Personel

Prof.Dr. AYŞE OĞUZ ÜNVER
Prof.Dr.
Ayşe Oğuz Ünver
@ E-posta
ayseoguz@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1926

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi 1996

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi 1998
Ohio State Üniversitesi, ABD İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi 2001

Doktora

Ohio State Üniversitesi, ABD İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi 2005

Yayin Bilgileri

(A-1) SCIE veya SSCI kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Arabacıoğlu, S., Oğuz Ünver, A., 2016. Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education. Journal of Baltic Science Education
2-) Oguz Unver, A., Arabacioğlu, S., 2015. Helping pre-service science teachers to understand atomism through observations and experiments. . Journal of Baltic Science Education
3-) Oguz Unver, A., 2015. Thinking in terms of variables: The concept of the shadow.. Journal of Baltic Science Education
4-) Sever, S., Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., 2013. The effective presentation of inquiry-based classroom experiments using teaching strategies that employ video and demonstration methods. . Australasian Journal of Educational Technology
5-) Yurumezoglu, K., Oguz Unver, A., 2009. Tendency of children’s and adults` scientific thinking processes regarding to hypothesis-test procedure. . Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
6-) Oguz, A., 2007. Developing students’ understanding and thinking process by model construction. . Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
7-) Akdemir, O., Oguz, A., 2007. Computer-based testing: An alternative for the assessment of Turkish students. . Computer and Education
8-) Akcay, H., Oguz, A., Karapire, C., 2003. Study of heavy metal pollution and speciation in Buyuk Menderes and Gediz River sediments. Water Research

(A-10) Ulusal/uluslararası hakemsiz/editörlü dergide yayımlanmış araştırma makalesi, derleme, editöre mektup, araştırma notu, özet veya kitap kritiği

1-) Oğuz Ünver, A., 2015. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilim Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (MUBEM). Cumhuriyet Bilim Teknoloji
2-) Oguz, A., Yurumezoglu, K., 2011. Bilim Eğitiminde Etkinliklerin Önemi. Cumhuriyet Bilim Teknoloji
3-) Yurumezoglu, K., Oguz Unver, A., 2008. A conceptual framework in the understanding of science education.. Üniversite ve Toplum
4-) Yurumezoglu, K., Oguz Unver, A., 2008. Bilimsel Kültüre Yaklaşmada Nasıl Bir Bilim Eğitimi?. Bilim & Ütopya
5-) Oguz, A., Yurumezoglu, K., 2007. Geleceğin Üniversitelerinden Beklentiler ve Bilim Eğitimi. Bilim & Ütopya

(A-4) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Oğuz Ünver Ayşe, Okulu Hasan Zühtü, Muslu Nilay, Arabacıoğlu Sertaç, Özdem Yılmaz Yasemin, Şenler Pehlivan Burcu, Bektaş Onur, 2023. The Readiness of Stakeholders in the Scientific Inquiry-Supported Mentoring Project. INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
2-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, 2021. The Development and Evaluation of a Tool to Determine the Characteristics of STEM Activities. European Journal of STEM Education
3-) Karademir Yusuf, Oğuz Ünver Ayşe, 2018. Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma. İlköğretim Online
4-) Maral, S., Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., 2012. An activity-based study on providing basic knowledge and skills of measurement in teaching. . Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri -Educational Sciences: Theory & Practice
5-) Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., 2008. Archimedes’ Principle experiment clarifies buoyancy.. Physics Education

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Bektaş Onur, Oğuz Ünver Ayşe, 2022. Teachers Effective Use of Time in Scientific Inquiry Lessons. International Journal of Research in Education and Science (IJRES)
2-) Oğuz Ünver Ayşe, Okulu Hasan Zühtü, 2022. Encouraging Creative Ideas in the Engineering Design Process for Science Classes. International Journal of Research in Education and Science (IJRES)
3-) Muslu Nilay, Okulu Hasan Zühtü, Şenler Pehlivan Burcu, Arabacıoğlu Sertaç, Özdem Yılmaz Yasemin, Oğuz Ünver Ayşe, 2022. Determining In-service Teachers’ Professional Development Expectations: An Instrument Development Study. International Journal on Social and Education Sciences (IJonSES)
4-) Bektaş Onur, Oğuz Ünver Ayşe, 2021. Creating the science learning environment of secondary school students’ dreams.. Journal of STEAM Education
5-) Okulu Hasan Zühtü, Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, 2021. HİZMETİÇİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE TASARLANAN STEM ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
6-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, Arabacıoğlu Sertaç, 2019. MUBEM SAC: STEM Based Science and Nature Camp. Journal of Education in Science, Environment and Health
7-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, 2018. The Process of Facilitating Knowledge Acquisition and Retention: An Inquiry into Magnetic Poles with Challenging Questions. International Educational Studies
8-) Ozturk Tascı Fulya, Oğuz Ünver Ayşe, 2017. Broad-based participatory inquiry into the definition and scope of disaster. Journal of Education in Science, Environment and Health
9-) Okulu, H.Z., Oguz Unver, A., 2015. Consecutive course modules developed with simple materials to facilitate the learning of basic concepts in astronomy.. International Journal of Environmental and Science Education
10-) Oguz Unver, A., Arabacioglu, S., 2014. A comparison of inquiry-based learning (IBL), problem-based learning (PBL) and project-based learning (PjBL) in science education. . Academia Journal of Educational Research
11-) Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., 2014. Primary science students’ approaches to inquiry-based learning. . International Online Journal of Primary Education (IOJPE)
12-) Arabacioglu, S., Oguz Unver, A., Unver, G., 2014. Three basic concepts in teaching the atom: infinity, void and arche.. International Journal of New Trends in Arts, Sports &Science Education
13-) Yurumezoglu, K., Oguz Unver, A., 2011. A suggestion for an experiment that integrates the teaching of science with everyday life: Why are the seas blue?. . Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas
14-) Yurumezoglu, K., Oguz Unver, A., 2010. Experiments on the nature of how multiple images form in a plane mirror., 4(3), 515-519.. Latin-American Journal of Physics Education (LAJPE)
15-) Yurumezoglu, K., Oguz Unver, A., 2010. The darkness of space: A teaching strategy. Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas
16-) Oguz Unver, A., 2010. Will global warming cause a rise in sea level? A simple activity about the states of water.. Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas

(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Şenler Pehlivan Burcu, Özdem Yılmaz Yasemin, Oğuz Ünver Ayşe, Muslu Nilay, Okulu Hasan Zühtü, Arabacıoğlu Sertaç, 2022. Öğretimde bilimsel sorgulamaya yönelik öğretmen görüşleri ölçeğinin uyarlanması. Kocaeli Universitesi Egitim Dergisi
2-) Okulu Hasan Zühtü, Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, 2022. ENRICHMENT OF NATURE AND SCIENCE CAMPS: INVESTIGATION OF A STEM CAMP DESIGNED FOR GIFTED STUDENTS. Milli Egitim Bakanligi Milli Egitim Dergisi
3-) Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, Şenler Pehlivan Burcu, Okulu Hasan Zühtü, Özdem Yılmaz Yasemin, Muslu Nilay, 2022. DEVELOPMENT OF CLASSROOM VIDEO RECORDING READINESS SCALE: A VALIDITY AND RELIABILITY STUDY. Education Technology Theory and Practice
4-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, 2021. Mühendisliğin STEM Eğitimine Entegrasyonunda Kuramsal Bir İnceleme. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
5-) Bulus Kırıkkaya, E., Oguz Unver, A., Cakin, O., 2011. İlköğretim fen ve teknoloji programında yer alan afet eğitimi konularına İlişkin öğretmen görüşleri.. Necatibey Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EF-MED)
6-) Oguz Unver, A., 2010. Perception of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers. . Necatibey Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EF-MED)
7-) Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., 2009. A teaching strategy for developing the power of observation in science education. . Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
8-) Oguz Unver, A., 2007. Teoriden pratiğe örneklerle fen kavramlarının oluşumuna ait kuramlara bir bakış. . Eğitim Bilim Toplum Dergisi
9-) Oguz Unver, A., 2007. The comparison of sociohistorical and sociocultural theories in education. . Hasan Ali Yücel Dergisi

