Personel

Doktor Öğretim Üyesi AYLİN MÜGE TUNÇER
Doktor Öğretim Üyesi
Aylin Müge Tunçer
@ E-posta
aylinmugetuncer@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 2236

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Sağlık Bilimleri Fakültesi / Dil Ve Konuşma Terapisi Bölümü / Dil Ve Konuşma Terapisi Abd

Kadro Birimi

Sağlık Bilimleri Fakültesi / Dil Ve Konuşma Terapisi Bölümü / Dil Ve Konuşma Terapisi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü 2001

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dil ve Konuşma Terapisi 2005

Doktora

Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dil ve Konuşma Terapisi 16.09.2011

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Logacev Pavel, Aydın Özgür, Tunçer Aylin Müge, 2022. Absence of evidence for underspecification in prenominal relative clause attachment. Journal of Cognitive Psychology
2-) Özdemir Şevket, Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, 2022. The Validity and Reliability of the Language Battery in Comprehensive Aphasia Test-Turkish (CAT-TR). Journal of Psycholinguistic Research
3-) Ertan Esra, Gürvit İbrahim Hakan, Hanağası Haşmet H., Bilgiç Başar, Tunçer Aylin Müge, Yılmaz Cemil, 2021. Intensive voice treatment (the Lee Silverman Voice Treatment [LSVT®LOUD]) for individuals with Wilson\u2019s disease and adult cerebral palsy: two case reports. Logopedics Phoniatrics Vocology
4-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Selvi Balo Semra, Tokaç Suzan Dilara, Özdemir Şevket, 2021. The adaptation process of the Comprehensive Aphasia Test into CAT-Turkish: psycholinguistic and clinical considerations. Aphasiology
5-) Savaş Merve, Tunçer Aylin Müge, Çokar Ayşe Özlem, Demirbilek Ahmet Veysi, Tüzün Erdem, 2020. Impact of epilepsy on language and discourse: Two self-limited focal epileptic syndromes of childhood. EPILEPSY BEHAVIOR
6-) Rofes Adria, Zakarias Lilla, Ceder Klaudia, Lind Marianne, Blom Johansson Monica, De Aguiar Vania, Bjekic Jovana, Fyndanis Valantis, Gavarro Anna, Gram Simonsen Hanna, Sacristan Carlos Hernandes, Kambanaros Maria, Kuvac Kraljevic Jelena, Martinez Ferreiro Silvia, Maviş İlknur, Mendez Orellano Carolina, Sör Ingrid, Lukacs Agnes, Tunçer Aylin Müge, Vuksanovic Jasmina, Munarriz Ibarrola Amaia, Pourquie Marie, Varlokosta Spyridoula, Howard David, 2018. Imageability ratings across languages. Behavior Research Methods
7-) Haman Ewa, Luniewska Magdalena, Hansen Pernille, Gram Simonsen Hanne, Chiat Shula, Bjekic Jovana, Blaziene Agne, Dabasinskiene Chyl, De Abreu Pascale, Natalia Gagarina, Gavarro Anna, Hakansson Gisela, Harel Efrat, Holm Elisabeth, Kapalkova Svetlana, Kunnari Sari, Levorato Chiara, Lindgren Josefin, Mieszkowska Karolina, Salarich Lm, Potgieter Anneke, Ingeborg Ribu, Ringblom Natalia, Rinker Tanja, Roch Maja, Slancova Daniela, Sothwood Frenette, Tedeschi Roberta, Tunçer Aylin Müge, Ünal Logacev Özlem, Vuksanovic Jasmina, Armonlotem Sharon, 2017. Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT). Clinical Linguistics & Phonetics
8-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Natalia Gagarina, 2016. Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children. Applied Psycholinguistics

(A-2) SCI veya SCI-Expanded , SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar

1-) Özdemir Şevket, Selvi Semra, Tunçer Aylin Müge, Maviş İlknur, 2019. The adaptation of the Language Battery of CAT-TR into Turkish: Results from a Pilot Study. Frontiers in Human Neuroscience
2-) Tokaç Suzan Dilara, Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, 2019. A study of associations between Cognition and Language: What can Cognitive Screening Section of the Comprehensive Aphasia Test (CAT) provide?. Frontiers in Human Neuroscience
3-) Çiyiltepe Müzeyyen, Tunçer Aylin Müge, 2016. VERBAL FLUENCY IN APHASIA: A COMPARATIVE LOOK AT RECALL AND ASSOCIATION RELATION. International Journal of Stroke
4-) Torun Şükrü, Tunçer Aylin Müge, 2014. Failure of aphasia therapy due to possible social-emotional agnosia. International Journal of Stroke
5-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Toğram Bülent, 2014. The demographic profile and language characteristics of Turkish patients with aphasia: The determinants of speech and language therapies. International Journal of Stroke

