Personel

Doktor Öğretim Üyesi CANDAN HASRET ŞAHİN
Doktor Öğretim Üyesi
Candan Hasret Şahin
@ E-posta
candansahin@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1843 , 0252 211 5574

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Engelli Öğrenci Birimi Koordinatörlüğü

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Özel Eğitim Bölümü / Zihin Engelliler Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü/Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 2009

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Bölümü/Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 2013

Doktora

Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Bölümü/Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 2019

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2022. Training Home Safety Skills to Parents of Children with Autism Spectrum Disorder: A Multilevel Mixed Study. Exceptionality
2-) Doğan Serap, Şahin Candan Hasret, Ergenekon Yasemin, 2022. Views and Experiences of Individuals with Autism Spectrum Disorder and Their Mothers During the COVID-19 Pandemic. International Journal of Developmental Disabilities
3-) Kaya Ali, Şahin Candan Hasret, 2021. ‘I did not even receive even a phone call from any institution!’: experiences and recommendations related to disability during COVID-19. International Journal of Developmental Disabilities

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Kizir Mine, Şahin Candan Hasret, 2020. ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS’ EXPERIENCES REGARDING THE PREREFERRAL PROCESS. European Journal of Special Education Research

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Yassıbaş Uğur, Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, Toprak Ömer Faruk, 2019. Çocukları Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Ailelerin Yaşam Deneyimlerine Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Meta-Sentez Çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Şahin Hasan Hüseyin, Ergenekon Yasemin, Şahin Candan Hasret, Aldemir Fırat Özgül, 2024. Gelişimsel Yetersizliği Olan Gençlerin ve Annelerinin Ev İçi Güvenlik Becerilerine İlişkin Deneyimleri. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Şahin Candan Hasret, Kara Mahmet Aşkın, 2023. Özel Gereksinimli Bireylerin Doğal Afete İlişkin Deneyim ve Görüşlerinin Belirlenmesi. International Eurasian Educational Research Congress
2-) Şahin Candan Hasret, Duman Bilal, Şahin Hasan Hüseyin, 2023. ÖĞRENMEDE EVRENSEL TASARIMA YÖNELİK ÖĞRETMEN DENEYİMLERİNİN BELİRLENMESİ. 7thINTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
3-) Şahin Candan Hasret, Aldemir Fırat Özgül, 2023. Genel Eğitim Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimde Dezavantajlı Gruplara Yönelik Deneyimlerinin/Görüşlerinin Belirlenmesi. INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS
4-) Şahin Candan Hasret, Duman Bilal, Şahin Hasan Hüseyin, 2022. Öğrenmede Evrensel Tasarım ve Öğretimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Öğretmen Eğitimi. X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi

(B-3) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2019. Training on home safety skills for parents of children with Autism Spectrum Disorder. ABAI.10th. International Conference
2-) Şahin Candan Hasret, Yassıbaş Uğur, Çolak Aysun, 2016. Özel Eğitim Alanında Nitel Araştırmaların İncelenmesi. XVIII. Uluslararası AMCE AMSE WAER Kongresi
3-) Şahin Candan Hasret, 2014. Erken Çocuklukta Akran Öğretimine Yönelik Çalışmaların İncelenmesi. International Congresson Early Childhood Intervention

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Şahin Candan Hasret, Sevinç Mustafa, Günden Rabia Sude, 2023. BAĞIMSIZ YAŞAMA DESTEK: YARDIMCI TEKNOLOJİLER. 7. ULUSLARARASI KATILIMLI ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ
2-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2019. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelere ev içigüvenlik becerilerinin öğretimi: Karma araştırma. 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Uluslararası Katılımlı
3-) Ergenekon Yasemin, Çolak Aysun, Şahin Candan Hasret, Aldemir Fırat Özgül, Kasap Caner, 2018. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler sağlık hizmetlerinden yararlanırken ebeveynlerinin karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi.. 28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
4-) Yassıbaş Uğur, Çolak Aysun, Şahin Candan Hasret, Toprak Ömer Faruk, 2017. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerin yaşam deneyimlerine yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi: Meta sentez çalışması.. 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
5-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2016. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Kardeşe Sahip Bireylere İlişkin Alanyazında Yer Alan Nitel Araştırmaların İncelenmesi. 26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
6-) Şahin Candan Hasret, Özen Arzu, 2013. Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Toplumsal Uyarı İşaretlerinin Öğretiminde Gömülü Öğretimle Sunulan Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği. 23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi

(B-6) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Doğan Serap, Şahin Candan Hasret, Yassıbaş Uğur, 2017. Özel Eğitimde Dergi İncelemesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi
2-) Şahin Candan Hasret, Vuran Sezgin, 2016. Ailelere Yönelik Olumlu Davranışsal Destek. 3. Uluslararası Katılımlı Disiplinler Arası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi
3-) Şahin Candan Hasret, Kaya Ali, Güven Didem, Çolak Aysun, 2014. Özel Eğitim Alanında Gerçekleştirilen Eylem Araştırmalarının İncelenmesi. 24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
4-) Şahin Candan Hasret, 2014. ÖZEL EĞİTİM ALANINDA AKRAN ÖĞRETİMİNİN ETKİLİLİĞİ: BETİMSEL ANALİZ ÇALIŞMASI. 24.ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ

(C-1) Alanında tanınmış uluslar arası yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2020. AİLELERE EV İÇİ GÜVENLİK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ EL KİTABI/. Yayın Evi: EĞİTEN KİTAP Editör Adı: ŞAHİN CANDAN HASRET,ÇOLAK AYSUN

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Şahin Candan Hasret, 2023. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Güvenlik Becerileri/Ev İçi Güvenlik. Yayın Evi: Nobel Yayıncılık Editör Adı: Naime Güneş Özler
2-) Şahin Candan Hasret, 2022. Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı/Erken Çocukluk Döneminde Nadir Rastlanan Yetersizlikler. Yayın Evi: Vize Akademik Editör Adı: Hatice Bakkaloğlu, Gözde Tomris, Seçil Çelik
3-) Şahin Candan Hasret, 2022. Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı/Erken Çocukluk Döneminde Sık Rastlanan Yetersizlikler. Yayın Evi: Vize Akademik Editör Adı: Hatice Bakkaloğlu, Gözde Tomris, Seçil Çelik
4-) Şahin Candan Hasret, 2021. Zihin Yetersizliği ve Teknoloji/Öğretmenler için Teknoloji. Yayın Evi: Nobel Yayıncılık Editör Adı: Kaya, Ali
5-) Şahin Candan Hasret, 2020. Özel Eğitim/Olağanüstü Durumlarda Özel Eğitim. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Sertan Talas
6-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2019. Kapsayıcı eğitim özel eğitimde bütünleştirme./Kapsayıcı eğitim ve geçiş sürecinin planlanması.. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Gürgür, Hasan, Rakap, Salih

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Şahin Candan Hasret, 2017. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler ve Teknoloji Destekli Öğretim/Ortak Dikkat Becerilerinin Öğretiminde Teknoloji Kullanımı. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Eliçin Özge
2-) Güven Didem, Şahin Candan Hasret, 2016. Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim/Özel Eğitim ve Teknoloji. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Eliçin, Ö.

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) BMC Pediatrics. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Journal of Intellectual Disability. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
3-) BMC Public Health. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Journal of Forensic Psychiatry and Psychology. 2023. Hakemlik Sayısı: 2

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi (ENAD). 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) International Technology and Education Journal. 2022. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Sakarya University Journal of Education. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
6-) İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 2
7-) Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1

(D-6) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde yardımcı editörlük/ alan editörlüğü ya da yayın kurulu üyeliği

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2021. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi.