(A-8) Diğer ulusal hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Oguz Unver, A., Arabacioglu, S., Okulu, H.Z., 2015. Öğretmenlerin Bu Benim Eserim Proje Yarışması Rehberlik Sürecine İlişkin Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., Sever, S., 2011. Teaching science using the language of nature: Winter comes to our campus., 1(2).. International Electronic Journal of Environmental Education (IEJEE)

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Arabacıoğlu, S., Oğuz Ünver, A., Okulu, H.Z., 2016. Okul öncesi sorgulama temelli bilim uygulamaları: renkli elmalar. 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER Congress 2016)
2-) Okulu, H.Z., Oğuz Ünver, A., Arabacıoğlu, S., 2016. Çocuklarla Bilim:Havanın Varlığını Keşfetmek. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (CEAD, 2016)
3-) Oğuz Ünver, A., Şenler, B., Okulu, H.Z., Arabacıoğlu, S., 2016. Sorgulama temelli bilim uygulamaları: Simple Complex Science (Yalın Karmaşık Bilim). 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2016)
4-) Öztürk Taşcı, F., Oğuz Ünver, A., 2016. Afetin tanımı ve kapsamının geniş katılımlı sorgulanması - Broad-based participatory inquiry into the definition and scope of disaster. International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Bodrum Muğla
5-) Oğuz Ünver, A., Okulu, H.Z., Arabacıoğlu, S., 2016. Sorgulama temelli bilim uygulamaları: mıknatıs ve mıknatısın kutupları. 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER Congress 2016)
6-) Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., 2012. Introducing project Pri-Sci-Net: The case of partner Mugla.. 9th International Conference on Hands-on Science, Akdeniz University,Antalya.
7-) Oguz Unver, A., Ozturk, F., 2012. Definition and scope of disaster.. 9th International Conference on Hands-on Science, Akdeniz University,Antalya.
8-) Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., Arabacioglu, S., 2012. Creating, practicing and dissaminating science-based experiments: The Science Kiosk. . The International Symposium on Science Centers and Sustainable Development, Istanbul Teknik University,Istanbul.
9-) Oguz Unver, A., Arabacioglu, S., Unver, G., 2012. Atom in ancient times: Evolution process of atomic Idea in antiquity.. 9th International Conference on Hands-on Science, Akdeniz University,Antalya.
10-) Okulu, H.Z., Oguz Unver, A., 2012. How Earth and the Moon interact. . 9th International Conference on Hands-on Science, Akdeniz University,Antalya.
11-) Oguz Unver, A., Arabacioglu, S., 2011. Overviews on inquiry-based learning versus problem based learning in science education. . Western Anatolia Journal of Educational Science (WAJES), Special Issue: Selected papers presented at World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), 303-310, Kusadası
12-) Okulu, H.Z., Oguz Unver, A., 2011. Determination of the pre-service teachers’ attitudes towards astronomy. Western Anatolia Journal of Educational Science (WAJES), Special Issue: Selected papers presented at World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Kusadası.
13-) 2010. Comparison teaching strategies of videotaped and demonstration experiments in inquiry-based science education. . Procedia-Social and Behavioral Sciences
14-) 2010. The tendencies and difficulties experienced by pre-service science teachers during basic measuring.. Procedia-Social and Behavioral Sciences
15-) Yurumezoglu, K., Sever, S., Oguz Unver, A., 2008. Purposing a simple activity about the reflection of light: Is the space dark or light?. XIII. IOSTE Symposium, Izmir, 2008.. XIII. IOSTE Symposium, Izmir.
16-) Yurumezoglu, K., Oguz Unver, A., 2007. How close student teachers’ educational philosophies and their scientific thinking processes in science education.. AREF Conference, Strasbourg, France.
17-) Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., 2007. The primacy of observation in inquiry-based science teaching.. International Workshop on Science Education in School, Bucharest-Romania.
18-) Oguz Unver, A., Fortner, R., Adadan, E., Gay, K., Kim, C., Yalcınkaya, P., Bektaşlı, B., Cook, L., Mcdonald, C., Mishler, K., Manzo, L., 2004. A look at environmental education through science teachers` perspectives and textbooks` coverage. . The School Science and Mathematics Association Conference, Atlanta, GA, 2004.

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Costa, M., Oğuz Ünver, A., 2012. Pri-Sci-Net.. 9th International Conference on Hands-on Science, Akdeniz University,Antalya, October 2012.
2-) Oğuz Ünver, A., 2005. Designing a test by using systemic networks to gain learners’ existing thoughts (LET). . The School Science and Mathematics Association Conference, Fort Worth, TX, 2005.
3-) Oğuz Ünver, A., 2005. Surveying middle school students’ existing knowledge on earthquakes. . The 9th The Mathematics, Science, and Technology Educators & Researchers of the Ohio State University (MSaTERs) Conference, Columbus, OH, 2005.
4-) Oğuz Ünver, A., 2005. A study of American And Turkish middle school students’ perception of earthquakes. . The 4th International Conference on Science, Mathematics and Technology Education, Victoria, BC, 2005.
5-) Roychoudhury, A., Oğuz Ünver, A., 2003. Data handling as an important aspect of science inquiry: A look at middle school students` written product. . The School Science and Mathematics Association Conference, Columbus, OH, 2003.
6-) Oğuz Ünver, A., Roychoudhury, A., 2003. A look at model construction to understand the development in student thinking. . The School Science and Mathematics Association Conference, Columbus, OH, 2003.
7-) Akcay, H., Oğuz, A., Karapire, C., 2001. Study of heavy metal pollution and speciation in B. Menderes and Gediz river sediments. . Bogazici University XV. National Chemistry Congress, İstanbul, 2001.
8-) Akcay, H., Oğuz, A., Karapire, C., 1998. Metal pollution profile determination and speciation in Gediz and B. Menderes estuaries (Aegean Region Of Turkey).. International Association of Environmental Analytical Chemistry (IAEAC)
9-) Oğuz Ünver Ayşe, Okulu Hasan Zühtü, 2023. In-Service Teacher Training Mentoring Model for Scientific Inquiry Teaching. 20th International Conference on Hands-on Science - Celebrating Science and Science Education
10-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, Şenler Pehlivan Burcu, Bektaş Onur, Arabacıoğlu Sertaç, Muslu Nilay, Özdem Yılmaz Yasemin, 2023. The Inter-Rater Reliability of the Scientific Inquiry-Supported Classroom Observation Protocol (SISCOP). 20th International Conference on Hands-on Science - Celebrating Science and Science Education
11-) Oğuz Ünver Ayşe, Okulu Hasan Zühtü, Şenler Pehlivan Burcu, Arabacıoğlu Sertaç, Özdem Yılmaz Yasemin, Muslu Nilay, 2023. Introducing a Holistic Scientific Inquiry-Supported Classroom Observation Protocol. 20th International Conference on Hands-on Science - Celebrating Science and Science Education
12-) Özkarabacak Naz Fulya, Oğuz Ünver Ayşe, 2019. How Close Are Teachers To Think In A Scientific Manner?. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
13-) Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, 2018. AN OVERVIEW OF THE INQUIRY PRACTICES OF AN EXPERIENCED TEACHER: A CASE STUDY. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
14-) Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, 2018. An overview of the inquiry practices of an experienced teacher: A case study. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
15-) Oğuz Ünver Ayşe, Özkarabacak Naz Fulya, 2018. Exploration Of Electromagnetic Waves Via Sequential Challenging Questions. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
16-) Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, 2017. Sorgulama Sürecinde Öğretmenlerin İletişim Becerileri. 4th International Eurasian Educational (EJER Congress 2017),

