÜRKİYE. . 2009
3-) XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül 2005, Muğla. . türkiye . TÜRKİYE. 2005

Verdiği Dersler

EBB00090 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

EPÖ 5511 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

EPÖ 5515 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

EĞİTİM VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ

EBB00090 2024-2025 Güz

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

EBB2911 2024-2025 Güz

Eğitime Giriş

EBB00090 2023-2024 Bahar

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

PFD 4038 2023-2024 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması

EBB00090 2023-2024 Güz

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

EBB3801 2023-2024 Güz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

EPÖ 5515 2023-2024 Güz

EĞİTİM VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ

EBB00090 2022-2023 Bahar

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

EBB2804 2022-2023 Bahar

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

PFD 4030 2022-2023 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

EBB00090 2022-2023 Güz

Öğretim Teknolojileri

EBB00090 2022-2023 Güz

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

EBB3801 2022-2023 Güz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

EPÖ 5515 2022-2023 Güz

EĞİTİM VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I