(A-1) SCIE veya SSCI kapsamındaki dergide yayımlanmış makale
1-) Yeşilli Puzella Gamze, Maryn Youri, Tunçer Aylin Müge, Akbulut Sevtap, Ünsal Akkaya Elif Meryem, Tadıhan Özkan Elçin, 2024. Validation of the Acoustic Voice Quality Index Version 03.01 in Turkish. Journal of Voice
2-) Savaş Merve, Tunçer Aylin Müge, Çelik İlayda, Atacan Yaşgüçlükal Miray, Demirbilek Ahmet Veysi, Çokar Ayşe Özlem, 2023. Does electrical status epilepticus in sleep adversely affect language in self-limiting focal epilepsies of childhood?. Nöropsikiyatri Arşivi/Archives of Neuropsychiatry
3-) Logacev Pavel, Aydın Özgür, Tunçer Aylin Müge, 2022. Absence of evidence for underspecification in prenominal relative clause attachment. Journal of Cognitive Psychology
4-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Selvi Balo Semra, Tokaç Suzan Dilara, Özdemir Şevket, 2022. The adaptation process of the Comprehensive Aphasia Test into CAT-Turkish: psycholinguistic and clinical considerations. Aphasiology
5-) Özdemir Şevket, Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, 2022. The Validity and Reliability of the Language Battery in Comprehensive Aphasia Test-Turkish (CAT-TR). Journal of Psycholinguistic Research
6-) Ertan Esra, Gürvit İbrahim Hakan, Hanağası Haşmet H., Bilgiç Başar, Tunçer Aylin Müge, Yılmaz Cemil, 2022. Intensive voice treatment (the Lee Silverman Voice Treatment [LSVT®LOUD]) for individuals with Wilson\u2019s disease and adult cerebral palsy: two case reports. Logopedics Phoniatrics Vocology
7-) Savaş Merve, Tunçer Aylin Müge, Çokar Ayşe Özlem, Demirbilek Ahmet Veysi, Tüzün Erdem, 2020. Impact of epilepsy on language and discourse: Two self-limited focal epileptic syndromes of childhood. EPILEPSY BEHAVIOR
8-) Rofes Adria, Zakarias Lilla, Ceder Klaudia, Lind Marianne, Blom Johansson Monica, De Aguiar Vania, Bjekic Jovana, Fyndanis Valantis, Gavarro Anna, Gram Simonsen Hanna, Sacristan Carlos Hernandes, Kambanaros Maria, Kuvac Kraljevic Jelena, Martinez Ferreiro Silvia, Maviş İlknur, Mendez Orellano Carolina, Sör Ingrid, Lukacs Agnes, Tunçer Aylin Müge, Vuksanovic Jasmina, Munarriz Ibarrola Amaia, Pourquie Marie, Varlokosta Spyridoula, Howard David, 2018. Imageability ratings across languages. Behavior Research Methods
9-) Haman Ewa, Luniewska Magdalena, Hansen Pernille, Gram Simonsen Hanne, Chiat Shula, Bjekic Jovana, Blaziene Agne, Dabasinskiene Chyl, De Abreu Pascale, Natalia Gagarina, Gavarro Anna, Hakansson Gisela, Harel Efrat, Holm Elisabeth, Kapalkova Svetlana, Kunnari Sari, Levorato Chiara, Lindgren Josefin, Mieszkowska Karolina, Salarich Lm, Potgieter Anneke, Ingeborg Ribu, Ringblom Natalia, Rinker Tanja, Roch Maja, Slancova Daniela, Sothwood Frenette, Tedeschi Roberta, Tunçer Aylin Müge, Ünal Logacev Özlem, Vuksanovic Jasmina, Armonlotem Sharon, 2017. Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT). Clinical Linguistics & Phonetics
10-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Natalia Gagarina, 2016. Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children. Applied Psycholinguistics
(A-4) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yayımlanmış makale
1-) Yılmaz Çifteci Nevin, Tunçer Aylin Müge, 2024. Testing Validity and Reliability of Cross-linguistic Lexical Task— Turkish (CLT-TR) in Preschoolers with and without at Risk of Language Disorder. Archives of Health Science and Research
2-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Selvi Balo Semra, 2024. Tipik Gelişim Gösteren 36-71 Ay Arasındaki Çocukların Adlandırdığı Sözcük Türlerinin Belirlenmesi ve Hata Analizi. Milli Eğitim Dergisi