(B-2) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Costa, M., Oğuz Ünver, A., 2012. Pri-Sci-Net.. 9th International Conference on Hands-on Science, Akdeniz University,Antalya, October 2012.
2-) Oğuz Ünver, A., 2005. Designing a test by using systemic networks to gain learners’ existing thoughts (LET). . The School Science and Mathematics Association Conference, Fort Worth, TX, 2005.
3-) Oğuz Ünver, A., 2005. Surveying middle school students’ existing knowledge on earthquakes. . The 9th The Mathematics, Science, and Technology Educators & Researchers of the Ohio State University (MSaTERs) Conference, Columbus, OH, 2005.
4-) Oğuz Ünver, A., 2005. A study of American And Turkish middle school students’ perception of earthquakes. . The 4th International Conference on Science, Mathematics and Technology Education, Victoria, BC, 2005.
5-) Roychoudhury, A., Oğuz Ünver, A., 2003. Data handling as an important aspect of science inquiry: A look at middle school students` written product. . The School Science and Mathematics Association Conference, Columbus, OH, 2003.
6-) Oğuz Ünver, A., Roychoudhury, A., 2003. A look at model construction to understand the development in student thinking. . The School Science and Mathematics Association Conference, Columbus, OH, 2003.
7-) Akcay, H., Oğuz, A., Karapire, C., 2001. Study of heavy metal pollution and speciation in B. Menderes and Gediz river sediments. . Bogazici University XV. National Chemistry Congress, İstanbul, 2001.
8-) Akcay, H., Oğuz, A., Karapire, C., 1998. Metal pollution profile determination and speciation in Gediz and B. Menderes estuaries (Aegean Region Of Turkey).. International Association of Environmental Analytical Chemistry (IAEAC)
9-) Oğuz Ünver Ayşe, Okulu Hasan Zühtü, 2023. In-Service Teacher Training Mentoring Model for Scientific Inquiry Teaching. 20th International Conference on Hands-on Science - Celebrating Science and Science Education
10-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, Şenler Pehlivan Burcu, Bektaş Onur, Arabacıoğlu Sertaç, Muslu Nilay, Özdem Yılmaz Yasemin, 2023. The Inter-Rater Reliability of the Scientific Inquiry-Supported Classroom Observation Protocol (SISCOP). 20th International Conference on Hands-on Science - Celebrating Science and Science Education
11-) Oğuz Ünver Ayşe, Okulu Hasan Zühtü, Şenler Pehlivan Burcu, Arabacıoğlu Sertaç, Özdem Yılmaz Yasemin, Muslu Nilay, 2023. Introducing a Holistic Scientific Inquiry-Supported Classroom Observation Protocol. 20th International Conference on Hands-on Science - Celebrating Science and Science Education
12-) Özkarabacak Naz Fulya, Oğuz Ünver Ayşe, 2019. How Close Are Teachers To Think In A Scientific Manner?. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
13-) Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, 2018. AN OVERVIEW OF THE INQUIRY PRACTICES OF AN EXPERIENCED TEACHER: A CASE STUDY. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
14-) Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, 2018. An overview of the inquiry practices of an experienced teacher: A case study. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
15-) Oğuz Ünver Ayşe, Özkarabacak Naz Fulya, 2018. Exploration Of Electromagnetic Waves Via Sequential Challenging Questions. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
16-) Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, 2017. Sorgulama Sürecinde Öğretmenlerin İletişim Becerileri. 4th International Eurasian Educational (EJER Congress 2017),

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, 2019. SPUTNİK 1’den Stem Eğitimine. II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK)
2-) Bektaş Onur, Oğuz Ünver Ayşe, 2019. Öğrencilerin Gözünden Bilim Sınıflarının Tasarımı. II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK)
3-) Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, 2019. An Evaluation Of In-Service Training Programs for Science Teachers In Turkey. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
4-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, 2019. STEM based astronomy activities. International Conference on Education inScience, Mathematics and Technology
5-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, 2019. STEM BASED ASTRONOMY ACTIVITIES. International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST)
6-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, 2018. STEM Based Astronomy Activities: The Basic Astronomical Tools for Observation. World Science Technology Engineering and Mathematics (STEM) Education Conference
7-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, Arabacıoğlu Sertaç, 2018. MUBEM BILSEM: STEM BASED SCIENCE NATURE CAMP. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST)
8-) Ozturk Tascı Fulya, Oğuz Ünver Ayşe, 2018. Development Of Inquıry Skılls In Chıldren: Inquıry Investıgatıng Team (IIT). Development Of Inquıry Skılls In Chıldren: Inquıry Investıgatıng Team (IIT)
9-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, 2017. STEM Eğitimi Nedir? Ne Değildir?. 4th International Eurasian Educational (EJER Congress 2017)
10-) Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, 2017. How Close are the Teachers to Inquiry Based Teaching: A Case Stud. 26th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK
11-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, 2017. Astronomy Based STEM Education Implementations: Balloon Rocket. 26th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Oğuz, A., 2007. Sen hiç bilim adamı gördün mü?. . VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
2-) Oğuz, A., Yürümezoğlu, K., 2007. Çağdaş bir bilim eğitimi için kavramsal bir model önerisi. . 1. Ulusal İlköğretim Kongresi
3-) Yürümezoğlu, K., Oğuz, A., 2007. Bilim eğitiminde gözlemin önceliği: Duyularımla gözlemliyorum. . 1. Ulusal İlköğretim Kongresi

