Personel

Araş.Gör.Dr. ALPER KARABABA
Araş.Gör.Dr.
Alper Karababa
@ E-posta
alperkarababa@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberliik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı 24.06.2014

Yüksek Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberliik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı 11.09.2018

Doktora

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberliik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı 05.01.2024

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Charles A Dorison, Lerner Jennifer S., Heller Blake H., Rothman Alexander J., Kawachi Ichiro I., Wang Ke, Rees Vaughan W., Gill Brian P., Gibbs Nancy, Ebersole Charles R., Vally Zahir, Tajchman Zuzanna, Zsido Andras N., Zrimsek Mija, Chen Zhang, Ziano Ignazio, Gialitaki Zoi, Ceary Chris D..., Karababa Alper..., Pantazi Myrto, 2022. In COVID-19 Health Messaging, Loss Framing Increases Anxiety with Little-to-No Concomitant Benefits: Experimental Evidence from 84 Countries. Affective Science
2-) Legate Nicole, Ngyuen Thuy-vy, Weinstein Netta, Moller Arlen, Legault Lisa, Vally Zahir, Tajchman Zuzanna, Zsido Andras N., Zrimsek Miha, Chen Zhang, Ziano Ignazio, Gialitaki Zoi, Ceary Chris D., Jang Yuna, Lin Yijun, Kunisato Yoshihiko, Yamada Yuki, Xiao Qinyu..., Karababa Alper..., Ogbonnaya Chisom Esther, 2022. A global experiment on motivating social distancing during the COVID-19 pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences
3-) Ke Wang, Amit Goldenberg, Charles A Dorison, Jeremy K Miller, Andero Uusberg, Jennifer S Lerner, James, 2021. A multi-country test of brief reappraisal interventions on emotions during the COVID-19 pandemic. Nature Human Behaviour

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Karababa Alper, Avcı Raşit, 2023. Effect of the Self-Worth Strengthening Group Psycho-Education Program Based on Systemic Therapy on the Self-Worth of Emerging Adults. Contemporary Family Therapy

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Körük Serdar, Karababa Alper, Kurt Ali Ammar, 2023. Questioning Turkish Psychological Counselor Trainees’ Prejudices towards Some Clients: Reflections of the Social Context. The International Journal of Counseling and Education
2-) Körük Serdar, Kurt Ali Ammar, Karababa Alper, 2022. Turkish Attributions to Marriage: the Role of Family of Origin Functioning and Perceived Parenting. International Journal of Systemic Therapy
3-) Çelikkaleli Öner, Karababa Alper, Adıgüzel Arca, 2022. Direct and Indirect Relationships Between Dark Personality Traits and Loneliness Among Emerging Adults: The Mediating Role of Empathic Tendency. Psycho-Educational Research Reviews
4-) Karababa Alper, Taylı Aslı, 2020. Basic Needs, Loneliness and Life Satisfaction As Predictors of Boredom Among University Students. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
5-) Haskan Avcı Özlem, Karababa Alper, Zencir Tolga, 2019. Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. Hacettepe University Journal of Education
6-) Haskan Avcı Özlem, Zencir Tolga, Karababa Alper, Bozdağ Faruk, Çetin Seray Betül, 2018. The Opinions of Male Pre-school Teacher Candidates on their Occupational Preferences: An Analysis in the Context of Gender. Journal of Education and Future

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Karababa Alper, Adıgüzel Arca, Taylı Aslı, 2022. Flört Tecavüzü: Bir Gözden Geçirme. Toplum ve Sosyal Hizmet

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Karadeniz Gizem, Uzunbacak Hasan Hüseyin, Karababa Alper, 2023. VATANDAŞLIK YORGUNLUĞU: KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Karababa Alper, 2023. Boredom in Relationships: A Study on Married Individuals. 24th International Psychological Counseling and Guidance Congress
2-) Adıgüzel Arca, Çelikkaleli Öner, Karababa Alper, 2021. ÇOK BOYUTLU TOPLUMSAL CİNSİYET ROL BEKLENTİLERİ ENVANTERİNİN GELİŞTİRİLMESİ. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
3-) Karababa Alper, Adıgüzel Arca, Çelikkaleli Öner, 2021. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON VE YALNIZLIK ARASINDAKİ İLİŞKİ: PSİKOLOJİK İYİ OLUŞUN DÜZENLEYİCİ ROLÜ. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
4-) Karababa Alper, Avcı Raşit, 2019. Sistemik Yaklaşıma Dayalı Geliştirilen Öz Değer Güçlendirme Grup Psikoeğitim Programının Beliren Yetişkinlerin Öz Değerleri Üzerine Etkisi. 21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Kongresi
5-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Adıgüzel Arca, Karababa Alper, 2019. Akademik Başarı Ve Sosyoekonomik Düzey Açısından Risk Düzeyi Yüksek Ergenlerde Okula Devamsızlığın Nedenleri Ve Güç Kaynaklarının Belirlenmesi: Nitel Bir Ön Çalışma. 21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi (PDRkongre2019)
6-) Karababa Alper, Taylı Aslı, 2018. Üniversite Öğrencilerinde Can Sıkıntısının YordayıcılarıOlarak Temel İhtiyaçlar, Yalnızlık Ve Yaşam Doyumu. 20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik
7-) Haskan Avcı Özlem, Karababa Alper, Zencir Tolga, 2017. TOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDA ERKEK OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARI: ALGILADIKLARI GÜÇLÜKLER VE GELECEKKAYGILARI. Eyfor Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Avcı Raşit, Karababa Alper, 2022. Kuram ve Uygulamadan Özel Temalara AİLE DANIŞMANLIĞI/Aile Danışmanlığının Aşamaları, Müdahale ve Stratejileri. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Çapri Burhan, Gündüz Bülent

(Ç-2) Alanında makale, kitap bölümü ve karar tahlili vb.çevirileri

1-) Karababa Alper, Karadeniz Gizem, 2022. Kültür ve Örgüt: Zihin Yazılımı (3. Baskı)/O (Kadın, Erkek, Kadın/Erkek). Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Akkaş Handan

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Trakya Eğitim Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-3) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(G-4-Eski) TÜBİTAK, TÜBA, DPT, KOSGEB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman vb, olarak)

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. İnsana Yakışır İşin Özel Okul Eğitimcilerinin İyi Oluşları Üzerindeki Etkisinde Bilişsel Esneklik ve Duygu Düzenlemelerinin Rolü. 2024--1

Verdiği Dersler

EBB00020 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

EBB00070 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

OKULLARDA REHBERLİK

PDR20003 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ

EBB00020 2024-2025 Güz

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

EBB00070 2024-2025 Güz

OKULLARDA REHBERLİK

PDR20003 2024-2025 Güz

ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I