Personel

Araş.Gör.Dr. BURCU TÜRKKAŞ ANASIZ
Araş.Gör.Dr.
Burcu Türkkaş Anasız
@ E-posta
burcuturkkas@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Yönetimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Yönetimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği 13.06.2013

Yüksek Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi ABD 23.09.2016

Doktora

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Yönetimi ABD Devam Ediyor

Yayin Bilgileri

(A-1) SCIE veya SSCI kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Altınkurt, Y., Türkkaş Anasız, B., Ekinci, C.E., 2016. Öğretmenlerin Yapısal ve Psikolojik Güçlendirilmeleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki. eğitim ve bilim

(A-10) Ulusal/uluslararası hakemsiz/editörlü dergide yayımlanmış araştırma makalesi, derleme, editöre mektup, araştırma notu, özet veya kitap kritiği

1-) Türkkaş Anasız Burcu, Duman Ahmet, 2019. Eğitimsel Bir Direniş Aracı Olarak Örtük Programlar. Eleştirel Pedagoji Dergisi

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Türkkaş Anasız Burcu, 2023. Neoliberalizm Dalgasının Etkisinde Eğitim Paydaşları. Journal of Research in Education and Teaching
2-) Türkkaş Anasız Burcu, 2022. Paradigma Nedir ve Sosyal Bilimlerde Karşılığını Nasıl Bulur?. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD)
3-) Çolak İbrahim, Türkkaş Anasız Burcu, Yorulmaz Yılmaz İlker, Duman Ahmet, 2019. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine cinsiyet,sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinin etkisininincelenmesi: Bir meta analiz çalışması. E-International Journalof Educational Research
4-) Iliman Püsküllüoğlu Elif, Türkkaş Anasız Burcu, Çiçek Sağlam Aycan, 2019. Supervisor Selection, Assignment and Training Processes in the Turkish Education System. Educational Process
5-) Türkkaş Anasız Burcu, Ekinci Cemal Ergin, Anasız Bekir Yağız, 2018. Okul Öncesi Eğitime Katılımın Daha Sonraki Yıllardaki Akademik Başarıya Etkisi: TEOG Sınavları. İnönü University Journal of the Faculty of Education
6-) Ekinci Cemal Ergin, Türkkaş Anasız Burcu, Iliman Püsküllüoğlu Elif, 2018. Yükseköğretim Modelleri ve Türkiye Yükseköğretim Modelinin Değerlendirilmesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi
7-) Türkkaş Anasız Burcu, Iliman Püsküllüoğlu Elif, 2018. Phenomenological Analysis of Teachers’ Organizational Deviance Experiences in a Rural Primary School in Turkey. Journal of Education and Training Studies
8-) Türkkaş Anasız Burcu, Iliman Püsküllüoğlu Elif, 2018. Algılanan Örgütsel Sapma Davranışı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
9-) Çiçek Sağlam Aycan, Yorulmaz Yılmaz İlker, Türkkaş Anasız Burcu, Çolak İbrahim, Dumlu Nahide Nur, 2018. Prediction of academic staffs’ organizational silence through their power distance perceptions. ÜNİVERSİTEPARK Bülten

(B-1) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni CPCI’da basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Türkkaş Anasız Burcu, Türkkaş Ceyda, 2023. ÇOCUKLARIN HAYALLERİNDEKİ OKUL TASARIMLARI. INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Türkkaş Anasız Burcu, 2023. BILIMSEL HAKEMLIK SÜRECININ DEĞERLENDIRILMESI. 7.ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞITIM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
2-) Türkkaş Anasız Burcu, 2023. DOĞAL AFETLER KARŞISINDA EĞITIM SISTEMI: YEREL BILGI VE AFET DIRENCI SAVUNUCULUĞU. 7.ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞITIM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
3-) Türkkaş Anasız Burcu, Türkkaş Ceyda, 2023. Temel Eğitim Kurumlarında Okul Bazlı Bütçe Uygulamasının Yönetici Görüşlerine Göre İncelenmesi. International Eurasian Educational Research Congress
4-) Türkkaş Anasız Burcu, 2022. Okul Öncesi Eğitime Katılımın Ailelerin Sermaye Türleri Açısından İncelenmesi. International Education Congress
5-) Türkkaş Anasız Burcu, Türkkaş Ceyda, 2022. Eğitim Örgütlerinde Sosyal Medya Kullanımına İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri. International Education Congress
6-) Türkkaş Anasız Burcu, Kaya Çağlar, 2021. Eğitim Sisteminde Muhafazakarlaşma Endoktrinasyonu. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
7-) Türkkaş Ceyda, Türkkaş Anasız Burcu, 2021. Pandeminin Sebep Olduğu Öğrenme Kayıpları ile İlgili Öğretmen Görüşleri. Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi
8-) Çolak İbrahim, Türkkaş Anasız Burcu, Yorulmaz Yılmaz İlker, Duman Ahmet, 2018. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinin etkisinin incelenmesi: Bir meta analiz çalışması. 2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi
9-) Türkkaş Anasız Burcu, Kaya Çağlar, Duman Ahmet, 2018. Eğitimin Değerlendirme Boyutunda Küreselleşmenin İzleri. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
10-) Türkkaş Anasız Burcu, Altınkurt Yahya, 2017. Max Weber’in Sosyolojiye Katkıları ve Eğitim Yönetimi Bağlamında Yeniden Yorumlanması. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
11-) Türkkaş Anasız Burcu, Iliman Püsküllüoğlu Elif, Duman Ahmet, 2017. Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı olan ÖYP ye Eleştirel Bir Bakış. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
12-) Türkkaş Anasız Burcu, Altınkurt Yahya, 2017. Max Weber’in sosyolojiye katkıları ve eğitim yönetimi bağlamında yeniden yorumlanması. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
13-) Çolak İbrahim, Yorulmaz Yılmaz İlker, Türkkaş Anasız Burcu, Dumlu Nahide Nur, Çiçek Sağlam Aycan, 2017. Örgütsel sessizlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. II. International Contemporary Educational Research Congress
14-) Çiçek Sağlam Aycan, Yorulmaz Yılmaz İlker, Türkkaş Anasız Burcu, Çolak İbrahim, Dumlu Nahide Nur, 2017. The effect of academic staffs’ power distance perceptions on organizational silence. II. International Contemporary Educational Research Congress
15-) Türkkaş Burcu, Duman Ahmet, 2016. Öğretim üyelerinin örgütsel sapma davranışlarının incelenmesi Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği. INTE 2016
16-) Özaydınlık Kevser, Yurtseven Öztürk Gülşen, Türkkaş Burcu, 2015. Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Türk Eğitim Sistemine İlişkin Metaforları Üzerine Bir Çalışma. V. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH

(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Türkkaş Anasız Burcu, Türkkaş Ceyda, 2023. Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Çalışmalar / Haziran 2023/Eğitim Örgütlerinin Yeni Panoptikonu: Sosyal Medya. Yayın Evi: Serüven Kitap Editör Adı: Şehriban Koca, Erdal Bay
2-) Türkkaş Anasız Burcu, 2023. Eğitim ve Bilim 2023, III/Doğal afetler karşısında eğitim sistemi: Zorluklar ve Fırsatlar. Yayın Evi: Efe Akademi Yayınları Editör Adı: Doç. Dr. Songül KARABATAK & Prof. Dr. Murat KARABATAK
3-) Türkkaş Anasız Burcu, 2023. Eğitim Örgütlerinde İnsan Kaynakları ve Yönetimi/Eğitim Örgütlerinde Pedagoji, Andragoji ve Edukoloji Kavramları. Yayın Evi: Efe Akademi Yayınları Editör Adı: Girgin Sinan
4-) Altınkurt Yahya, Türkkaş Anasız Burcu, 2016. Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları/Simgesel etkileşim kuramı. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Demir, K. Yılmaz, K.

(D-16) Diğer uluslararası hakemli dergilerde hakemlik

1-) EDUCATIONE. 2024. Hakemlik Sayısı: 2
2-) Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
3-) İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
5-) EDUCATIONE. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Journal of Theoretical Educational Science. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Ege Bilimsel Araştırmalar Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Öğretmenlerin Yapısal ve Psikolojik Güçlendirilmeleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) Öğretmenlerin Yapısal ve Psikolojik Güçlendirilmeleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Yükseköğretim Modelleri ve Türkiye Yükseköğretim Modelinin Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Prediction of academic staffs’ organizational silence through their power distance perceptions - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
3-) Öğretmenlerin Yapısal ve Psikolojik Güçlendirilmeleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine cinsiyet,sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinin etkisininincelenmesi: Bir meta analiz çalışması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Okul Öncesi Eğitime Katılımın Daha Sonraki Yıllardaki Akademik Başarıya Etkisi: TEOG Sınavları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Öğretmenlerin Yapısal ve Psikolojik Güçlendirilmeleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1

(E-3) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Öğretmenlerin Yapısal ve Psikolojik Güçlendirilmeleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Öğretmenlerin Yapısal ve Psikolojik Güçlendirilmeleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Algılanan Örgütsel Sapma Davranışı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Öğretmenlerin Yapısal ve Psikolojik Güçlendirilmeleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
3-) Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine cinsiyet,sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinin etkisininincelenmesi: Bir meta analiz çalışması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
4-) Yükseköğretim Modelleri ve Türkiye Yükseköğretim Modelinin Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1

(E-7) BKCI veya SENSE kapsamındaki kitapta yapılan atıf

1-) Okul Öncesi Eğitime Katılımın Daha Sonraki Yıllardaki Akademik Başarıya Etkisi: TEOG Sınavları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1

(G-11) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev almak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Öğretim Elemanlarının Güç Mesafesi Algılarının Örgütsel Sessizliklerine Etkisinin İncelenmesi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Öğretim Elemanlarının Güç Mesafesi Algılarının Örgütsel Sessizliklerine Etkisi. 2017-2018
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Öğretim elemanlarının iş ortamlarında karşılaştıkları örgütsel sapma davranışlarının türlerinin belirlenmesi bu davranışların etkileri kişisel olarak bu davranışlara verilen tepkiler davranışların nedenleri ve bu davranışları azaltma engelleme gibi yönetme biçimlerini ortaya koymaktır . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN ÖRGÜTSEL SAPMA DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ . 2016-2016

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim Tarihi ve Sanat Sempozyumu. TÜRKİYE. . 2016
2-) 24. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Semineri. TÜRKİYE. . 2014

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) Felsefe Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu. TÜRKİYE. . 2015

(İ-1) Doğrudan topluma hizmet amacı güden ve topluma açık şekilde gerçekleştirilen söyleşi, panel, konferans, seminer, gezi vb. etkinlikler kapsamında görev almak

1-) IV. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim Tarihi ve Sanat Sempozyumu. 2021

Verdiği Dersler

EBB10001 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

EĞİTİME GİRİŞ

EBB10001 2024-2025 Güz

EĞİTİME GİRİŞ

EBB00120 2023-2024 Bahar

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ

EBB4806 2023-2024 Bahar

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

PFD 4038 2023-2024 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması

EBB10001 2023-2024 Güz

EĞİTİME GİRİŞ

PFD 4030 2022-2023 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

EBB10001 2022-2023 Güz

EĞİTİME GİRİŞ

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I