(B-5) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Oğuz Ünver Ayşe, Arabacıoğlu Sertaç, Okulu Hasan Zühtü, Şenler Pehlivan Burcu, Muslu Nilay, Özdem Yılmaz Yasemin, 2021. Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Bilimsel Sorgulama Destekli Çevrimiçi Mentörlük (e-scaffolding) Modelinin Tasarlanması ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi. 14. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2021)
2-) Oğuz Ünver, A., 2016. Öğretmen Yetiştirmede Yenilikçi Yaklaşımlar: Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Eğitim . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi "Öğretmen Yetiştirmede Değişimler, Dönüşümler, Uygulamalar"
3-) Okulu, H.Z., Oğuz Ünver, A., Arabacıoğlu, S., 2015. Bu Benim Eserim Proje Yarışması Sürecinin İncelenmesi: Öğretmen Görüşleri. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
4-) Arabacıoğlu, S., Oğuz Ünver, A., Okulu, H.Z., 2015. Eğitimde Bilimsel Sorgulamanın Geleceği: Mekanik Teknolojiden Dijital Teknolojiye. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
5-) Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., 2014. AB 7. Çerçeve Pri-Sci-Net projesi sorgulama temelli bilim eğitimi ulusal öğretmen seminerlerinin değerlendirilmesi.. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi
6-) Oğuz Ünver, A., Yürümezoğlu, K., 2014. AB 7. Çerçeve Pri-Sci-Net Projesi Sorgulama Temelli Bilim Eğitimi Ulusal Öğretmen Seminerlerinin Değerlendirilmesi. XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
7-) Okulu, H., Oguz Unver, A., 2014. Fen bilimleri öğretmen adaylarının temel astronomi kavramlarına yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi. . XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana
8-) Arabacioglu, S., Oguz Unver, A., 2014. İki aşamalı çoktan seçmeli tanılayıcı test geliştirme: atom kavramı örneği.. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
9-) Karademir, Y., Oguz Unver, A., 2014. Ortaokul öğrencilerinde ısı ve sıcaklık kavramının karşılaştırılması. . XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi
10-) Ozturk, F., Oguz Unver, A., 2014. Afeti tanımlayabiliyor muyuz?.. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana
11-) Öztürk, F., Oğuz Ünver, A., 2014. Afeti Tanımlayabiliyor Muyuz?. XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
12-) Okulu, H.Z., Oğuz Ünver, A., 2014. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Temel Astronomi Kavramlarına Yönelik Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
13-) Arabacıoğlu, S., Oğuz Ünver, A., 2014. İki Aşamalı Çoktan Seçmeli Tanılayıcı Test Geliştirme: Atom Kavramı Örneği. XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
14-) Karademir, Y., Oğuz Ünver, A., 2014. Ortaokul Öğrencilerinde Isı Ve Sıcaklık Kavramının Karşılaştırılması. XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
15-) Kılıç, B., Çardak, N., Arabacıoğlu, S., Oğuz Ünver, A., 2012. Oobleck bilim: Katı mı? Sıvı mı?. . X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
16-) Çetiner, E., Şahin, M., Ertekin, P., Oğuz Ünver, A., 2012. Galileo Prensiplerinin Akustik Gösterimi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
17-) Karatepe, G., Şen, H., Öztürk, F., Okulu, H.Z., Oğuz Ünver, A., 2012. T borusu: basınç hacim ve yüzey alanı ilişkisinin tek bir materyalde gösterimi.. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
18-) Öztürk, F., Oğuz Ünver, A., 2012. Afetin tanımı ve kapsamı. . X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
19-) Okulu, H.Z., Oğuz Ünver, A., 2012. Güneş, Dünya ve Ay’ın etkileşimi. . . X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
20-) Oğuz Ünver, A., Yürümezoğlu, K., Şen, A.İ., Çakmakçı, G., 2010. Akyaka Doğa Bilim Kampı.. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
21-) Yıldırım, F., Akçay, M., Oğuz Ünver, A., 2010. Arkhimedes’in temel prensiplerinin birbiri ile etkileşimli süregelen tek bir düzenekte tanıtılması. . Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
22-) Yürümezoğlu, K., Oğuz Ünver, A., Kasar, K., Seyhan, S., Seçmen, Ö., Okulu, H.Z., Ertekin, P., Erbudak, A., Çetin, H., Dilman, E., Bozbay, S., 2010. Ses Kavramlarının Öğretimi. . Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
23-) Yürümezoğlu, K., Şen, A., Çakmakçı, G., Oğuz Ünver, A., 2010. Akyaka doğa bilim kampı: Öğrencilerinin bilim insanı algılarını değiştirmeye yönelik bir çalışma. . IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
24-) Kırıkkaya, B., Oğuz Ünver, A., Çakın, O., 2010. İlköğretim fen ve teknoloji programında yer alan afet eğitimi konularına ilişkin öğretmen görüşleri. . IX. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
25-) Sever, S., Oğuz, A., Yürümezoğlu, K., 2009. Doğanın dili ile bilim eğitimi: Kampüse kış geliyor.. Tevfik Fikret Eğitim Günleri İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları Eğitimde Yeni Yönelimler-5 ‘Öğrenmenin Doğası Ve Değerlendirme’ Sempozyumu
26-) Maral, S., Oğuz, A., 2009. Sorgulama temelli bir deney önerisi: Maddenin halleri. . Tevfik Fikret Eğitim Günleri İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları Eğitimde Yeni Yönelimler-5 Öğrenmenin Doğası Ve Değerlendirme’Sempozyumu
27-) Oğuz Ünver, A., Yürümezoğlu, K., Takmak, Ö., Şahin, A., Köprülü, N., Ayaz, P., Aksanaklu, H., 2009. Elektriğin tarihsel gelişimi içinde elektrik motorları: Görünmez buhar. . Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
28-) Bozkurt, S., G. Ekiz, E., Güç, S., Sever, S., Tülü, Ç., Ülger, A.Ö., Oğuz, A., 2009. Fen eğitiminde nitelik (FEN): İlköğretim fen alanı öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerine genel bir bakış. . Tevfik Fikret Eğitim Günleri İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları Eğitimde Yeni Yönelimler-5 Öğrenmenin Doğası Ve Değerlendirme Sempozyumu
29-) Aksanaklu, H., Ayaz, P., Köprülü, N., Şahin, A., Takmak, Ö., Oğuz, A., Yürümezoğlu, K., 2009. Tarihsel deneyleri gün ışığına çıkarmak ve ilköğretim programlarında kullanmak: Elektrik motorlarının doğuşu. . Tevfik Fikret Eğitim Günleri İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları Eğitimde Yeni Yönelimler-5 Öğrenmenin Doğası Ve Değerlendirme Sempozyumu
30-) Oğuz, A., Yürümezoğlu, K., Yorulmaz, M., Çetin, H., 2008. Bilim eğitiminde gözlemin gücünü artıran etkinlik tasarlama: Duyularımla gözlemliyorum. . Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
31-) Oğuz, A., Yürümezoğlu, K., 2007. Deneysel etkinliklerle bilimsel düşünce gelişimine rehberlik. . Eğitimde İyi Örnekler Konferansı