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Özdemir Şevket, Tunçer Aylin Müge, 2021. Verbal Fluency: An Investigation of Time Variable among Elderly People. Clinical and Experimental Health Sciences
2-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Selvi Semra, 2020. The adaptation of MAIN to Turkish. ZAS PAPERS IN LINGUISTICS

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Yılmaz Çifteci Nevin, Tunçer Aylin Müge, 2022. Cross-Linguistic Lexical Task Turkish (CLT-TR): Preliminary Findings of Validity and Reliability Study. Turkiye Klinikleri Journal of Health Sciences
2-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, 2007. Afazili ve sağlıklı Türk yetişkinlerden resim betimleme yöntemi ile alınan dil örneklerinin karşılaştırılması. Dilbilim Araştırmaları

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Balo Eren, Tunçer Aylin Müge, Tadıhan Özkan Elçin, 2021. Kulak Burun Boğaz Hekimlerinin Ses Bozuklukları Alanında Çalışan Dil ve Konuşma Terapistlerine Yönelik Görüşleri. Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi
2-) Dükar Beyza Nur, Tunçer Aylin Müge, 2021. Gecikmiş Dil-Konuşması Bulunan Çocukların Alıcı ve İfade Edici Sözcük Dağarcığının Değerlendirilmesi. Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi
3-) Selvi Semra, Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, 2020. 586 Türkçe sözcüğün İmgelenebilirlik, Tanıdıklık ve Öznel Edinim Yaşı Norm Değerleri. Dil Konuşma Ve Yutma Araştırmaları Dergisi
4-) Özdemir Şevket, Tunçer Aylin Müge, 2018. Ergen ve Yetişkinlerde Semantik Akıcılık ve Eylem Akıcılığı. Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Rofes Adria, Zakarias Lilla, Ceder Klaudia, Lind Marianne, Bloom Johansson Monica, Bjekic Jovana, Fyndanis Valantis, Gavarro Anna, Gram Simonsen Hanne, Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Vuksanovic Jasmina, Varlokosta Spyridoula, Howard David, 1900. Word imageability from a cross-linguistic perspective. Science of Aphasia XVII

(B-3) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Tunçer Aylin Müge, 2013. Cross linguistic lexical task in Turkish German bilingual children. 7. Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi
2-) Tunçer Aylin Müge, 2010. Auditory comprehension test in Turkish A pilot study for the vocabulary subtest. 28th World Congress of the International Association of Logopedics and Phoniatrics (IALP)

(C-2) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, Selvi Semra, 2017. GELİŞİMSEL VE EDİNİLMİŞ DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMALARI. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Maviş, İlknur
2-) Maviş İlknur, Tunçer Aylin Müge, 2013. Semantik Akıcılık/. Yayın Evi: Detay Yayınevi Editör Adı: yok
3-) Tunçer Aylin Müge, 2011. Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri/. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: yok
4-) Tunçer Aylin Müge, 2011. Proje e Ozyardep Kekemelik için İnternet Ortamında Topluluk Temelli Öz yardım Destek Grupları Oluşturma Programı/. Yayın Evi: Maya Yayınevi Editör Adı: yok

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Tunçer Aylin Müge, Selvi Semra, 2017. İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri/Dil Edinim Kuramları. Yayın Evi: Anadolu Üniversitesi Yayınları Editör Adı: Diken Özlem
2-) Tunçer Aylin Müge, Balo Eren, 2017. İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri/İletişim, Dil ve Konuşma Bozukluklarının Değerlendirilmesi. Yayın Evi: Anadolu Üniversitesi Yayınları Editör Adı: Diken Özlem

(D-7) Ulusal indekslerde taranan yurtiçi hakemli dergilerde yardımcı editörlük, misafir editörlük yada yayın kurulu üyeliği

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2021. Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, DKYAD.

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 7
2-) Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 8
3-) Imageability ratings across languages - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 9
4-) The adaptation process of the Comprehensive Aphasia Test into CAT-Turkish: psycholinguistic and clinical considerations - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
5-) Impact of epilepsy on language and discourse: Two self-limited focal epileptic syndromes of childhood - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) The adaptation of MAIN to Turkish - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
7-) Intensive voice treatment (the Lee Silverman Voice Treatment [LSVT®LOUD]) for individuals with Wilson\u2019s disease and adult cerebral palsy: two case reports - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
8-) Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
9-) Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT) - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 7
10-) Imageability ratings across languages - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 8
11-) Verbal Fluency: An Investigation of Time Variable among Elderly People - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Intensive voice treatment (the Lee Silverman Voice Treatment [LSVT®LOUD]) for individuals with Wilson\u2019s disease and adult cerebral palsy: two case reports - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) Impact of epilepsy on language and discourse: Two self-limited focal epileptic syndromes of childhood - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT) - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) The adaptation process of the Comprehensive Aphasia Test into CAT-Turkish: psycholinguistic and clinical considerations - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Imageability ratings across languages - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
2-) Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from Cross-linguistic Lexical Tasks (LITMUS-CLT) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
3-) Macrostructure components in narrations of Turkish German bilingual children - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4

(F-1) Yönetiminde tamamlanmış doktora/tıpta uzmanlık/sanatta yeterlilik tezleri.