3-) Özdemir Şevket, Tunçer Aylin Müge, 2021. Verbal Fluency: An Investigation of Time Variable among Elderly People. Clinical and Experimental Health Sciences
(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale
1-) Balo Eren, Tunçer Aylin Müge, Tadıhan Özkan Elçin, 2021. Kulak Burun Boğaz Hekimlerinin Ses Bozuklukları Alanında Çalışan Dil ve Konuşma Terapistlerine Yönelik Görüşleri. Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi
2-) Dükar Beyza Nur, Tunçer Aylin Müge, 2021. Gecikmiş Dil-Konuşması Bulunan Çocukların Alıcı ve İfade Edici Sözcük Dağarcığının Değerlendirilmesi. Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi
3-) Özdemir Şevket, Tunçer Aylin Müge, 2018. Ergen ve Yetişkinlerde Semantik Akıcılık ve Eylem Akıcılığı. Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi
(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale
1-) Yılmaz Çifteci Nevin, Tunçer Aylin Müge, 2022. Diller Arası Sözcük Bilgisi Testi Türkçe (CLT-TR): Geçerlik ve Güvenirlik Ön Çalışması. Turkiye Klinikleri Journal of Health Sciences
(A-2) SCI veya SCI-Expanded , SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar
1-) Tokaç Suzan Dilara, Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, 2019. A study of associations between Cognition and Language: What can Cognitive Screening Section of the Comprehensive Aphasia Test (CAT) provide?. Frontiers in Human Neuroscience
2-) Özdemir Şevket, Selvi Semra, Tunçer Aylin Müge, Maviş İlknur, 2019. The adaptation of the Language Battery of CAT-TR into Turkish: Results from a Pilot Study. Frontiers in Human Neuroscience
3-) Çiyiltepe Müzeyyen, Tunçer Aylin Müge, 2016. VERBAL FLUENCY IN APHASIA: A COMPARATIVE LOOK AT RECALL AND ASSOCIATION RELATION. International Journal of Stroke
4-) Torun Şükrü, Tunçer Aylin Müge, 2014. Failure of aphasia therapy due to possible social-emotional agnosia. International Journal of Stroke
5-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Toğram Bülent, 2014. The demographic profile and language characteristics of Turkish patients with aphasia: The determinants of speech and language therapies. International Journal of Stroke
(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan
indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam
makale
1-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Selvi Semra, 2020. The adaptation of MAIN to Turkish. ZAS PAPERS IN LINGUISTICS
(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde
yayımlanmış makale
1-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, 2007. Afazili ve sağlıklı Türk yetişkinlerden resim betimleme yöntemi ile alınan dil örneklerinin karşılaştırılması. Dilbilim Araştırmaları
(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale
1-) Selvi Semra, Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, 2020. 586 Türkçe sözcüğün İmgelenebilirlik, Tanıdıklık ve Öznel Edinim Yaşı Norm Değerleri. Dil Konuşma Ve Yutma Araştırmaları Dergisi
(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri
1-) Rofes Adria, Zakarias Lilla, Ceder Klaudia, Lind Marianne, Bloom Johansson Monica, Bjekic Jovana, Fyndanis Valantis, Gavarro Anna, Gram Simonsen Hanne, Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Vuksanovic Jasmina, Varlokosta Spyridoula, Howard David, 1900. Word imageability from a cross-linguistic perspective. Science of Aphasia XVII
(B-3) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi
bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan
ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.