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Oğuz Ünver Ayşe, Arabacıoğlu Sertaç, Okulu Hasan Zühtü, Şenler Pehlivan Burcu, Muslu Nilay, Özdem Yılmaz Yasemin, 2021. Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Bilimsel Sorgulama Destekli Çevrimiçi Mentörlük (e-scaffolding) Modelinin Tasarlanması ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi. 14. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2021)
2-) Oğuz Ünver, A., 2016. Öğretmen Yetiştirmede Yenilikçi Yaklaşımlar: Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Eğitim . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi "Öğretmen Yetiştirmede Değişimler, Dönüşümler, Uygulamalar"
3-) Okulu, H.Z., Oğuz Ünver, A., Arabacıoğlu, S., 2015. Bu Benim Eserim Proje Yarışması Sürecinin İncelenmesi: Öğretmen Görüşleri. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
4-) Arabacıoğlu, S., Oğuz Ünver, A., Okulu, H.Z., 2015. Eğitimde Bilimsel Sorgulamanın Geleceği: Mekanik Teknolojiden Dijital Teknolojiye. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
5-) Oguz Unver, A., Yurumezoglu, K., 2014. AB 7. Çerçeve Pri-Sci-Net projesi sorgulama temelli bilim eğitimi ulusal öğretmen seminerlerinin değerlendirilmesi.. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi
6-) Oğuz Ünver, A., Yürümezoğlu, K., 2014. AB 7. Çerçeve Pri-Sci-Net Projesi Sorgulama Temelli Bilim Eğitimi Ulusal Öğretmen Seminerlerinin Değerlendirilmesi. XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
7-) Okulu, H., Oguz Unver, A., 2014. Fen bilimleri öğretmen adaylarının temel astronomi kavramlarına yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi. . XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana
8-) Arabacioglu, S., Oguz Unver, A., 2014. İki aşamalı çoktan seçmeli tanılayıcı test geliştirme: atom kavramı örneği.. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
9-) Karademir, Y., Oguz Unver, A., 2014. Ortaokul öğrencilerinde ısı ve sıcaklık kavramının karşılaştırılması. . XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi
10-) Ozturk, F., Oguz Unver, A., 2014. Afeti tanımlayabiliyor muyuz?.. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana
11-) Öztürk, F., Oğuz Ünver, A., 2014. Afeti Tanımlayabiliyor Muyuz?. XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
12-) Okulu, H.Z., Oğuz Ünver, A., 2014. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Temel Astronomi Kavramlarına Yönelik Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
13-) Arabacıoğlu, S., Oğuz Ünver, A., 2014. İki Aşamalı Çoktan Seçmeli Tanılayıcı Test Geliştirme: Atom Kavramı Örneği. XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
14-) Karademir, Y., Oğuz Ünver, A., 2014. Ortaokul Öğrencilerinde Isı Ve Sıcaklık Kavramının Karşılaştırılması. XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi
15-) Kılıç, B., Çardak, N., Arabacıoğlu, S., Oğuz Ünver, A., 2012. Oobleck bilim: Katı mı? Sıvı mı?. . X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
16-) Çetiner, E., Şahin, M., Ertekin, P., Oğuz Ünver, A., 2012. Galileo Prensiplerinin Akustik Gösterimi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
17-) Karatepe, G., Şen, H., Öztürk, F., Okulu, H.Z., Oğuz Ünver, A., 2012. T borusu: basınç hacim ve yüzey alanı ilişkisinin tek bir materyalde gösterimi.. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
18-) Öztürk, F., Oğuz Ünver, A., 2012. Afetin tanımı ve kapsamı. . X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
19-) Okulu, H.Z., Oğuz Ünver, A., 2012. Güneş, Dünya ve Ay’ın etkileşimi. . . X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
20-) Oğuz Ünver, A., Yürümezoğlu, K., Şen, A.İ., Çakmakçı, G., 2010. Akyaka Doğa Bilim Kampı.. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
21-) Yıldırım, F., Akçay, M., Oğuz Ünver, A., 2010. Arkhimedes’in temel prensiplerinin birbiri ile etkileşimli süregelen tek bir düzenekte tanıtılması. . Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
22-) Yürümezoğlu, K., Oğuz Ünver, A., Kasar, K., Seyhan, S., Seçmen, Ö., Okulu, H.Z., Ertekin, P., Erbudak, A., Çetin, H., Dilman, E., Bozbay, S., 2010. Ses Kavramlarının Öğretimi. . Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
23-) Yürümezoğlu, K., Şen, A., Çakmakçı, G., Oğuz Ünver, A., 2010. Akyaka doğa bilim kampı: Öğrencilerinin bilim insanı algılarını değiştirmeye yönelik bir çalışma. . IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
24-) Kırıkkaya, B., Oğuz Ünver, A., Çakın, O., 2010. İlköğretim fen ve teknoloji programında yer alan afet eğitimi konularına ilişkin öğretmen görüşleri. . IX. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
25-) Sever, S., Oğuz, A., Yürümezoğlu, K., 2009. Doğanın dili ile bilim eğitimi: Kampüse kış geliyor.. Tevfik Fikret Eğitim Günleri İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları Eğitimde Yeni Yönelimler-5 ‘Öğrenmenin Doğası Ve Değerlendirme’ Sempozyumu
26-) Maral, S., Oğuz, A., 2009. Sorgulama temelli bir deney önerisi: Maddenin halleri. . Tevfik Fikret Eğitim Günleri İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları Eğitimde Yeni Yönelimler-5 Öğrenmenin Doğası Ve Değerlendirme’Sempozyumu
27-) Oğuz Ünver, A., Yürümezoğlu, K., Takmak, Ö., Şahin, A., Köprülü, N., Ayaz, P., Aksanaklu, H., 2009. Elektriğin tarihsel gelişimi içinde elektrik motorları: Görünmez buhar. . Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
28-) Bozkurt, S., G. Ekiz, E., Güç, S., Sever, S., Tülü, Ç., Ülger, A.Ö., Oğuz, A., 2009. Fen eğitiminde nitelik (FEN): İlköğretim fen alanı öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerine genel bir bakış. . Tevfik Fikret Eğitim Günleri İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları Eğitimde Yeni Yönelimler-5 Öğrenmenin Doğası Ve Değerlendirme Sempozyumu
29-) Aksanaklu, H., Ayaz, P., Köprülü, N., Şahin, A., Takmak, Ö., Oğuz, A., Yürümezoğlu, K., 2009. Tarihsel deneyleri gün ışığına çıkarmak ve ilköğretim programlarında kullanmak: Elektrik motorlarının doğuşu. . Tevfik Fikret Eğitim Günleri İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları Eğitimde Yeni Yönelimler-5 Öğrenmenin Doğası Ve Değerlendirme Sempozyumu
30-) Oğuz, A., Yürümezoğlu, K., Yorulmaz, M., Çetin, H., 2008. Bilim eğitiminde gözlemin gücünü artıran etkinlik tasarlama: Duyularımla gözlemliyorum. . Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
31-) Oğuz, A., Yürümezoğlu, K., 2007. Deneysel etkinliklerle bilimsel düşünce gelişimine rehberlik. . Eğitimde İyi Örnekler Konferansı

(B-6) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda davetli konuşmacı olarak sunulan bildiri

1-) Oğuz Ünver Ayşe, 2018. Inquiry-based Learning: International Perspectives. International Conference on Research in Education and Science (ICRES)

(B-7) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda davetli konuşmacı olarak sunulan bildiri

1-) Oğuz Ünver Ayşe, 2018. STEM (Fen, Matematik, Mühendislik, Matematik) Eğitimini yaygınlaştırmak ve Scientix Portalı’nın tanıtılması. Menteşe Kaymakamlığı Muğla Bilim ve Sanat Merkezi Müdürlüğü

(C-1) Alanında tanınmış uluslar arası yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Oğuz Ünver Ayşe, Arabacıoğlu Sertaç, Okulu Hasan Zühtü, 2020. Erken Çocuklukta FEN EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI - Yalın Karmaşık Bilim - STEM Eğitimine Uygun/. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: OĞUZ ÜNVER AYŞE,ARABACIOĞLU SERTAÇ,OKULU HASAN ZÜHTÜ

(C-2) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Oğuz Ünver Ayşe, Okulu Hasan Zühtü, 2021. Fen eğitiminde mühendislik tasarımı ve uygulamaları: bir eşya – bir malzeme/. Yayın Evi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Editör Adı: Ayşe Oğuz Ünver