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğretim Stratejilerine Teknolojinin Entegre Edilmesi II. 2024-2025
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğretim Stratejilerine Teknolojinin Entegre Edilmesi. 2021-2022

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Öğrenme Güçlüğü Erken Belirtiler Tarama Ölçeği Uygulanması. 2023--1
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Uygun Olmayan Davranışlara Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Kullandıkları Önleme ve Müdahale Stratejilerin Belirlenmesi. 2023-2024
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Olumlu Davranışsal Destek: Genel Eğitim Ortamlarında Alternatif Davranış Yönetimi. 2022-2023
4-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Bağımsız Yaşama Destek: Yardımcı Teknolojiler. 2022--1
5-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Özel Gereksinimli Bireylerin Doğal Afete İlişkin Deneyimlerinin Belirlenmesi . 2022--1
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Kuramdan Uygulamaya Otizm Spektrum Bozukluğu: Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerine Bilginin Ve Etkili Uygulamaların Öğretimi. 2022-2023
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Salgın Sürecinde Kardeşleriyle Olan Etkileşimin İncelenmesi . 2021-2022
8-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Bireysel Farklılıklara Yönelik Dijital Sosyal Öykülerin Oluşturulması ve Uygulanması. 2021-2022

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler sağlık hizmetlerinden yararlanırken ebeveynlerinin karşılaştıkları güçlüklerle baş etmelerine yönelik eğitim programı hazırlanması. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler sağlık hizmetlerinden yararlanırken ebeveynlerinin karşılaştıkları güçlüklerle baş etmelerine yönelik eğitim programının etkililiği. 2017-2021
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuğa Sahip Ailelere Ev İçi Güvenlik Becerilerinin Öğretimi: Karma Araştırma.. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi. 2017-2019

Verdiği Dersler

EBB00100 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA

EBB00260 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

KAPSAYICI EĞİTİM

GKD00010 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ÖZE00201 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ

ÖZE00202 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

ÖZE00205 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEMEL BECERİLERİN KAZANDIRILMASI

ÖZE00303 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE YETİŞKİNLİĞE GEÇİŞ

ÖZE20003 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ

ÖZE20004 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI

ÖZE40008 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

ÖZE00201 2024-2025 Güz

ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ

ÖZE00202 2024-2025 Güz

YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

ÖZE00303 2024-2025 Güz

ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE YETİŞKİNLİĞE GEÇİŞ

ÖZE20003 2024-2025 Güz

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ

ÖZE40001 2024-2025 Güz

ÖZEL EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI

ÖZE40007 2024-2025 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

EBB00260 2023-2024 Bahar

KAPSAYICI EĞİTİM

GKD00010 2023-2024 Bahar

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ÖZE20004 2023-2024 Bahar

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI

ÖZE20008 2023-2024 Bahar

ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM

ÖZE40008 2023-2024 Bahar

ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

EBB4907 2023-2024 Güz

Rehberlik ve Özel Eğitim

ÖZE00201 2023-2024 Güz

ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ

ÖZE00202 2023-2024 Güz

YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

ÖZE00205 2023-2024 Güz

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEMEL BECERİLERİN KAZANDIRILMASI

ÖZE00303 2023-2024 Güz

ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE YETİŞKİNLİĞE GEÇİŞ

ÖZE00401 2023-2024 Güz

ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI

ÖZE10001 2023-2024 Güz

ÖZEL EĞİTİM

ÖZE20003 2023-2024 Güz

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ

ÖZE40001 2023-2024 Güz

ÖZEL EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI

ÖZE40007 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

EBB00100 2022-2023 Bahar

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA

EBB00260 2022-2023 Bahar

KAPSAYICI EĞİTİM

EBB4808 2022-2023 Bahar

Özel Eğitim

ÖZE20004 2022-2023 Bahar

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI

ÖZE20008 2022-2023 Bahar

ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM

EBB4811 2022-2023 Güz

Özel Eğitim

ÖZE00201 2022-2023 Güz

ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ

ÖZE00202 2022-2023 Güz

YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

ÖZE00205 2022-2023 Güz

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEMEL BECERİLERİN KAZANDIRILMASI

ÖZE10001 2022-2023 Güz

ÖZEL EĞİTİM

ÖZE20003 2022-2023 Güz

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