1-) Tunçer Aylin Müge, 2013. Cross linguistic lexical task in Turkish German bilingual children. 7. Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi
2-) Tunçer Aylin Müge, 2010. Auditory comprehension test in Turkish A pilot study for the vocabulary subtest. 28th World Congress of the International Association of Logopedics and Phoniatrics (IALP)
(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm
1-) Tunçer Aylin Müge, 2024. Kuramdan Uygulamaya Dil ve Konuşma Terapisi II. Cilt/Kanıta Dayalı Uygulamalarda Araştırma Yöntemleri. Yayın Evi: Ankara Nobel Tıp Kitabevi Editör Adı: TOPBAŞ SAİME SEYHUN, MAVİŞ İLKNUR, SELVİ BALO SEMRA, İYİGÜN UZUNÖZ EDA
(C-2) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı
1-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Selvi Semra, 2017. GELİŞİMSEL VE EDİNİLMİŞ DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMALARI. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Maviş, İlknur
2-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, 2013. Semantik Akıcılık/. Yayın Evi: Detay Yayınevi Editör Adı: yok
3-) Tunçer Aylin Müge, 2011. Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri/. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: yok
4-) Tunçer Aylin Müge, 2011. Proje e Ozyardep Kekemelik için İnternet Ortamında Topluluk Temelli Öz yardım Destek Grupları Oluşturma Programı/. Yayın Evi: Maya Yayınevi Editör Adı: yok
(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı
1-) Tunçer Aylin Müge, Selvi Semra, 2017. İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri/Dil Edinim Kuramları. Yayın Evi: Anadolu Üniversitesi Yayınları Editör Adı: Diken Özlem
2-) Tunçer Aylin Müge, Balo Eren, 2017. İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri/İletişim, Dil ve Konuşma Bozukluklarının Değerlendirilmesi. Yayın Evi: Anadolu Üniversitesi Yayınları Editör Adı: Diken Özlem
(C-2) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitap
1-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Selvi Balo Semra, Özdemir Şevket, Tokaç Suzan Dilara, Yaşar Gündüz Esra, Günhan Şenol Nazmiye Evra, 2024. Kapsamlı Afazi Testi Türkçe Versiyonu (CAT-TR). Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: yok
(D-8) Diğer uluslararası hakemli veya TR Dizin kapsamındaki dergilerde editör yardımcılığı, alan editörlüğü ya da yayın kurulu üyeliği (her yıl için)
1-) Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı:
2-) Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı:
3-) Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, DKYAD. 2022. Hakemlik Sayısı:
4-) Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, DKYAD. 2021. Hakemlik Sayısı:
(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf
1-) Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT) - Atıf Yılı: 2025 Atıf Sayısı: 2
2-) Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children - Atıf Yılı: 2025 Atıf Sayısı: 1
3-) Imageability ratings across languages - Atıf Yılı: 2025 Atıf Sayısı: 3
4-) Absence of evidence for underspecification in prenominal relative clause attachment - Atıf Yılı: 2025 Atıf Sayısı: 1
5-) Validation of the Acoustic Voice Quality Index Version 03.01 in Turkish - Atıf Yılı: 2025 Atıf Sayısı: 1
6-) The adaptation process of the Comprehensive Aphasia Test into CAT-Turkish: psycholinguistic and clinical considerations - Atıf Yılı: 2025 Atıf Sayısı: 1
7-) The Validity and Reliability of the Language Battery in Comprehensive Aphasia Test-Turkish (CAT-TR) - Atıf Yılı: 2025 Atıf Sayısı: 1
8-) The adaptation process of the Comprehensive Aphasia Test into CAT-Turkish: psycholinguistic and clinical considerations - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 5
9-) The Validity and Reliability of the Language Battery in Comprehensive Aphasia Test-Turkish (CAT-TR) - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 3
10-) Verbal Fluency: An Investigation of Time Variable among Elderly People - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 3
11-) Impact of epilepsy on language and discourse: Two self-limited focal epileptic syndromes of childhood - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
12-) Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT) - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 6
13-) Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
14-) Imageability ratings across languages - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 7
15-) Imageability ratings across languages - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 5
16-) Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
17-) Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
18-) Absence of evidence for underspecification in prenominal relative clause attachment - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
19-) The Validity and Reliability of the Language Battery in Comprehensive Aphasia Test-Turkish (CAT-TR) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
20-) The adaptation process of the Comprehensive Aphasia Test into CAT-Turkish: psycholinguistic and clinical considerations - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
21-) Impact of epilepsy on language and discourse: Two self-limited focal epileptic syndromes of childhood - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
22-) Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
23-) Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
24-) Imageability ratings across languages - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
25-) Verbal Fluency: An Investigation of Time Variable among Elderly People - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
(E-3) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yapılan atıf
1-) Impact of epilepsy on language and discourse: Two self-limited focal epileptic syndromes of childhood - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
3-) Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT) - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
4-) Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
5-) Imageability ratings across languages - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
6-) Imageability ratings across languages - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
(F-1) Yönetiminde tamamlanmış doktora/tıpta uzmanlık veya sanatta yeterlik tezleri
1-) Tez Adı: 36-79 aylar arasında tipik ve atipik dil gelişimi gösteren türkçe-almanca iki dilli çocukların anlatı becerilerinin makro yapısal düzeyde incelenmesi. Konu: İki dilli çocukların makroyapısal anlatı becerileri. SEDA-ESERSİN. 2024
2-) Tez Adı: Diller arası sözcük bilgisi testi Türkçe (CLT-TR): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Konu: Sözcük bilgisini anlama ve üretim modalitelerinde isim ve eylemlerle değerlendiren, pek çok dilde geliştirilen testin Türkçe versiyonun Türkçe konuşan tek dilli çocuklarda geçerlik ve güvenirlik çalışması. NEVİN-YILMAZ ÇİFTECİ. 2022
3-) Tez Adı: Kekemeliği olan yetişkinlerin dikkat becerileri, kekemelik özellikleri ve kaygı du¨zeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Konu: kekemeliği olan yetişkin bireylerde dikkat becerilerini değerlendirmek ve dikkat becerileri ile kekemelik sıklığı, kekemeliğe yo¨nelik psikososyal etkilenimler ve kaygı du¨zeyi ile arasındaki ilişki. MERVE-AYDOĞUŞ. 2022
4-) Tez Adı: Yetişkin Dönem Kekemeliğinde Sık Terapi Uygulaması. Konu: Yetişkin Dönem Kekemeliğinde Sık Terapi Uygulamasının Etkililiği: Karma Yöntem. İLKAY-DİKMEN YETİK. 2021
5-) Tez Adı: Gillon fonolojik farkındalık eğitim programının etkililiğinin incelenmesi. Konu: Gillon fonoloji farkındalık grup eğitiminin tipik gelişim gösteren ve riskli çocuklardaki etkililiği. SEMA-UZ HASIRCI. 2020
(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yüksek lisans tezleri
1-) Tez Adı: Resim adlandırma testi'nin afazili bireylerde geçerlik ve güvenirlik çalışması. Konu: Adlandırma becerisini ayrıntılı değerlendirilmek amacıyla geliştirilen Resim Adlandırma Testi’nin (RAT) afazili bireylerde geçerlik ve gu¨venirliğinin incelenmesi. ESRA-BAŞOL. 2022
(F-3) Lisansüstü/tıpta uzmanlık/sanatta yeterlik tez çalışmaları savunma sınavlarında jüri üyeliği
1-) Tez Adı: ÖĞRENMEDE GÜÇLÜK YAŞAYAN İŞİTME KAYIPLI ÇOCUKLARDA ÇALIŞMA BELLEĞİ TEMELLİ STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN PROBLEM ÇÖZME PERFORMANSINA ETKİSİ. Konu: ÖĞRENMEDE GÜÇLÜK YAŞAYAN İŞİTME KAYIPLI ÇOCUKLARDA ÇALIŞMA BELLEĞİ TEMELLİ STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN PROBLEM ÇÖZME PERFORMANSINA ETKİSİ. Abdullah-Genç. 2024
2-) Tez Adı: OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ NAZALANS DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİ: İSTANBUL ÖRNEKLEMİ. Konu: OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ NAZALANS DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİ: İSTANBUL ÖRNEKLEMİ. Elif-Aydemir. 2024
3-) Tez Adı: 7-10 YAŞ ARALIĞINDAKİ TÜRKÇE KONUŞAN TEK DİLLİ TİPİK GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARIN KİŞİSEL ANLATI BECERİLERİNİN GLOBAL TALES-TR ARACILIĞIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Konu: 7-10 YAŞ ARALIĞINDAKİ TÜRKÇE KONUŞAN TEK DİLLİ TİPİK GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARIN KİŞİSEL ANLATI BECERİLERİNİN GLOBAL TALES-TR ARACILIĞIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Esra-Yaşar. 2024
4-) Tez Adı: OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN UYKU SORUNLARI VE EBEVEYNLERİN BU SORUNLARA İLİŞKİN DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. Konu: OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN UYKU SORUNLARI VE EBEVEYNLERİN BU SORUNLARA İLİŞKİN DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. Hüsne-Öz Alkoyak. 2024
5-) Tez Adı: OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR VE TİPİK GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARIN KARŞILIKLI KONUŞMA SIRASINDA SERGİLEDİKLERİ ORTAK DİKKAT DAVRANIŞLARI. Konu: OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR VE TİPİK GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARIN KARŞILIKLI KONUŞMA SIRASINDA SERGİLEDİKLERİ ORTAK DİKKAT DAVRANIŞLARI. Zehra-Cevher. 2024
6-) Tez Adı: NÖROJENİK DİL BOZUKLUĞU OLAN BİREYLERİN TERAPİLERİNDE DİL, BİLİŞ VE İLETİŞİMİ DESTEKLEYİCİ MOBİL CİHAZ UYUMLU UYGULAMA İÇERİĞİ VE YAZILIMININ GELİŞTİRİLMESİ. Konu: NÖROJENİK DİL BOZUKLUĞU OLAN BİREYLERİN TERAPİLERİNDE DİL, BİLİŞ VE İLETİŞİMİ DESTEKLEYİCİ MOBİL CİHAZ UYUMLU UYGULAMA İÇERİĞİ VE YAZILIMININ GELİŞTİRİLMESİ. Tolga-Sözüçok. 2024
7-) Tez Adı: DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ ÖĞRENCİLERİNE VERİLEN SİMÜLASYONA DAYALI FONKSİYONEL NAZOFARİNGOSKOPİK VELOFARENGEAL DEĞERLENDİRME EĞİTİMLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Konu: DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ ÖĞRENCİLERİNE VERİLEN SİMÜLASYONA DAYALI FONKSİYONEL NAZOFARİNGOSKOPİK VELOFARENGEAL DEĞERLENDİRME EĞİTİMLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Namık Yücel-Birol. 2023
8-) Tez Adı: AFAZİDE SOHBET ORTAĞI DESTEK EĞİTİM PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ VE ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Konu: AFAZİDE SOHBET ORTAĞI DESTEK EĞİTİM PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ VE ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Sevinç-Tüysüz. 2023
9-) Tez Adı: TÜRKÇEDEKİ /e/ ÜNLÜSÜNÜN FARKLI FONETİK ÇEVRELERDEKİ AKUSTİK ÖZELLİKLERİNİN VE DİLİN KONUMUNUN ULTRASON YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ. Konu: TÜRKÇEDEKİ /e/ ÜNLÜSÜNÜN FARKLI FONETİK ÇEVRELERDEKİ AKUSTİK ÖZELLİKLERİNİN VE DİLİN KONUMUNUN ULTRASON YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ. Simge-Kurkan. 2023
10-) Tez Adı: ORAL-MOTOR DEĞERLENDİRME FORMU: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÖN ÇALIŞMASI. Konu: ORAL-MOTOR DEĞERLENDİRME FORMU: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÖN ÇALIŞMASI. Büşra Nur-Taygun. 2023
11-) Tez Adı: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GÖZLENEN FONOLOJİK TUTARSIZLIKLARIN İNCELENMESİ. Konu: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GÖZLENEN FONOLOJİK TUTARSIZLIKLARIN İNCELENMESİ. Damla-Yurdan Ahlat. 2023
12-) Tez Adı: KONUŞMA SESİ BOZUKLUKLARINDA GÖZLENEN FONOLOJİK TUTARSIZLIKLARIN İNCELENMESİ. Konu: KONUŞMA SESİ BOZUKLUKLARINDA GÖZLENEN FONOLOJİK TUTARSIZLIKLARIN İNCELENMESİ. Atiye Nuray-Konakcı. 2023
13-) Tez Adı: AGRAMATİK AFAZİDE SÖZDİZİMSEL İŞLEMLEME SÜRECİNİN GÖZ İZLEME TEKNİĞİ KULLANILARAK İNCELENMESİ. Konu: AGRAMATİK AFAZİDE SÖZDİZİMSEL İŞLEMLEME SÜRECİNİN GÖZ İZLEME TEKNİĞİ KULLANILARAK İNCELENMESİ. VOLKAN-YAMAN. 2022
14-) Tez Adı: Afazide Aile Yaşamı Etki Ölçeğinin Tu¨rkçe’ye Uyarlanması, Geçerlik ve Gu¨venirlik Çalışması. Konu: Afazide Aile Yaşamı Etki Ölçeğinin Tu¨rkçe’ye Uyarlanması, Geçerlik ve Gu¨venirlik Çalışması. Ebru-Tetik. 2022
15-) Tez Adı: Tu¨rkçe Ünlu¨lerin Algılanmasında Su¨re, Temel Frekans ve Spektral Tilt Etkisi. Konu: Tu¨rkçe Ünlu¨lerin Algılanmasında Su¨re, Temel Frekans ve Spektral Tilt Etkisi. Cemil-Yılmaz. 2022
16-) Tez Adı: FORMEL OLMAYAN İLETİŞİM BECERİLERİ ENVANTERİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE İŞİTME KAYIPLI VE NORMAL İŞİTEN ÇOCUKLARIN İLETİŞİM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Konu: FORMEL OLMAYAN İLETİŞİM BECERİLERİ ENVANTERİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE İŞİTME KAYIPLI VE NORMAL İŞİTEN ÇOCUKLARIN İLETİŞİM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Esra-Genç. 2022
17-) Tez Adı: İŞİTME KAYIPLI ÇOCUKLARIN YÜRÜTÜCÜ İŞLEV VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLEN YÜRÜTÜCÜ İŞLEVLER ÖLÇEĞİ VE UYARLANAN PRAGMATİK PROFİL İLE İNCELENMESİ. Konu: İŞİTME KAYIPLI ÇOCUKLARIN YÜRÜTÜCÜ İŞLEV VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLEN YÜRÜTÜCÜ İŞLEVLER ÖLÇEĞİ VE UYARLANAN PRAGMATİK PROFİL İLE İNCELENMESİ. Tamer-Genç. 2022
18-) Tez Adı: TÜRKÇEDE SÖZDİZİMSEL İŞLEMLEME SÜRECİNİN ÖZGÜL DİL BOZUKLUĞU OLAN VE TİPİK GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARDA İNCELENMESİ: GÖZ İZLEME ÇALIŞMASI. Konu: TÜRKÇEDE SÖZDİZİMSEL İŞLEMLEME SÜRECİNİN ÖZGÜL DİL BOZUKLUĞU OLAN VE TİPİK GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARDA İNCELENMESİ: GÖZ İZLEME ÇALIŞMASI. Melih Tunga-İşleyen. 2022
19-) Tez Adı: 2-3 YAŞ ARASI NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN KIZ ERKEK ÇOCUKLARIN ELEKTRONİK ALETLERE MARUZ KALMALARININ DİL GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİSİ. Konu: 2-3 YAŞ ARASI NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN KIZ ERKEK ÇOCUKLARIN ELEKTRONİK ALETLERE MARUZ KALMALARININ DİL GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİSİ. Hivda-Saldız. 2022
20-) Tez Adı: DUDAK DAMAK YARIĞI İLE DOĞAN BEBEKLERİN BESLENME PROBLEMLERİNE YÖNELİK ONLİNE AİLE EĞİTİMİ ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Konu: DUDAK DAMAK YARIĞI İLE DOĞAN BEBEKLERİN BESLENME PROBLEMLERİNE YÖNELİK ONLİNE AİLE EĞİTİMİ ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Zehra-Savaş. 2021
21-) Tez Adı: SAĞLIK BGLGMLERG FAKÜLTESG’NE DEVAM EDEN ÖĞRENCGLERGN DGL VE KONUgMA TERAPGSG MESLEĞGNE YÖNELGK FARKINDALIK DÜZEYGNGN BELGRLENMESG. Konu: SAĞLIK BGLGMLERG FAKÜLTESG’NE DEVAM EDEN ÖĞRENCGLERGN DGL VE KONUgMA TERAPGSG MESLEĞGNE YÖNELGK FARKINDALIK DÜZEYGNGN BELGRLENMESG. Fatma Nur-Köklü. 2021
22-) Tez Adı: Tu¨rkçe Konuşan Tek Dilli Tipik Gelişim Gösteren ve Gelişimsel Dil Bozukluğu Olan Çocukların Anlatı Becerilerinin MAIN-TR Aracılığıyla Karşılaştırılması: Uzaktan Çevrimiçi Değerlendirme. Konu: Tu¨rkçe Konuşan Tek Dilli Tipik Gelişim Gösteren ve Gelişimsel Dil Bozukluğu Olan Çocukların Anlatı Becerilerinin MAIN-TR Aracılığıyla Karşılaştırılması: Uzaktan Çevrimiçi Değerlendirme. Semra-Selvi Balo. 2021
23-) Tez Adı: FONKSİYONEL DİSFONİSİ OLAN OPERA VE OYUNCULUK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE BÜTÜNCÜL SES TERAPİSİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Konu: FONKSİYONEL DİSFONİSİ OLAN OPERA VE OYUNCULUK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE BÜTÜNCÜL SES TERAPİSİNİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Eren-Balo. 2021
24-) Tez Adı: SPPARC - AFAZİ AİLE DESTEĞİ PROGRAMI’NIN AFAZİLİ BİREYLERİN YAKINLARINA ETKİSİ. Konu: SPPARC - AFAZİ AİLE DESTEĞİ PROGRAMI’NIN AFAZİLİ BİREYLERİN YAKINLARINA ETKİSİ. Çiğdem-Eryılmaz Canlı. 2021
25-) Tez Adı: DUDAK-DAMAK YARIKLI ÇOCUĞU OLAN ANNELERİN ETKİLEŞİM BECERİLERİNDE ONLINE EĞİTİMİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Konu: DUDAK-DAMAK YARIKLI ÇOCUĞU OLAN ANNELERİN ETKİLEŞİM BECERİLERİNDE ONLINE EĞİTİMİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Ayşe-Işıldar. 2021
(G-2) Uluslar arası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman, vb. olarak)
1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Avrupa Birliği. Collaboration of Aphasia Trialists CATs ISCH COST Action IS1208. 2013-2017
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Bursiyer. Konu: Özgül dil bozukluğu olan tek ve iki dilli çocukların değerlendirmelerinde kullanılabilecek değerlendirme araçlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır Bu kapsamda çocukların hem sentaks hem morfoloji hem de fonolojik gelişmelerini değerlendirmeye fayda sağlayacak araçlar geliştirilmiştir. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÖDİL COST projesi Anadili Türkçe olan tek dilli ve iki dilli okul öncesi ve ilköğretim çağı çocuklarında 2 0 9 0 özgül dil bozuklukları ölçme ve değerlendirme çalışması. 2009-2012
(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP)
görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)
1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Erken Sözcük Gelişimi Adlandırma Materyali ile Dil Bozukluğu olan ve olmayan 3:0- 4:11 yaş çocuklarının Ürettiği Sözcüklerin Belirlenmesi, Yayın ve Araştırma Teşvik Projesi, PROJE NO 1605S295. 2016-2017
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Kapsamlı Afazi Testi nin KAT Türkçe ye uyarlanması ve diğer afazi değerlendirme araçlarının geliştirilmesi no 1509S632. 2015-2020
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Yurt dışında yaşayan çift dilli çocukların anlatı yöntemi ile değerlendirilmesi . 2014-2015
(L-10) Dekanlık/Müdürlük tarafından oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)
1-) Kalite Komisyonu Üyeliği_2024. Türkiye. . 2024
2-) Danışma Kurulu_2024. Türkiye. . 2024
3-) Fakülte Yönetim Kurulu Dr. Öğr. Ü. temsilci_2023-2024. Türkiye. . 2023
4-) Kalite Komisyonu Üyeliği_2023. Türkiye. . 2023
5-) Danışma Kurulu_2023. Türkiye. . 2023
6-) Kalite Komisyonu Üyeliği_2022. Türkiye. . 2022
7-) Danışma Kurulu_2022. Türkiye. . 2022
8-) Fakülte Yönetim Kurulu Dr. Öğr. Ü. temsilci_2022-2023. Türkiye. . 2022
9-) Fakülte Yönetim Kurulu Dr. Öğr. Ü. temsilci_2021-2022. Türkiye. . 2021
10-) Kalite Komisyonu Üyeliği_2021. Türkiye. . 2021
(L-12) Bölüm Başkanlığı/Disiplinler arası ABD/ASD Başkanlığı, Dekan Yardımcılığı, Yüksekokul/Enstitü Müdür Yardımcılığı yapmak (her yıl için)
1-) Bölüm Başkanlığı, 2024. Türkiye. . 2024
2-) Bölüm Başkanlığı, 2023. Türkiye. . 2023
3-) Bölüm Başkanlığı, 2022. Türkiye. . 2022
4-) Bölüm Başkanlığı, 2021. Türkiye. . 2021