1-) Tez Adı: Yetişkin Dönem Kekemeliğinde Sık Terapi Uygulaması. Konu: Yetişkin Dönem Kekemeliğinde Sık Terapi Uygulamasının Etkililiği: Karma Yöntem. İLKAY-DİKMEN YETİK. 2021
2-) Tez Adı: Gillon fonolojik farkındalık eğitim programının etkililiğinin incelenmesi. Konu: Gillon fonoloji farkındalık grup eğitiminin tipik gelişim gösteren ve riskli çocuklardaki etkililiği. SEMA-UZ HASIRCI. 2020

(G-2) Uluslar arası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman, vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Avrupa Birliği. Collaboration of Aphasia Trialists CATs ISCH COST Action IS1208. 2013-2017
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Bursiyer. Konu: Özgül dil bozukluğu olan tek ve iki dilli çocukların değerlendirmelerinde kullanılabilecek değerlendirme araçlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır Bu kapsamda çocukların hem sentaks hem morfoloji hem de fonolojik gelişmelerini değerlendirmeye fayda sağlayacak araçlar geliştirilmiştir. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÖDİL COST projesi Anadili Türkçe olan tek dilli ve iki dilli okul öncesi ve ilköğretim çağı çocuklarında 2 0 9 0 özgül dil bozuklukları ölçme ve değerlendirme çalışması. 2009-2012

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Erken Sözcük Gelişimi Adlandırma Materyali ile Dil Bozukluğu olan ve olmayan 3:0- 4:11 yaş çocuklarının Ürettiği Sözcüklerin Belirlenmesi, Yayın ve Araştırma Teşvik Projesi, PROJE NO 1605S295. 2016-2017
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Kapsamlı Afazi Testi nin KAT Türkçe ye uyarlanması ve diğer afazi değerlendirme araçlarının geliştirilmesi no 1509S632. 2015-2020
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Yurt dışında yaşayan çift dilli çocukların anlatı yöntemi ile değerlendirilmesi . 2014-2015

(I-12) Bölüm başkanlığı, Dekan/Yüksekokul/Enstitü

1-) . . . 2023

(I-15) Rektörlük tarafından oluşturulan kurul ve

1-) . . . 2023

Verdiği Dersler

DKT2012 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Dil ve Konuşma Terapisinde İstatistik

DKT2015 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

DKT2021 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Dil Edinim Kuramları

DKT3008 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Edinilmiş Dil Bozuklukları II

DKT3011 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Klinik Uygulama

DKT3012 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Meslek Stajı

DKT3013 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Edinilmiş Dil Bozuklukları I

DKT4503 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Disiplinler Arası Çalışma

DKT2015 2024-2025 Güz

Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

DKT2021 2024-2025 Güz

Dil Edinim Kuramları

DKT3011 2024-2025 Güz

Klinik Uygulama

DKT3013 2024-2025 Güz

Edinilmiş Dil Bozuklukları I

DKT4003 2024-2025 Güz

Klinik Çalışma I

DKT4009 2024-2025 Güz

Bilimsel ve Klinik Rapor Yazma I

DKT4011 2024-2025 Güz

Terapi Planı ve Materyal Geliştirme

DKT4013 2024-2025 Güz

Seminer I

DKT4503 2024-2025 Güz

Disiplinler Arası Çalışma

DKT2012 2023-2024 Bahar

Dil ve Konuşma Terapisinde İstatistik

DKT3008 2023-2024 Bahar

Edinilmiş Dil Bozuklukları II

DKT3012 2023-2024 Bahar

Meslek Stajı

FTR3528 2023-2024 Bahar

Fizyoterapide Araştırma Yöntemleri

DKT2015 2023-2024 Güz

Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

DKT2021 2023-2024 Güz

Dil Edinim Kuramları

DKT3011 2023-2024 Güz

Klinik Uygulama

DKT3013 2023-2024 Güz

Edinilmiş Dil Bozuklukları I

DKT2004 2022-2023 Bahar

Dil ve Konuşma Terapisinde İstatistik

DKT2010 2022-2023 Bahar

Nörodilbilim

FTR3528 2022-2023 Bahar

Fizyoterapide Araştırma Yöntemleri

DKT1005 2022-2023 Güz

Dil ve Konuşma Terapisine Giriş

DKT2007 2022-2023 Güz

Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri