Personel

Öğr.Gör.Dr. AKIN GÜRBÜZ
Öğr.Gör.Dr.
Akın Gürbüz
@ E-posta
akingurbuz@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 4973

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Yabancı Diller Yüksekokulu

Kadro Birimi

Yabancı Diller Yüksekokulu

Öğrenim Bilgileri

Lisans

İstanbul Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği 08.06.2004

Yüksek Lisans

Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi 11.07.2013

Doktora

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi 05.04.2021

Yayin Bilgileri

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Abi Mehmet, Gürbüz Akın, 2024. Language, culture, connection: The medium of instruction and intercultural communicative competence. Focus on ELT (FELT)
2-) Gürbüz Akın, Abi Mehmet, Canlı Bekir, 2023. Students’ Perceived Cultural Styles, Second Language Communication, and Confidence in Communication. Journal of Business, Communication and Technology (BCT)
3-) Gürbüz Akın, Tılfarlıoğlu Fatma Filiz, 2017. Proposing a Syllabus Design for Oral Classes on Teachers’ and Students’ Perceptions of Modified Output. Universal Journal of Educational Research
4-) Evişen Nilüfer, Gürbüz Akın, Kutlar Emine Lale, 2017. Mentor for a Month: A Case Study at a State University. US-China Foreign Language

(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Gürbüz Akın, Canlı Bekir, Abi Mehmet, 2024. The Opportunities and Burdens of Online Test Processes. Adiyaman University Journal of Educational Sciences
2-) Gürbüz Akın, 2015. Grammatical Morphemes in EFL Context. Journal of Turkish Studies

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Gürbüz Akın, 2015. A Comparative Study on Reflective Thinking in Various EFL Contexts. Emirates Research Publishing Nov. 25-26, 2015 Paris (France)

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Gürbüz Akın, Canlı Bekir, 2022. Test Writing Processes in Emergency Remote Teaching: Burdens and Opportunities. ELT Society 2022 Virtual Conference: Applying Meaningful and Sound Assessment Practices in New Global Realities
2-) Gürbüz Akın, Yıldırım Rana, 2021. A Study of EFL Instructors’ Challenges Posed by Linguistic and Cultural Diversity at Tertiary Level in Turkey. 20th INGED International ELT Conference Engaging Students, Empowering Teachers
3-) Gürbüz Akın, Evişen Nilüfer, 2018. OTHER-INITIATED REPAIR PRACTICES IN EFL CLASSROOMS. 10th International ELT Research Conference
4-) Evişen Nilüfer, Gürbüz Akın, 2018. ARE WE REALLY HELPING REPEAT STUDENTS? A DESCRIPTIVE STUDY AT A STATE UNIVERSITY. 10th International ELT Research Conference
5-) Cinkara Emrah, Gürbüz Akın, Evişen Nilüfer, 2018. An Investigation about the Concurrent Validity between the Proficiency Exam of Gaziantep University School of Foreign Languages and the International BTCE Exam. 10th International ELT Research Conference
6-) Tılfarlıoğlu Fatma Filiz, Gürbüz Akın, 2017. Teachers’ and Students’ Perceptions of Modified Output in Communicative Classes. CUELT Cukurova International ELT Teachers Conferences
7-) Evişen Nilüfer, Gürbüz Akın, Kutlar Emine Lale, 2017. Mentor For A Month: A Case Study At A State University. 20Th International Conference on Teaching, Education Learning (ICTEL)
8-) Gürbüz Akın, Evişen Nilüfer, 2017. A Case Study On Developing Elt Students’ Interactional Skills. 19th International Conference on Psychology Language Research(ICPLR), 25-26 July 2017, Barcelona, Spain
9-) Cinkara Emrah, Gürbüz Akın, 2016. Perceptions and Actual Behaviors on Self-Access Language Learning Center. II. ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASINDA EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Gürbüz Akın, Abi Mehmet, 2022. Turizm Öğrencilerinin Algılanan Kültürel Tarzları, İngilizce Dil Yeterlilikleri ve İletişim Yetkinlikleri. 22. Ulusal Turizm Kongresi