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Altın Afra Nur, Oğuz Ünver Ayşe, 2023. RETHINKING SCIENCE, EDUCATION,CULTURE AND ART IN THE DIGITAL AGE/ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE MENTORLUK. Yayın Evi: OmniScriptum S.R.L., GlobeEdit Editör Adı: Prof. Dr. NEVİDE AKPINAR DELLAL, Dr. ŞENGÜL BALKAYA
2-) Okulu Hasan Zühtü, Oğuz Ünver Ayşe, 2016. Education Research Highlights in Mathematics Science And Technology 2016/Bring cosmos into the classroom: 3D hologram. Yayın Evi: ISRES publishing-Egiten Kitap Editör Adı: Mack Shelley, S. Ahmet Kıray, Ismail Celik

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Oğuz Ünver Ayşe, Arabacıoğlu Sertaç, Okulu Hasan Zühtü, 2019. Okul Duvarlarının Öresine Öğrenme Yolculuğı: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri/Bilim Merkezleri ve Doğa Bilim Kampları Etkileşimi. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Prof. Dr. Fitnat KÖSEOĞLU, Doç. Dr. Uygar KANLI
2-) Oğuz Ünver Ayşe, Arabacıoğlu Sertaç, Okulu Hasan Zühtü, 2016. Education Research Highlights in Mathematics Science And Technology 2016/Experiencing inquiry with kindergarten: Science for kids. Yayın Evi: ISRES publishing-Eğiten Kitap Editör Adı: Mack Shelley, S. Ahmet Kıray, Ismail Celik
3-) Oğuz Ünver Ayşe, 2015. Bilimin Doğası Gelişimi ve Öğretimi/Bilimin Doğası ve Bilimsel Sorgulama İlişkisi. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: Doç. Dr. Nilgün Yenice

(Ç-1) Alanında kitap çevirisi

1-) Oğuz Ünver, A., Yürümezoğlu, K., 2016. Pri-Sci-Net İköğretim Öğrencileri için Sorgulama Temelli Etkinlikler. Yayın Evi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yayınları Editör Adı: Suzanne Gatt

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) Journal of Research in Science Teaching (SSCI-A) - 2013
2-) Learning and Individual Differences(SSCI-B) - 2013

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Necati Bey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitim Dergisi – Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education (EFMED) - 2013
2-) İlköğretim Online, IOO – Elementary Education Online, EEO - 2013
3-) Buca Eğitim Fakültesi Dergisi - 2013
4-) Educational Research and Reviews - 2013
5-) International Electronic Journal of Environmental Education (IEJEE) - 2013
6-) Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) - 2013

(D-8) Alanında yurtdışında yayımlanan kitap editörlüğü

1-) Editörlük Türü: Kitap (Çeviri). 2014. Pri-Sci-Net İköğretim Öğrencileri için Sorgulama Temelli Etkinlikler.

(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü

1-) Editörlük Türü: Kitap (Çeviri). 2016. Pri Sci Net İlköğretim Öğrencileri için Sorgulama Temelli Etkinlikler.

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Computer-based testing: An alternative for the assessment of Turkish students. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) Study of heavy metal pollution and speciation in Buyuk Menderes and Gediz River sediments - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 8
3-) The effective presentation of inquiry-based classroom experiments using teaching strategies that employ video and demonstration methods. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
4-) Comparison teaching strategies of videotaped and demonstration experiments in inquiry-based science education. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
5-) Archimedes’ Principle experiment clarifies buoyancy. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
7-) The Process of Facilitating Knowledge Acquisition and Retention: An Inquiry into Magnetic Poles with Challenging Questions - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
8-) A comparison of inquiry-based learning (IBL), problem-based learning (PBL) and project-based learning (PjBL) in science education. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) Study of heavy metal pollution and speciation in Buyuk Menderes and Gediz River sediments - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 10
11-) Comparison teaching strategies of videotaped and demonstration experiments in inquiry-based science education. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
12-) The effective presentation of inquiry-based classroom experiments using teaching strategies that employ video and demonstration methods. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
13-) The Development and Evaluation of a Tool to Determine the Characteristics of STEM Activities - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
14-) Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
15-) Perception of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
16-) Study of heavy metal pollution and speciation in Buyuk Menderes and Gediz River sediments - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 15
17-) Computer-based testing: An alternative for the assessment of Turkish students. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
18-) MUBEM SAC: STEM Based Science and Nature Camp - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
19-) Computer-based testing: An alternative for the assessment of Turkish students. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
20-) Study of heavy metal pollution and speciation in Buyuk Menderes and Gediz River sediments - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 20
21-) Perception of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) The Process of Facilitating Knowledge Acquisition and Retention: An Inquiry into Magnetic Poles with Challenging Questions - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) The Development and Evaluation of a Tool to Determine the Characteristics of STEM Activities - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Archimedes’ Principle experiment clarifies buoyancy. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) A look at environmental education through science teachers` perspectives and textbooks` coverage. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Helping pre-service science teachers to understand atomism through observations and experiments. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) The Development and Evaluation of a Tool to Determine the Characteristics of STEM Activities - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Öğretmenlerin Bu Benim Eserim Proje Yarışması Rehberlik Sürecine İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
9-) Helping pre-service science teachers to understand atomism through observations and experiments. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) The Process of Facilitating Knowledge Acquisition and Retention: An Inquiry into Magnetic Poles with Challenging Questions - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
11-) A teaching strategy for developing the power of observation in science education. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
12-) An activity-based study on providing basic knowledge and skills of measurement in teaching. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
13-) A suggestion for an experiment that integrates the teaching of science with everyday life: Why are the seas blue?. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
14-) Perception of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
15-) Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) The effective presentation of inquiry-based classroom experiments using teaching strategies that employ video and demonstration methods. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) The Development and Evaluation of a Tool to Determine the Characteristics of STEM Activities - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) A teaching strategy for developing the power of observation in science education. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Consecutive course modules developed with simple materials to facilitate the learning of basic concepts in astronomy. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) A comparison of inquiry-based learning (IBL), problem-based learning (PBL) and project-based learning (PjBL) in science education. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
7-) Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Computer-based testing: An alternative for the assessment of Turkish students. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) A teaching strategy for developing the power of observation in science education. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) The Development and Evaluation of a Tool to Determine the Characteristics of STEM Activities - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
11-) MUBEM SAC: STEM Based Science and Nature Camp - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
12-) Overviews on inquiry-based learning versus problem based learning in science education. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
13-) Öğretmenlerin Bu Benim Eserim Proje Yarışması Rehberlik Sürecine İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
14-) The effective presentation of inquiry-based classroom experiments using teaching strategies that employ video and demonstration methods. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
15-) Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
16-) The effective presentation of inquiry-based classroom experiments using teaching strategies that employ video and demonstration methods. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
17-) A teaching strategy for developing the power of observation in science education. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
18-) MUBEM SAC: STEM Based Science and Nature Camp - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
19-) Perception of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) The effective presentation of inquiry-based classroom experiments using teaching strategies that employ video and demonstration methods. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) An activity-based study on providing basic knowledge and skills of measurement in teaching. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Perception of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) An activity-based study on providing basic knowledge and skills of measurement in teaching. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) Primary science students’ approaches to inquiry-based learning. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Öğretmenlerin Bu Benim Eserim Proje Yarışması Rehberlik Sürecine İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
8-) Perception of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Computer-based testing: An alternative for the assessment of Turkish students. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Perception of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) Supporting inquiry based laboratory practices with mobile learning to enhance students’ process skills in science education - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-7) BKCI veya SENSE kapsamındaki kitapta yapılan atıf

1-) Primary science students’ approaches to inquiry-based learning. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(F-1) Yönetiminde tamamlanmış doktora/tıpta uzmanlık/sanatta yeterlilik tezleri.

1-) Tez Adı: STEM eğitimi kapsamında astronomi etkinliklerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Konu: STEM eğitimi kapsamında astronomi etkinliklerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. HASAN ZÜHTÜ-OKULU. 2019
2-) Tez Adı: Öğretmenlerin sorgulama temelli fen bilimleri uygulamalarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi. Konu: Öğretmenlerin sorgulama temelli fen bilimleri uygulamalarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi. SERTAÇ-ARABACIOĞLU. 2019
3-) Tez Adı: Orta okul öğrencilerinin eğitim almak istedikleri bilim ortamına ilişkin düşünceleri. Konu: Orta okul öğrencilerinin eğitim almak istedikleri bilim ortamına ilişkin düşünceleri. ONUR-BEKTAŞ. 2019
4-) Tez Adı: EXAMINATION OF DIFFERENT PARTICIPANT GROUPS' QUALITY OF THINKING AND SCIENCE PROCESS SKILLS THROUGH SEQUENTIAL INQUIRY-BASED ACTIVITIES ABOUT ELECTROMAGNETIC WAVES. Konu: EXAMINATION OF DIFFERENT PARTICIPANT GROUPS' QUALITY OF THINKING AND SCIENCE PROCESS SKILLS THROUGH SEQUENTIAL INQUIRY-BASED ACTIVITIES ABOUT ELECTROMAGNETIC WAVES. NAZ FULYA-ÖZKARABACAK. 2019

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: Sıcaklık ölçümünden yola çıkarak sıcaklık kavramının sorgulanması. Konu: Sorgulama Temelli Bilim Eğitiminde sıcaklık kavramının öğretmen adayları ve orta okul öğrencilerine aktarılması ve çıktılarının karşılaştırılması. Yusuf-Karademir. 2016
2-) Tez Adı: Afetin tanımı ve kapsamı çerçevesinde geliştirilen kavram testinin geniş ölçekli uygulaması. Konu: Afet Eğitimi. Fulya-Öztürk Taşcı. 2014
3-) Tez Adı: Lucretius’tan günümüze atom kavramının gözlem ve deneye dayalı ardışık etkinlikler ile öğretimi. Konu: Mikro Dünya Eğitimi. Sertaç-Arabacıoğlu. 2013
4-) Tez Adı: Geliştirilen astronomi etkinliklerinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının astronomi bilgi ve tutum düzeylerine etkisi (Muğla örneği). Konu: Astronomi Eğitimi. Hasan Zühtü-Okulu. 2012
5-) Tez Adı: Bilimsel kavramların sorgulama temelli öğretimi için tasarlanmış deneysel etkinliklerin video ve gösteri yöntemleri ile sunulmasının etkililiği. Konu: Sorgulama Temelli Bilim Eğitimi. Songül-Sever. 2011
6-) Tez Adı: Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Bilim Eğitiminde Temel Ölçme Becerilerinin İncelenmesi ve Deneysel Etkinlikler ile Geliştirilmesi. Konu: Temel Ölçme Becerileri Eğitimi. Şahide-Maral. 2010

(G-2) Uluslar arası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman, vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Bu proje Avrupa çapında 3 11 yaş arasındaki çocukların Sorgulama Temelli Bilim Eğitimi STBE yaklaşımını desteklemeyi amaçlamaktadır Proje eğitim materyalleri sağlamanın yanı sıra çeşitli şekillerde fırsatlar sunarak öğretmenlerin mesleki gelişimlerini artırmayı hedeflenmektedir . Proje Türü: Avrupa Birliği. Networking primary science educators as a means to provide training and Professional development Inquiry Based Teaching PRI Sci Net Avrupa Birliği Projeleri Capacities Science in Society FP7 Science In Society 2010 1. 2011-2015

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: TÜBİTAK 4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı, 218B571. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Fen Eğitiminde Zenginleştirilmiş Materyal Üretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar. 2019-2019
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Programı, 218B182. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. MUBEM BİLSEM: Doğa Bilim Kampı II. 2019-2019
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Ortaokul Öğrencileriyle Fenin Doğaya Yönelik Uygulamaları (II. Dönem). 2018-2018
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Akdeniz’de El Ele Gökyüzünü Keşfetmeye. 2018-2018
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. MUBEM BİLSEM: STEM Temelli Doğa Bilim Kampı. 2017-2018
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Drama temelli aktif öğretim yöntemleri ile sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik becerilerinin geliştirilmesi TÜBİTAK 4005 Projesi 115B405. 2015-2015
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: Kalkınma Bakanlığı. Bilimsel Proje Hazırlıyorum Güney Ege Kalkınma Ajansı Ge Ka 2014 Yılı Teknik Destek Programı TR32 14 TD03 33 20. 2014-2014
8-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Öğretmen Eğitimi. Proje Türü: Diğer (Ulusal). Bilimsel Proje Hazırlıyorum. 2014-2014
9-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Gökyüzü gözlem kampı TÜBİTAK Projesi BITO 112B189. 2012-2012

(G-7) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projelerde yürütücülük/koordinatörlük/danışmanlık yapmak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Akyaka Doğa Bilim Kampı TÜBİTAK Projesi BITO 108B006. 2008-2010
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Araştırmacının Doktora Tez Çalışması Kapsamında Gerçekleştirilmektedir. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Kordinasyon Birimi - BAP 17/146. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Öğretmenlerin Sorgulama Temelli Bilim Uygulamalarının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi. 2017-2019
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: STEM eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. STEM eğitimi kapsamında astronomi etkinliklerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. 2016-2019
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Lucretius tan günümüze atom kavramının gözlem ve deneye dayalı ardışık etkinlikler ile öğretimi Muğla Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi BAB 2012 99. 2012-2013
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Afetin tanımı ve kapsamı çerçevesinde geliştirilen kavram testinin geniş ölçekli uygulaması Muğla Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi BAB 2012 77. 2012-2014
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Geliştirilen astronomi etkinliklerinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının astronomi bilgi ve tutum düzeylerine etkisi Muğla Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi BAB 2011 46. 2011-2013
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Bilimsel kavramların öğretiminde basit malzemeler kullanarak tasarlanmış deneylerin görsel işitsel ortama kaydedilmesi ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarına video ve gösteri deneyleri öğretim yöntemleri ile aktarılması ve bu yöntemlerin etkililiğinin araştırılması Muğla Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi BAB 2009 37. 2009-2011

(G-7) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) yürütücülük

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Akyaka Doğa Bilim Kampı TÜBİTAK Projesi BITO 108B006. 2008-2010
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Araştırmacının Doktora Tez Çalışması Kapsamında Gerçekleştirilmektedir. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Kordinasyon Birimi - BAP 17/146. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Öğretmenlerin Sorgulama Temelli Bilim Uygulamalarının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi. 2017-2019
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: STEM eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. STEM eğitimi kapsamında astronomi etkinliklerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. 2016-2019
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Lucretius tan günümüze atom kavramının gözlem ve deneye dayalı ardışık etkinlikler ile öğretimi Muğla Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi BAB 2012 99. 2012-2013
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Afetin tanımı ve kapsamı çerçevesinde geliştirilen kavram testinin geniş ölçekli uygulaması Muğla Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi BAB 2012 77. 2012-2014
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Geliştirilen astronomi etkinliklerinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının astronomi bilgi ve tutum düzeylerine etkisi Muğla Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi BAB 2011 46. 2011-2013
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Bilimsel kavramların öğretiminde basit malzemeler kullanarak tasarlanmış deneylerin görsel işitsel ortama kaydedilmesi ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarına video ve gösteri deneyleri öğretim yöntemleri ile aktarılması ve bu yöntemlerin etkililiğinin araştırılması Muğla Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi BAB 2009 37. 2009-2011

(Ğ-1) Alanında uluslar arası bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . Takdir Ödülü. 2005
2-) Kurum Adı: . Lisansüstü Öğrenci Başarı Destek Ödülü. 2002
3-) Kurum Adı: . Stone Laboratuarı Eğitim Bursu. 2002

(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . TÜBİTAK Yayın Ödülü. 2015
2-) Kurum Adı: . Sıtkı Koçman Vakfı Yayın Ödülü. 2015
3-) Kurum Adı: . Bilimsel Yayın Başarı Belgesi. 2015
4-) Kurum Adı: . Başarı Belgesi. 2013
5-) Kurum Adı: . Sıtkı Koçman Vakfı Yayın Ödülü. 2013
6-) Kurum Adı: . TÜBİTAK Yayın Ödülü. 2013
7-) Kurum Adı: . Sıtkı Koçman Vakfı Yayın Ödülü. 2012
8-) Kurum Adı: . TÜBİTAK Yayın Ödülü. 2012
9-) Kurum Adı: . Başarı Belgesi. 2012
10-) Kurum Adı: . Başarı Belgesi. 2011
11-) Kurum Adı: . 2010 Uluslararası Bilişimci Martılar Projesi Başarı Belgesi. 2010
12-) Kurum Adı: . Sıtkı Koçman Vakfı Yayın Ödülü. 2009
13-) Kurum Adı: . TÜBİTAK Yayın Ödülü. 2009
14-) Kurum Adı: . Sıtkı Koçman Vakfı Yayın Ödülü. 2008
15-) Kurum Adı: . TÜBİTAK Yayın Ödülü. 2008
16-) Kurum Adı: . TÜBİTAK Yayın Ödülü. 2007
17-) Kurum Adı: . TÜBİTAK Yayın Ödülü. 2003
18-) Kurum Adı: . Üstün Başarılı Öğrenci Belgesi. 2001
19-) Kurum Adı: . Yurtdışı Eğitim Bursu (Mastır, Doktora). 2000

(I-3) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde başkanlık yapmak. uluslararası sportif organizasyonlarında yöneticilik, düzenleme kurulu üyeliği yapmak.

1-) Doğa Okulu Yaz Bilim Kampı. Türkiye. . 2015
2-) Doğa Okulu Yaz Bilim Kampı. Türkiye. . 2014

(I-4) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde başkanlık yapmak. Ulusal spor teşkilatları yönetim kurulu, genel kurul, teknik kurul, eğitim kurulu, hakem kurulu üyeliği yapmak.ulusal sportif organizasyonlarda yöneticilik, düzenleme kurulu üyeliği yapmak.

1-) II. Bilim Eğitimi Etkinlikleri Şenliği "Gözüm Hep Yükseklerde" . Nisan. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 2012

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFMEK). Türkiye / Niğde. . 2012

(I-7) Alanı ile ilgili olarak; uluslararası panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) Pri-Sci-Net 2nd International Conference How can we engage children in Primary Science Inquiry?. Malta. . 2014
2-) The FP7 European Project Pri-Sci-Net. Türkiye. Turkey. 2012
3-) Disaster Education in Schools. Türkiye. Turkey. 2009

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) İzmir Özel Türk Koleji II. Sorgulama temelli Bilim Eğitimi çalıştayı. Türkiye. . 2015
2-) İzmir Özel Türk Koleji Bilim Fuarı. Türkiye / İzmir. . 2015
3-) Pri-Sci-Net Third International Training Course on Informal and Non-Formal Learning in IBSE at Primary Level. Avusturya. . 2014
4-) Avrupa Birliği 7. Çerçeve Kapasiteler Özel Programı/Toplumda Bilim Alanı PRI-SCI-NET Projesi I. Ulusal Öğretmen Eğitimi Semineri. Türkiye / Muğla. . 2013
5-) Avrupa Birliği 7. Çerçeve Kapasiteler Özel Programı/Toplumda Bilim Alanı PRI-SCI-NET Projesi II. Ulusal Öğretmen Eğitimi Semineri, Panelist, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi. Türkiye / İzmir. . 2013
6-) Avrupa Birliği 7. Çerçeve Kapasiteler Özel Programı/Toplumda Bilim Alanı PRI-SCI-NET Projesi III. Ulusal Öğretmen Eğitimi Semineri. Türkiye. . 2013
7-) Avrupa Birliği 7. Çerçeve Kapasiteler Özel Programı/Toplumda Bilim Alanı PRI-SCI-NET Projesi IV. Ulusal Öğretmen Eğitimi Semineri. Türkiye. . 2013
8-) Bir Etkinliği Nasıl Tasarlarım?. Türkiye / İzmir. . 2011
9-) Yeni İlköğretim Fen ve Teknoloji Programının Tanıtımı,” Muğla Bölgesi İlköğretim Müfettişlerine Yönelik Eğitim Semineri. Türkiye / Muğla. . 2009
10-) Su ve Tasarruf, Davetli Konuşmacı, Küresel İklim Değişikliği Su ve Sağlık Sempozyumu. Türkiye / Muğla. . 2008

Verdiği Dersler

FBE30003 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 1

FBE30004 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 2

FBE30006 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİ

İFÖ 5099 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ

İFÖ 6525 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN EĞİTİMİ VE BİLİM FELSEFESİ

İFÖ 6545 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN ÖĞRETİMİNDE BİLİMSEL ETKİNLİK VE MATERYAL GELİŞTİRME

İFÖ 6546 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

İFÖ 6549 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN EĞİTİMİNDE YENİLİKÇİ EĞİTİM YÖNTEMLERİ

İFÖ 5099 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ

FBE30003 2024-2025 Güz

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 1

İFÖ 5099 2024-2025 Güz

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ

FBE30004 2023-2024 Bahar

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 2

FBE30006 2023-2024 Bahar

BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİ

FBE30003 2023-2024 Güz

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 1

İFÖ 5099 2023-2024 Güz

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ

İFÖ-3009 2023-2024 Güz

FEN ÖĞRETİMİ LABARATUVAR UYGULAMALARI I

FBE30004 2022-2023 Bahar

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 2

FBE30006 2022-2023 Bahar

BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİ

FBE30003 2022-2023 Güz

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 1

İFÖ 5099 2022-2023 Güz

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ

İFÖ 6549 2022-2023 Güz

FEN EĞİTİMİNDE YENİLİKÇİ EĞİTİM YÖNTEMLERİ

İFÖ-3009 2022-2023 Güz

FEN ÖĞRETİMİ LABARATUVAR UYGULAMALARI I