(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Gürbüz Akın, Yıldırım Rana, 2022. Handbook of Research on Implications of Sustainable Development in Higher Education/Tackling the Challenges Posed by Linguistic and Cultural Diversity in EFL Classrooms. Yayın Evi: IGI Global Editör Adı: Eleni Meletiadou
2-) Gürbüz Akın, Kömür Şevki, 2021. Current Discussions on Foreign/Second Language Education/Current Perspectives on Integrated Skills Approach in the EFL/ESL Classroom. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: İhsan Ünaldı, Mehmet Bardakçı

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) African Education Journal. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 2

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Grammatical Morphemes in EFL Context - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Students’ Perceived Cultural Styles, Second Language Communication, and Confidence in Communication - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
2-) A Comparative Study on Reflective Thinking in Various EFL Contexts - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) A Comparative Study on Reflective Thinking in Various EFL Contexts - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Proposing a Syllabus Design for Oral Classes on Teachers’ and Students’ Perceptions of Modified Output - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Proposing a Syllabus Design for Oral Classes on Teachers’ and Students’ Perceptions of Modified Output - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2

(G-1) Uluslararası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanmış projede yürütücülük/koordinatörlük yapmak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Proje Koordinatörü. Konu: teaching sustainibility with various artistic tools. Proje Türü: Avrupa Birliği. ASAP Art for Sustainable Action Projects. 2009-2012

(G-11) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev almak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Yabancı Diller Yüksekokulu Yeterlik Sınavı Eş-güdüm Geçerlik Çalışması. 2017-2018

(I-15) Rektörlük tarafından oluşturulan kurul ve

1-) Yüksekokul Kalite Temsilcisi. . . 2020
2-) Yüksekokul MUYBİS Dönemsel Rapor Yetkilisi. . . 2020
3-) Yüksekokul Uzaktan Öğretim Koordinatörü. . . 2020
4-) Yüksekokul Akreditasyon Koordinatörü. . . 2019
5-) Yüksekokul MUYBİS Dönemsel Rapor Yetkilisi. . . 2019
6-) Yüksekokul Akreditasyon Koordinatörü. . . 2018
7-) Birim Kalite Temsilcisi. . . 2018
8-) Yüksekokul Akreditasyon Koordinatörü. . . 2017
9-) Birim Kalite Temsilcisi. . . 2017

(L-12) Bölüm Başkanlığı/Disiplinler arası ABD/ASD Başkanlığı, Dekan Yardımcılığı, Yüksekokul/Enstitü Müdür Yardımcılığı yapmak (her yıl için)

1-) Yüksekokul Müdür Yardımcısı. . . 2018
2-) Yüksekokul Müdür Yardımcısı. . . 2017
3-) Yüksekokul Müdür Yardımcısı. . . 2016
4-) Yüksekokul Müdür Yardımcısı. . . 2015

(L-15) Değişim/İş birliği Programları kapsamında yurt dışı kurumlarda ders vermek

1-) Yabancılara Türkçe Öğretimi. Litvanya. . 2023

(L-5) Alanı ile ilgili olarak, ulusal bilimsel/sanatsal toplantılarda davetli konuşmacı ya da panelist olmak

1-) SOBAG - SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMA DESTEK GRUBU 2023-1-PDR_DEĞERLER_EĞİTİMİ(ÇEVRİMİÇİ PANEL). Türkiye. . 2023
2-) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı İlkokul 2. Sınıf İngilizce Taslak Ders Kitabı İtiraz İnceleme Paneli. Türkiye. . 2023

Verdiği Dersler

ORD0020 2024-2025 Güz Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

Project Development

İDE1004 2022-2023 Bahar

İleri Okuma ve Yazma II

İDE2008 2022-2023 Bahar

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

İDÖ10004 2022-2023 Bahar

YAZMA BECERİLERİ 2

İDÖ20002 2022-2023 Bahar

İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI

İDÖ30002 2022-2023 Bahar

ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ 2

İDÖ40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

Elem(Hazırlık) 2022-2023 Akademik Yılı

İngilizce

INT(Hazırlık) 2022-2023 Akademik Yılı

İngilizce

İDE3001 2022-2023 Güz

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I

İDÖ30001 2022-2023 Güz

ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ 1

İDÖ40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

ORD0010 2022-2023 Güz

Proje Geliştirme

ORD0020 2022-2023 Güz

Project Development

ORD0030 2022-2023 Güz

Proje Geliştirme

ORD0100 2022-2023 Güz

Akademik Yazma Becerileri Geliştirme

ORD0110 2022-2023 Güz

Developing Academic Writing Skills